Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Lähi-idässä ensimmäinen varmistettu tapaus. Arabi-emiraateissa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkastapa itse faktat. Muiden maiden uutispalvelut ja tiedotus on paljon enemmän ajan tasalla kuin Suomessa. Tuudittautukaa vaan huolettomuuteen, käyhän se niinkin. Itse olen tänne kirjoittanut vain ja ainoastaan faktoja, jotka olen kielitaitoisena käynyt lukemassa ulkomaisista tietotoimistoista. Peskää te muut käsiänne ja käykää ostamassa oikein kivat bikinit talvilomallenne Thaimaahan.
Kun ajattelee niin Suomi on monella tapaa hyvin epä eurooppalainen maa. Mentaliteetissä, miten asioista ilmoitetaan ja käsitellään. Puhutaan että ei lietsota paniikkia ja luullaan että vaikenemalla asiasta ongelma jotenkin katoaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole yhtä lähdettä tähän, mutta kukaan ulkomailla sairastuneista ei ole kuollut eikä kriittisessä tilassa, tila on hyvä tai vakaa tai parantunut.
XD Osaatko englantia? Vai yritätkö vain disinformoida ihmisiä? Odotat että yle kertoo totuuden?
Vierailija kirjoitti:
Tarkastapa itse faktat. Muiden maiden uutispalvelut ja tiedotus on paljon enemmän ajan tasalla kuin Suomessa. Tuudittautukaa vaan huolettomuuteen, käyhän se niinkin. Itse olen tänne kirjoittanut vain ja ainoastaan faktoja, jotka olen kielitaitoisena käynyt lukemassa ulkomaisista tietotoimistoista. Peskää te muut käsiänne ja käykää ostamassa oikein kivat bikinit talvilomallenne Thaimaahan.
Puhun tässä lähinnä esimerkiksi edellisellä sivulla olleesta väitteestä siitä, että Kiina olisi kieltäytynyt antamasta virusta tutkimuskäyttöön, joka ei todellakaan pidä paikkaansa. Tällaiset ovat ihan turhaa lietsontaa.
Ainakin yksi ranskassa ollut tapaus kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Lapin matkailuyrittäjät näyttää olevan lähinnä huolissaan vain taloudellisista tappioista. Aika hullua, mutta niin kai se nykymaailmassa menee että aina ensisijaisesti ajatellaan vain rahaa, kaikkialla.
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000006387546.html
Kyllä se ihmisen suurin murhe yleensä on oma talous (ja terveys, mutta vasta sitten kun sen menettää). Siellä on suuret Investoinnit ja ansainta hyvin kausiluonteista - ja aivan turhaa haaveilla siitä, että nämä pienyritykset saisivat jotain niistä Suomen muhkeista yritystuista, joten konkurssien ja suurten henkilökohtaisten tragedioiden aalto siellä Lapissa on odotettavissa.
Eikö sinua huolestuttaisi, jos näkisit, että jaaha tämän vuoden tulisi juuri kutistuvat vaikkapa kymmeneen prosenttiin, kansille on selvittävä ja perhe elätettävä (ka työttömäksikään ei pääse koska 'yrittäjä')?
Ilmoitettaisiin vain, että Coronaviruksen aiheuttamien verotulojen kutistumiseen vuoksi tänä vuonna Tt-tuki onkin vain max 50€/kk. Heippa ja pärjäile! (Tai se 2k palkka vain 200€?)
Tsemppiä teille Lapin yrittäjät ja työntekijät siellä pohjoisessa! Pysykää terveinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten itseä huolestuttaa omat kollegat. Ovat sitä mieltä, että vaarallinen vain perussairaille ja vanhoille ja ne sietääkin kuolla pois. Sama porukka tulee kovassa kuumeessakin töihin, sillä eivät alennu saikuttamaan koska se olisi moraalitonta. Mielestäni enemmän moraalitonta on tulla tartuttamaan muut. Etenkin, kun tällä alalla kukaan ei kärsi saikuista. Myös työnantaja kehottaa sairastamaan kotona, mutta nämä arjensankarit ei suostu. Saavat valittaa ja marttyroida miten hoitivat yksin kaiken kun muut saikutti. Kaikki muut ei ois saikulla, jos ei joku tartuttais tahallaan :D
Nää on just näitä itsekkäitä opportunisti pyrkyreitä.
