Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Jos kokouksessa on kokoushuoneessa yksi positiivinen, niin lasketaanko kaikki huoneessa olivat altistuneiksi?
Eli peilaan nyt vähän, mitä syksy tuo tullessaan.
Entä jos avokonttorissa on yksi kotona potilas, niin onko muut konttorin työntekijät altistuneita?
Kyllä. Jos on 15 minuuttia samassa tilassa eli kokous riittää. Meillä avokonttorissa samassa tilassa voi olla 50 henkilöä ja epäily tilanteessa on käsketty kaikki kotiin etätöihin. Ei vielä oikeita tartuntoja tai edes altistumisia kun testit ovat olleet negatiivisia.
Aijai, kun näyttää hyvältä Suomen tartuntatilastot edelleen. Valitus jatkuu, mutta homma TOIMII!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kokouksessa on kokoushuoneessa yksi positiivinen, niin lasketaanko kaikki huoneessa olivat altistuneiksi?
Eli peilaan nyt vähän, mitä syksy tuo tullessaan.
Entä jos avokonttorissa on yksi kotona potilas, niin onko muut konttorin työntekijät altistuneita?
Kyllä. Jos on 15 minuuttia samassa tilassa eli kokous riittää. Meillä avokonttorissa samassa tilassa voi olla 50 henkilöä ja epäily tilanteessa on käsketty kaikki kotiin etätöihin. Ei vielä oikeita tartuntoja tai edes altistumisia kun testit ovat olleet negatiivisia.
Totta ihmeessä riittää se, että samassa toimistotilassa on ollut koronatartuntaa kantava. Minä en ainakaan siinä tilanteessa minuutteja tai metrejä laske, vaan kaikki toimistossa olleet ovat altistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis onko nämä -5 niitä, joilla esim. Maaliskuussa testi positiivinen ja sama korona vielä heinäkuussa testi positiivinen? Kahteen kertaan testattu.
Tai sitten on uusi tartunta.
"Jos samasta henkilöstä on koronavirusilmoitus esimerkiksi maaliskuulta ja kesäkuulta, on tartuntatautirekisteriin kirjattu kaksi eri koronatapausta. Nyt koronaviruksen yhdistelyaikaväli muutetaan vuodeksi, jolloin nämä ”tuplatapaukset” poistuvat rekisteristä, tilastoista ja koronakartalta.""
Kai ne kuitenkin ovat aktiivisten tapausten tilastossa, vaikka eivät uusien tapausten tilastossa olisikaan?
Ei niiden siellä silti pidä kahteen kertaan olla. Joiltain pitkään oireilleilta on otettu monta testiä, joista on useampi saattanut olla positiivinen, ja aiemmin ne ovat tilastoineet nämä useammaksi eri tartunnaksi.
Valvooko kukaan THL.n toimintaa? Toki nyt haluaisi luottaa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Voiko teuraseläimillä olla koronaa?
Jos tämä pitää paikkansa, niin emme enää voi luottaa mihinkään THL tiedotukseen.
"Eniten ihmetyttää se mitä helmikuussa tapahtui. Helmikuun 26. päivänä uutisoitiin, että Suomesta on sen Ivalon tapauksen jälkeen löytynyt yksi uusi tapaus. Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että tapauksia oli 26.2. itse asiassa jo 20."
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän on uskominen, niin tilanne Suomessa on odotettua paljon omituisempi.
https://twitter.com/jukka235/status/1283347136285937664
Ilkka Rauvola
@jukka235
·
3tVastauksena käyttäjälle
@jukka235
Eniten ihmetyttää se mitä helmikuussa tapahtui. Helmikuun 26. päivänä uutisoitiin, että Suomesta on sen Ivalon tapauksen jälkeen löytynyt yksi uusi tapaus. Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että tapauksia oli 26.2. itse asiassa jo 20.
Ilkka Rauvola@jukka235
·
3tHelmikuussa tehtiin testejä ja oli melkoinen määrä uusia tapauksia, eikä meille kerrottu mitään. Nyt olisi mielenkiintoista selvittää, mitä helmikuussa tapahtui.
@THLorg
voisi auttaa julkistamalla tammi- ja helmikuun luvut (tänään tuli luvut vasta 26.2. alkaen). 3/x
En minä jaksa usko mihinkään tahalliseen peittelyyn, vaan kyse on perinteisestä paniikki-/poikkeustilanteen perseilystä. Olen itse myös terveydenhuollossa töissä ja meillä toimintaohjeet lensi monilta romukoppaan epidemian alkaessa niin pahasti, että asiaa ei edes saada käsiteltyä ja selvitettyä seuraavaan korona-aaltoon mennessä. Suurin osa ihmisistä on poikkeustilanteessa ennemmin haitaksi kuin hyödyksi. Eiköhän THL:ssä ole ihan sama tilanne.
