Sivut

Kommentit (102802)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itse koronavirusta pienempänä uhkana, kuin vieraassa maassa otettua rokotetta, varsinkin silloin, kun tämä maa ei ole kovinkaan tunnettu tasokkaasta terveydenhoidostaan.

Ottaisitko sellaisen maan koronavirus rokotteen, jossa myydään rikkaille ihmisille köyhiltä ihmisiltä varastettuja sisäelimiä ? 

Tai maan, jossa mm. mielipidevankeja pidetään hengissä elinsiirtoreserviksi ja tiettyjä vähemmistöjä kohdellaan julmasti?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin s-marketista maskeja. Teho-filtterin tuote, siinä varoitetaan, ettei suojaa käyttäjäänsä. Onkohan siitä mihinkään? Suojaisiko kuitenkin vähän?

Voi se suojata vähän, kuten huivikin. Ja ehkä niitä voi olla useampi päällekkäin ?

Mietin myös, josko sillä olisi pelotevaikutus ja ihmiset ottaisivat etäisyyttä 😊 Ja se esimerkki muille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tää jo täällä...

Japanin turistisaarella hätätila..
248 Usan sotilaalla todettu siellä tartunta..varmasti on tartuttanut siellä sitten ihan vaan muutamaan?

Pandemian alkuajoilta jäi erityisesti mieleen jostain uutisesta maininta, että USA:n sotavoimissa koronaviruksen saaneet oli määritelty pysyvästi palveluskelvottomiksi ja pohdin silloin, että minkähän takia. Mahtoikohan heillä olla jo silloin tietoa koronaan mahdollisesti liittyvistä elimistöä monin tavoin vaurioittavista pitkäaikaisvaikutuksista, joista muutoin alkoi tulla tietoa vasta vähitellen sen jälkeen.

Jos on ollut sairaalahoidossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin s-marketista maskeja. Teho-filtterin tuote, siinä varoitetaan, ettei suojaa käyttäjäänsä. Onkohan siitä mihinkään? Suojaisiko kuitenkin vähän?

Voi se suojata vähän, kuten huivikin. Ja ehkä niitä voi olla useampi päällekkäin ?

Mietin myös, josko sillä olisi pelotevaikutus ja ihmiset ottaisivat etäisyyttä 😊 Ja se esimerkki muille!

Aina on parempi että on jotakin suun edessä, kuin se ettei mitään ole. Itsetehdyn maskin on todettu estävän koronaviruksia, siten että vaikka saisi tartunnan, saisi viruksia maskin ansioista vähemmän ja se joillekin mahdollistaisi lievemmän tartunnan. Oletan että teho-filtterin maskeissa on käytetty suodatinkangasta, joten sen pitäisi suojata paremmin kuin itsetehdyn maskin.

Jos asut paikassa missä on Tokmanni ja Puuilo nimisiä kauppoja, niin niissä on satunnaisesti myös

ollut hengityssuojaimia, joskus FFP2-luokan suojaimiakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olisi hienoa, jos kotimaassani Suomessa, apteekista tai supermarketista saisi ostaa riskiryhmäläiset fpp3 tai fpp2 maskin itselleen, jotta voisivat suojautua tappavaa tautia vastaan.

Onko tähän poliittista tahtoa Suomessa?

Mä olen maaliskuusta alkaen tilannut joka tilipäivä 20 kpl FFP3-tason hengityssuojaimia. Nyt niitä on 100 kpl ja uskoisin pärjääväni näillä muutaman vuoden, koska teen etätöitä ja tilaan kaiken netistä kotiinkuljetuksella. Hankin näitä varmuuden vuoksi, jos pitäisi mennä jonnekin, missä voi altistua virukselle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin itse koronavirusta pienempänä uhkana, kuin vieraassa maassa otettua rokotetta, varsinkin silloin, kun tämä maa ei ole kovinkaan tunnettu tasokkaasta terveydenhoidostaan.

Ottaisitko sellaisen maan koronavirus rokotteen, jossa myydään rikkaille ihmisille köyhiltä ihmisiltä varastettuja sisäelimiä ? 

Tai maan, jossa mm. mielipidevankeja pidetään hengissä elinsiirtoreserviksi ja tiettyjä vähemmistöjä kohdellaan julmasti?

