Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
82681/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi trollit

Seurataan tätäkin ketjua.

Kahdeksan trollia on meillä seurannassa.

Katellaan niiden muutakin nettihistoriaa.

Laitettiin näiden ip osoitteet jo.

https://www.poliisi.fi/nettivinkki

Anynomyous Finland tässä

Goodbye trollit

Mitkä mielipiteet ovat nyt niitä trollien mielipiteitä?

En ole lukenut aikoihin ketjua, viime aikoina kirjoittanut tähän aktiivisesti ehkä 1-2 päivänä.

Tämänpäiväisiä viestejä olen lukenut muutaman sivun, en kaikkia.

Katsomistani nettirikoksista en huomaa muuta, kuin yleisin turvallisuusuhan, jonka takia poliisi voisi tutkia asiaa ja nostaa syytteen. Eli yleinen turvallisuusuhka on kansalaisten keskustelu ja miettiminen, kokemusten jakaminen, joka johtuu koronakriisin epäloogisesta johtamisesta. Mikä puolestaan aiheuttaa pelkoa ja turvattomuutta ihmisissä. Ja se siis on rikollista. Olen ymmärtänyt yskän. Olen vaiti. Kiitos. Voikaa hyvin.

Tästä pitää säätää erikseen laki, koska joku tolkkuhan tällä uhkailulla ja pelottelulla on oltava. On säädettävä lakiin TASAN TARKKAAN, mitä saa sanoa ja mitä ei. Rikoslain puitteissa täältä ei tällä erää taida löytyä varsinaisesti mitään lainvastaista. Ja ihmisille on myös kohtuuden nimissä lähetettävä, joka sorkalle kotiin tiedote asiasta. Yhteiskunta tulee kaatumaan lopulta, jos toimitaan koko ajan täysin mielivaltaisesti.

Entäpä sitten jos jokin puolue tai taho pääseekin valtaan ja tuollaiset tyrannialait ovat saatettu voimaan? Sitten voi joutua itse maistamaan omaa lääkettään. Olen erittäin suvaitsevainen ihminen, oikein harvinaisen suvaitsevainen. Synnyin täysin epäpoliittiseen kotiin ja kuinka kiitollinen olenkaan siitä vanhemmilleni.

Tee toisille se, minkä haluaisit itsellesi tehtävän. Koskee meitä kaikkia.

Millaiset tyrannialait?

Vierailija
82682/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla alalla on ihan mahdotonta tehdä enää töitä, jos et ole silakka tai vassari. En jaksa opetella heidän käytös ja argumenttiraamattuaan ulkoa. Joka päivä on konflikteja työpaikalla, kun olen väärää mieltä jostain. Pahin shit storm tuli, kun saivat tietoon mieheni ammatin ja tulot. On kuulemma joku toimihenkilöriistäjä ja etuoikeutettu. Tästä eteenpäin kaikki kommenttini ovat vääriä, koska en voi ymmärtää vähemmistöjä blablaa. Mitä vaan sanon, olen persu tai rasisti. 

Olen siis humanisti koulutukseltani. Jo yliopistossa opetettiin miesvihaa ja oikeastaan vihaamaan lähtökohtaisesti kaikkea. 

Haluan pois Suomesta. Kaikkia instansseja taitaa nykyään johtaa tai hallinnoida vassarit. Ennen äänestin vasemmistoa, nyt pelkään. Meitä pelotellaan joka tuutista äärioikeistolla ja itsekin menin halpaan aluksi. Nyt olen huomannut, että jokainen joka on vääränlainen on äärioikeistoa heille. Jos vihapuhelaki vielä menee läpi, ei täällä uskalla elää. Yksityisviestit kaverien kesken voivat olla vihapuhetta ja häkki heilahtaa.

Tästä tulee mieleen pieni kunta, jossa asuin lapsena 70-luvulla.

Hyväksytyt arvot siellä määrittävät vasemmistopuolueet ja eräs uskonnollinen lahko.

Elämäänsä sai elää rauhassa jos noudatti kummankin ryhmittymän sääntöjä. Piti elää työläisperheelle sopivaa elämää, ei saanut sanoa vääriä mielipiteitä ja piti muistaa ettei sunnuntaina kuivaa pyykkiä ulkona tai puistele edes vilttiä terassilla.

