Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Jos syljen kautta saadaan parempia tuloksia, niin minkä takia nuo testit tehdään silti tungemalla tuota metallitikkua nenään?
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun täällä oli heitä, jotka kuola valuen odottivat, että Suomen kuolinluvut lähtevät räjähdysmäiseen kasvuun? Ovatkohan samoja, jotka edelleen odottavat että pääsevät sanomaan "mitä minä sanoin, hallitus oli väärässä ja minä oikeassa"?
Nyt on rajoitettu, uhriluku on pieni. Se kasvaa, jos epidemiaa käydään läpi tehohoidon maksimikapasiteettia käyttäen. Ongelmaksi tulee jo suojavarusteiden ja lääkeaineiden puute.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko kun täällä oli heitä, jotka kuola valuen odottivat, että Suomen kuolinluvut lähtevät räjähdysmäiseen kasvuun? Ovatkohan samoja, jotka edelleen odottavat että pääsevät sanomaan "mitä minä sanoin, hallitus oli väärässä ja minä oikeassa"?
No valitettavsti se hallitus oli viimeinen, joka heräsi toimimaan. Presidentti jyrisi ja kansa napisi.
Jos rajoituksia ei silloin viime tingassa olisi laitetu, nauttisimme kyllä paljon suuremmista kuolinluvuista. Sitäkö haluat? Voit muuttaa ruotsiin, rajan yli pääsee kyllä- itseasiassa on koko ajan päässyt!
Vierailija kirjoitti:
Jos syljen kautta saadaan parempia tuloksia, niin minkä takia nuo testit tehdään silti tungemalla tuota metallitikkua nenään?
Nenästä saadaan epävarmin tulos:)
Siemennesteestäkin on löydetty koronaa. Syljen ja ysköksien lisäksi. Tehtaat on Kiinassa niin muualla ei ole osaamista paitsi ulkomailta tuotuja hikipajaihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Hei mä annan teille vinkin nyt vähän tuohon Kokanderin esimerkkiinkin liittyen. Kerroin tästä jo aiemmin, mutta nyt tulee kertaus.
Olen nyt lipsunut maskin käytöstä, ihan typeryyttäni kun en ole kestänyt sitä yleistä paheksuntaa ja pääasiassa tietty tilaan ruoan kotiin muutenkin. Noh.
Sen maskin kanssa voi tehdä esimerkkivaikuttamista. Kukaan ei varmaan halua samaistua luulopeeloon hysteerikkoon, mikä näyttää tällä hetkellä olevan yleinen mielipide ihmisistä, jotka ylipäätään ottavat koronan vakavasti.
Mutta entä jos tätä mielikuvaa voisi hieman muuttaa? Jos voisikin näyttää esimerkkiä, vaikka ei olisikan trendikäs someinfluensseri?
Minä teen näin. Silloin kun käytän maskia, panostan ulkonäkööni. Pukeudun tyylikkäästi, hiukset, meikki, kengät, kaikki niin hyvin kohdallaan kauppareissua varten, kun vain olla. Ja sen jälkeen psyykkaan itseni sellaiseen mielentilaan, että on ihan normaalia käyttää maskia tai jopa, että ei minulla tässä mitään maskia oikeasti ole. Tavoite on siis se, että en näytä hysteeriseltä luulopeelolta, vaan normaalilta, tyylikkäältä itsevarmalta ihmiseltä. Se voi ehkä rohkaista jotakuta muutakin, että hei, vau, kun tuo käyttää, niin ehkä minäkin uskallan.
Pieni juttuhan se on, mutta maailma on tehty pienistä pisaroista. Samanlaisia pisaroita ne ovat jokainen viesti täällä muutenkin. Ja jos kerrataan tähän vielä se kuva, niin sillä pienelläkin pisaralla on merkitys. Jos yksikin innostuu käyttämään yhdellä kauppareissulla maskia sun esimerkkisi innoittamana, niin onhan se jotain. Se on jo paljon enemmän, kuin nolla.
https://thespinoff.co.nz/wp-content/uploads/2020/03/Covid-19-Transmissi…
Oho. Luulopeelokin on kääntynyt maskin kannattajaksi. Ehkä on vielä toivoa?
