Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
74421/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KE 25.3. sairaalahoidossa 82, joista 22 tehohoidossa - 3 kuollutta

KE 1.4. sairaalahoidossa 159, joista 62 tehohoidossa - 17 kuollutta

KE 8.4. sairaalahoidossa 239, joista 82 tehohoidossa - 40 kuollutta

KE 15.4. sairaalahoidossa 226, joista 75 tehohoidossa - 72 kuollutta

KE 22.4. sairaalahoidossa 199, joista 63 tehohoidossa - 149 kuollutta

"Toistaiseksi 113 kuolleesta on saatavilla tarkempia tietoja. Heistä 57 prosenttia on miehiä ja 43 prosenttia naisia. Kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta. Alle 60-vuotiaita kuolleita on viisi, 60–69-vuotiaita on kahdeksan, 70-79-vuotiaita on 24, 80-89-vuotiaita on 47, yli 90-vuotiaita on 29."

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Vierailija
74422/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko korona vaikuttanut teidän ihmissuhteisiinne? Minulla meni välit poikki lapsuuden kaveriporukan kanssa täysin. Otan itse koronan vakavasti, koska perheeseen kuuluu diabeetikko ja astmaatikko. Olen myös huolissani hoitohenkilökunnan jaksamisesta. Heidän mielestään Suomen talous tuhotaan minun kaltaisteni paniikkihysteerikkojen takia ja sain ryhmächatissa hirveät haukut. Että sellaisia kavereita sitten. 

Alan tässä olla valmis kuolemaan koronaan, ihmissuhteet menee ja saan jatkuvaa syyllistystä siitä, että perheeni takia muiden elämä on nyt lopullisesti tuhottu. 

Alkuun otin koronan tosissaan, mutta nyt olen alkanut epäillä olenko oikeasti hullu, kun olen pysytellyt kotona, tehnyt etätöitä ja koittanut suojata perheen tartunnalta. Että pitäisikö tässä hyväksyä kiltisti se, että ihmiset kuolevat tähän, lukuunottamatta terveitä ja pikkasen parempia ihmisiä. Onko minulla edes oikeus olla pahoillani, peloissani ja surullinen? Vai olenko paniikinlietsoja, jos kerron pelkääväni?

Sinulla on täysi oikeus kaikkiin tunteisiisi. Ei kukaan voi sitä oikeutusta kieltää. Ne jotka sinua ovat arvostelleet, voivat olla toista mieltä silloin, kun kuolleita on paljon enemmän. Sinun perheesi ei ole voinut millään tavalla tuhota muiden elämää, jokainen on itse vastuussa omasta elämästään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
74423/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vapun jälkeen avataan kaikki paikat.

Vierailija
74424/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsinaapurissa Ruotsissa tilastoitu tänään 172 uutta kuollutta. Kuolleiden määrä lähentelee jo 2000:ta. Muihin Euroopan maihin verrattuna Ruotsin kuolleisuus on todella suurta asukaslukuun suhteutettuna.

Vaikkapa Saksassa on Ruotsiin verrattuna 8-kertaa enemmän asukkaita, mutta koronakuolleita yhteensä vähän yli 5000. Saksasta kannattaa Suomenkin ottaa mallia, ei todellakaan Ruotsista. 

Asukaslukuun suhteutettuna kuolleita on enemmän Belgiassa, Italiassa, Espanjassa, Ranskassa, Isossa-Britanniassa ja Alankomaissa kuin Ruotsissa. Jopa huomattavan paljon enemmän, mistään pienestä erosta ei ole kyse.

Vierailija
74425/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vapun jälkeen avataan kaikki paikat.

Kunpa avattaisi edes kesäkuun alussa. Siihen asti vielä kestää.

Vierailija
74426/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosielämää teho-osastolla (videossa varoitus: elvytystilanne). Jälleen yksi lääkärui, joka toteaa ettei tällaista ole uransa aikana nähnyt.

AP Exclusive: ER staff saves lives, suffers in hot spot 

https://apnews.com/e8cc5f5b3b62b22df348ab2a249896ee

Vierailija
74427/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko korona vaikuttanut teidän ihmissuhteisiinne? Minulla meni välit poikki lapsuuden kaveriporukan kanssa täysin. Otan itse koronan vakavasti, koska perheeseen kuuluu diabeetikko ja astmaatikko. Olen myös huolissani hoitohenkilökunnan jaksamisesta. Heidän mielestään Suomen talous tuhotaan minun kaltaisteni paniikkihysteerikkojen takia ja sain ryhmächatissa hirveät haukut. Että sellaisia kavereita sitten. 

