Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
69621/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin raja vuotaa ja täällä ehdotetaan että Uudenmaan sulkua pitäisi jatkaa? Tuolla Kemi/Tornio alueella on kohta eniten tartuntoja per 100k asukasta Suomessa, Hurrisalo vaan kumartelee naapuriin ja ottaa avosylin vastaan kaikki tarttuneet, emmähän me voi jättää Ruotsia pulaan?

Linkolalaisuus ja polpot ihailu on mennyt Suomessa liian pitkälle. Heillä on paha olo kun uhreja liian vähän. Siksi haluavat antaa viruksen levitä ja eliminoida viidesosan kansasta ja tuhota muiden keuhkot sekä lisääntymiskyvyn.

Mutta entäpä jos joutuvatkin teholle itse?

Eihän Panda voi luottaa sellaiseen johon edes oma kansa ei voi luottaa:)

Vierailija
69622/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi media on lietsonut vihaa ihmisiä kohtaan. Nyt kaikki ovat toistensa vihollisia, ”koska oireetonkin voi tartuttaa”. Silti me kaikki olemme yhdessä tässä suossa ja olisi mukava ettei jokainen pälyilisi toisiaan kuin vihollista. Miten tämä asia muutetaan?[/quote]

Se on FAKTA että jokainen ihminen jonka näet voi olla oireeton tartuttajsa. siksi: isos.kontaktit mahd vähiin, turvaväli ja se maski siihen naamalle.>Sinäkin voit olla oireeton tartuttaja jos menet ilman maskia kauppaan ja joku oireeton on hengittänyt siellä.  Kyse ei ole vihollisuuden lietsomisesta tms vaan järjen käytöstä ja oman itsen ja toisten suojelemisesta.MINÄ en voi olla oireeton tartuttaja koska minulla on ollut viruksia suodattava maski jo pidempään rappukäytävässä ja kaupoissa. Jos sinulla ei ole maskia, laita tuubihuivi ja vaikka terveysside tai pölynimurin hepa-suodatinta sinne.

Tsekeissä tartunnat saatiin 10ssä pvssä laskuun kun maski tuli pakolliseksi jokaiselle. olivat loppu kaupoista, joten oli velvoite tehdä itse. ja se tehosi. Tämä on ainoa ratkaisu, maskit KAIKILLE. Muuten sinäkin, maskiton liikkuja saat sen koronan ennemmin tai myöhemmin. Ja yksinäinen (sinua ei saa käydä katsomassa)tukehtumishukkumiskuolema on todella ikävä tapa mennä, ja se voi osua juuri sinun kohdallesi, tai lapsesi tai äitisi kohdalle . Jumala loi järjen ja aivot, mutta niitä ei millään meinata ottaa käyttöön kun joku valkotakkinen  "asiantuntija" Suomessa sönkkää ettei maskeista ole hyötyä ja seuraavassa lauseessa vetoaa ettei kukaan osta nyt maskia kun muuten hoitajille ei riitä. Ja itsetehdystä on enemmän haittaa kun hyötyä. Ja että on epäsolidaarista käyttää maskia kun kaikille ei riitä. On siis solidaarista olla ilman ja saada se korona. Suomalainen urpo tämän kuultuaan uskoo kaiken  kiltisti ja  liikkuu ilman maskia ja naureskelee kun muualla maailmassa ovat niin tietämättömiä ja lapsellisia että käyttävät niitä.  Ja katsoo säälien ja naureskellen jos joku suomalainen liikkuu maskissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69623/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hallitsematon ihmisvirta, jos Uudenmaan raja avataan? 

Mistä sellainen ihmisvirta yhtäkkiä löytyy ja lähtee rynnimään maalle? 

Onko kesälomat alkaneet vai mistä tässä on kysymys. 

Siitä että uusimaa on useasti näyttänyt olevan luvattu maa ja sen valittu kansa käy sydänkirurgeja thl ylilääkäreitä ja opettajia myöden hankkimassa maailman vaarallisimman viruksen ja levittävät sitä sitten. He tarvitsevat ohjeita ja suorastaan sotatilaan verrattavia käskyjä koska eivät muuten tajua!