Kuinka moni puoli vuotta sitten tärkeäksi koettu asia on jäänyt tämän tukahduttamishysterian alle, jo pelkästään kansanterveydellisellä puolella?
Ehkäisevä hammashoito, sydänleikkaukset, fyssarit ja hierojat, veteraanien kuntoutukset, aa-kerhot, jne (keksikää lisää) - nämä kaikki ajettu alas. Oli hyvä kokeilu sulkea Suomi mutta nyt taitaa näyttää siltä että sulkemisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Olen opettaja ja joudun 2 päiväksi menemään koululle. KAHDEKSI PÄIVÄKSI. Ollaan oltu etäopetuksen ajan saaressa perheen kanssa. Ennen kuin haukutte laiskaksi, olen tehnyt 14 h työpäiviäkin, sillä lapset kaipaavat eri aikaan apua ja monet vanhemmat lähestyvät 23:00 aikaan illalla ja haluavat apua HETI! Nyt en tiedä voimmeko töiden jälkeen palata saareen, sillä en halua viedä koronaa sinne. Työpaikka siis PK seudulla. Kiitos vtttusti Andersson.
Vierailija kirjoitti:
Netissä leviää kaikenlaisia (Venäjän) valeuutisia mutta onneksi meidän THL antaa tutkittu, oikeaa tietoa johon luottaa näinä epävarmoina aikoina. Kyllä kaikkien pitäisi pitää pää kylmänä ja antaa piupaut kaikille salaliittoteorioille ja hybriditrollauksille. Jo on todettu että koulut EIVÄT ole riski ja sillä sipuli.
Meillä on todettu myös, että:
- koronan leviäminen Suomeen on erittäin epätodennäköistä
- jos yksittäisiä matkailun kautta tulevia tapauksia löytyisikin, niin epidemiaksi se ei AINAKAAN leviä
- Italiaan ja Aasiaan oli turvallista matkustaa (vielä maaliskuussakin)
- tartunta edellyttää vähintään 15 min lähikontaktin oireisen henkilön kanssa
- oireettomat ei tartuta
- lapset ei tartuta
Samaa jatkumoa on nyt tuo uusin ”koulujen avaaminen ei sisällä riskiä”.
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon päästä ruumiskasat on niin korkeita, että ne pimentävät auringon. Odota vain! Ihan varmasti tapahtuu näin...
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja ja joudun 2 päiväksi menemään koululle. KAHDEKSI PÄIVÄKSI. Ollaan oltu etäopetuksen ajan saaressa perheen kanssa. Ennen kuin haukutte laiskaksi, olen tehnyt 14 h työpäiviäkin, sillä lapset kaipaavat eri aikaan apua ja monet vanhemmat lähestyvät 23:00 aikaan illalla ja haluavat apua HETI! Nyt en tiedä voimmeko töiden jälkeen palata saareen, sillä en halua viedä koronaa sinne. Työpaikka siis PK seudulla. Kiitos vtttusti Andersson.
Ammatin valinta kysymys. Pysyt kotona pari viikkoa ja sitten voit taas pysyä saaressa loppukesän.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni puoli vuotta sitten tärkeäksi koettu asia on jäänyt tämän tukahduttamishysterian alle, jo pelkästään kansanterveydellisellä puolella?
Ehkäisevä hammashoito, sydänleikkaukset, fyssarit ja hierojat, veteraanien kuntoutukset, aa-kerhot, jne (keksikää lisää) - nämä kaikki ajettu alas. Oli hyvä kokeilu sulkea Suomi mutta nyt taitaa näyttää siltä että sulkemisesta on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Em. toimintoja olisikin voinut aivan hyvin alkaa käynnistämään kunhan tartunnat olisi ensin tukahdutettu. Nyt valittu linja tulee olemaan katastrofi kun vanhus/heikkokuntoinen saa koronatartunnan entistäkin todennäköisemmin mikäli yhteenkään noista luettelemistasi toimenpiteistä osallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden viikon päästä ruumiskasat on niin korkeita, että ne pimentävät auringon. Odota vain! Ihan varmasti tapahtuu näin...
Voit tunkea olkinukkesi perseeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ota lopareita jos työ ei maistu? Vakituisiin opettajan hommiin on kyllä halukkaita määräaikaisilla roikkuvia.
Ihme että täällä pitää valittaa tai ministereitä syyllistää jos ei työt kiinnostele.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän niitä kuolleita suu vaahdossa vaadit kun mitä ilmeisimmin vastustat koronapandemian rajoittamista. Jos olisit saanut tahtosi läpi, niitä kuolleita olisi nyt paljon enemmän. No, pieneneä lohdutuksena sinulle, kuolleisuusluvut tulevat kyllä nykyisestä nousemaan hallituksen vakavien virhearvoiden vuoksi.
Suomessa on hyvin vähän corona potilaita sairaaloissa ja edelleen on monta kuntaa ilman coronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit tunkea olkinukkesi perseeseesi.
Taisi osua ja upota 😀. Siellä on kuola valuen helmikuusta asti odoteltu, ihan kohta, ihan kohta tapahtuu...
Suomalaiset on kyllä niin ihanaa ja empaattista kansaa. Puolustamme heikompia, kannustamme toisiamme ja olemme valmiit auttamaan. Tuntuu hyvältä elää keskellä näin ihania ihmisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mä annan teille vinkin nyt vähän tuohon Kokanderin esimerkkiinkin liittyen. Kerroin tästä jo aiemmin, mutta nyt tulee kertaus.
Olen nyt lipsunut maskin käytöstä, ihan typeryyttäni kun en ole kestänyt sitä yleistä paheksuntaa ja pääasiassa tietty tilaan ruoan kotiin muutenkin. Noh.
Sen maskin kanssa voi tehdä esimerkkivaikuttamista. Kukaan ei varmaan halua samaistua luulopeeloon hysteerikkoon, mikä näyttää tällä hetkellä olevan yleinen mielipide ihmisistä, jotka ylipäätään ottavat koronan vakavasti.
Mutta entä jos tätä mielikuvaa voisi hieman muuttaa? Jos voisikin näyttää esimerkkiä, vaikka ei olisikan trendikäs someinfluensseri?
Minä teen näin. Silloin kun käytän maskia, panostan ulkonäkööni. Pukeudun tyylikkäästi, hiukset, meikki, kengät, kaikki niin hyvin kohdallaan kauppareissua varten, kun vain olla. Ja sen jälkeen psyykkaan itseni sellaiseen mielentilaan, että on ihan normaalia käyttää maskia tai jopa, että ei minulla tässä mitään maskia oikeasti ole. Tavoite on siis se, että en näytä hysteeriseltä luulopeelolta, vaan normaalilta, tyylikkäältä itsevarmalta ihmiseltä. Se voi ehkä rohkaista jotakuta muutakin, että hei, vau, kun tuo käyttää, niin ehkä minäkin uskallan.
Pieni juttuhan se on, mutta maailma on tehty pienistä pisaroista. Samanlaisia pisaroita ne ovat jokainen viesti täällä muutenkin. Ja jos kerrataan tähän vielä se kuva, niin sillä pienelläkin pisaralla on merkitys. Jos yksikin innostuu käyttämään yhdellä kauppareissulla maskia sun esimerkkisi innoittamana, niin onhan se jotain. Se on jo paljon enemmän, kuin nolla.
https://thespinoff.co.nz/wp-content/uploads/2020/03/Covid-19-Transmissi…
Oho. Luulopeelokin on kääntynyt maskin kannattajaksi. Ehkä on vielä toivoa?
Haista sinä kukkanen. Sopii vetää paremmin, jos kerran osaat.
Suomessa epidemia on vain Helsingissä eli koko muu suomi voidaan avata ja toivottavasti Helsinki myös pian.