Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
98461/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen hamaan tappiin asti mistä on kysymys tässä maski hommassa!!!!

Alussa oli varmaan pelko siitä, että maskit loppuvat myös sosiaali- ja terveydenhuollosta (kuten loppuivatkin), jos tavalliset kansalaiset alkavat hamstrata niitä. Tähän päälle Huoltovarmuusvaraston vanhentuneet suojavarusteet sekä Jylhä&Sarmaste -maskigate. Nk kansanmaskeja ei vielä ollut ja kankaisia maskejakin alettiin vasta valmistaa. 

Vanhempani ovat olleet kotona maaliskuun puolivälistä lähtien, mutta kesäkuun alussa isäni halusi lähteä käymään puutarhaliikkeessä. Ei muuta kuin 90-vuotiaalle papalle hengityssuojain naamalle ja menoksi. Isälläni ei ole muistisairauksia, joten kyllä hän oikein hyvin muisti, että naamaan ei kosketa. Hengityssuojain laitettiin kotoa lähtiessä ja otettiin pois vasta kotiin palatessa.  Sitäpaitsi hyvälaatuinen hengityssuojain istuu tiiviisti kasvoilla kuin hanska kädessä eli se ei valu eikä sitä siten tarvitse olla jatkuvasti nostelemassakaan. Jos yli 90-vuotiaalta tämä onnistuu, onnistuu kyllä keneltä tahansa, joka vaan haluaa onnistua. Enemmän kyse on välinpitämättömyydestä tai sitten on valittu väärän kokoinen tai mallinen suojain, jos ei onnistu. 

Niin, tuohonkin on vedottu, että kansalaiset pitäisi ensin opettaa käyttämään maskia ja hengityssuojaimia oikein.

Tässä olisi ollut nyt sellainen puoli vuotta aikaa opettaa.. 

Vierailija
98462/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotefanaatikot menette ojasta allikkoon..asiantuntija kertoo.

Niin ja mitäs se valehtelija ja manipuloija Gates aikoo rokotteilla tehdä koko maailman väestölle? Sirutus rokotteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
98463/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lähipiirini elää kuin koronaa ei olisikaan. Perjantaina pidetään ystävän polttarit Ruotsinlaivalla ja sain vihaa niskaan, kun en laivalle suostu menemään. Nyt minut poistettiin whatsapp ryhmästä ja olen kuulemma helvvetin paskka ystävä. Viime viikonloppuna porukka oli perjantain jokilaivoilla ja lauantaina matkustettiin Helsinkiin bilettämään. Käydään salsaamassa joka puolella, salilla joka päivä ja sitten nämä risteilyt päälle. Minä olen se porukan hullu, kun elän varoen. En enää kehtaa olla eristyksissä ja maskia en uskalla käyttää muiden edessä, kun uhkaavat passittaa psykiatriselle. Pelkään, että taustan vuoksi vielä joudun sinne kun olen burnoutin takia kerran jo ollut. 

Vierailija
98464/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin apulaisylilääkäri Eeva Ruotsalainen pitää koronan toisen aallon iskemistä Suomeen näillä näkymin todennäköisenä, jos varotoimenpiteitä ei noudateta.

Vierailija
98465/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistön nyrkistä ei taida olla mitään toivoa, kun Sanna ärähti jo.

Jos Suomea kohtaisi sotilaallinen uhka, niin Niinistö presidenttinä ja Puolustusvoimien ylipäällikkönä astuisi puikkohin. Kukaan meistä ei tietenkään toivo, että tilanne pahimmillaan eskaloituisi sotilaalliseksi konfliktiksi. Yhdysvaltojen kriisiä ja nokittelua Kiinan kanssa seuratessa kaikkiin pahimpiinkin skenaarioihin pitää kuitenkin olla varautunut. 

Kyllä tämä taistelu tätä virusta vastaan pitäisi rinnastaa sotatilaksi ja saada ylipäällikkö puikkoihin.

Valitettavasti on vaarana, että pandemian seuraukset esim. pula ruuasta tai lääkkeistä voisi pahimmillaan johtaa sotilaalliseen yhteenottoon. Eikä kukaan edelleenkään voi olla varma, että kyse ei ole labrasta karanneesta bioaseesta. 

WWW3 sitä emme toivo.

Jos jonkinlainen sota syttyisi, luulisi että ihmiskunta muistaisi WWW2:n kauheudet, kuten Hiroshiman ydinpommin.

Nykyisillä pommeilla tänne jäisi vain torakat ryömimään.

Muista kyllä hyvinkin World Wide Web 2:n. 