Uudenmaan päättäjät pitivät sarsia talviflunssana, hyvänen aika, heillähän on älyllinen vamma.

Siksi, pitäkää se uusimaa siellä eristettynä nooan arkin sisäpuolella:)

Vierailija
69624/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33642 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän Uudellamaalla asuessa kasvosuojusta ja ohikulkijat pilkanneet. Kuka vain voi olla oireeton kantaja ja toisten negatiivinen asennoituminen suojautumiseen turhauttaa

Älä välitä, minulle virnuiltiin selän takana pikkupaikkakunnalla, kun kysyin suojaimia rautakaupasta kolme viikkoa sitten. Nyt kun peitän kasvot huivilla maitokaupassa, katotaan pitkään. Myyjät varsinkin, eikö ne yhtään oo ajatellut, miksi se plexi on laitettu siihen kassalle. Täältä käy pääkaupunkiseudulla porukkaa töissä, ja todennäköisesti käyvät ruokakaupassa.

Mä tulin just kotiin omalta matkaltani kasvomaskin kanssa ja oikeastaan jokainen henkilö tuijotti. Siis luuleeko ne, että vain sairaat laittavat kasvomaskin päälle?

Pakko myöntää, että kyllä tuli hetkellisesti sellanen vittuilijan olotila, että pitäsköhän yskästä, mutta en halunnut, että joku saa jonkun sydärin.

Voi olla että heillä oli myös ihan omia syitä tuijottaa. Yrittivät katsoa, että onko tuttu ja pitäskö moikata, eivät kääntäneet päätä poispäin, etteivät törmää valopylvääseen, joku mietti ootko vieny sen hoitajilta. Jonkun kohdalla arvauksesi voi osua oikeaan. Lopullista totuutta emme ehkä koskaan saa selville. Ois ehkä pitänyt kysyä että v*ttua mulukoilet? Tuijotitko muuten ite vai mistä tiesit että ne tuijottaa?

Kyseessä oli itsetehty maski, joten ei ne varmaan hirveästi miettinyt, että olenko vienyt hoitajalta.

Vierailija
69625/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa koronavirus epidemia on edennyt onneksi aika hitaasti, sairaalat eivät ole täyttyneet niin nopeasti, kuin moni uskoi. Kuolleitakin on huomattavasti vähemmän, kuin ne suuret määrät, joita monet pelkäsivät tähän päivään mennessä kertyvän. Nämä ovat hyviä asioita. Olemme kuitenkin vasta alussa, koronaviruksella on yhä hyvä mahdollisuus levitä hyvin moneen ihmiseen. Kannattaa huomioida miten koronavirus on edennyt muissa maissa, katsoa mitä se on saanut niissä aikaan. Vaikka tänään näyttäisi monen mielestä varsin hyvältä, kahden tai kolmen viikon päästä kaikki voi olla aivan toisin. Nyt kannattaa tehdä kaikkensa, ettei itse eikä kukaan läheinen saisi tartuntaa.

Vierailija
69626/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän Uudellamaalla asuessa kasvosuojusta ja ohikulkijat pilkanneet. Kuka vain voi olla oireeton kantaja ja toisten negatiivinen asennoituminen suojautumiseen turhauttaa

Älä välitä, minulle virnuiltiin selän takana pikkupaikkakunnalla, kun kysyin suojaimia rautakaupasta kolme viikkoa sitten. Nyt kun peitän kasvot huivilla maitokaupassa, katotaan pitkään. Myyjät varsinkin, eikö ne yhtään oo ajatellut, miksi se plexi on laitettu siihen kassalle. Täältä käy pääkaupunkiseudulla porukkaa töissä, ja todennäköisesti käyvät ruokakaupassa.

Mä tulin just kotiin omalta matkaltani kasvomaskin kanssa ja oikeastaan jokainen henkilö tuijotti. Siis luuleeko ne, että vain sairaat laittavat kasvomaskin päälle?