Niissä maissa voidaan kokeilla rokotteita ja lääkkeitä vähemmistöihin ja mielipidevankeihin. Jos riittävän monet heistä jäävät eloon, rokote saattaa olla turvallisempi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hienoa, jos kotimaassani Suomessa, apteekista tai supermarketista saisi ostaa riskiryhmäläiset fpp3 tai fpp2 maskin itselleen, jotta voisivat suojautua tappavaa tautia vastaan.

Mä olen maaliskuusta alkaen tilannut joka tilipäivä 20 kpl FFP3-tason hengityssuojaimia. Nyt niitä on 100 kpl ja uskoisin pärjääväni näillä muutaman vuoden, koska teen etätöitä ja tilaan kaiken netistä kotiinkuljetuksella. Hankin näitä varmuuden vuoksi, jos pitäisi mennä jonnekin, missä voi altistua virukselle. 

Kyllä tuolla määrällä pärjää jo melkoisen pitkälle. 

Kannattaa varautua siihen, että tämä kaikki ei pääty tämän eikä edes ensivuoden aikana.

Vierailija

https://yle.fi/uutiset/3-11469034

Suomalainen koronarokote otetaan testeihin lähipäivinä – nopeimmista ollaan puoli vuotta jäljessä, mutta se voi olla etu

Professori uskoo, että ensimmäinen koronarokote saa myyntiluvan tänä vuonna, mutta Suomeen sitä ei ehkä saada riittävästi.

Suomalaisessa koronarokotteen tutkimuslaboratoriossa otetaan lähipäivinä merkittävä harppaus. Kolmen suomalaisprofessorin hankkeessa edetään tositoimiin, kun koronaviruksen nujertamista aletaan tutkia eläinkokeissa.

Eläinkokeiden tulokset puolestaan määräävät, milloin ja missä laajuudessa edetään ihmisillä tehtäviin kokeisiin. Tutkimusta johtava Helsingin yliopiston virologian professori Kalle Saksela uskoo, että rokote voisi olla käytössä ensi vuoden syksynä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä otetaan käyttöön rokote pian.
Voisiko suomi saada ja hakea apua Venäjältä? Jotta saisimme rokotteen aiemmin. Jo nyt kuukauden sisällä?

Olen miettinyt tuota Venäjän rokotetta. Kieltämättä tekisi mieli selvittää, voivatko ulkomaalaisetkin saada sen. Toisaalta voisiko luottaa sen sisältöön. Se olisi myös hirveä propagandavoitto itänaapurille, että suomalaiset joutuvst turvautumaan heihin hädässä. Ehkä mieluummin kuitenkin eristäydyn vuodeksi ja otan lapsen kotikouluun tms. Sinällään harmittaa, että jos rajan takana on jo käytössä rokote ja meillä pitäisi odottaa vielä ainakin vuosi ja ei ole edes varmaa, saavatko kaikki halukkaat sen silloin.

Pitäisi edes laittaa kaikki voimat Suomen oman rokotteen kehittämiseen, että se tulisi nopeammin valmiiksi. Varhila ja sote ministeri tuntui suhtautuvan siihen ihme negatiivisesti haastattelussa.

Mitenhän ne Suomen kaksi omaa rokotehanketta jakselevat? Se nenäsumuterokote (nopeampi vaihtoehto) ja se toinen (Tampereella kehitettävä). Mites ne kliiniset kokeet, kun Suomessa ei ainakaan ole ollut kuuro tautia liikkeellä? Onko mitään mahdollisuuksia suomalaisilla saada rokotettaan testattavaksi ulkomailla (sehän pitäisi olla koku Etelä-Amerikan maa tai vastaava varmaan, jossa tautia tarpeeksi väestössä?

Olisi mukava kuulla miten hankkeet jakselevat. Kai me saivat jatkorahoitusta?

Ylen sivuilta löytyy tuore juttu: Suomalainen koronarokote otetaan testeihin lähipäivinä - Helsingin rokotteella alkavat eläintestit, Tampereen rokote vasta varhaisemmassa vaiheessa 

https://yle.fi/uutiset/3-11469034

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varautua siihen, että tämä kaikki ei pääty tämän eikä edes ensivuoden aikana.

Väitän, että ensi vuoden aikana on Suomessa terv.hoito henkilökunta ja riskiryhmät rokotettu ja epidemian aiheuttama uhka on pieni.