Tässä muistutuksena muillekin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Web_2.0

Vierailija
98466/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko lähipiirini elää kuin koronaa ei olisikaan. Perjantaina pidetään ystävän polttarit Ruotsinlaivalla ja sain vihaa niskaan, kun en laivalle suostu menemään. Nyt minut poistettiin whatsapp ryhmästä ja olen kuulemma helvvetin paskka ystävä. Viime viikonloppuna porukka oli perjantain jokilaivoilla ja lauantaina matkustettiin Helsinkiin bilettämään. Käydään salsaamassa joka puolella, salilla joka päivä ja sitten nämä risteilyt päälle. Minä olen se porukan hullu, kun elän varoen. En enää kehtaa olla eristyksissä ja maskia en uskalla käyttää muiden edessä, kun uhkaavat passittaa psykiatriselle. Pelkään, että taustan vuoksi vielä joudun sinne kun olen burnoutin takia kerran jo ollut. 

Voi olla että heidän mielipide muuttuu viimeistään, kun paha tauti iskee.

"Mutta eihän se mulle voi tulla, olen nuori ja invinsible !"

Vierailija
98467/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että heidän mielipide muuttuu viimeistään, kun paha tauti iskee.

"Mutta eihän se mulle voi tulla, olen nuori ja invinsible !"

Juuri noin he ajattelevat. Lisäksi syyllistävät niitä, jotka eivät käy salilla. Ihminen tekee aina itse jotain väärin jos sairastuu. Minulla on autoimmuunisairaus ja usein siitäkin naljaillaan, että elintavat ratkaisee ja plaplaplaa. Muistutan heitä sitten, kun makaavat letkuissa sairaalassa, että söitkö banaanin ja kyykkäsitkö tarpeeksi kun täällä makaat persus homeessa? Töihin vaan hopi hopi :))))

Vierailija
98468/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL pimittää koronavirukseen liittyviä kuolinsyitä – kuolevatko koronapotilaat vanhuuteen?

https://www.ossitiihonen.com/2020/07/18/thl-pimittaa-koronavirukseen-li…

Vierailija
98469/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetetutkimuksen niinku niinku -mies ei ollut kauhean vakuuttava A-studiossa... Rokote tulee alkuvuodesta, jos ei ole Astra Zenecan niin on joku muu. Turvallinen tulee olemaan ja tehokas kuulemma. Ja suomalaisten rekisterit on niin hyvät että voidaan hyvin seurata rokotuksen saaneita ja tällä ehkäistä se että enää ei tule mitään ikäviä haittoja kuten narkolepsiaa rokotteesta.

Eli suomalaisten rekisterit on niin hyviä että ne torjuu/hoitaa kaikki harvinaiset ja muut haitatkin sitten... siis mitä?

Eipä, vaan hän sanoi, että tätä rokotetta on ehditty tutkia oikein kunnolla eikä ole kiirehditty. On testattu ensin pienempään määrään ja nyt testataan valtavaan määrään ihmisiä.

Positiiviset rokoteuutiset on ainoa asia joka saa minut jaksamaan eteenpäin. Voitte pitää minua hyväuskoisena hölmönä, mutta se pitää minut nyt järjissäni. Kun ahdistus kasvaa liian suureksi, pakotan itseni ajattelemaan että tieteestä löytyy ratkaisu, on pakko löytyä. Ja vaikka se ei mahdollistaisi paluuta entiseen, minulle riittää että voin viettää aikaa läheisteni kanssa ilman jatkuvaa pelkoa tartuttamisesta. Voin ikuisesti pysyä poissa väkijoukoista ja huvituksista, kunhan voi pakolliset kauppa-, lääkäri- ja viranomaisasiat hoitaa ilman että tartunta olisi hyvin todennäköinen.

Hyvä näin. Mutta muista tosiaan olla kärsivällinen. Ensimmäisen sukupolven ensimmäiset rokotteet on juuri kehitteillä.

Vierailija
98470/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi itsekään ruotsinlaivoille koronaa hankkimaan. Sen olen oppinut, että elämässä kannattaa elää niin, että itsellä on sielussa rauha ja hyvä olla. Loppujen lopuksi vain me itse elämme ajatustemme ja tekojemme kanssa.

Jos muut ihmiset ajattelevat sinusta pahaa, niin he eivät ole ystäviäsi oikeasti.

Yritetään jaksaa ❤️

Vierailija
98471/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä provo, korona-lammas.

Vierailija
98472/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinistön nyrkistä ei taida olla mitään toivoa, kun Sanna ärähti jo.

Jos Suomea kohtaisi sotilaallinen uhka, niin Niinistö presidenttinä ja Puolustusvoimien ylipäällikkönä astuisi puikkohin. Kukaan meistä ei tietenkään toivo, että tilanne pahimmillaan eskaloituisi sotilaalliseksi konfliktiksi. Yhdysvaltojen kriisiä ja nokittelua Kiinan kanssa seuratessa kaikkiin pahimpiinkin skenaarioihin pitää kuitenkin olla varautunut. 

Kyllä tämä taistelu tätä virusta vastaan pitäisi rinnastaa sotatilaksi ja saada ylipäällikkö puikkoihin.

Valitettavasti on vaarana, että pandemian seuraukset esim. pula ruuasta tai lääkkeistä voisi pahimmillaan johtaa sotilaalliseen yhteenottoon. Eikä kukaan edelleenkään voi olla varma, että kyse ei ole labrasta karanneesta bioaseesta. 