Nämä kun muisti niin kaikki sujui ongelmitta. Mitään sisäpiiriläisten etuja ei tietenkään saanut, vaan sitä oli aina jollain tasolla paheksunnan kohteena.

Mutta jos teki virheen niin siitä seurasi ongelmia. Virallisissa asioissa meni papereita hukkaan ja terveystietoja levisi ihmisten korviin. Saattoipa tontin rajakin siirtyä tai uusi tie ilmestyä keskelle tonttia.

Itse asuin maalaistalossa, jossa oli joskus pidetty karjaa, mutta siirrytty jossain vaiheessa vain perunan viljelyyn. Eräänä Vuonna kunta päätti rakentaa uuden päätien. Se päätettiin vetää tontin halki siten, että se hipoo asuintaloa ja jättää suuren osan pellosta tien alle. En tiedä mitä teimme väärin.

80-luvulla pääsin nauttimaan kaupunkilaiselämästä ja 90-luvulla lähdin opiskelijavaihtoon ja jäin muutamaksi vuodeksi sille reissuille.

Olin haltioissani kaikesta vapaudesta, vaihtoehdoista, uusista kulttuureista ja kavereista joilta opin erilaisia näkemyksiä ja sitä kuinka mahtavaa elämä voi olla jos jokaisella on oikeus elää tavallaan.

Vuosituhannen vaihteessa palasin takaisin Suomeen ja muutaman vuoden olin tyytyväinen täällä. Mutta jossain vaiheessa alkoi tuntumaan että täällä on ahdasta. Hyväksytään vain yhdenlaisia mielipiteitä, vain yhdenlainen elämäntyyli, vain yksi poliittinen suuntaus. Koko ajan tämä on pikkuhiljaa muuttunut pahemmaksi. Ja nyt koronan varjolla on otettu askelia hyvin pelottavaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
82683/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut äsken Ylen eikä Maikkarinkaan tv-uutisissa pienintäkään mainintaa, ei yhtä sanaakaan, Suomen koronalukujen synkkenemisestä: viimeisen vuorokauden aikana peräti 9 uutta kuollutta ja 51 tartuntaa. Mutta eihän tällaisia ikäviä juttuja sovi kertoa kansalaisille, kun koulutkin huomenna aukeavat. Puhutaan nyt vain ilmastonmuutoksesta ja Alman maailmanvalloituksesta.

Eikö siellä kuitenkin mainittu, että 44% kannattaa koulujen avaamista ja 43% vastustaa. Vai oliko joku toinen media, taisi hetken olla myös mtv3 avoinna?

Kiinnostavaa, kuinka moni kouluun menee huomenna!

Ei se oikeasti ollut helppo tehdä tätä päätöstä. Tai siis vaikka oli selvää, että kouluun palaaminen ei tunnu nyt turvalliselta, niin tunnen surua siitä, että lapseni ei pääse tapaamaan kavereitaan ja opettajia, kuitenkin tykkää koulusta paljon. Se mitä olen jutellut muiden vanhempien kanssa, niin kaikki miettivät sitä oman lapsen hyvinvointia ja että kumpi ratkaisu on vähemmän vahingollinen. He, jotka laittavat kouluun, joutuvat miettimään tartunnan riskiä ja me jotka emme laita, olemme huolissamme päätöksen vaikutuksista sosiaalisiin suhteisiin ja henkiseen hyvinvointiin. Samassa veneessä molemmilla puolilla.[/

Terveys menee lopulta kaiken edelle. Sairastin itse vakavan taudin maaliskuun alussa. Tuolloin en päässyt testiin kun kriteerit olivat, mutta jälkeen päin lääkäri arvioi oireiden perusteella, että oli todennäköisesti koronainfektio. Ikinä en ole ollut niin sairas, aivan kamalaa.

Olin vapaaehtoisesti tuolloin eristyksissä perheestäni ehkä todellakaan ota riskiä, että lapset saisivat nyt koronan koulusta. Kavereita ehtii nähdä lopun elämänsä, jos on vain terveenä ja elossa.

Vierailija
82684/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi trollit

Anynomyous Finland tässä

Goodbye trollit

En ole lukenut aikoihin ketjua, viime aikoina kirjoittanut tähän aktiivisesti ehkä 1-2 päivänä.