Tullaan hirveässä yskässä töihin yskimään ja pärskimään, vaan näyttääkseen pomolle kuinka hyvä työntekijä on, ei ollenkaan heikko että nyt saikkua otettais ja että päästään tartuttamaan mahdollisimman moni muu, että niilläkin ois kurja olo ja voidaan sitte vittuilla niille miten surkeita työntekijöitä ne on ku jäävät saikulle.
Nämä omasta mielestään korvaamattomat arjen sankarit ovat kyllä pahinta kaikesta. Ihan hiljattain eräs tähän kategoriaan kuuluva valitteli facebookissa kovaa flunssaansa. Kaverit kehottivat jäämään kotiin. Mitä teki tämä. Hän kävi työpaikalla seuraavana päivänä tartuttamassa ensin työkaverit ja jäi sitten saikulle.
Länsimaiden AINOA ageda uutisoida tästä on TALOUS. Ei mikään muu. Hävettää lukea sitä, miten PÖRSSIT notkahtavat ja bisnes kärsii.
Kyseessä on pikku juttu vettattuna tähän:
Arviolta 6,3 miljoonaa lasta kuoli alle 15-vuotiaana vuonna 2017. Suurin osa kuolemista olisi helposti ehkäistävissä, todetaan UNICEFin, Maailman terveysjärjestö WHOn, YK:n väestöosaston ja Maailmanpankin yhteisessä raportissa.
– Miljoonat lapset kuolevat yhä vain sen takia, minne ovat sattuneet syntymään. Yksinkertaisten ratkaisujen kuten lääkkeiden, puhtaan veden ja rokotteiden avulla voisimme muuttaa tilanteen, sanoo UNICEFin data-, tutkimus- ja politiikkaosaston johtaja.
https://www.unicef.fi/tiedotus/uutisarkisto/2018/maailmassa-kuolee-yksi…
Hesari kertoo tänään, että Kiina on julkistanut koronaviruksen genomin kv-tutkijoiden käyttöön, mutta ei ole suostunut jakamaan itse virusta ulkomaisten laboratorioiden kanssa. Australiassa virusta on onnistuttu kasvattamaan potilaan näytteestä, ja virus on luvattu toimittaa WHO:n (Maailman terveysjärjestön) kautta. Tutkijoiden mukaan viruksen avulla pystytään diagnosoimaan potilaita selvästi paremmin, ja siitä on apua rokotteen kehittämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt ole yhtä lähdettä tähän, mutta kukaan ulkomailla sairastuneista ei ole kuollut eikä kriittisessä tilassa, tila on hyvä tai vakaa tai parantunut.
Hyvä.
Kaikki kuitenkin ymmärtävät, että jos virus pääsee leviämään, niin kuolonuhreja tulee vääjäämättä.
Tällä hetkellä tilanne on se, että jos nelihenkinen perhe sairastuu niin todennäköisesti yksi heistä joutuu tehohoitoon. Tällä tehohoitoon joutuneella on n. 85% mahdollisuus selvitä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset peukuttaa täällä viestejä, joissa on ihan käsittämättömiä väitteitä eikä mitään totuuspohjaa. Onneksi täällä myös korjaillaan näitä väitteitä pikaisesti. Oikeasti, tarkastakaa faktat ja laittakaa lähde viesteihinne, osa täällä tuntuu olevan hyvinkin peloissaan eikä kaipaa enää yhtään lisää.
