Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
https://www.verkkouutiset.fi/miksi-suomi-on-taysin-ulkona-eun-koronahan…
Europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on kuin toukkana omassa kotelossaan.
Kokoomuksen europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on jäänyt EU:n tasolla täysin ulos yhteishankinnoista ja eurooppalaisesta yhteistyöstä.
– Tämä on ollut täysin kummallista heti tammikuusta lähtien, Sirpa Pietikäinen sanoi kokoomusmeppien infossa keskiviikkona.
– Suomi ei ole ollut mukana missään näistä yhteisvalmisteluista. Ministerikokouksissa varmaan on käyty. Me emme ole uskoneet yhteisiin hankintasopimuksiin, emme usko Euroopan tartuntatautikeskuksen analytiikkaan vaan yhteen ihmiseen THL:ssä mieluummin. Me emme uskoneet, että meidän kannattaa lähteä lääke- tai rokotehankintaan, kun ei sieltä kuitenkaan mitään saa, Pietikäinen sanoi.
– Ajatellaan, että parempi että varaudutaan itse. Nämähän ei millään tavalla poissulje toisiaan.
Sirpa Pietikäinen totesi, että pandemia on globaali ilmiö. Hän ihmetteli, ”miksi me emme pysty näkemään oman nenänpäämme ulkopuolelle”.
– Tätä pitäisi kysyä erittäin vakavasti meidän ministereiltä ja hallitukselta. Tämä koskee myös Suomen exit-strategiaa, joka ei sekään rimmaa yhteen EU:n strategian kanssa.
– Me ollaan täällä nyt perhosen toukkana omassa kotelossa. Miksi? Siihen kaivattaisiin vastausta.
No siksi että Suomi on järkevä ja euroopan älykkäin maa. Eun maskifarssi oli sitä että saksa ja ranska otti espanjan ja italian maskit ja usa taas ranskan ja saksan maskit. Eli 3-vuotiaan tasoinen hiekkalaatikkospektaakkeli. Lisäksi kuumeenmittaukset tai rokotukset ei auta kun kyseessä on geenimuokattu sars. Lääkkeet taas?! Hyvä kysymys.
Eu mokasi koronakriisin niin pahasti että pohjoismaiden kannattaisi aika välittömästi tehdä Kalmarin Unioni ja oma valuutta, jossa yksi Kalmari vastaa Kiinan Yuanin ja Usan dollarin keskiarvoa. Eu nimittäin hajoaa ihan varmasti ja euro siinä samalla.
Lisäksi Kalmarin Unionin kannttaisi tehdä digisysteemiensä oheen Analoginen systeemi joka sektorille, etenkin pankkisektorille ja lankapihelinverkko koska tekoäly saattaa koska tahansa pistää A-luokan häiriötä.
Että ellei EU ala nyt laupiaaksi Samarialaiseksi ja tukahduta virusta ja jaa rahaa tarvitseville niin se on pelkkä pankkirosvojen korruptiopesäke ja totaalinen koronapelleilijä josta kannattaakin erota kuten huonosta parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi trollit
Seurataan tätäkin ketjua.
Kahdeksan trollia on meillä seurannassa.
Katellaan niiden muutakin nettihistoriaa.
Laitettiin näiden ip osoitteet jo.
https://www.poliisi.fi/nettivinkki
Anynomyous Finland tässä
Goodbye trollit
Anynomyous STM/THL/MODERATOR.
Päivän naurut :DDD ei pitäisi kommentoida ikinä! T: AnoNYm Mouse
Vierailija kirjoitti:
Omalla alalla on ihan mahdotonta tehdä enää töitä, jos et ole silakka tai vassari. En jaksa opetella heidän käytös ja argumenttiraamattuaan ulkoa. Joka päivä on konflikteja työpaikalla, kun olen väärää mieltä jostain. Pahin shit storm tuli, kun saivat tietoon mieheni ammatin ja tulot. On kuulemma joku toimihenkilöriistäjä ja etuoikeutettu. Tästä eteenpäin kaikki kommenttini ovat vääriä, koska en voi ymmärtää vähemmistöjä blablaa. Mitä vaan sanon, olen persu tai rasisti.
Olen siis humanisti koulutukseltani. Jo yliopistossa opetettiin miesvihaa ja oikeastaan vihaamaan lähtökohtaisesti kaikkea.