Vierailija

Onko nyt päiväkohtaiset uudet tartunnat nousussa? Siltä ainakin näyttäisi, pompannut nyt jo yhdeksästä yhteentoista.
Onko linkkiä johonkin seurantakäyrään, kun hesarin käyrä seuraa vain nyt sairaalassa olevia. Nämähän kai menevät sinne vasta kolmen viikon kuluttua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mä olen alusta lähtien suhtautunut skeptisesti niin THL:n kuin muidenkin asiantuntijoiden mielipiteisiin.  Jos meissä suomalaisissa olisi geneettisesti jotain niin erikoista kaikkiin muihin verrattuna, että koronavirus ei meihin tarttuisi tai ainakaan aiheuttaisi tavallista flunssaa ikävämpää tautia, meidän geeniperimäämme olisi tutkittu ympäri maailmaa ja selvitetty, miksi näin on. Joten ei ollut mitään syytä olettaa, että olisimme jotenkin vastustuskykyisempiä virukselle kuin muut.  Olen seurannut koko ajan niin ulkomaalaisia uutisia kuin suomalaisiakin. Jos joku voi tapahtua koronaviruksen vuoksi jossain muussa länsimaassa, se voi tapahtua meilläkin. Mulla on taustalla myös sairaanhoitajan tutkinto, vaikka en kovin montaa vuotta ollutkaan niissä hommissa. Tiedän siis, millä tavalla viruksilta suojaudutaan ja millä tavalla ei. Siksi aloin hankkia FFP3-tason hengityssuojaimia sekä silmäsuojuksia jo maaliskuussa. Jos niitä en koskaan tarvitsekaan, se on vain hyvä juttu. Voin vaikka askarrella niistä jouluksi ja pääsiäiseksi koristeita. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä otetaan käyttöön rokote pian.
Voisiko suomi saada ja hakea apua Venäjältä? Jotta saisimme rokotteen aiemmin. Jo nyt kuukauden sisällä?

Olen miettinyt tuota Venäjän rokotetta. Kieltämättä tekisi mieli selvittää, voivatko ulkomaalaisetkin saada sen. Toisaalta voisiko luottaa sen sisältöön. Se olisi myös hirveä propagandavoitto itänaapurille, että suomalaiset joutuvst turvautumaan heihin hädässä. Ehkä mieluummin kuitenkin eristäydyn vuodeksi ja otan lapsen kotikouluun tms. Sinällään harmittaa, että jos rajan takana on jo käytössä rokote ja meillä pitäisi odottaa vielä ainakin vuosi ja ei ole edes varmaa, saavatko kaikki halukkaat sen silloin.

Pitäisi edes laittaa kaikki voimat Suomen oman rokotteen kehittämiseen, että se tulisi nopeammin valmiiksi. Varhila ja sote ministeri tuntui suhtautuvan siihen ihme negatiivisesti haastattelussa.

Rokote on kuitenkin sellainen, että piikin saatuasi et koskaan saa sitä ainetta pois elimistöstäsi, rokotetta ei voi perua, eikä tehdä tyhjäksi. Jos rokotteen aineisiin on joutunut jotakin ylimääräistä, niin se pysyy rokotteen ottaneen ihmisen elimistössä, eikä sitä saa sieltä koskaan pois. Ihan mitä tahansa ainetta ei kannata sisuksinsa ottaa. Rokotteen pitäisi olla luotettava ja varma. Samaten myös rokotteen antajan.

Aina on mahdollisuus siihenkin, että jossakin muuassa maassa ei olla niin tarkkoja, ensin rokotetaan ihminen jolla on HIV ja sitten rokotetaan ihminen jolla ei sitä vielä ollutkaan. Samalla neulalla tietysti.

Tuskin rokote intoilijat tietävät mitä aineita rokote sisältää. Rokotteella ei hoideta mitään sairautta eikä se paranna mitään. Kun elimistö on kerännyt kymmeniä rokote saastoja niin sairastavuus lisääntyy. Rokote on kuin vieras aine,myrkky jota elimistö ei tarvitse. Rokottamattomat ovat terveempiä. Lääketehtaat tekee rokotteita jotta ne aiheuttavat muita sairauksia joihin myydään lääkkeitä ja tienataan valtavat summat. Mitä tahansa voi media propagandalla saada kaupaksi esim. margariini tehtaat teetätti rahalla tutkimuksia että luonnon elintarvike voi on vaarallista verisuonille. No ei ole. Kolesteroli lääkkeet kalliita ja aiheuttavät käyttäjille haittoja. Ihmisiä manipuloidaan kaikessa. Uutiset valehtelee kaikkea. Kuten tämä politiikan sotkijaksi ja NWO osaksi suunniteltu covid19.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyllä se on niin, että ne maskit olisi hyvä saada helsinkiin joukkoliikenne välineisiin. Tänään hesas bongattua, täpötäysi bussi.!!!