Katsomistani nettirikoksista en huomaa muuta, kuin yleisin turvallisuusuhan, jonka takia poliisi voisi tutkia asiaa ja nostaa syytteen. Eli yleinen turvallisuusuhka on kansalaisten keskustelu ja miettiminen, kokemusten jakaminen, joka johtuu koronakriisin epäloogisesta johtamisesta. Mikä puolestaan aiheuttaa pelkoa ja turvattomuutta ihmisissä. Ja se siis on rikollista. Olen ymmärtänyt yskän. Olen vaiti. Kiitos. Voikaa hyvin.

Tästä pitää säätää erikseen laki, koska joku tolkkuhan tällä uhkailulla ja pelottelulla on oltava. On säädettävä lakiin TASAN TARKKAAN, mitä saa sanoa ja mitä ei. Rikoslain puitteissa täältä ei tällä erää taida löytyä varsinaisesti mitään lainvastaista. Ja ihmisille on myös kohtuuden nimissä lähetettävä, joka sorkalle kotiin tiedote asiasta. Yhteiskunta tulee kaatumaan lopulta, jos toimitaan koko ajan täysin mielivaltaisesti.

Entäpä sitten jos jokin puolue tai taho pääseekin valtaan ja tuollaiset tyrannialait ovat saatettu voimaan? Sitten voi joutua itse maistamaan omaa lääkettään. Olen erittäin suvaitsevainen ihminen, oikein harvinaisen suvaitsevainen. Synnyin täysin epäpoliittiseen kotiin ja kuinka kiitollinen olenkaan siitä vanhemmilleni.

Millaiset tyrannialait?

Jos tästä keskustelusta on tehty poliisille rikosilmoitus ja ihmisten ip-osoitteet on ilmoitettu ja jos se on totta niin: kansalaisten välinen ajatustenvaihto on meidän tietämättämme rikollista. En äkkiseltään löytänyt tänään ketjusta mikään, joka olisi lainvastaista. Laissa on jo määrätyt rikokset kunnianloukkauksista lähtien ja minusta se on äärimmäisen hyvä ja kattaa kaiken. Jos esim. joku hyökkää netissä toisen kimppuun ja herjaa häntä hänen henk.koht. ominaisuuksiensa vuoksi,. puutun siihen missä ikinä sitä näen. Koskee myös joka ikistä ihmisistä, koska en yksinkertaisesti kestä katsoa sitä livenäkään.

En toimi salakavalasti että ilmoitan siitä selän takana poliisille. Ylläpidolta on tultava varoitus tai bannit.

Jos meininki on tällainen: nettipoliisit seuraavat kansaa, sitten tulee jepari noutamaan ja syyttää ajatustenvaihdosta,  niin missä mennään? Kaikki on tarkkaan kirjattava lakiin jo etukäteen. Lain hengen mukaan tällaisesta tyranniasta pitää myös ilmoittaa kaikille kansalaisille. Ja lakiin on säädettävä: pidä turpasi kokonaan kiinni. Kun olet hiljaa, et ainakaan syyllisty mihinkään, etkä hypi kenenkään varpaille, koska muuten olet rikollinen.

Vierailija
82685/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi trollit

Anynomyous Finland tässä

Goodbye trollit

Anynomyous STM/THL/MODERATOR.

Ooh.

Onko Suomessa nykyään laitonta esittää sellaisia mielipiteitä, että myös hallituksen ja virkamiesten täytyy noudattaa Suomen lakeja.

Sitähän me trollit täällä ollaan huudettu ja esitetty toivomuksia siitä että maamme tilanteesta vastuussa olevat on saatava oikeuden eteen.

Rohkeimmat ovat jopa antaneet vinkkejä siitä miten voi turvata lastensa terveyden.

Kylläpä ollaan hirveitä rikollisia.

Vierailija
82686/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laitonta yrittää suojella itseään ja kanssaihmisiään. Sitä haluaa estää sen, ettei ainakaan minkään huolimattomuuden takia tule ruumiita eikä vammautuneita. Se oli minun ainoa motiivini olla tässä ketjussa. En kyllä tiennyt syyllistyväni siinä rikokseen. Mutta sekin on nyt sitten epäilyttävää ja rikollista Suomessa.