Haluan pois Suomesta. Kaikkia instansseja taitaa nykyään johtaa tai hallinnoida vassarit. Ennen äänestin vasemmistoa, nyt pelkään. Meitä pelotellaan joka tuutista äärioikeistolla ja itsekin menin halpaan aluksi. Nyt olen huomannut, että jokainen joka on vääränlainen on äärioikeistoa heille. Jos vihapuhelaki vielä menee läpi, ei täällä uskalla elää. Yksityisviestit kaverien kesken voivat olla vihapuhetta ja häkki heilahtaa.
Mun tuttavistani yksi osoittautui tällaiseksi. On hyvin raadollinen ihminen itse, kaivaa kaikkien raha-asiat esiin, ja vaatii, että on autettava "huono-osaisia" ja "heikompia". Ne eivät tietenkään ole suomalaisia. Esittää empaattista, jotta saisi kaivettua jotain paskaa irti "ystävistään", jotta voi käyttää hyväkseen myöhemmin? Saa myös ihmisen puhumaan, ja olettamaan, että hän on aidosti kiinnostunut ja empaattinen. Suoraan valehtelee, puhuu myös asiat itselleen myönteiseksi, mustan valkoiseksi. Jos olet eri mieltä, hyökkää.
Olen tämän palstan kautta tajunnut tämän asian, ihmetellyt vain itsekseni, etten ole aiemmin hänessä tällaista huomannut. On selvästi jossain tällaisessa fb- tai tweet-ryhmässä, koska puheet samanlaisia kuin täällä. Hänellä on ollut taipumusta tähän paskan kaivamiseen ja toisten haukkumiseen jo nuoresta saakka, on ollut hyvin kateellinen toisten omistamista asioista. Otollista maaperää.
On korkeasti koulutettu, ja selvästi jollain tavalla aivopesty tai itse itsensä aivopessyt. sellaiset kai kaikkein vaarallisimpia, pystyy kaivamaan ihmisistä ikäviä asioita netistä.
Ehkä kysyn häneltä joskus suoraan, onko hän silakka.
Vierailija kirjoitti:
Omalla alalla on ihan mahdotonta tehdä enää töitä, jos et ole silakka tai vassari. En jaksa opetella heidän käytös ja argumenttiraamattuaan ulkoa. Joka päivä on konflikteja työpaikalla, kun olen väärää mieltä jostain. Pahin shit storm tuli, kun saivat tietoon mieheni ammatin ja tulot. On kuulemma joku toimihenkilöriistäjä ja etuoikeutettu. Tästä eteenpäin kaikki kommenttini ovat vääriä, koska en voi ymmärtää vähemmistöjä blablaa. Mitä vaan sanon, olen persu tai rasisti.
Olen siis humanisti koulutukseltani. Jo yliopistossa opetettiin miesvihaa ja oikeastaan vihaamaan lähtökohtaisesti kaikkea.
Haluan pois Suomesta. Kaikkia instansseja taitaa nykyään johtaa tai hallinnoida vassarit. Ennen äänestin vasemmistoa, nyt pelkään. Meitä pelotellaan joka tuutista äärioikeistolla ja itsekin menin halpaan aluksi. Nyt olen huomannut, että jokainen joka on vääränlainen on äärioikeistoa heille. Jos vihapuhelaki vielä menee läpi, ei täällä uskalla elää. Yksityisviestit kaverien kesken voivat olla vihapuhetta ja häkki heilahtaa.
Minä vastaan, koska olen syntynyt täysin epäpoliittiseen kotiin. Tuo kuulostaa aivan täysin käsittämättömältä ja pelottavalta. Toivottavasti nyt tällä koronakriisillä ei ainakaan tehtäisi politiikkaa.
Koen, että hyvin ikävää se, että opposition äänenpainoja ei juuri tunnuta julkaistavan, vai olenkohan lukenut vääriä medioita?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus haluaisin hoitaa nyt tärkeämmät asiat ensin eli ne jotka olivat hallitusohjelmassa. Paine noudattaa ohjelmaa on kova, jos sitä ei tehdä, on oppositio kimpusssa. Täytyy myös ajatella ensi vaaleja. Jos nyt kannatus laskee ja vaalit hävitään, on tehty koko kausi turhaa työtä ja persut sekä kokkarit peruvat ilmastotalkoot. Hallitus toimii pitkäjänteisesti tehden hyvää työtä. Jos jokaisen kriisin varjolla poljettaisiin eduskunnan sekä hallituksen tärkein työ alas olisimme kaaoksessa. NYt tehdään se tärkein pohjatyö ensin ja sitten mietitään koronaa. Hallitus ei valitettavasti tätä virusta pois saa, vaikka kuinka huudatte. Eikä he tuoneet tätä virusta tänne. On siis outoa tämä teidän valitus.
IMF (eli kansainvälinen valuuttarahasto) varoitti jo viime syksynä, että sossuhallituksen budjetti ja hallitusohjelma tulevat syöksemään Suomen suohon. Tämä siis jo ennen kuin kukaan tiesi koronasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on kuin toukkana omassa kotelossaan.
Kokoomuksen europarlamentaarikko Sirpa Pietikäisen mukaan Suomi on jäänyt EU:n tasolla täysin ulos yhteishankinnoista ja eurooppalaisesta yhteistyöstä.
– Tämä on ollut täysin kummallista heti tammikuusta lähtien, Sirpa Pietikäinen sanoi kokoomusmeppien infossa keskiviikkona.
– Suomi ei ole ollut mukana missään näistä yhteisvalmisteluista. Ministerikokouksissa varmaan on käyty. Me emme ole uskoneet yhteisiin hankintasopimuksiin, emme usko Euroopan tartuntatautikeskuksen analytiikkaan vaan yhteen ihmiseen THL:ssä mieluummin. Me emme uskoneet, että meidän kannattaa lähteä lääke- tai rokotehankintaan, kun ei sieltä kuitenkaan mitään saa, Pietikäinen sanoi.
– Ajatellaan, että parempi että varaudutaan itse. Nämähän ei millään tavalla poissulje toisiaan.
Sirpa Pietikäinen totesi, että pandemia on globaali ilmiö. Hän ihmetteli, ”miksi me emme pysty näkemään oman nenänpäämme ulkopuolelle”.
– Tätä pitäisi kysyä erittäin vakavasti meidän ministereiltä ja hallitukselta. Tämä koskee myös Suomen exit-strategiaa, joka ei sekään rimmaa yhteen EU:n strategian kanssa.
– Me ollaan täällä nyt perhosen toukkana omassa kotelossa. Miksi? Siihen kaivattaisiin vastausta.
Kiitos, Sirpa Pietikäinen ja Kokoomus.
Miten Sirpa Pietikäinen uskalsi sanoa tuon?
Eipä varsinaisesti yllätä, että tuo vanha rattijuoppo on täällä koronaöyhöttäjien suosiossa.
En tiedä mikä on visiosi. Todennäköisesti se ei osu oikeaan. Olen äänestänyt Kokoomusta. Mutta olen äänestänyt myös kolmea muutakin puoluetta. Viime vaaleissa äänestin vihreitä. Enää en äänestä ketään. En ole kenenkään puolella enkä ketään vastaan, vaikka nykyään pitäisikin ilmeisesti kaikilla olla vihollinen tai useampi. Arvostan fiksuja ja rehellisiä ihmisiä puolueesta riippumatta.
Synnyin täysin epäpoliittiseen kotiin. Ajattelen samoin, kuin isäni, politiikasta - se on poliittinen perintöni kotoa. Se menee isäni sanoin näin:
Jos poliitikot laitettaisiin pyörimään mäkeä ales, aina jäisi vittumaisin ukko päällimmäiseksi.
Hänen ip-osoitettaan ei kannata tutkia. Hän kuoli nuorena eikä ole nykypolitiikkaa nähnytkään.
Tai vittumaisin akka, nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan, koska olen syntynyt täysin epäpoliittiseen kotiin. Tuo kuulostaa aivan täysin käsittämättömältä ja pelottavalta. Toivottavasti nyt tällä koronakriisillä ei ainakaan tehtäisi politiikkaa.
Koen, että hyvin ikävää se, että opposition äänenpainoja ei juuri tunnuta julkaistavan, vai olenkohan lukenut vääriä medioita?
Lisään, että kirjoitukseni ei nyt koske poliitikkoja eikä politiikkaa sinänsä. Viittaan, että jos on kansallinen kriisitilanne, niin kai sen ajaksi koko politiikan voi unohtaa, kun kyse on ihmisten terveydestä ja hengestä.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tällä koronalla tehdään politiikkaa. Sitä pitäisi myös osata käyttää hyväksi, jotta asiat menisivät hyvin nyt tämän koronan osalta. Opposition toimintaa vahvistamalla saataisiin heidän äänenpainojaan enemmän kuuluviin, ja heidän koronan osalta ajamiaan asioita esiin. Jossain määrin tämä jo toiminutkin. Se vaikuttaa myös siihen, mitä media kirjoittaa. Ja median kirjoittelussa on nyt tapahtunut jokin käänekohta, ja asioista on alettu kirjoittaa eri sävyyn, asioihin vaaditaan vastauksia.
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/08921082-0ed9-47fa-9aec-63de531…
Pääkirjoitus: Rajoitusten purku lisännee koronakuolemia – hallituksen viestinnän pitäisi olla selkeämpää
Tänään klo 17:29
Hallituksen koronarajoitustoimien purkamisen pohjana olleessa Hetemäen raportissa tavoitteeksi asetettiin hallittu, mutta ei kuitenkaan liian voimakas viruksen leviämisen hidastaminen.
THL, Hetemäen työryhmä ja hallitus lähtevät myös siitä, ettei koronavirusta voi eikä kannata kokonaan tukahduttaa, koska se kulkeutuisi jossain vaiheessa uudelleen Suomeen.
Miksi hallitus silti toistaa mantraa koronaviruksen leviämisen estämisestä, kun rajoituksia puretaan ja tartunnat lähtenevät nousuun?
Kyse lienee poliittisesta retoriikasta, jotta hallitusta ei voisi syyttää ihmisten altistamisesta koronavirukselle.
Hallituksen viestinnäksi ei kuitenkaan riitä pelkkä mantra epidemian leviämisen estämisestä. Eikä sekään, että toistetaan ”testaa, eristä, jäljitä ja hoida” -strategiaa, varsinkin kun testaamisen ja jäljittämisen suhteen ilmassa on monta kysymysmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, Sirpa Pietikäinen ja Kokoomus.
Miten Sirpa Pietikäinen uskalsi sanoa tuon?
Eipä varsinaisesti yllätä, että tuo vanha rattijuoppo on täällä koronaöyhöttäjien suosiossa.
En tiedä mikä on visiosi. Todennäköisesti se ei osu oikeaan. Olen äänestänyt Kokoomusta. Mutta olen äänestänyt myös kolmea muutakin puoluetta. Viime vaaleissa äänestin vihreitä. Enää en äänestä ketään. En ole kenenkään puolella enkä ketään vastaan, vaikka nykyään pitäisikin ilmeisesti kaikilla olla vihollinen tai useampi. Arvostan fiksuja ja rehellisiä ihmisiä puolueesta riippumatta.
Synnyin täysin epäpoliittiseen kotiin. Ajattelen samoin, kuin isäni, politiikasta - se on poliittinen perintöni kotoa. Se menee isäni sanoin näin:
Jos poliitikot laitettaisiin pyörimään mäkeä ales, aina jäisi vittumaisin ukko päällimmäiseksi.
Hänen ip-osoitettaan ei kannata tutkia. Hän kuoli nuorena eikä ole nykypolitiikkaa nähnytkään.
Tai vittumaisin akka, nykyään.
Niinpä. Mulle ei merkitse sekään mitään, on hän sitten ukko tai akka, mitä sukupuolelta tai ilman sukupuolta. Jos hoitavat duuninsa kunnolla, se riittää. Kansa maksaa heille palkan ja heidän pitäisi ajatella tasa-arvoisesti meidän parastamme ja toimia niin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/08921082-0ed9-47fa-9aec-63de531…
Pääkirjoitus: Rajoitusten purku lisännee koronakuolemia – hallituksen viestinnän pitäisi olla selkeämpää
Tänään klo 17:29
Hallituksen koronarajoitustoimien purkamisen pohjana olleessa Hetemäen raportissa tavoitteeksi asetettiin hallittu, mutta ei kuitenkaan liian voimakas viruksen leviämisen hidastaminen.
THL, Hetemäen työryhmä ja hallitus lähtevät myös siitä, ettei koronavirusta voi eikä kannata kokonaan tukahduttaa, koska se kulkeutuisi jossain vaiheessa uudelleen Suomeen.
Miksi hallitus silti toistaa mantraa koronaviruksen leviämisen estämisestä, kun rajoituksia puretaan ja tartunnat lähtenevät nousuun?
Kyse lienee poliittisesta retoriikasta, jotta hallitusta ei voisi syyttää ihmisten altistamisesta koronavirukselle.
Hallituksen viestinnäksi ei kuitenkaan riitä pelkkä mantra epidemian leviämisen estämisestä. Eikä sekään, että toistetaan ”testaa, eristä, jäljitä ja hoida” -strategiaa, varsinkin kun testaamisen ja jäljittämisen suhteen ilmassa on monta kysymysmerkkiä.
Hyvä kirjoitus. Osuu asian ytimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Ukkolan haastattelussa Räsänen totesi, että ei tiedetä miksi, mutta kesäisin monet normi flunssat kuolee pois. Lämmön on arveltu vaikuttavan, mutta se ei selitä ilmiötä kokonaan, vaan asiaan liittyy paljon vielä tuntematonta faktaa.
Toivon todella, että näin on, ja virus häviää itsestään!
Tykkän kyllä tuon Ukkolan haastattelu tyylistä haastattelu tilanteissa, on asiallinen ja kysyy neutraalisti, ei anna omien näkemysten kuulua ns. kysymysten välipuheesta, vaikka niitä hänellä varmasti on! Monilla kokeneillakin haastattelijoilla tulee omat mielipiteet suoraan haastatteluissa läpi. Hän pysyy asialinjalla asiallisena, tähän kiinnitin huomiota.
https://www.permanto.fi/fi/web//alfatv/player/vod?assetId=55432668
Mahtaisko koulut vaikuttaa, kun eivät ole auki?
Kesällä ollaan myös enemmän ulkona, mutta talvella läheisemmissä tunnelmissa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tällä koronalla tehdään politiikkaa. Sitä pitäisi myös osata käyttää hyväksi, jotta asiat menisivät hyvin nyt tämän koronan osalta. Opposition toimintaa vahvistamalla saataisiin heidän äänenpainojaan enemmän kuuluviin, ja heidän koronan osalta ajamiaan asioita esiin. Jossain määrin tämä jo toiminutkin. Se vaikuttaa myös siihen, mitä media kirjoittaa. Ja median kirjoittelussa on nyt tapahtunut jokin käänekohta, ja asioista on alettu kirjoittaa eri sävyyn, asioihin vaaditaan vastauksia.
Jos ihmiset maksaisivat mulle palkkaa kun teen asioita laajassa mittakaavassa, jotka kohdistuvat suoraan heihin, niin vähintä mitä voin tehdä, on vastata suoraan heidän kysymyksiinsä, sekä ottaa kokonaan vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut äsken Ylen eikä Maikkarinkaan tv-uutisissa pienintäkään mainintaa, ei yhtä sanaakaan, Suomen koronalukujen synkkenemisestä: viimeisen vuorokauden aikana peräti 9 uutta kuollutta ja 51 tartuntaa. Mutta eihän tällaisia ikäviä juttuja sovi kertoa kansalaisille, kun koulutkin huomenna aukeavat. Puhutaan nyt vain ilmastonmuutoksesta ja Alman maailmanvalloituksesta.
Vapun sato alkaa näkymään tulevana viikonloppuna.
Itse odotan sieltä tulevan sellaisia Lukuja, että koulut palasivat etäopetukseen edes ylempien luokkien osalta. 1-3 luokat voisivat jatkaa halutessaan lähiopetusta niinkuin tähänkin asti.
4-luokkalaista ei oikeasti tarvitse pitää koulussa päivähoidon nimissä.
Alkaa olla riittävästi näyttöä leviämisestä pisaroina ja aerosoleina. Käsienpesu ei taida nyt riittää ja on jopa harhaanjohtavaa. Pintojen osuus leviämisessä on vähäinen.
Todennäköistä on, että etenkin kovaääninen puhe, huuto, laulu jne ja suljetut sisätilat ovat superleviämisen olosuhteet. Väen paljous ja nämä tekijät.
Ensinnäkin tulee mieleen, että päiväkodit ja koulut ovat juuri tällaisia paikkoja, mutta social distancingista voi olla apua siellä. Sitten herää kysymys, miten anniskelupaikat voivat ikinä aueta? Entä risteilijät? Miten kuntosalit? Mikä tahansa massatapahtuma, jossa on pullonkaulakohtia, jossa väkimassa pakkautuu samaan tilaan jonottaessaan. Miten on näiden tapahtumien wc-tilat järjestetty suhteessa kävijämäärään. Onko miesten opeteltava käyttämään wc-pytyn kantta ja riittääkö sekään? Massatapahtumassa joku huuhtelee ilman kantta, tilassa ehtii vierailla jopa satoja ennen aerosolien laskeutumista. Moni mies tulisi löytämään wc-kannen yllätyksenä, mutta onnistuuko käyttö? Miten on? Vähiten varmaan onnistuu niiltä, jotka ovat todennäköisimpiä itse altistumaan ja siten tartuttamaan.
Kun nämä tiedot toisaalta helpottavat avaamista jollain sektoreilla, toisaalla ne tekevät avaamisesta...no, ajatuksenakin lähes mahdottoman. Paitsi tietenkin jos virus olisi tukahdutettu. Tällöin tulisi vain yksittäisiä virus-popuppeja. Riesaa olisi ihan riittävästi näistäkin, mutta edm tapahtumat jokseenkin vapaan leviämisen tilanteessa aiheuttaisivat eksponentiaalisen kasvun.
Yhteiskunnan avaaminen on yhä ratkaisematon kysymys joidenkin alojen yritysten ollessa jo henkitoreissaan. Niihin pumpataan yhteiskunnan varoja ja ne kaatuvat joka tapauksessa. Valtion jakamat varat menevät pienyritysten kautta kapitaalin omistajille. Vuokranantajille, pankeille, teleyhtiöille ja muille suuryhtiöille, jotka muodostavat sen kiinteän osan kuluista, joka takaa liiketoimminnan perusedellytykset ja joka on pakko maksaa. Ehkä luova tuho pitäisi päästää irti.
Koulussa kiertävät opettajat voivat liikkua jopa neljän eri koulun välillä päivässä. Ei mitään muutosta huomenna asiaan. Nyt halutaan, että tauti leviää: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/01db2599-dcaa-4af1-8bcb-f0c0575d0d13
Vierailija kirjoitti:
Eipä ollut äsken Ylen eikä Maikkarinkaan tv-uutisissa pienintäkään mainintaa, ei yhtä sanaakaan, Suomen koronalukujen synkkenemisestä: viimeisen vuorokauden aikana peräti 9 uutta kuollutta ja 51 tartuntaa. Mutta eihän tällaisia ikäviä juttuja sovi kertoa kansalaisille, kun koulutkin huomenna aukeavat. Puhutaan nyt vain ilmastonmuutoksesta ja Alman maailmanvalloituksesta.
Eikö siellä kuitenkin mainittu, että 44% kannattaa koulujen avaamista ja 43% vastustaa. Vai oliko joku toinen media, taisi hetken olla myös mtv3 avoinna?
Kiinnostavaa, kuinka moni kouluun menee huomenna!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi trollit
Seurataan tätäkin ketjua.
Kahdeksan trollia on meillä seurannassa.
Katellaan niiden muutakin nettihistoriaa.
Laitettiin näiden ip osoitteet jo.
https://www.poliisi.fi/nettivinkki
Anynomyous Finland tässä
Goodbye trollit
Mitkä mielipiteet ovat nyt niitä trollien mielipiteitä?
En ole lukenut aikoihin ketjua, viime aikoina kirjoittanut tähän aktiivisesti ehkä 1-2 päivänä.
Tämänpäiväisiä viestejä olen lukenut muutaman sivun, en kaikkia.
Katsomistani nettirikoksista en huomaa muuta, kuin yleisin turvallisuusuhan, jonka takia poliisi voisi tutkia asiaa ja nostaa syytteen. Eli yleinen turvallisuusuhka on kansalaisten keskustelu ja miettiminen, kokemusten jakaminen, joka johtuu koronakriisin epäloogisesta johtamisesta. Mikä puolestaan aiheuttaa pelkoa ja turvattomuutta ihmisissä. Ja se siis on rikollista. Olen ymmärtänyt yskän. Olen vaiti. Kiitos. Voikaa hyvin.
Tästä pitää säätää erikseen laki, koska joku tolkkuhan tällä uhkailulla ja pelottelulla on oltava. On säädettävä lakiin TASAN TARKKAAN, mitä saa sanoa ja mitä ei. Rikoslain puitteissa täältä ei tällä erää taida löytyä varsinaisesti mitään lainvastaista. Ja ihmisille on myös kohtuuden nimissä lähetettävä, joka sorkalle kotiin tiedote asiasta. Yhteiskunta tulee kaatumaan lopulta, jos toimitaan koko ajan täysin mielivaltaisesti.
Entäpä sitten jos jokin puolue tai taho pääseekin valtaan ja tuollaiset tyrannialait ovat saatettu voimaan? Sitten voi joutua itse maistamaan omaa lääkettään. Olen erittäin suvaitsevainen ihminen, oikein harvinaisen suvaitsevainen. Synnyin täysin epäpoliittiseen kotiin ja kuinka kiitollinen olenkaan siitä vanhemmilleni.
Tee toisille se, minkä haluaisit itsellesi tehtävän. Koskee meitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä kuitenkin mainittu, että 44% kannattaa koulujen avaamista ja 43% vastustaa. Vai oliko joku toinen media, taisi hetken olla myös mtv3 avoinna?
Kiinnostavaa, kuinka moni kouluun menee huomenna!
Ei se oikeasti ollut helppo tehdä tätä päätöstä. Tai siis vaikka oli selvää, että kouluun palaaminen ei tunnu nyt turvalliselta, niin tunnen surua siitä, että lapseni ei pääse tapaamaan kavereitaan ja opettajia, kuitenkin tykkää koulusta paljon. Se mitä olen jutellut muiden vanhempien kanssa, niin kaikki miettivät sitä oman lapsen hyvinvointia ja että kumpi ratkaisu on vähemmän vahingollinen. He, jotka laittavat kouluun, joutuvat miettimään tartunnan riskiä ja me jotka emme laita, olemme huolissamme päätöksen vaikutuksista sosiaalisiin suhteisiin ja henkiseen hyvinvointiin. Samassa veneessä molemmilla puolilla.
Niin, Uudenmaan sulkeminen kumottiin.
Kumottiin myös: "valmiuslain 95 §:n 2 momentissa tarkoitettua terveydenhuollon henkilökunnan työvelvollisuutta koskevaa toimivaltuutta."
Mutta monet valmiuslain säädökset jäivät voimaan:
https://stm.fi/documents/1271139/21429433/P%C3%A4%C3%A4t%C3%B6s+valmius…
"Eduskunnan päätöksen johdosta valtioneuvoston asetusta valmiuslain 86, 88, 93-95 ja 109 §:ssä säädettyjen toimivaltuuksien käyttöönotosta muutettiin (uusi nimike: valtioneuvoston asetus valmiuslain 86, 88, 93, 94 ja 109 §:ssä säädettyjen toimivaltuuksien käyttöönotosta) ja kumottiin asetuksen säännös, joka koskee valmiuslain 95 §:n 2 momentissa tarkoitettua terveydenhuollon henkilökunnan työvelvollisuutta koskevaa toimivaltuutta."
Kumottu pykälä:
"14 luku Työvelvollisuus 95 §
Työvelvolliset
Jos 3 §:n 1 ja 2 kohdassa tarkoitetuissa poikkeusoloissa työnvälityspakko ja irtisanomisoikeuden rajoittaminen eivät ole riittäviä toimenpiteitä maanpuolustuksen, väestön suojaamisen, välttämättömän terveydenhuollon tai vähimmäistoimeentulon taikka huoltovarmuuden kannalta erityisen merkityksellisen tuotannon turvaamiseksi, on jokainen Suomessa asuva, jolla on kotikuntalain (201/1994) mukaan kotikunta Suomessa ja joka on täyttänyt 18 mutta ei 68 vuotta, velvollinen tekemään tämän lain tarkoituksen toteuttamiseksi välttämätöntä työtä.
Lisäksi 3 §:n 4 ja 5 kohdassa tarkoitetuissa poikkeusoloissa on jokainen Suomessa asuva, jolla on kotikuntalain mukaan kotikunta Suomessa, joka toimii terveydenhuollon alalla, on saanut koulutusta tällä alalla ja joka on täyttänyt 18 mutta ei 68 vuotta, velvollinen tekemään tämän lain tarkoituksen toteuttamiseksi välttämätöntä työtä terveydenhuollossa. Määräys tällaiseen työhön voidaan antaa korkeintaan kahdeksi viikoksi kerrallaan. Määräys voidaan uusia kerran."
Tuolla tuoreita säädöksiä, niille jotka tarvitsevat:
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2020/