Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Raumalla taas joku valopää käynyt terveydenhuollossa sairastuttamassa.
https://www.satakunnankansa.fi/a/040b7047-d7cb-4c8c-99c9-6b89c7b76833?c…
Saan tuosta jutusta pikemminkin sellaisen käsityksen, että kyseisen henkilön oireet olivat niin erikoisia, ettei terveydenhuoltokaan osannut heti epäillä niitä koronaksi ja ohjata koronaepäiltyjen puolelle. Ei tällaista mahdollisuutta kokonaan estääkään voi.
Vierailija kirjoitti:
Kevät retket jäivät väliin kouluissa.
Nyt olisi aika tukea kulttuuria ja hsl liikennettä.Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Helsingin koululaiset voitaisiin viedä hsl busseilla oopperanäytökseen syysretkelle.
Varmaan vain harva koululainen on ollut oopperassa ja nähnyt hienon oopperatalon Töölön lahdella. Se on eriarvoista se....
Koululta kuin koululta pääsee hyvin bussilla esim. Elielinaukiolle, josta luokanvalvojat löytävät vaikka 8 tai 4 ratikan pysäkille.
Loistava idea. Toistetaan maaliskuinen Naistenpäivän konsertti, joka poiki ainakin sata tartuntaa.
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako puolinaamarit FP3 suodattimella käyttää julkisissa jos maskipakko? Tai edes mitä tahansa FFP3-maskia?
Kuka sen voisi kieltää. Olen itse ollut bussissa kokonaamarin kanssa, eli suojaa kuin FFP3 ja silmät myös,
No lähinnä sitä mietin että jos maskipakon idea on että kaikki suojaavat toisiaan niin noiden puolinaamarien suodatinosat suojelee lähinnä itseään ja päästää oman hengityksen suoraan läpi.
Jos minä pysyn FFP3-hengityssuojaimen avulla terveenä, olen myös vaaraton niitä muita ihmisiä kohtaan. Jos minä käyttäisin kankaista maskia, voisin helpommin saada tartunnan ja olla helpommin vaarallinen niitä muita ihmisiä kohtaan.
Siis mitä paremmin suojaan itseni koronavirustartunnalta, niin sitä enemmän suojaan myös kaikki kohtaamani ihmiset.
Juuri näin! Mä en ole maaliskuun alun jälkeen käynyt missään, missä olisin voinut altistua tartunnalle. Olen tehnyt etätöitä, tilannut kaiken tarvitsemani netistä kotiinkuljetuksella ja ulkoillut vain alueilla, joissa mahdollisiin vastaantulijoihinkin on oikein hyvin pystynyt pitämään 10 metrin välin. JOS mun pitäisi mennä jonnekin, missä on tartuntariski, tietenkin suojaisin itse itseni. Koska niin kauan, kun mulla ei ole koronavirusta, en voi tartuttaa sitä kehenkään toiseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hoplop, linnanmäki, mikä on seuraava paikka?
Koulut kun alkaa niin tulee monta seuraavaa paikkaa.
Pelkään ihan oikeasti koulujen alkamista. Siitäkin huolimatta että pelko on nykyään kiellettyjen tunteiden listalla 😫
Olen kovasti miettinyt että yritänkö näyttää hyvältä vanhemmalta ja otan riskin oman lapsen sairastumisesta (miten sellainen voi edes olla hyvän vanhemman mittari), vai ilmoitanko jo nyt että omat lapset jäävät kotiin.
Onhan siinä tietysti aina se mahdollisuus, että tartunnat osuvat muihin perheisiin, eikä omalle kohdalle. Ikävää se sairastuminen joka tapauksessa on, osui kenen kohdalle hyvänsä. En toivoisi sitä kenelläkään.
Siksi en ymmärrä sitä että ensin pitää odottaa että tulee niitä sairastumisia ja vasta sitten voidaan miettiä suojautumista. Tulee sellainen olo kuin uhrattaisiin koronalle ne ensimmäiset epäonniset 😒
Sitä ihmettelen, että keskeiset ministerit ovat samaan aikaan lomalla viikkoja. Yksityisessä firmassa tämä tuskin menisi läpi, etenkin kun on valtavan isoista asioista kyse. Pekosesta ja Kiurusta kuulunut mitään koko kesänä...
Jos olisin kunnianhimoinen journalisti niin hieman tarttuisin tähän...
Dösäkuskit ja kaupan myyjät sun muut sitten saa naamarit työnantajalta!!
Eikö...
Nyt on tapahtumia -
Kertoo Satakunnan kansa
https://www.satakunnankansa.fi/a/7ab96259-a03e-446a-964b-317fca087f90
Festareita ja kaikkea kivaa.
Ihanaa 😱🥶
THLn Tervahauta sanoo nyt verkkouutisissa, että maskisuositukselle olisi hyvä saada hallituksen tuki! Eikö niitä m uijia oikeasti saa kiinni tällaisessakaan asiassa, kun täytyy median kautta pyytää hallitusta reagoimaan? Mistä niille ä mmille maksetaan palkkaa?
Thl on tehnyt sitten itsekseen tämän päätöksen, V arhila ei ole sanonut mitään? Kai sitäkin lehdet on yrittänyt tavoittaa?
Tässä maskiasiassa vaaditaan jo päitä vadille, ehkä siksi ovat piilossa. Hieno hallitus meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoplop, linnanmäki, mikä on seuraava paikka?
Koulut kun alkaa niin tulee monta seuraavaa paikkaa.