Alan tässä olla valmis kuolemaan koronaan, ihmissuhteet menee ja saan jatkuvaa syyllistystä siitä, että perheeni takia muiden elämä on nyt lopullisesti tuhottu. 

Alkuun otin koronan tosissaan, mutta nyt olen alkanut epäillä olenko oikeasti hullu, kun olen pysytellyt kotona, tehnyt etätöitä ja koittanut suojata perheen tartunnalta. Että pitäisikö tässä hyväksyä kiltisti se, että ihmiset kuolevat tähän, lukuunottamatta terveitä ja pikkasen parempia ihmisiä. Onko minulla edes oikeus olla pahoillani, peloissani ja surullinen? Vai olenko paniikinlietsoja, jos kerron pelkääväni?

On todellakin, ihmisistä on paljastunut ihan uusia puolia ja välejä on mennyt poikki :( Ja omaa mielenterveyttä epäilty täälläkin, mutta silti eristäytymistä jatkan edelleen, niin pitkään kuin mahdollista.

Vierailija
74428/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronavirus on edennyt niin hitaasti, että jotkut ovat jo alkaneet luovuttaa, he eivät näe uhkaavaa varaa konkreettisesti ja selvästi. Koronavirus yhä kuitenkin kulkee ja etsii uhrejaan. 

2-4 viikon päästä sairaaloissa on jo enemmän väkeä, tehohoito-osastoillakin on täydempää, silloin monet jälleen muistavat, että koronavirus on yhä kanssamme.

Vierailija
74429/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Concordia -lehdessä (1/2020) on kirjoitus, Saako kristitty paeta hengenvaarallista kulkutautia? Wittenbergiin saapui rutto vuonna 1527. Luther ei paennut, vaan laati ohjeen, joka sopii hämmästyttävän hyvin nykyiseen koronapandemiaan. Muutamia otteita:

Syökää rohtoja. Nauttikaa sellaisia lääkkeitä, joista on apua. Savustakaa puhtaaksi talonne, pihanne ja katunne.

Karttakaa ihmisiä ja sellaisia julkisia paikkoja missä lähimmäisenne ei teitä tarvitse tai on parhaillaan toipumassa sairaudesta.

Toimikaa kuin ihminen, joka haluaa sammuttaa kaupungissa riehuvan tulipalon.

Sinun pitääkin ajatella näin: ”No niin, Jumala on sallinut nyt vihollisen lähettää keskuuteemme myrkkyä ja vaarallisia eritteitä. Nytpä minä siis pyydän, että Jumala armollisesti suojelisi meitä. Sen jälkeen savustan asuintilat puhtaiksi, tuuletan, jaan lääkkeitä ja otan niitä itsekin. Vältän paikkoja ja ihmisjoukkoja, jos minua ei niissä tarvita, jotten aseta itseäni vaaraan ja siten tartuta ja sairastuta muitakin ja jotta en aiheuttaisi piittaamattomuudellani muiden ihmisten kuolemaa.

Mutta jos jotkut ovat ylen määrin paniikissa ja hylkäävät lähimmäisensä heidän hädässään, ja toiset taas niin typeriä, etteivät mitenkään hidasta, vaan kiihdyttävät taudin leviämistä, silloin on Perkeleellä hyvin pullat uunissa ja monet kuolevat. Kummassakin tapauksessa loukataan raskaasti Jumalaa ja ihmisiä. Jälkimmäisessä Jumalaa kiusataan, edellisessä ihmiset jätetään oman onnensa nojaan. PR.

Vierailija
74430/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirus on edennyt niin hitaasti, että jotkut ovat jo alkaneet luovuttaa, he eivät näe uhkaavaa varaa konkreettisesti ja selvästi. Koronavirus yhä kuitenkin kulkee ja etsii uhrejaan. 

2-4 viikon päästä sairaaloissa on jo enemmän väkeä, tehohoito-osastoillakin on täydempää, silloin monet jälleen muistavat, että koronavirus on yhä kanssamme.

Nyt on juuri se hetki, kun missään nimessä ei pidä löysätä, vaan pysyä ruodussa. Siten tauti voitetaan.

Jos luovuttaa ensimmäisen helpotuksen tullessa, tauti räjähtää käsiin. Kun sitkeästi pitää pintansa, tarttumisen painuvat alas ja homma voidaan ottaa haltuun. Me viemme tautia, ei se meitä- testaamalla, jäljittämässä, eristämällä jne.