WWW3 sitä emme toivo.

Jos jonkinlainen sota syttyisi, luulisi että ihmiskunta muistaisi WWW2:n kauheudet, kuten Hiroshiman ydinpommin.

Nykyisillä pommeilla tänne jäisi vain torakat ryömimään.

Toivotaan todellakin, ettei tämä johda kolmanteen maailmansotaan. Ydinpommien lisäksi huolettaa, että jotkut ääriryhmät tai terroristit voisivat hyödyntää koronavirusta tai muita bioaseita laajojen ihmisjoukkojen tahalliseen tartuttamiseen tai yleisen paniikin ja sekasorron luomiseen. 

Vierailija
98473/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni entinen koronanhoidon mallimaa on pudonnut rupusakkiin. Ensin Israel, ja nyt viimeisimpänä Japani näyttäisi kulkevan samaa tietä. Siellä tänään ensimmäistä kertaa yli tuhat tartuntaa päivässä. On muuten mielenkiintoisen näköiset käyrät noilla kahdella maalla. Siinä havannekuvaa siitä mitä toinen aalto tarkoittaa.

Vierailija
98474/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan taas keräämään kotivaraa, ettei tarvitse käydä kaupassa usein. Mietin myös alanko käyttämään maskia. Vältän julkisia paikkoja ja joukkoliikennettä.

Sama.

Käytin tänään maskia ekan kerran. Osittain siksi, että maskit tulisivat osaksi katukuvaa ja muutkin uskaltaisivat alkaa käyttää. Esimerkin voimaa tarvitaan! Tuttuni ovat alkaneet julkaista maskikuvia samasta syystä somessa.

Tehdään maskit tutuiksi Suomessa!

Sama täällä.

Olen alkanut käyttämään maskia uudestaan, jotta ihmiset tottuisivat maskeihin ja käyttö yleistyisi.

Tällä hetkellä moni ei kehtaa käyttää maskia vaikka haluaisi.

Vierailija
98475/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi itsekään ruotsinlaivoille koronaa hankkimaan. Sen olen oppinut, että elämässä kannattaa elää niin, että itsellä on sielussa rauha ja hyvä olla. Loppujen lopuksi vain me itse elämme ajatustemme ja tekojemme kanssa.

Jos muut ihmiset ajattelevat sinusta pahaa, niin he eivät ole ystäviäsi oikeasti.

Yritetään jaksaa ❤️

ja siinä kans yks lässyttäjä... voi muuten olla, että kaikki koronavirustyypit ovat ikäviä nimenomaan tuollaisille lampaille. 

Vierailija
98476/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni entinen koronanhoidon mallimaa on pudonnut rupusakkiin. Ensin Israel, ja nyt viimeisimpänä Japani näyttäisi kulkevan samaa tietä. Siellä tänään ensimmäistä kertaa yli tuhat tartuntaa päivässä. On muuten mielenkiintoisen näköiset käyrät noilla kahdella maalla. Siinä havannekuvaa siitä mitä toinen aalto tarkoittaa.

Joo tosiaan Japani ei ole enää mallioppilas, eikä Australia...

Niin ja nehän on saaria. Miten nyt käy selityksen, että "Suomi ei ole saari"?

Vierailija
98477/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alan taas keräämään kotivaraa, ettei tarvitse käydä kaupassa usein. Mietin myös alanko käyttämään maskia. Vältän julkisia paikkoja ja joukkoliikennettä.

Sama.

Käytin tänään maskia ekan kerran. Osittain siksi, että maskit tulisivat osaksi katukuvaa ja muutkin uskaltaisivat alkaa käyttää. Esimerkin voimaa tarvitaan! Tuttuni ovat alkaneet julkaista maskikuvia samasta syystä somessa.

Sama täällä.

Olen alkanut käyttämään maskia uudestaan, jotta ihmiset tottuisivat maskeihin ja käyttö yleistyisi.

Väärin. Ihmiset eivät käytä maskia, koska Suomessa ei ole mitään epidemiaa. Ja vaikka olisi, maski on hölmöläisten juttu. 

Vierailija
98478/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi minäkään laivalle. Ja alkaisin etsimään parempaa seuraa.

Vierailija
98479/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

a) ei ole kovin tappa, ja

b) ei tule katoaman, kun leviää niin epämääräisesti, joten

elämä jatkuu yhden korona-tulokkaan kera. That's it.

Tiedän, tiedän... rakastatte hysteriaa. Mutta joudutte keksimään paremman syyn!

Vierailija
98480/176779 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Sama täällä.

Väärin. Ihmiset eivät käytä maskia, koska Suomessa ei ole mitään epidemiaa. Ja vaikka olisi, maski on hölmöläisten juttu. 

Aika monella oli tänään maski kun kävin kaupassa. Suurimmalla osalla toki ei, mutta ei ne maskitkaan mitään huippuharvinaisia olleet.

Ketju on lukittu.