Vierailija
82687/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi trollit

Anynomyous Finland tässä

Goodbye trollit

Persujen ja muiden hirmujen pelkääjille: jos tyrannialait saatetaan voimaan ja seuraavaksi esim. persut tms. pääsevät valtaan, miettikää mitä kaikkea voi tapahtua?

Vierailija
82688/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. etnonationalistit tai ääriajattelijat sitten pääsisivät valtaan ja tyrannialait olisivat jo voimassa, mitä sitten? Tai turhapa sitä on ajatella. Ihmiskunta on jo tiensä päässä ja kaikki kerran kuolemme. Silloin ei ole enää ystäviä eikä vihollisia.

Vierailija
82689/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia asiantuntijoita STM:ssä. Ei siis ihme että siellä on ollut koronaan vähättelevä kanta heti alusta lähtien.

"Epidemiologi Paunio purkaisi koronarajoitukset nopeammin - ”Ihmiset on peloteltu perin juurin”

Tänään klo 18:59

STM:n lääkintöneuvos, terveydenhuollon erikoislääkäri ja Helsingin yliopiston epidemiologian dosentti Mikko Paunio nähdään erikoistoimittaja Susanne Päivärinnan tentissä.

Mikko Paunion mielestä koronapandemian tuhoisuutta on liioiteltu.

– Ihmiset on peloteltu perin juurin tämän taudin suhteen, katsoo Paunio."

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/1569d26c-c693-40f4-9bfd-d8c2…

Vierailija
82690/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi trollit

Anynomyous Finland tässä

Goodbye trollit

Persujen ja muiden hirmujen pelkääjille: jos tyrannialait saatetaan voimaan ja seuraavaksi esim. persut tms. pääsevät valtaan, miettikää mitä kaikkea voi tapahtua?

Selvyyden vuoksi: uskalsin kirjoittaa tuon siksi, koska synnyin täysin epäpoliittiseen kotiin. Ihmiset ovat muita kaltaisiani, en ole kenenkään puolella enkä ketään vastaan. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun poliittinen vakaumus, kunhan hän osaa käyttäytyä ja olla ihmisiksi-se riittää.

Vierailija
82691/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesotho! Tilanne juuri nyt!

Lesotho     1     +1                 1         0.5

Vierailija
82692/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohisaloko ei tee politiikkaa tällä koronalle ? Tänään viimeksi sanoi: ”Me vihreät ....pla palaa palaa”.

Vierailija
82693/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fonectalla suosituimmat haut, kukkakauppa, kampaamo, taksi, autokorjaamo, hammaslääkäri, ravintola, apteekki, asianajotoimisto, taksitilaus, muuttopalvelu

Vierailija
82694/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia asiantuntijoita STM:ssä. Ei siis ihme että siellä on ollut koronaan vähättelevä kanta heti alusta lähtien.

"Epidemiologi Paunio purkaisi koronarajoitukset nopeammin - ”Ihmiset on peloteltu perin juurin”

Tänään klo 18:59

STM:n lääkintöneuvos, terveydenhuollon erikoislääkäri ja Helsingin yliopiston epidemiologian dosentti Mikko Paunio nähdään erikoistoimittaja Susanne Päivärinnan tentissä.

Mikko Paunion mielestä koronapandemian tuhoisuutta on liioiteltu.

– Ihmiset on peloteltu perin juurin tämän taudin suhteen, katsoo Paunio."

https://www.iltalehti.fi/iltv-paivarinta/a/1569d26c-c693-40f4-9bfd-d8c2…

Sekä ihmiset pelotellaan kriisissä ajatustenvaihdosta, kun kyseessä on kriisi. Se on pelin henki. Paras miettiä sitä ettei kuole, tai sitten joudu rikostutkintaan. Kukaan ei enää suojele tavallista ihmistä.

Vierailija
82695/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla alalla on ihan mahdotonta tehdä enää töitä, jos et ole silakka tai vassari. En jaksa opetella heidän käytös ja argumenttiraamattuaan ulkoa. Joka päivä on konflikteja työpaikalla, kun olen väärää mieltä jostain. Pahin shit storm tuli, kun saivat tietoon mieheni ammatin ja tulot. On kuulemma joku toimihenkilöriistäjä ja etuoikeutettu. Tästä eteenpäin kaikki kommenttini ovat vääriä, koska en voi ymmärtää vähemmistöjä blablaa. Mitä vaan sanon, olen persu tai rasisti. 