Pelkään ihan oikeasti koulujen alkamista. Siitäkin huolimatta että pelko on nykyään kiellettyjen tunteiden listalla 😫
Olen kovasti miettinyt että yritänkö näyttää hyvältä vanhemmalta ja otan riskin oman lapsen sairastumisesta (miten sellainen voi edes olla hyvän vanhemman mittari), vai ilmoitanko jo nyt että omat lapset jäävät kotiin.
Onhan siinä tietysti aina se mahdollisuus, että tartunnat osuvat muihin perheisiin, eikä omalle kohdalle. Ikävää se sairastuminen joka tapauksessa on, osui kenen kohdalle hyvänsä. En toivoisi sitä kenelläkään.
Siksi en ymmärrä sitä että ensin pitää odottaa että tulee niitä sairastumisia ja vasta sitten voidaan miettiä suojautumista. Tulee sellainen olo kuin uhrattaisiin koronalle ne ensimmäiset epäonniset 😒
Täällä ihan samat tunnot. Kova päätös edessä. Se voi olla lapsille rankkaa, jos eivät pääse kouluun ja muut menevät. Se vasta rankkaa onkin, jos sairastuu ja sairastuttaa muitakin ja lapsi tai joku perheenjäsen joutuu yksin sairaalaan tai jää pitkäksi aikaa sairaaksi.
Päätös ei ole missään nimessä helppo. Kukaan ei halua olla sen perheen jäsen, jonka pitää sairastua ennen kuin reagoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö...
Näin on.
Maskeista tulee esim. Asiakaspalvelussa työturvallisuus asia.
Niinkuin kypärästä, turvakengistä rakennustyömaalla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö...
Nyt on tulossa vain maskisuositus. Työnantajat saavat itse päättää, ottavatko työntekijöilleen käyttöön maskipakon. Jos ottavat, silloin tietenkin työantaja maksaa työaikana käytettävät maskit. Ihan kuten työnantajat kustantavat työntekijöilleen muutkin työssä tarvittavat suojavarusteet. Eivät sairaahoitajat tai lääkäritkään itse maksa työssä käyttämiään suojavarusteita. Jos kauppia stai bissifirma ei vaadi työntekijöiltään maskin käyttöä työajalla, silloin ei tietenkään työnantaja maksa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen, että keskeiset ministerit ovat samaan aikaan lomalla viikkoja. Yksityisessä firmassa tämä tuskin menisi läpi, etenkin kun on valtavan isoista asioista kyse. Pekosesta ja Kiurusta kuulunut mitään koko kesänä...
Tervahautakin niitä kaipaa, verkkouutisissa kuulutta, kun ei kai onnistu muuten saada hallitukselta suosituksen hyväksyntää. Saa nähdä, saavatko kiinni. Luulen, että eivät saa.
Useimmat ketjua lukevista ihmisistä taitavat jo nyt ymmärtää, että tartuntoja on tulossa nopeasti melko paljon lisää.
Jos joku haluaa jollakin tavalla etukäteen varautua, niin nyt siihen on vielä otollisia mahdollisuuksia.
En usko että ruoka kovinkaan helposti kaupasta loppuisi, mutta uskon ettei kaupassa käyminen pahimmilla tartunta-alueilla ole tulevina päivinä niin riskitöntä, kuin oli hetkeä aikaisemmin. Vielä elämme suurimmaksi osaksi turvallista aikaa, kun tartuntoja ei ole suuria määriä ja on alueita joissa ei koronaviruksesta ole mitään havaintoja. Tosin tartuntojen leviäminen ei näy heti vaan viiveellä, eli todellinen tilanne on aina hieman uusia tartuntoja edellä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyt olis vaan aika alkaa jo vaatimaan vastauksia, niiden journalistienkin.
Nyt kannattaa ostaa wc paperia Helsingissä.
Marttaliitolla löytyy hyvät ohjeet kotivarasta.
118 jäljellä. Maaginen luku.
Vierailija kirjoitti:
Iso palkkakin niillä on kun on niin vastuullinen työ. My ass.
Ei näytä paljon vastuu painavan kun lomaillaan tällaisessa tilanteessa.
Yksityisellä siirtyy kaikilla lomat jos tulee yllätyksiä tai isoja asioita lomien ajalle. Jokainen tekee tietysti itse päätöksen lomien siirtämisestä. Ja koska useimmat haluavat että on työpaikka johon palata lomien jälkeen, niin niitä lomia siirretään jos on tarvetta.
Eduskunta näyttää sellaiselta suojatyöpaikalta, että lomat pyörii vaikka pandemia riehuu ympäri maailmaa. Ei paljon paina suomalaisten sairastumiset ihmisten palatessa työpaikoille ja kouluihin.
jos uusia tartuntoja alkaa tulemaan hyvinkin runsaasti, päädymme ehkä sellaiseen tilanteeseen, jossa
THL ja hallitus ovat hyvin yllättyneinä.
En usko että kaikki ihmiset ovat valmiita antamaan lapsiensa mennä kouluihin saamaan tartuntoja, jos uusia tartuntoja on ennen koulujen aukaisemistakin havaittavissa runsaasti.
Monet ihmiset eivät kohta enää käytä kaikkia palveluita, samalla tavalla kuin vielä viikko kaksi aikaisemmin, eli asiakkaat vähenevät, mutta muutos voi olla hidas.
Nyt pitää toivoa ettei THL tee mitään aivan hölmöä, ettei se menetä luotettavuuttaan millään miinus leikeillä.
Älykkyytesi suorastaan säteilee läpi.