Ei tänne kukaan sulle ala lähteitä erikseen linkittämään, koska itsekin seuraan kokoajan maailman lehdistöä, isoimpia ja tunnetuimpia luotettavia medioita, jonkunverran twitteriä ja youtubesta uutisia. Saan viimeisimmän tiedon ja myös totuuden, paljon asiaa jota suomen pikku uutistoimistot ei edes saa , jotkut isommat uutiset kopioidaan tiivisteinä 2 pv myöhemmin tänne.
Jos haluat lähteen niin googleta itse se asia mitä haet englanniksi niin heti löydät. Vai etkö itse osaa englantia?
Kiinahan nimenomaan on kieltäytynyt antamasta virusta tutkimuskäyttöön. Australialaiset sen olivat onnistuneet eristämään tartunnan saaneelta. Lukekaa nyt hyvät ihmiset uutisia muualtakin kuin suomenkielisistä lähteistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten itseä huolestuttaa omat kollegat. Ovat sitä mieltä, että vaarallinen vain perussairaille ja vanhoille ja ne sietääkin kuolla pois. Sama porukka tulee kovassa kuumeessakin töihin, sillä eivät alennu saikuttamaan koska se olisi moraalitonta. Mielestäni enemmän moraalitonta on tulla tartuttamaan muut. Etenkin, kun tällä alalla kukaan ei kärsi saikuista. Myös työnantaja kehottaa sairastamaan kotona, mutta nämä arjensankarit ei suostu. Saavat valittaa ja marttyroida miten hoitivat yksin kaiken kun muut saikutti. Kaikki muut ei ois saikulla, jos ei joku tartuttais tahallaan :D
Tullaan hirveässä yskässä töihin yskimään ja pärskimään, vaan näyttääkseen pomolle kuinka hyvä työntekijä on, ei ollenkaan heikko että nyt saikkua otettais ja että päästään tartuttamaan mahdollisimman moni muu, että niilläkin ois kurja olo ja voidaan sitte vittuilla niille miten surkeita työntekijöitä ne on ku jäävät saikulle.Nämä omasta mielestään korvaamattomat arjen sankarit ovat kyllä pahinta kaikesta. Ihan hiljattain eräs tähän kategoriaan kuuluva valitteli facebookissa kovaa flunssaansa. Kaverit kehottivat jäämään kotiin. Mitä teki tämä. Hän kävi työpaikalla seuraavana päivänä tartuttamassa ensin työkaverit ja jäi sitten saikulle.
Itse makasin viime talvena 3 vk sängyssä ja melkein oli sairaalakeikka edessä, kun porukka tuli toimistollle räkimään. Hyvittavaa vielä oli, että töissä oli hiljaista eikä mitään tekemistä. Silti oli pakko tulla tartuttamaan muut. Sen jälkeen kuulin, että olivat taivastelleet miten joku tarvitsee niin pitkän saikun kun he kyllä pystyi olemaan töissä. Niin, heillä ei ole astmaa, reumaa sekä diabetestä. En ole itse komboani valinnut ja mielellään kävisin töissä, mutta välillä tuntuu hengenvaaralliselta painaa töitä idioottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinahan nimenomaan on kieltäytynyt antamasta virusta tutkimuskäyttöön. Australialaiset sen olivat onnistuneet eristämään tartunnan saaneelta. Lukekaa nyt hyvät ihmiset uutisia muualtakin kuin suomenkielisistä lähteistä!
Kuten sanottu, se on täysin mahdollista eristää tartunnan saaneelta, eli Kiinan kiellot ei paljon tutkimusta muualla maailmassa estele. Lisäksi kaipaisin tästä lähteestä muitakin viitteitä kuin sen, että se ei ole suomenkielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tullaan hirveässä yskässä töihin yskimään ja pärskimään, vaan näyttääkseen pomolle kuinka hyvä työntekijä on, ei ollenkaan heikko että nyt saikkua otettais ja että päästään tartuttamaan mahdollisimman moni muu, että niilläkin ois kurja olo ja voidaan sitte vittuilla niille miten surkeita työntekijöitä ne on ku jäävät saikulle.Nämä omasta mielestään korvaamattomat arjen sankarit ovat kyllä pahinta kaikesta. Ihan hiljattain eräs tähän kategoriaan kuuluva valitteli facebookissa kovaa flunssaansa. Kaverit kehottivat jäämään kotiin. Mitä teki tämä. Hän kävi työpaikalla seuraavana päivänä tartuttamassa ensin työkaverit ja jäi sitten saikulle.
Itse makasin viime talvena 3 vk sängyssä ja melkein oli sairaalakeikka edessä, kun porukka tuli toimistollle räkimään. Hyvittavaa vielä oli, että töissä oli hiljaista eikä mitään tekemistä. Silti oli pakko tulla tartuttamaan muut. Sen jälkeen kuulin, että olivat taivastelleet miten joku tarvitsee niin pitkän saikun kun he kyllä pystyi olemaan töissä. Niin, heillä ei ole astmaa, reumaa sekä diabetestä. En ole itse komboani valinnut ja mielellään kävisin töissä, mutta välillä tuntuu hengenvaaralliselta painaa töitä idioottien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset peukuttaa täällä viestejä, joissa on ihan käsittämättömiä väitteitä eikä mitään totuuspohjaa. Onneksi täällä myös korjaillaan näitä väitteitä pikaisesti. Oikeasti, tarkastakaa faktat ja laittakaa lähde viesteihinne, osa täällä tuntuu olevan hyvinkin peloissaan eikä kaipaa enää yhtään lisää.
Ei tänne kukaan sulle ala lähteitä erikseen linkittämään, koska itsekin seuraan kokoajan maailman lehdistöä, isoimpia ja tunnetuimpia luotettavia medioita, jonkunverran twitteriä ja youtubesta uutisia. Saan viimeisimmän tiedon ja myös totuuden, paljon asiaa jota suomen pikku uutistoimistot ei edes saa , jotkut isommat uutiset kopioidaan tiivisteinä 2 pv myöhemmin tänne.
Jos haluat lähteen niin googleta itse se asia mitä haet englanniksi niin heti löydät. Vai etkö itse osaa englantia?
En nyt puhu itsestäni. Minulla on riittävä kielitaito ja lähdekriittisyys näitä uutisia varten, mutta kaikilla, varsinkaan nuoremmilla lukijoilla sitä ei ole, eikä tarvitsekaan olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että kaikki coronaa sairastavat eivät välttämättä edes hakeudu hoitoon, koska sairaus on heillä lievä tai jopa oireeton. Oikeampi tapa ilmoittaa kuolleisuus olisi % per diagnosoitu/testattu henkilö, koska sairastuneiden todellinen lukumäärä on sitä suurempi. Hoitoon hakeutuvat tietysti ne vaikeammat tapaukset, eivät ne joilla tauti menee ohi yhden päivän sairastamisella.
Siis tottakai tuo kuolleisuus on ilmoitettu diagnosoituihin nähden! Miten muutenkaan?
Usein kirjoitetaan kuolleita/sairastuneita, ja moni unohtaa että tuossa luvussa on vaan ne lääkärissä käyneet ja hoitoon hakeutuneet. Todellinen sairastuneiden määrä on suurempi ja kuolleisuus% _kaikista_ sairastuneista siis pienempi.
Tässä linkki sitä pyytäneelle. Ihan suomenkielinen vihdoin.
Tullaan hirveässä yskässä töihin yskimään ja pärskimään, vaan näyttääkseen pomolle kuinka hyvä työntekijä on, ei ollenkaan heikko että nyt saikkua otettais ja että päästään tartuttamaan mahdollisimman moni muu, että niilläkin ois kurja olo ja voidaan sitte vittuilla niille miten surkeita työntekijöitä ne on ku jäävät saikulle.