Olen siis humanisti koulutukseltani. Jo yliopistossa opetettiin miesvihaa ja oikeastaan vihaamaan lähtökohtaisesti kaikkea. 

Haluan pois Suomesta. Kaikkia instansseja taitaa nykyään johtaa tai hallinnoida vassarit. Ennen äänestin vasemmistoa, nyt pelkään. Meitä pelotellaan joka tuutista äärioikeistolla ja itsekin menin halpaan aluksi. Nyt olen huomannut, että jokainen joka on vääränlainen on äärioikeistoa heille. Jos vihapuhelaki vielä menee läpi, ei täällä uskalla elää. Yksityisviestit kaverien kesken voivat olla vihapuhetta ja häkki heilahtaa.

Tästä tulee mieleen pieni kunta, jossa asuin lapsena 70-luvulla.

Hyväksytyt arvot siellä määrittävät vasemmistopuolueet ja eräs uskonnollinen lahko.

Elämäänsä sai elää rauhassa jos noudatti kummankin ryhmittymän sääntöjä. Piti elää työläisperheelle sopivaa elämää, ei saanut sanoa vääriä mielipiteitä ja piti muistaa ettei sunnuntaina kuivaa pyykkiä ulkona tai puistele edes vilttiä terassilla.

Nämä kun muisti niin kaikki sujui ongelmitta. Mitään sisäpiiriläisten etuja ei tietenkään saanut, vaan sitä oli aina jollain tasolla paheksunnan kohteena.

Mutta jos teki virheen niin siitä seurasi ongelmia. Virallisissa asioissa meni papereita hukkaan ja terveystietoja levisi ihmisten korviin. Saattoipa tontin rajakin siirtyä tai uusi tie ilmestyä keskelle tonttia.

Itse asuin maalaistalossa, jossa oli joskus pidetty karjaa, mutta siirrytty jossain vaiheessa vain perunan viljelyyn. Eräänä Vuonna kunta päätti rakentaa uuden päätien. Se päätettiin vetää tontin halki siten, että se hipoo asuintaloa ja jättää suuren osan pellosta tien alle. En tiedä mitä teimme väärin.

80-luvulla pääsin nauttimaan kaupunkilaiselämästä ja 90-luvulla lähdin opiskelijavaihtoon ja jäin muutamaksi vuodeksi sille reissuille.

Olin haltioissani kaikesta vapaudesta, vaihtoehdoista, uusista kulttuureista ja kavereista joilta opin erilaisia näkemyksiä ja sitä kuinka mahtavaa elämä voi olla jos jokaisella on oikeus elää tavallaan.

Vuosituhannen vaihteessa palasin takaisin Suomeen ja muutaman vuoden olin tyytyväinen täällä. Mutta jossain vaiheessa alkoi tuntumaan että täällä on ahdasta. Hyväksytään vain yhdenlaisia mielipiteitä, vain yhdenlainen elämäntyyli, vain yksi poliittinen suuntaus. Koko ajan tämä on pikkuhiljaa muuttunut pahemmaksi. Ja nyt koronan varjolla on otettu askelia hyvin pelottavaan suuntaan.

Tuo on jännä ilmiö, miten ne vaitiolovelvollisuuden takan olevat tiedot kummasti leviää jonkun verkoston kautta. Sairasta menoa.

Vierailija
82696/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tuoli on alkanut tutisemaan kun mielipiteiden vaihto täällä ei ole suotavaa enää ?

Vierailija
82697/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut äsken Ylen eikä Maikkarinkaan tv-uutisissa pienintäkään mainintaa, ei yhtä sanaakaan, Suomen koronalukujen synkkenemisestä: viimeisen vuorokauden aikana peräti 9 uutta kuollutta ja 51 tartuntaa. Mutta eihän tällaisia ikäviä juttuja sovi kertoa kansalaisille, kun koulutkin huomenna aukeavat. Puhutaan nyt vain ilmastonmuutoksesta ja Alman maailmanvalloituksesta.

70-79 v tartunnan saaneita 303 ja 80 + 456 ja noista tulee aika monta jotka tulevat kuolemaan. Yhtään lasta ja nuorta ei ole kuollut. . Yleisimmät sairaudet johon kuolo iskee on sydänsairaus ja diabetes siis mitkä nyt on kuolleet. 

