Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
101601/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Lähde: ?

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

Vierailija
101602/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä aamuna huomenta suomessa: saksalaiset virologit eivät mielellään puhu toisesta aallosta vaan 2-3 vuotta eletään laineiden liplattelun kanssa. 

2-3 vuotta.

2-3 vuotta kurjistettua elamaa, josta saa palkaksi vuoden jatkon laitospaikkaan sitten joskus.

Sita paitsi onhan tata jo ollut jo yli  puolikin vuotta. Ihan tarpeeksi siinakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
101603/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Mukava pikku pomppu Helsingissä :O

Mistähän nää Helsingin tartunnat on lähtöisin?

Vierailija
101604/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin koronatartunnat ovat jakautuneet Suomessa kunnittain – virus levinnyt ärhäkästi pikkukunnissa matkailun takia https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/50782325-b983-4f41-a87a-7da463726e12

Vierailija
101605/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä hs.fi julkaisua kaipailisin.

Olen ja varmasti monet täällä kiitollisia sille, joka ne paikkakuntatiedot välittää.

Peukutetaan tilastovastaava paikalle!

Ylen julkaisusta ne näkyy joka päivä. Hesarissakin useimpina päivinä.

Vierailija
101606/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pahoittelut, että toiset haluaa tiukempia toimia, eikä voi käsittää tätä, että ulkomailta hakemalla haetaan taas sitä tappavaa tautia- kenenkään estämättä.

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle kuinka mulla on suurempi vaara saada tauti esim. Espanjasta kuin täältä Helsingistä? Jos minä lähden Espanjaan, asun omassa asunnossa, teen ruokaa omassa keittiössä, kävelen rannalla omassa rauhassa. Elämä kovin samanlaista kuin täällä kotimaassa. Toki mahdollista saada se tartunta ruokakaupasta, tosin Espanjassa kaikilla on maskit kaupoissa ja julkisissa paikoissa, toisin kuin täällä kotimaassa.

Jos olisin bailu-ikäinen ravintoloissa notkuja, tilanne olisi toinen. Joten älkää meitä matkailijoita kaikkia hirttäkö, meitä on moneen lähtöön.

Kovasti alapeukkua, ei yhtään perustelua... kertoo paljon.

Ajattelitko teleportata itsesi sinne Espanjaan? Lentokoneessa ollaan lukuisten ihmisten kanssa samassa tilassa tuntikaupalla. Miten kuljetukset, odotusajat lentokentällä, tarvitseeko käyttää julkisia wc-tiloja matkalla? Aikooko lomailija olla kaksi viikkoa karanteenissa? Oikeassa karanteenissa, jossa ei käydä kaupassa, ei koulussa, ei töissä, ei yhtään missään, eikä liikuta julkisilla edes lentokentältä palatessa?

On totta, että kuvailemasi loman kaltainen on pienempi riski kuin ulkomaille lähtevillä kreisibailaajilla, mutta on myös totta, että jokainen ulkomaanmatkailija pandemian aikana on riski. Koko Suomi joutuu maksumieheksi. Olisiko aivan mahdotonta pysyä vuosi kotimaassa, jotta saataisiin globaali pandemia hoideltua pois päiväjärjestyksestä?

Minusta jokainen pandemian keskellä matkailija on äärimmäisen itsekäs ja osoittaa vain täydellisen välinpitämättömyytensä kanssaeläjien hyvinvoinnista. Minäminäminä-ihmisiä pahimmasta päästä.

Teleporttaus olisikin hienoa, ei vielä liene mahdollista. Miten tuo mun matkustaminen eroaisi mun normaalista HSL metro, ratikka tai bussi matkustamisesta? Ei mitenkään, paitsi lentokentällä ja koneessa olisi maski päällä. Karanteenissa olisin toki, mainitsemasi pakolliset hommat järjestyvät, ei tarvetta mennä ihmisten ilmoille. 

Eli pientä rajaa tuohon matkustelevien arvosteluun, jos ette tiedä millainen toisen reissu yleensä on. 

Tässä tulikin hyvin esimerkki siitä, miksi tarvitaan valtiovallan rajoituksia eikä mitään suosituksia. Valtiovalta kun yliarvioi täysin joidenkin yksilöiden arviointikyvyn.

Vierailija
101607/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Veikkaan matkailijoita + perheenjäseniä.

Vierailija
101608/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Fak. Mä haluun tänne Helsinkiin peruskoululaisillekin etäopiskelumahdollisuuden!

Vantaalle myös, kiitos, vähintään osittainen etäkoulu heti saman tien.

Minä myös. Voisiko Avi määrätä sen?

Vierailija
101609/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantai on hyvä päivä suurten lukujen kannalta

Ei ole, koska silloin nyykähtää nuo isot kesätapahtumat ja terasseillakin voi olla "liian" väljää. Parempi antaa nyt maltillinen luku julki ja jysäyttää iso luku vasta sunnuntaina kun porukka makaa krapulassa..

Vierailija
101610/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Kaiketi vietetty mukavaa aikaa erilaisissa lingoissa pyörien... Nuoriso ei pysy ruodussa!

Vierailija
101611/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Fak. Mä haluun tänne Helsinkiin peruskoululaisillekin etäopiskelumahdollisuuden!

Voisi. Mutta AVI:t ovat olleet kovin hiljaa ainakin toistaiseksi. Kaikki tuntuvat vaan odottavan käskyä hallitukselta, vaikka itse asiassa jopa yksittäinen rehtori voisi uuden lainsäädännön turvin päättää koulustaan. Suomalaiset eivät uskalla tehdä päätöksiä.

Vierailija
101612/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näköjään viruksen leviämistä edesautetaan Suomessa nyt oikein kunnolla. Tampereen Viikinkisaaressa järjestetään tulevana viikonloppuna saarihelvetti-metallifestari, johon on molemmille päiville myyty 2200 lippua:

https://yle.fi/uutiset/3-11483127

Vaatimus siitä, että jokaisella on pöytä ja penkki, on tarkoittanut sitä, että saareen on pitänyt kuljettaa yli 2 000 tuolia ja iso määrä pöytiä. Tuskinpa festivaaliväki esiintymisten aikana kuitenkaan istuu pöydän ääressä, vaan pakkautuu kaikki esiintymislavan eteen. Siellä kun parillakin on korona niin...

Saarihelvetti on kyllä osuva nimi.

Vierailija
101613/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Tuossahan se oli jo mainittu ylempänä. Osaatko lukea?

Vierailija
101614/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Kaiketi vietetty mukavaa aikaa erilaisissa lingoissa pyörien... Nuoriso ei pysy ruodussa!

Nuoria on turha syyttää. Jos signaali on, että menkää, tehkää, kuluttakaa, pelastakaa talous, niin ei siinä voi sitten syyttää ihmisiä, jotka toimivat juuri näin. Vaikka samaan aikaan puhuttaisiin käsipesusta ja turvaväleistä.

Vierailija
101615/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin. n. 10% tartunnoista peräisin Suomeen saapuneilta ULKOMAALAISILTA!! Isoin ryhmä seurustelukumppaniaan tapaamaan tulleet eurooppalaiset.

Mitäs täällä on koko ajan huudettu tästä typerästä säännöstä joka sallii parisuhteen perusteella maahanpääsyn??

Hiphei. Toivottavasti nämä itsekkäät paskat nauttivat tyttisten/poikkisten kanssa kiehnäämisestä. Tällä menolla eivät (toivottavasti) näe toisiaan vuosiin.

Vierailija
101616/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ja varmasti monet täällä kiitollisia sille, joka ne paikkakuntatiedot välittää.

Ei näy! Siis lista UUSISTA tartunnoista. Ei kiinnosta kokonaismäärät, joista suurin osa kesältä peräisin.

Uudet tartunnat paikkakunnittain ovat kiven alla. Juuri yritin katsoa hs.fi. Pelkkiä grafiikoita täynnä. Ehkä näkyy vain tilaajille.

Vierailija
101617/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näy! Siis lista UUSISTA tartunnoista. Ei kiinnosta kokonaismäärät, joista suurin osa kesältä peräisin.

Uudet tartunnat paikkakunnittain ovat kiven alla. Juuri yritin katsoa hs.fi. Pelkkiä grafiikoita täynnä. Ehkä näkyy vain tilaajille.

*keväältä peräisin

Vierailija
101618/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on lohduttava tieto, hallitus ja sairaalat ovat valmistautumassa toiseen aaltoon. Sairaaloissa on runsaasti tilaa uusille potilaille. Jos joku kehtaa väittää, ettei täällä muka tehdä mitään, niin tämä uutinen osoittaa ihan muuta.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006594408.html

Suomen sairaalat ovat valmiit koronan toiseen aaltoon, lupaavat asiantuntijat – erityishuolena on nyt suomalaisten ”huoleton käytös” ja ”taisteluväsymys”

Koulutettua henkilökuntaa on nyt enemmän, mutta taudin kanssa pitää olla aidosti olla nöyrä, sanoo valmiusjohtaja.

Jukka Harju HS

Julkaistu: 11:44

SUOMALAINEN sairaanhoito on varautunut hyvin pandemian mahdollisen kakkosaallon tuomaan potilasvyöryyn, sanovat sairaanhoidon varautumisen asiantuntijat. Takana on koronakevät, josta ammattilaiset saivat paljon täysin uudenlaista kokemusta.

Keväällä kävikin niin, että ylivoimaisesti suurin osa koronapotilaista oli Helsingissä, kun muun maan koronapotilaille varatut paikat olivat lähes tyhjillään. Jo tuolloin varautuminen oli siis tarvetta vahvempaa.

”Keväällä meillä oli paljon kapasiteettia vapaana. Helsingissäkin oli vielä varaa ja muu Suomi oli käytännössä tyhjänä”, Tulokas sanoo.

Vierailija
101619/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki +12

Vantaa +2

Espoo +1

Siuntio +1

Turku +1

Parainen +1

Rovaniemi +1

Lahti +1

Voisi. Mutta AVI:t ovat olleet kovin hiljaa ainakin toistaiseksi. Kaikki tuntuvat vaan odottavan käskyä hallitukselta, vaikka itse asiassa jopa yksittäinen rehtori voisi uuden lainsäädännön turvin päättää koulustaan. Suomalaiset eivät uskalla tehdä päätöksiä.

Täytyypä helsinkiläisenä vanhempana siis pommittaa koulun rehtoria.

Vierailija
101620/176779 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

ja Varmistetut tartunnat kunnittain kun hieman skrollaat sivua alas. Näkyy punaisella muutos eiliseen.

Ketju on lukittu.