Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
82781/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa. En ole kokonaan suomalainen, joten en ole ns. yhtä kiltti. Tämän kriisin keskellä olen järkyttyneenä seurannut myös Suomen kansaa. Ihmiset luulevat, että maailma on hyvä ja ihmiset ovat hyviä. Jokin on pahasti pielessä, mutta ei haluta tai osata katsoa, mikä. Ollaan liikuttavan auktoriteetteja uskova kansa. Ulkomaalainen laittaa viipymättä maskin kasvoilleen. Suomalainen odottaa milloin viranomainen antaa luvan. Hän pelkää että tekee väärin. Ja mitä ne muutkin minusta mahtavat ajatella?

Sitten jos silmät avautuvat ja suomalainen käsittä, minä roskana häntä pidetään, hän alistuu vaikka henki menisi. Pääasia ettei vastusta viranomaista eikä riko yhtään sääntöä, se on pääasia, hengelle ja terveydelle sama.

Tällä viikolla tajusin erään asian kun tuotakin olen surrut ja ihmetellyt.

Sen täytyy olla sisäänrakennettu ominaisuus. Sen täytyy olla geeneissä. Se ylittää kaikki järjen äärirajat.

Siihen ei kukaan voi vaikuttaa.

Suomalaiset rikkovat paljonkin lakia ja sääntöjä. Suomalaisten yksi kestosuosikki on ylinopeus. Ylinopeutta ajetaan ihan tietoisesti ja tarkoituksella ja se on oma valinta.

Suomalainen kulttuuri on se mistä on kysymys, ei geeneistä. Vielä kun minä olin lapsi niin ovet jätettiin lukitsematta maalla. Eikö ole upeaa, että tässä maassa suurin osa ihmisistä kunnioittaa toisiaan ja toisten omaisuutta niin, että siihen ei kosketa (vaikka voidaan)? Luottamus on upea asia. Vieläkin monin paikoin lapsen voi nukuttaa ulkona ja lapset voivat mennä omin toimin kouluun. Sellaista luottamusta ei rahalla saa, se opitaan kulttuurista. Ehkäpä arvostaisit sitä mollaamisen sijaan.

Nämä kaksihan ei pois sulje toisiaan. Luottamus, kun se toimii on hieno piirre, kuten tuo ovien auki jättäminen. Liiallinen luottavaisuus ilman omien aivojen käyttöä ei puolestaan ole hyvä.

Vierailija
82782/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain uhkauksen twitterissä, koska kuulemma kiusaan virkamiehiä. En uskalla kertoa poliisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
82783/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille tuesta täällä ❤❤

Vierailija
82784/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaa. En ole kokonaan suomalainen, joten en ole ns. yhtä kiltti. Tämän kriisin keskellä olen järkyttyneenä seurannut myös Suomen kansaa. Ihmiset luulevat, että maailma on hyvä ja ihmiset ovat hyviä. Jokin on pahasti pielessä, mutta ei haluta tai osata katsoa, mikä. Ollaan liikuttavan auktoriteetteja uskova kansa. Ulkomaalainen laittaa viipymättä maskin kasvoilleen. Suomalainen odottaa milloin viranomainen antaa luvan. Hän pelkää että tekee väärin. Ja mitä ne muutkin minusta mahtavat ajatella?

Sitten jos silmät avautuvat ja suomalainen käsittä, minä roskana häntä pidetään, hän alistuu vaikka henki menisi. Pääasia ettei vastusta viranomaista eikä riko yhtään sääntöä, se on pääasia, hengelle ja terveydelle sama.

Tällä viikolla tajusin erään asian kun tuotakin olen surrut ja ihmetellyt.

Sen täytyy olla sisäänrakennettu ominaisuus. Sen täytyy olla geeneissä. Se ylittää kaikki järjen äärirajat.

Siihen ei kukaan voi vaikuttaa.

Suomalaiset rikkovat paljonkin lakia ja sääntöjä. Suomalaisten yksi kestosuosikki on ylinopeus. Ylinopeutta ajetaan ihan tietoisesti ja tarkoituksella ja se on oma valinta.

Suomalainen kulttuuri on se mistä on kysymys, ei geeneistä. Vielä kun minä olin lapsi niin ovet jätettiin lukitsematta maalla. Eikö ole upeaa, että tässä maassa suurin osa ihmisistä kunnioittaa toisiaan ja toisten omaisuutta niin, että siihen ei kosketa (vaikka voidaan)? Luottamus on upea asia. Vieläkin monin paikoin lapsen voi nukuttaa ulkona ja lapset voivat mennä omin toimin kouluun. Sellaista luottamusta ei rahalla saa, se opitaan kulttuurista. Ehkäpä arvostaisit sitä mollaamisen sijaan.

Olen syntynyt suomalaiseen kulttuuriin. Ymmärrän enemmän ruotsalaisia kuin suomalaisia, mutta Ruotsin koronalinjaa en ymmärrä. En ymmärrä, miksi paheksut minua, mutta saat paheksua. Eli viranomaisten käskyjä ei tarvitse noudattaa, mutta viranomaisia pitää totella vaikka se olisi vaarallista? Ihan oikeasti en tajua nyt.

Niin, ihmisiin en ylipäätään luota. Yksi lysti mikä asema hänellä on. Pitkällä aikavälillä sen näkee, keneen voi edes vähän luottaa.

Vierailija
82785/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nyt luovuttanut. Varmaan olen jollain väärinajattelijoiden leirillä kohta tai mitä lieneekään. Ei tästä hengissä selviä. Suomea hallitsee nyt äärivasemmisto ja meno sen mukaista. Työssäkäyviä kuritetaan ja lapset altistetaan tasapuolisesti virukselle. 

Älkää luovuttako, vaan pitäkää puolenne ♥️

Silakat ovat vaan nyt hyökänneet tänne ja haluavat että me luovutetaan. Siksi esittävät täällä laittomia uhkauksia ja valheellisia tulkintoja Suomen lakipykälistä.

Noita silakoiden kommentteja lukuunottamatta tämä ketju on ollut asiallinen ja jopa kannustava.

Siitäkin huolimatta että täällä on jonkin verran ollut salaliittoteorioita. Nekin ovat kuitenkin ihan ok, vaikka kaikkia en ole ihan ymmärtänyt.

Olen joka tapauksessa pitänyt siitä, että tänne on mahtunut aika monenlaisia kommentteja ja ihmiset ovat enimmäkseen olleet ihan ystävällisiä toisilleen.

Vierailija
82786/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää mulle. Lakia saa rikkoa, mutta viranomaisia on pakko totella. Miten se selitetään kulttuurin pohjalta? Tämä muuten ei ole nyt keljuilua. Mun käsityskyky ei oikeasti riitä tuohon :(

Vierailija
82787/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nyt luovuttanut. Varmaan olen jollain väärinajattelijoiden leirillä kohta tai mitä lieneekään. Ei tästä hengissä selviä. Suomea hallitsee nyt äärivasemmisto ja meno sen mukaista. Työssäkäyviä kuritetaan ja lapset altistetaan tasapuolisesti virukselle. 

Mites maailmalla?

Valkoinen talo luovutti iltalehden mukaan.

Saksa luovutti express ukn mukaan.

Huonolta näyttää.

Vierailija
82788/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuhetta ei ole poliitikon toimien arvostelu.

Lisäksi kun vahingossakin saattaa kirjoittaa jotain väärää. Esim. Itse kirjoitin edellisen kirjoittajan mukaan Tengele, vaikka nimi oli Tengell. Huomasin myöhemmin, jolloin myös tajusin mihin tuo väärin kirjoitettu viittasi.

Tässä ketjussa ei olla kyllä usutettu ihmisiä kenenkään kimppuun ja ehdottomasti poliitikkojen toimia pitää ja saa kritisoida. Ja myös heitä henkilöinä arvioida. Sekin kertoo paljon mikä mielikuva tulee. Onko esim. Empaattinen.

Vierailija
82789/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomi ei osta tai jonota Oxfordin rokotetta?

Tuleeko rokotetta syksyllä yksityisille terveysasemille?

Hyvä a studio, kun otitte asian esille eilen, että rokotetta jo valmistetaan Intiassa!!! ❤️

Kiitos.

Nyt medialla on kova vastuu tuoda kv uutisia ja koronan vastaisia aseita julkisuuteen, kun päättäjät ei niitä tuo esiin?

Onko kyse tietämättömyydestä?

Pienen valtion pitää ottaa mallia suuremmista.

Virus on sama muulla kuin Suomessakin.

Samat aseet ja torjuntatoimet pätevät sen kuriin saattamiseen.

Kannattaa katsoa ruotsin yli muualle Eurooppaan, Itävalta, Saksa, ranska... Espanja. Niistä ottaa mallia. Otetaan mallia Virosta.

Miksi meidän Viisikko ei esiinny tiedotustilaisuuksissa marimekon Kankaasta tehdyt maskit kasvoilla?

Naisten valmiusliiton mukaan uusi kansalaistaito on kasvomaskin ompelu.

Mediassa oli kuva tiedotustilaisuudesta vitosta, Viron pääministeri, ulkoministeri ja maatalous ministeri olivat maskit kasvoilla pöydän takana, reilut turvavälit.

Virus on sama, torjunta keinot samat.

Turvallisessa, uusi normaali yhteiskunnassa kaikilla on maskit, kunnes korona virus voitetaan! ❤️

Vierailija
82790/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silakat ovat vaan nyt hyökänneet tänne ja haluavat että me luovutetaan. Siksi esittävät täällä laittomia uhkauksia ja valheellisia tulkintoja Suomen lakipykälistä.

Noita silakoiden kommentteja lukuunottamatta tämä ketju on ollut asiallinen ja jopa kannustava.

Siitäkin huolimatta että täällä on jonkin verran ollut salaliittoteorioita. Nekin ovat kuitenkin ihan ok, vaikka kaikkia en ole ihan ymmärtänyt.

Olen joka tapauksessa pitänyt siitä, että tänne on mahtunut aika monenlaisia kommentteja ja ihmiset ovat enimmäkseen olleet ihan ystävällisiä toisilleen.

Mikä on Silakkaliike? En tiedä, voisiko joku kertoa, kiitti.

Vierailija
82791/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS: "WHO varoittaa: ”Tämä virus ei ehkä koskaan katoa” 

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006488202.html

Noniin, eli olemme ehkä saaneet kausi-influenssan lisäksi kausi-koronan. Very nice ..

Vierailija
82792/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mulle. Lakia saa rikkoa, mutta viranomaisia on pakko totella. Miten se selitetään kulttuurin pohjalta? Tämä muuten ei ole nyt keljuilua. Mun käsityskyky ei oikeasti riitä tuohon :(

Olen eri, olet oikeass!

Luin luottamuksen synnyn määritelmän ja se oli kutakuinkin seuraava:

"Luottamus syntyy sinne missä on aika aja luotettavuutta." Eli ilman aikaa ei synnyt luottamusta, mutta myöskään ajan kanssa ilman luotettaviksi havaittuja tekoja, luottamus ei synny. 

Vierailija
82793/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, ketjun perustajat olivat oikeassa korona viruksen suhteen. Sen sijaan, että saisivat kiitosta havainnoistaan ja avun tuomisesta monelle, kuinka toimia kriisisä mm kotovarasta täällä puhuttiin, alkaakin pelottelu ja hiljaiseksi saattaminen.

Kaikki sen takia, että koittaa huutaa: Vaara, varokaa, että säilytte hengissä!

Tämä on ollut tärkeä ryhmä ja tärkeää tukea ja jakamista <3 Tuntuisi kamalalta olla yksin sen asian kanssa, että keisarilla ei ole vaatteita.

-Syökää isoja annoksia D-vitamiinia, myös lapsille nyt! John Campell käynyt läpi useita tutkimuksia mm eilen ennaltaehkäisevästä / tautia lieventävästä vaikutuksesta

-Toinen hyvä lisä on NAC - viimeinen Med Cram video, ehkäisee oksidatiivista stressiä ja verisuonten tukoksia, voi lieventää tautia.

-Olette tärkeitä ja ette ole yksin <3

Kiitos. John c se mbell

Vierailija
82794/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
82795/176779 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko nyt lopettaa tämän silakka -läpän?

Kuulun itse silakkaliikkeeseen ja tunnen monia liikkeeseen kuuluvia jotka ovat viruksen tukahduttamisen kannalla. Tunnen myös monia jotka eivät ole silakkaliikettä nähnytkään, ketkä haluavat että hallituksen kritisointi lopetetaan.

Joten mene muualle trollaamaan. Luomalla tuota silakka- pers u vastakkainasettelua karkotat tästä ketjusta fiksuja keskustelijoita.

Tässä ketjussa puhutaan viruksesta ja tarkkaillaan asiaa siitä näkökulmasta mikä on paras tapa toimia pandemiasssa, ja seurataan niin Suomen, muiden Pohjois-maiden ja Euroopan sekä koko maailman tilannetta ja toimia.

Tämä ei ole poliittinen ketju. Sinä trolli taidat olla ainoa täällä poliittisella agendalla. Mene pois.

Vierailija
82796/176779 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjanssa vasta-aineita 5 %:lla väestöstä => koronaan sairastuneiden kuolleisuus 1,2 %.

Diamond Princess -laivalla kuolleita 14, tartunnan sai 712, mukaan lukien oireettomat. Laivan matkustajien keski-ikä oli 58 vuotta. Kuolleisuus => 2 %.

THL: "Kuolleisuusarvio 0,2 %". Vähän parempaan pitäisi pystyä, kun ihan tavallinen järjenkäyttö otetaan mukaan :)

Vierailija
82797/176779 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä, ketjun perustajat olivat oikeassa korona viruksen suhteen. Sen sijaan, että saisivat kiitosta havainnoistaan ja avun tuomisesta monelle, kuinka toimia kriisisä mm kotovarasta täällä puhuttiin, alkaakin pelottelu ja hiljaiseksi saattaminen.

Kaikki sen takia, että koittaa huutaa: Vaara, varokaa, että säilytte hengissä!

Tämä on ollut tärkeä ryhmä ja tärkeää tukea ja jakamista <3 Tuntuisi kamalalta olla yksin sen asian kanssa, että keisarilla ei ole vaatteita.

-Syökää isoja annoksia D-vitamiinia, myös lapsille nyt! John Campell käynyt läpi useita tutkimuksia mm eilen ennaltaehkäisevästä / tautia lieventävästä vaikutuksesta

-Toinen hyvä lisä on NAC - viimeinen Med Cram video, ehkäisee oksidatiivista stressiä ja verisuonten tukoksia, voi lieventää tautia.

-Olette tärkeitä ja ette ole yksin <3

Suomessa tuota NAC (asetyylikysteiini) myydään Mucoratio-nimisenä apteekeissa. On poretabletteja. Sama annos kuin mitä MedCramissa suositellaan.

Vierailija
82798/176779 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin joskus aiemmin tänne samankaltaisen ajatuksen, mutta nyt se on entistä vahvempi: tämän kriisin myötä minulta meni täysin usko siihen, että ihmiskunta pystyy tekemään mitään esim. ilmastonmuutokselle.

Tämä virus on kriisinä paljon pienimuotoisempi kuin meitä uhkaavat monet ympäristökatastrofit, mutta tämänkin suhteen luovutettiin jo alkumetreillä, kun ei vaan jaksa, ei pysty, eikä viitsi. Mitään innovaatioita ja vaihtoehtoisia tapoja elää ja pyörittää toimivaa yhteiskuntaa oli turha odottaa. Parin kuukauden päästä oli jo ihan pakko päästä taas reissaamaan, shoppailemaan ja bilettämään kuten ennenkin. Minkään muuttuminen on liian pelottava ja masentava ajatus.

Jopa viruksen rajoittamisen mallimaassa Etelä-Koreassa jengi sekosi, kun rajoituksia alettiin purkaa. Yökerhoihin pakkauduttiin heti virusta levittämään, ja olen nähnyt nyt kuvia Seoulista, missä popula parveilee iloisesti kaupungilla ilman mitään alkeellisiakaan turvavälejä. Mikä ihmeellisintä, yhdelläkään ihmisellä näkemissäni kuvissa ei ollut edes maskeja! Siis maskien käytön luvatussa maassa. Uskomatonta.

Jonkinlainen älykkyystesti tämä rajoitusten purkaminen kyllä on. Heikommalla arvostelukyvyllä varustetut ihmiset tuntuvat pimahtavan heti.

Vierailija
82799/176779 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se stm eilen uutisoitu lausunto, Maskipakko sosiaalihuollon työhön tarkoittaa käytännössä?

Onko nyt niin, että kun menee terveyskeskukseen, niin henkilökunnalla on maskit?

Vierailija
82800/176779 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomi ei noudata eu suositusta, maskit pakollisiksi joukkoliikenne välineisiin?

Millä olla virus on erilainen Suomessa? Etteikö mukamas tarttuisi metrossa, junassa, bussissa?

En oikein ymmärrä, miten meillä on eri viruskanta kuin muualla Euroopassa?

Airborne is airborne.

Ketju on lukittu.