Vierailija
82698/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi trollit

Anynomyous Finland tässä

Goodbye trollit

Anynomyous STM/THL/MODERATOR.

Ooh.

Onko Suomessa nykyään laitonta esittää sellaisia mielipiteitä, että myös hallituksen ja virkamiesten täytyy noudattaa Suomen lakeja.

Sitähän me trollit täällä ollaan huudettu ja esitetty toivomuksia siitä että maamme tilanteesta vastuussa olevat on saatava oikeuden eteen.

Rohkeimmat ovat jopa antaneet vinkkejä siitä miten voi turvata lastensa terveyden.

Kylläpä ollaan hirveitä rikollisia.

On laitonta. Näin olen ymmärtänyt. Niitä lakeja ei edes ole, mutta meillä ei ole enää lainsuojaa. Suurin osa ei tiedä sitä. Tai sitten tietävät, mutta eivät uskalla sanoa sitä ääneen.

Vierailija
82699/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi trollit

Anynomyous Finland tässä

Goodbye trollit

Kyllä ne selitykset keksii, kriisi aikana  horjuttaa hallituksen valtaa, vaikka halitus ihan itse sitä toimillaan horjuttavaa. Elleivät tätä lainalaisuutta tajua, niin aika mielen köyhyyttä on. Olettaa, että kansa hurraa, kun tehdään päinvastoin, kun koko muu maailma ja päädytään boikotti listalle.. 

Miksiköhän Uudessa-Seelannissa ja Singaporessa iso osa kansasta on sitä mieltä, ettei heidän hallinto olisi voinut tehdä mitään paremmin?- Koska siellä tehtiin aivan kaikki, mitä voitiin.  Täällä puhutaan ja höpötellään menemään, kaikki mitä voidaan. Siinä se ero.

Elleivät tajua, että teemme tätä avoimesti, emmekä misään saunan takana pahat mielessä, niin on aika huonosti asiat. Silloin on vallassa ihmiset, jotka eivät siedä kritiikkiä ja se jos mikä on vaarallinen suunta.

Vierailija
82700/176779 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.verkkouutiset.fi/miksi-suomi-on-taysin-ulkona-eun-koronahan…

Europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on kuin toukkana omassa kotelossaan.

Kokoomuksen europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on jäänyt EU:n tasolla täysin ulos yhteishankinnoista ja eurooppalaisesta yhteistyöstä.

– Tämä on ollut täysin kummallista heti tammikuusta lähtien, Sirpa Pietikäinen sanoi kokoomusmeppien infossa keskiviikkona.

– Suomi ei ole ollut mukana missään näistä yhteisvalmisteluista. Ministerikokouksissa varmaan on käyty. Me emme ole uskoneet yhteisiin hankintasopimuksiin, emme usko Euroopan tartuntatautikeskuksen analytiikkaan vaan yhteen ihmiseen THL:ssä mieluummin. Me emme uskoneet, että meidän kannattaa lähteä lääke- tai rokotehankintaan, kun ei sieltä kuitenkaan mitään saa, Pietikäinen sanoi.

– Ajatellaan, että parempi että varaudutaan itse. Nämähän ei millään tavalla poissulje toisiaan.

Sirpa Pietikäinen totesi, että pandemia on globaali ilmiö. Hän ihmetteli, ”miksi me emme pysty näkemään oman nenänpäämme ulkopuolelle”.

– Tätä pitäisi kysyä erittäin vakavasti meidän ministereiltä ja hallitukselta. Tämä koskee myös Suomen exit-strategiaa, joka ei sekään rimmaa yhteen EU:n strategian kanssa.

– Me ollaan täällä nyt perhosen toukkana omassa kotelossa. Miksi? Siihen kaivattaisiin vastausta.

Kiitos, Sirpa Pietikäinen ja Kokoomus.

Miten Sirpa Pietikäinen uskalsi sanoa tuon?

Kaukaa voi nähdä paremmin lähelle. Kyllä täytyy uskaltaa sanoa silloin, kun sanottavaa on.

Sanoa suoraan, kiertelemättä ja mutu tuntumalta. Se herättää luottamusta.

Ketju on lukittu.