Asiantuntemusta sote-uudistukseen
THL tuottaa tutkittua tietoa sekä vaikutusarviointeja sote-uudistuksen tueksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkka Rauvola
@jukka235
·
@jukka235
Eniten ihmetyttää se mitä helmikuussa tapahtui. Helmikuun 26. päivänä uutisoitiin, että Suomesta on sen Ivalon tapauksen jälkeen löytynyt yksi uusi tapaus. Nyt on kuitenkin käynyt ilmi, että tapauksia oli 26.2. itse asiassa jo 20.
Ilkka Rauvola@jukka235
·
3tHelmikuussa tehtiin testejä ja oli melkoinen määrä uusia tapauksia, eikä meille kerrottu mitään. Nyt olisi mielenkiintoista selvittää, mitä helmikuussa tapahtui.
@THLorg
voisi auttaa julkistamalla tammi- ja helmikuun luvut (tänään tuli luvut vasta 26.2. alkaen). 3/x
En minä jaksa usko mihinkään tahalliseen peittelyyn, vaan kyse on perinteisestä paniikki-/poikkeustilanteen perseilystä. Olen itse myös terveydenhuollossa töissä ja meillä toimintaohjeet lensi monilta romukoppaan epidemian alkaessa niin pahasti, että asiaa ei edes saada käsiteltyä ja selvitettyä seuraavaan korona-aaltoon mennessä. Suurin osa ihmisistä on poikkeustilanteessa ennemmin haitaksi kuin hyödyksi. Eiköhän THL:ssä ole ihan sama tilanne.
Jos 26.2.2020 oli 20 tartuntaa, kun kaikki lehdet ja THL sanoivat että on 2 tartuntaa, niin kyllä se tuntuu jo peittelyltä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisen tekemä videosarja suomeksi ROKOTTEISTA. Olisi hyvä jokaisen tietää mitä rokote aines sisältää ja miksi rokotteet ovat huono asia. Kuinka paljon saastaa vauvalle annetaan 1v mennessä. Luonnollisen vastuskyky tuhotaan. Rokotteiden tarkoitus on sairastuttaa ihmiset. Rokottamattomat lapset ovat terveempiä kuin rokotetut. Minä olen ottanut ensimmäiset rokotukset vasta n.20v työn takia. n.1970 ja sen jälkeen en mitään, enkä ota. Nykyisin olen hyvin huolissani yleisesti lasten terveydestä ja miten heitä kohdellaan.
Hyödyllinen tieto ei tavoita täällä. Laskevat vain tapauksia, uhreja ja kuolleita. Palstat on täynnä tyhjiä tynnyreitä,hah.
Jos paljastuu, että THL:n rahoituskuviot tai muut kytkökset ovat epäsuorasti aiheuttaneet kymmeniä kuolemia ja tuhansia vakavia sairastapauksia, on syytä pohtia miten sama estetään vastaisuudessa.
Ruotsissa lapsillakin on mahdollista päästä tehohoitoon. Kuvassa näkyy määrät.
https://twitter.com/pulkkamm/status/1282991442898583552/photo/1
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole jo mjansikoita poimimassa sillä eihän ne tänne makaamaan tulleet.
Juu happipullo selkään ja mansikkapellolle.
Eipä sitäkään tiedoteta, että myös Suomessa on ollut vastasyntyneellä koronaa.
Tänään oli Joensuuhunkin ilmestynyt tartunta. Mutta onkohan se nyt miltä kuukaudelta.
Rovaniemellä n. 200 altistuneen sukulaiset, heitäkin lienee useita satoja, kulkevat töihin ja harrastuksiin aivan normaalisti. Karanteeni koskee vain altistuneita, ei heidän perheenjäseniään.
Vierailija kirjoitti:
Ilkka Rauvola
@jukka235
·
@jukka235
Ilkka Rauvola@jukka235
·
@THLorg
Mistähän tuo tilasto löytyy? Katsoin THL:n sivulta, niin heidän tilastossaan ei pystynyt katsomaan sinne helmikuulle saakka.
https://www.breitbart.com/border/2020/07/13/human-smuggling-stash-house… Näin koronaa levitetään.
Tilastoimme Huolettoman Luovasti.