Vierailija
74431/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tilastokeskus julkaisee perjantaina 24.4. tilastoja Suomessa kuolleiden viikoittaisista määristä vuosina 1990–2020. Tilastokeskus tiedottaa asiasta erikseen." -THL

Tämäpä mielenkiintoista, voi vertailla lukuja.

Vierailija
74432/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirus tulee leviämään lähipäivinä hyvin nopeasti, eikä sitä edes pyritä pysäyttämään.

Koronavirusta tartuttavia ihmisiä tulee olemaan liikkeellä joka päivä yhä enemmän.

Tähän asti olemme päässeet vielä melko helpolla, mutta hyvät päivät ovat päättymässä.

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000006481842.html

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimusprofessori Mika Salminen on ollut kriisin aikana ehkä tärkein asiantuntija hallituksen linjausten takana. Siitä huolimatta Salminen ei tyrmää Mikkolan esittämää kritiikkiä, päinvastoin.

”Ihan hyviä ajatuksiahan Mikkola esitti”, Salminen sanoo.

YHTEISYMMÄRRYS saattaa kertoa siitä, että Suomen koronastrategiaa ollaan kääntämässä. Hallitus kertoo huomenna uusista linjauksista samalla, kun se antaa ohjeita esimerkiksi kesän suurtapahtumien järjestämisestä.

Salminen ei ennakoi hallituksen päätöksiä, mutta hänen puheistaan voi päätellä, että Suomessa ollaan siirtymässä hätäjarrutuksesta epidemian hallintaan. Tutkimusprofessori ei kuitenkaan halua käyttää poliittisesti leimautunutta sanaa ”laumasuoja”.

”En tykkää ollenkaan siitä termistä”, Salminen sanoo. ”Mutta käytännössä kysymys on totta kai siitä, että epidemia tulee kulkemaan väestön läpi.”

Salmisen mukaan epidemia ei katoa itsestään, eikä rokotusta ole näköpiirissä, joten kysymys on vain siitä, kulkeeko epidemia väestön läpi hallitusti vai hallitsemattomasti.

”Hallitulla kuljettamisella haitat jäävät pienemmiksi, koska terveydenhoito toimii ja epidemian käännekohta voidaan saavuttaa matalammassa vaiheessa.”

Eli Mika Salmisen linja on ollut koko ajan Tegnellin linja. Toisaalta tätä olen sanonut jo kuukauden verran. Sanna Marin tietenkin tyhjänä tauluna tekee niin kuin Salminen käskee.

Vierailija
74433/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirusta tartuttavia ihmisiä tulee olemaan liikkeellä joka päivä yhä enemmän.

Salmisen mukaan epidemia ei katoa itsestään, eikä rokotusta ole näköpiirissä, joten kysymys on vain siitä, kulkeeko epidemia väestön läpi hallitusti vai hallitsemattomasti.

”Hallitulla kuljettamisella haitat jäävät pienemmiksi, koska terveydenhoito toimii ja epidemian käännekohta voidaan saavuttaa matalammassa vaiheessa.”

Uskoisin että yksilön tasolla ollaan enemmän kiinnostuneita siitä, jos tämä pandemia tulee Koskemaan juuri itseä. Uskomatonta puhetta, Ei tippaakaan minkäänlaista inhimillisyyttä.

minua kiinnostaa ihan todella vähän se millä termillä sitä kutsutaan, mutta tässä mielestäni THL:n edustaja sanoo, että on ihan OK tappaa ja vammauttaa osa suomalaisista.

Vierailija
74434/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronavirus tulee leviämään lähipäivinä hyvin nopeasti, eikä sitä edes pyritä pysäyttämään.

Tähän asti olemme päässeet vielä melko helpolla, mutta hyvät päivät ovat päättymässä.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimusprofessori Mika Salminen on ollut kriisin aikana ehkä tärkein asiantuntija hallituksen linjausten takana. Siitä huolimatta Salminen ei tyrmää Mikkolan esittämää kritiikkiä, päinvastoin.

”Ihan hyviä ajatuksiahan Mikkola esitti”, Salminen sanoo.

YHTEISYMMÄRRYS saattaa kertoa siitä, että Suomen koronastrategiaa ollaan kääntämässä. Hallitus kertoo huomenna uusista linjauksista samalla, kun se antaa ohjeita esimerkiksi kesän suurtapahtumien järjestämisestä.

Salminen ei ennakoi hallituksen päätöksiä, mutta hänen puheistaan voi päätellä, että Suomessa ollaan siirtymässä hätäjarrutuksesta epidemian hallintaan. Tutkimusprofessori ei kuitenkaan halua käyttää poliittisesti leimautunutta sanaa ”laumasuoja”.

”En tykkää ollenkaan siitä termistä”, Salminen sanoo. ”Mutta käytännössä kysymys on totta kai siitä, että epidemia tulee kulkemaan väestön läpi.”

Sairas strategia. WHO on nyt jo todennut, että korkeintaan pari prosenttia on sairastanut koronan. Suomessa luultavasti alle prosentti ja meillä on jo nyt n. 150 kuollutta. Suomen hallituksen kuunnella WHO:ta, koska he ovat oikeita asiantuntijoita.

Vierailija
74435/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko ”humaani” Sanna Marin uhrata suomalaiset laumasuojalle? Aivan kuin mustassa rituaalissa.

Vierailija
74436/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Italiassa ollut sama tilanne aiemmin keväällä, kun aurinko alkoi siellä paistelemaan ja houkuttelemaan ihmisiä ulos viettämään aikaa? Eikö siellä joudutti turvautumaan kovempiin toimiin, kun ihmiset eivät malttaneet pysyä auringosta pois?

Täällä on nyt se hetki.

Aurinko houkuttaa ulos, on niin kaunista ja ihanaa, ei tajuta, että vaara on edelleen hyvin todellinen ja päällä.

Vierailija
74437/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojaako haetaan astettain????? Täytyypä pysyä tiiviisti kotona ja pakko käydä kuntoa kohottaen ilmeisesti sitten jo kuuden aikoihin. Mietin että onkohan meidän rapussa kuuden aikaan lähtijää. Täytyypä alkaa katsomaan, no en oo utelias sitten yhtään. Kauppaan maski päässä, jos raaskis sitten ottaa käyttöön ffp3 ja kakkosta en oo kokeillut. Tulisi nyt myyntiin ffp3. Tyhymä olin kun en ottanut enempää kun muutaman pakkauksen kumpaakin. Eihän tätä tiennyt että näin hulluksi menee tuon koronan kanssa. 

Vierailija
74438/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todellakin, ihmisistä on paljastunut ihan uusia puolia ja välejä on mennyt poikki :( Ja omaa mielenterveyttä epäilty täälläkin, mutta silti eristäytymistä jatkan edelleen, niin pitkään kuin mahdollista.

Mulla ei vielä ole mennyt välejä poikki keneenkään, mutta olen vältellyt ottaa aktiivisesti yhteyttä tiettyihin ihmisiin. Mulla on esimerkiksi yksi hyvä kaveri, jonka kanssa tulen hyvin juttuun mutta hän on varsin suurpiirteinen ja väittäisin että jopa huolimaton ihminen noin yleisesti ottaen. Olen ehkä ilkeä kun en osaa uskoa ihmisistä hyvää, mutta pelkään että tulisi välirikko. Itsehän en siis tällä hetkellä käy muualla kuin töissä ja kaupassa, käytän ihmisjoukoissa maskia, muuten olen kotona. En halua kuulla sitä että hyvä ystävä olisikin ehkä erilaisella linjalla...

Vierailija
74439/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan kauheeta ja  ihan väärin:

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b683c6c0-2f20-4bdb-beb2-efdaba…

Aki ja Heli Palsanmäeltä sokki-ilmoitus: Palauttavat 100 000 euron tuen Business Finlandille

Tänään klo 13:21

Aki ja Heli Palsanmäki kertovat Facebookissa palauttaneensa Business Finlandilta saamansa tukirahat.

Palsanmäet julkaisivat asiaan liittyen Facebook-päivityksen, jossa he kertovat mittansa tulleen täyteen aiheen suhteen. Tämän vuoksi he kertovat palauttaneensa tukisumman Business Finlandille.

– Nyt tuli meidän mitta täyteen! Jos meidän henkeä ruvetaan uhkailemaan ja talomme uhataan polttaa. Niin raja meni siinä! Palautimme 100 000 euron tuen Business Finlandille, he kirjoittavat tuoreessa Facebook-päivityksessään.

Uusi hakemus vaan kehiin, 100000 euroa vartiointipalveluihin ja valvontakameroihin yms.

Vierailija
74440/176779 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi 1937 kuollutta. Hurja luku.

Ketju on lukittu.