En kyllä itse uskaltaisi siihen mennä!

Ei siellä ole ilmastointia, eikä mitään turvavälejä!!

Kävelytieltä katselin.
Bussin ikkunoista näkyi muutamalla ihmisellä kirurgin maski naamalla. Muut olivat ilman maskeja. Voi surkeus sentäs ajattelin.
Kyllä se on niin, että kohta Helsingissä räjähtää Viirus käsiin...

En kyllä ymmärrä minkä vuoksi ihmisten täytyy kulkea busseilla tällaisessä tilanteessa. Miksi eivät mene omilla autoillaan? Hullua laittaa raha terveyden edelle.

Toisilla ei ole autoa, eikä varaa moottoriajoneuvoon.
Töihin, päiväkotiin, kauppaan, lääkäriin yms. On mentävä.
Julkisista kulkuneuvoista ja niiden käyttämisestä on tehtävä turvallista kaikille.

Nyt tilanne ei ole tasa arvoinen, köyhät altistetaan tietoisesti.

Esim. Lentokoneissa on maskit, ja junissa voi ostaa turvaväli paikan, jos on varaa.

Pankista saa autolainaa. Ei mitään järkeä säästää tällaisessä tilanteessa. Terveys pitää laittaa etusijalle, eikä rahalla ole siinä merkitystä.

Olin autoton ja kuljin töihin bussilla. Nyt kesälomalla ostin auton velaksi, koska en syksyllä aio käyttää julkisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Väitän, että ensi vuoden aikana on Suomessa terv.hoito henkilökunta ja riskiryhmät rokotettu ja epidemian aiheuttama uhka on pieni.

Vaikka kuulunkin riskiryhmään, en silti aio olla ensimmäisten joukossa ottamassa rokotetta. Haluan ensin katsoa pari vuotta, millaisia vaikutuksia rokotteella on. Ja noin muuten tuohon kommenttiisi, niin onko jossain kerrottu, että juuri riskiryhmäläisillä tai terveydenhuollon henkilöstöllä on ollut eniten tartuntoja? Ja siis he ovat just niitä, jotka virusta ovat levittäneet muihin? No eipä ole. Kyllä virusta on ollut muillakin ja muutkin ovat sitä leivttäneet. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lauseesi kaksi osaa eivät oikein korreloi keskenään valitettavasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kouluja aukaistessa voisi miettiä tätäkin uutista. Hesarissa tänään, lainaus: ” Yhdysvalloissa pidetyllä kesäleirillä lähes puolet sai koronatartunnan

Yhdysvalloissa Georgian osavaltiossa pidetty kesäleiri on osoittautunut viruslingoksi, sillä lähes puolet leirille tulleista lapsista ja henkilökunnasta sai koronavirustartunnan, kertoo Yhdysvaltain tautikeskus CDC.

Leirin 597 osallistujasta ja henkilökunnasta tartunta todettiin 260:llä. Todellisten tartuntamäärien arvellaan olevan jopa suurempia, sillä vain reilut puolet leiriläisistä tulivat testatuiksi..”
Lähde:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006528097.html

Voi miettiä, miten koulussa tauti leviää suljetuissa tiloissa?

Kotikoulua taas :( tai sitten pitäisi laittaa painostusviestejä päättäjille laajana rintamana, että viikko kaksi ensin koulua lähiopetuksena ”avausmielessä” ja siitä jatketaan jollain hybridillä tai kokonaan etänä.

Vierailija

Onko teidän muiden huudeilla kouluissa ruokalajärjestäjiä, jolloin oppilailla kierrätetään pöytien siivousvuoroja kouluruokailun päätteeksi? Melkoista uhkapeliä korona-aikana. Sitä aiottiin meidän lasten koulussa ainakin keväällä sitkeästi jatkaa. Lapsilla ei ole tähän riittävää hygieniaosaamista ja kiva jos ruokalassa on syönyt joku koronaa kantava, niin ruokalajärjestäjällä on tässä kohtaa melkoinen riski.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat