Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.verkkouutiset.fi/miksi-suomi-on-taysin-ulkona-eun-koronahan…
Europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on kuin toukkana omassa kotelossaan.
Kokoomuksen europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on jäänyt EU:n tasolla täysin ulos yhteishankinnoista ja eurooppalaisesta yhteistyöstä.
– Tämä on ollut täysin kummallista heti tammikuusta lähtien, Sirpa Pietikäinen sanoi kokoomusmeppien infossa keskiviikkona.
– Suomi ei ole ollut mukana missään näistä yhteisvalmisteluista. Ministerikokouksissa varmaan on käyty. Me emme ole uskoneet yhteisiin hankintasopimuksiin, emme usko Euroopan tartuntatautikeskuksen analytiikkaan vaan yhteen ihmiseen THL:ssä mieluummin. Me emme uskoneet, että meidän kannattaa lähteä lääke- tai rokotehankintaan, kun ei sieltä kuitenkaan mitään saa, Pietikäinen sanoi.
– Ajatellaan, että parempi että varaudutaan itse. Nämähän ei millään tavalla poissulje toisiaan.
Sirpa Pietikäinen totesi, että pandemia on globaali ilmiö. Hän ihmetteli, ”miksi me emme pysty näkemään oman nenänpäämme ulkopuolelle”.
– Tätä pitäisi kysyä erittäin vakavasti meidän ministereiltä ja hallitukselta. Tämä koskee myös Suomen exit-strategiaa, joka ei sekään rimmaa yhteen EU:n strategian kanssa.
– Me ollaan täällä nyt perhosen toukkana omassa kotelossa. Miksi? Siihen kaivattaisiin vastausta.
Kiitos, Sirpa Pietikäinen ja Kokoomus.
Miten Sirpa Pietikäinen uskalsi sanoa tuon?
Miksi ei olisi uskaltanut?
Onhan s eperin juurin kummallista, jos ei saa todeta, että on aika hölöä jäädä hankintojen ulkopuolelle.
Tämä juuri täällä mättää. Asiat riitelevät, ei ihmiset. Se, että ei saa sanoa: 'tämä asia meni nyt pieleen', on kyllä kummallista.
Se on juuri sitä maalittamista jota ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Ja sen jälkeen meille on lupa tehdä mitä vaan. Jos arvostelet viranomaisten ja poliitikkojen tekemisiä, olet tehnyt rikoksen. Sillä mahdollistetaan täydellinen diktatuuri.
Ja vastaansanojat leimataan äärioikeistoksi. Se on viimeinen uhkaus jolla kansa pelotellaan hiljaiseksi. Vaikka joku äänestäisi vihreitä kuten esim. minä viimeksi äänestin.
Tämä on oikeasti käsittämätöntä.
Olen jo miettinyt, että pitäisikö perustaa joku Starwars -kapinallisten porkkanoiden tukahduttajat -kerho. Ja kokoontua vaikka sinne meidän saarelle tai Porvooseen larppausbileisiin.
Jos siellä saisi keskustella rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Epidemian alussa hoettiin jatkuvasti, että testeihin vain jos on vakavia oireita , lievät taudit sairastetaan kotona. Tämä on niin iskostunut monen mieleen, etteivät sen vuoksi hakeudu testeihin. Miksei tätä uutta käytäntöä samanlailla rummuteta? Olisiko syynä se , että halutaan, että ihmiset eivät käy testeisdä jotta tartuntamäärät pysyvät matalina ja sillä verukkeella yhteiskuntaa saadaan avattua...
Tänään mainostettu aktiivisesti ensimmäistä kertaa, telkkarimainoksia, että täytä omaolo.fi:ssä, lievätkin oireet riittää, uutisissa sanottiin äsken. Eli haluavat nyt, että mahdollisimman moni menee. Soitan itse huomenna,ktsyn kun on sitkeä nuha, ja verikokeen mukaan ei ole siitepölyallergiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun maailman vahvin mies itkee, koska on ihan rikki tästä. Hän on sellasiessa työssä, että altistuu sata varmasti koronalle, jos tartunnat lähtevät kasvuun. Samalla huoli meidän lapsista, jos meille käy jotain. Miehen työpaikalla, kuten teillä muillakin, on vähän se meno, että eipä kritisoida vaan pitää luottaa viranomaisiin. Onko meitä oikeasti joku 10 ihmistä, jotka tässä yksinään huutelevat seinille?
Voi kurja.
Ei me kuitenkaan niin pienellä porukalla olla täällä. Omassa kaveripiirissä ainakin kaikki ne joilla on yhteyksiä Suomen ulkopuolelle, ovat myös tukahduttamisen kannalla.
Eikä kaikilla työpaikoillakaan harjoiteta vasemmistodiktatuuria. Miehen työpaikalla ainakin on ilmoitettu, että ainakin syksyyn asti tehdään vain etätyötä.
Mutta se ei tosin ole suomalaisessa omistuksessa oleva yritys. Onneksi. Ei pysty hallitus eikä THL vaarantamaan terveyttä ja pakottamaan toimistolle töihin 😃
Vierailija kirjoitti:
"Näitä twitterissä näkyviä äärioikeiston suosimia häiriköintitilejä käytetään myös vihapuheen normalisointiin sekä ihan suoriin pyrkimyksiin vaientaa esimerkiksi kohteeksi poimittu journalisti, poliittinen aktivisti tai tutkija. Huumorin varjolla voidaan tehdä paljon tuhoa."
Pelottaa oikeasti se, että silakoilla on about miljoona screenshottia. Kaikesta "väärästä" puheesta otetaan kuvankaappaukset ja lähetetään pääjehuille. Sen vuoksi en ole vuosiin ollut omalla nimellä somessa. Jos vihapuhe laki tulee voimaan, sinut voidaan tuomita taannehtivasti.
"Taannehtivuuskielto ja lievemmän lain periaate
Rikosoikeudellisen laillisuusperiaatteen sisältämästä taannehtivuuskiellosta johtuen tuomioistuin ei saa lakia taannehtivasti soveltaen tuomita rangaistusta sellaisesta teosta, joka ei tekohetkellä ole ollut rangaistava. Kiellettyä on myös tuomita ankarampaa kuin rikoksen tekohetkellä tuomittavissa ollutta rangaistusta."
Vierailija kirjoitti:
Mun maailman vahvin mies itkee, koska on ihan rikki tästä. Hän on sellasiessa työssä, että altistuu sata varmasti koronalle, jos tartunnat lähtevät kasvuun. Samalla huoli meidän lapsista, jos meille käy jotain. Miehen työpaikalla, kuten teillä muillakin, on vähän se meno, että eipä kritisoida vaan pitää luottaa viranomaisiin. Onko meitä oikeasti joku 10 ihmistä, jotka tässä yksinään huutelevat seinille?
Voi olla ettei meitä ole enempää. Useimmat uskovat vain sen mitä viranomainen sanoo, eli he ovat ulkoistaneet oman ajattelukykynsä muille. Heidät on voitu nitistää jo lapsena, tai he eivät ylipäätään paljon mitään edes ajattele.
Sitten kun ei tiedä, mikä meininki on milläkin työpaikalla, niin ehkä siellä pitää olla vaiti, ihmiset on peloteltu hiljaisiksi.
Sitten ne luottavaiset ihmiset jotka uskovat että maailma on hyvä ja ihmiset ovat hyviä. Ja ovat ikuisia optimisteja.
Sitten ne, joille korona on salaliittoteoria.
Ja niin edelleen.
Olen itse jo niin kypsynyt tähän, että olen alkanut tässä vaiheessa uskomaan enemmän salaliittoteorioihin.
En tiedä enää mikä on totuus asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Tapaisin naapurin, joka ihmetteli lasten kouluun laittamista, sanoi, että se tuntuu hänestä kummalta. Eli hälytyskellotkyllä hänellä soi. Loppuun sanoi, että kun kerta niin on päätetty, kai ne viranomaiset tietää.
Eli kyllä, suurin osa ilmeisesti sokeasti uskoo kaiken, ei osaa kyseenalaistaa tai etsiä tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on kuin toukkana omassa kotelossaan.
Kokoomuksen europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on jäänyt EU:n tasolla täysin ulos yhteishankinnoista ja eurooppalaisesta yhteistyöstä.
– Tämä on ollut täysin kummallista heti tammikuusta lähtien, Sirpa Pietikäinen sanoi kokoomusmeppien infossa keskiviikkona.
– Suomi ei ole ollut mukana missään näistä yhteisvalmisteluista. Ministerikokouksissa varmaan on käyty. Me emme ole uskoneet yhteisiin hankintasopimuksiin, emme usko Euroopan tartuntatautikeskuksen analytiikkaan vaan yhteen ihmiseen THL:ssä mieluummin. Me emme uskoneet, että meidän kannattaa lähteä lääke- tai rokotehankintaan, kun ei sieltä kuitenkaan mitään saa, Pietikäinen sanoi.
– Ajatellaan, että parempi että varaudutaan itse. Nämähän ei millään tavalla poissulje toisiaan.
Sirpa Pietikäinen totesi, että pandemia on globaali ilmiö. Hän ihmetteli, ”miksi me emme pysty näkemään oman nenänpäämme ulkopuolelle”.
– Tätä pitäisi kysyä erittäin vakavasti meidän ministereiltä ja hallitukselta. Tämä koskee myös Suomen exit-strategiaa, joka ei sekään rimmaa yhteen EU:n strategian kanssa.
– Me ollaan täällä nyt perhosen toukkana omassa kotelossa. Miksi? Siihen kaivattaisiin vastausta.
Onhan s eperin juurin kummallista, jos ei saa todeta, että on aika hölöä jäädä hankintojen ulkopuolelle.
Tämä juuri täällä mättää. Asiat riitelevät, ei ihmiset. Se, että ei saa sanoa: 'tämä asia meni nyt pieleen', on kyllä kummallista.
Se on juuri sitä maalittamista jota ajetaan kuin käärmettä pyssyyn. Ja sen jälkeen meille on lupa tehdä mitä vaan. Jos arvostelet viranomaisten ja poliitikkojen tekemisiä, olet tehnyt rikoksen. Sillä mahdollistetaan täydellinen diktatuuri.
Ja vastaansanojat leimataan äärioikeistoksi. Se on viimeinen uhkaus jolla kansa pelotellaan hiljaiseksi. Vaikka joku äänestäisi vihreitä kuten esim. minä viimeksi äänestin.
Olen jo miettinyt, että pitäisikö perustaa joku Starwars -kapinallisten porkkanoiden tukahduttajat -kerho. Ja kokoontua vaikka sinne meidän saarelle tai Porvooseen larppausbileisiin.
Kannatan asiaa. Kokoonnutaan salaa juttelemaan, sopii minulle. Uskokaa tai älkää, siitäkin ne luultavasti tekevät rikoksen. Minä ainakin uskon niin ihan oikeasti, on tämä niin kierotunutta ja sairasta menoa.
Mitä tarkoittaa tuo Yle uutisissa oleva stm, Maskipakko? En ymmärrä? Sosiaalihuollon henkilöille? Ketä se koskee??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon sitä mieltä, ettei ole aika mennä saareen. Jos maailma on menossa tähän suuntaa, mihin nyt näyttää olevan menossa, on jotakin tehtävä. Ei saa sallia vääryyttä ja sulkeutua pois vaan vaikuttaa- laillisilla keinoilla tietysti. Ei ole aika piiloutua, vaan tuoda esiin niitä arvoja, jotka kyllä kestää nimenomaa päivänvalon:
Lähimmäisen rakkaus, totuus, toisten ja itsensä suojaaminen, kun tappava tauti leviää.
Ei ole rikos haluta suojata itsensä ja perheensä, ei ole rikos yrittää estää tautia leviämästä. Se on totuus. Rikos on se, että sitä levitetään, vaikka tiedetään, kuinka sen voisi estää.
Miksi Suomessa ei laiteta nyt julkisiin kulkuvälineisiin Maski pakkoa, Niinkuin eu suosittelee koko eu alueelle???
Islanti on hyvä saari paeta ja hakea turv*paik**a.
Aika jännä, ketjun perustajat olivat oikeassa korona viruksen suhteen. Sen sijaan, että saisivat kiitosta havainnoistaan ja avun tuomisesta monelle, kuinka toimia kriisisä mm kotovarasta täällä puhuttiin, alkaakin pelottelu ja hiljaiseksi saattaminen.
Kaikki sen takia, että koittaa huutaa: Vaara, varokaa, että säilytte hengissä!
Vierailija kirjoitti:
Kovin on pessimistinen näkemys Suomen talousjärjestelmästä ja yrittäjyydestä. Luova tuho on tyhjä klisee.
"Uusi normaali" vaatii yrityksiltä sopeutumiskykyä, uudistumiskykyä ja uusia konsepteja. Vanhan yrityskannan mukana roikottaminen uuteen todellisuuteen hinnalla millä hyvänsä ei välttämättä ole hyvä sijoitus.
Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on kuitenkin lopulta käännyttävä.
Muuta vaihtoehtoa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa. En ole kokonaan suomalainen, joten en ole ns. yhtä kiltti. Tämän kriisin keskellä olen järkyttyneenä seurannut myös Suomen kansaa. Ihmiset luulevat, että maailma on hyvä ja ihmiset ovat hyviä. Jokin on pahasti pielessä, mutta ei haluta tai osata katsoa, mikä. Ollaan liikuttavan auktoriteetteja uskova kansa. Ulkomaalainen laittaa viipymättä maskin kasvoilleen. Suomalainen odottaa milloin viranomainen antaa luvan. Hän pelkää että tekee väärin. Ja mitä ne muutkin minusta mahtavat ajatella?
Sitten jos silmät avautuvat ja suomalainen käsittä, minä roskana häntä pidetään, hän alistuu vaikka henki menisi. Pääasia ettei vastusta viranomaista eikä riko yhtään sääntöä, se on pääasia, hengelle ja terveydelle sama.
Tällä viikolla tajusin erään asian kun tuotakin olen surrut ja ihmetellyt.
Sen täytyy olla sisäänrakennettu ominaisuus. Sen täytyy olla geeneissä. Se ylittää kaikki järjen äärirajat.
Siihen ei kukaan voi vaikuttaa.
Suomalaiset rikkovat paljonkin lakia ja sääntöjä. Suomalaisten yksi kestosuosikki on ylinopeus. Ylinopeutta ajetaan ihan tietoisesti ja tarkoituksella ja se on oma valinta.
Suomalainen kulttuuri on se mistä on kysymys, ei geeneistä. Vielä kun minä olin lapsi niin ovet jätettiin lukitsematta maalla. Eikö ole upeaa, että tässä maassa suurin osa ihmisistä kunnioittaa toisiaan ja toisten omaisuutta niin, että siihen ei kosketa (vaikka voidaan)? Luottamus on upea asia. Vieläkin monin paikoin lapsen voi nukuttaa ulkona ja lapset voivat mennä omin toimin kouluun. Sellaista luottamusta ei rahalla saa, se opitaan kulttuurista. Ehkäpä arvostaisit sitä mollaamisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaisin naapurin, joka ihmetteli lasten kouluun laittamista, sanoi, että se tuntuu hänestä kummalta. Eli hälytyskellotkyllä hänellä soi. Loppuun sanoi, että kun kerta niin on päätetty, kai ne viranomaiset tietää.
Eli kyllä, suurin osa ilmeisesti sokeasti uskoo kaiken, ei osaa kyseenalaistaa tai etsiä tietoa.
Miksi ihminen ei kyseenalaista mitään? Itse kyseenalaistin jo alle 10-vuotiaana kaikki opettajatkin. Riippui aina tyypistä kenet katsoin tarpeeksi viisaaksi ja hyväksi tyypiksi, ketä uskoin. Nykyään en enää tee sitä virhettä, että luottaisin täysin yhteenkään ihmiseen.
23. PSALMI. Herra on hyvä paimen.
231. Daavidin virsi.
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2. Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3. Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4. Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5. Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6. Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Tämän myötä kaikille hyvää yötä! Rauhaa tähän maahan ja ihmisten kesken, jotka täällä asuu, turvallista unta ja siunattua yötä ja turvallista huomista päivää!
Vierailija kirjoitti:
Myös ne 46 huippututkijaa haluaisivat perustellusti tukahduttaa koronan.
Siis viime viikolla veivät mielipiteensä tieteellsiine perusteluineen Marinille. Seuratkaa kyselytuntia huomenna, jos olisi jotain siitä.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä, ketjun perustajat olivat oikeassa korona viruksen suhteen. Sen sijaan, että saisivat kiitosta havainnoistaan ja avun tuomisesta monelle, kuinka toimia kriisisä mm kotovarasta täällä puhuttiin, alkaakin pelottelu ja hiljaiseksi saattaminen.
Kaikki sen takia, että koittaa huutaa: Vaara, varokaa, että säilytte hengissä!
Tämä on ollut tärkeä ryhmä ja tärkeää tukea ja jakamista
-Syökää isoja annoksia D-vitamiinia, myös lapsille nyt! John Campell käynyt läpi useita tutkimuksia mm eilen ennaltaehkäisevästä / tautia lieventävästä vaikutuksesta
-Toinen hyvä lisä on NAC - viimeinen Med Cram video, ehkäisee oksidatiivista stressiä ja verisuonten tukoksia, voi lieventää tautia.
-Olette tärkeitä ja ette ole yksin