Pakko myöntää, että kyllä tuli hetkellisesti sellanen vittuilijan olotila, että pitäsköhän yskästä, mutta en halunnut, että joku saa jonkun sydärin.

Olin vähällä nauraa maskin takana kun ihmiset säntäilivät pitkin kaupan käytäviä. Moni oli tulossa samaa käytävää vastaan, mutta yhtäkkiä kärry kääntyikin toiseen suuntaan. Vielä kun minulle tuli kuuma sen PPF1-suojaimen takia ja hiki alkoi valua otsalta ja oli  sitä pakko pyyhkiä - eräskin kanssasisar nosti olkapäätään ja kaulustaan suunsa eteen.  Huomasin, että ensin tuijotettiin hetki silmät pyöreinä ja sitten (jos uskaltauduttiin kävelemään vastaan) ilme oli kuin  korostetun välinpitämätön.  Inhoan huomion herättämistä, mutta aion kyllä laittaa maskin, jos menen kauppaan. Luultavasti menenkin. Vaikka tulikin hiki.

Vähän OT: voitte pitää minua hulluna, mutta JOS olisin nuori, haluaisin harrastaa turreilua :). Sellainen turri-kokonaamarihan olisikin hyvä. Jostain syystä minua kiehtoisi pukeutua johonkin hassuun eläinasuun. 

Ne turrit eli furrit on pääsäännöllisesti aikuisia, jopa yli 30v+ ihmisiä. Ei tarvitse siis olla nuori. Ei kukaan sieltä puvun alta näe, minkä ikäinen olet.

Vierailija
69627/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama asia huolestuttaa. Väärien ongelmien ratkaisu ja niihin laitettu turha työaika, kuten tuo mökki asia sekä maski ongelma - toivottavasti asiantuntijat keskittyvät muihinkin asioihin samalla. Toki maskit tulisi jostain löytyä.

Lisäksi media on lietsonut vihaa ihmisiä kohtaan. Nyt kaikki ovat toistensa vihollisia, ”koska oireetonkin voi tartuttaa”. Silti me kaikki olemme yhdessä tässä suossa ja olisi mukava ettei jokainen pälyilisi toisiaan kuin vihollista. Miten tämä asia muutetaan?

Missä päin pälyillään? Olin tänään pitkällä kävelylenkillä, ja useampi vastaantulija hymyili, kuten minä heille. Näin Helsingin lähikunnassa.

Vierailija
69628/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme matkamme alussa kirjoitti:

Suomessa koronavirus epidemia on edennyt onneksi aika hitaasti, sairaalat eivät ole täyttyneet niin nopeasti, kuin moni uskoi. Kuolleitakin on huomattavasti vähemmän, kuin ne suuret määrät, joita monet pelkäsivät tähän päivään mennessä kertyvän. Nämä ovat hyviä asioita. Olemme kuitenkin vasta alussa, koronaviruksella on yhä hyvä mahdollisuus levitä hyvin moneen ihmiseen. Kannattaa huomioida miten koronavirus on edennyt muissa maissa, katsoa mitä se on saanut niissä aikaan. Vaikka tänään näyttäisi monen mielestä varsin hyvältä, kahden tai kolmen viikon päästä kaikki voi olla aivan toisin. Nyt kannattaa tehdä kaikkensa, ettei itse eikä kukaan läheinen saisi tartuntaa.

Suomen onni taitaa olla se, että me asutaan aika harvakseen ja täällä muutenkin sellanen "personal space" on tosi tärkeä. Siitähän on maailmalla tehty vitsejäkin suomalaisista, kun pitää niin pitkät välit olla muihin ihmisiin.

Mutta juu, voidaan ehkä alkaa kuukauden päästä katsomaan miten me pärjätään tän viruksen kanssa.

Vierailija
69629/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JunttiPolo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta mä en halua kuolla vielä!

Et voi päättää, milloin kuolet. Ei se, että pakenet koronaa, tarkoita, ettetkö voisi yhtäkkiä kuolla johonkin muuhun. Nuoriakin ihmisiä kuolee yllättäen ihan koko ajan. Sinä voit olla yksi heistä.

Et sinä koronaa pakenemalla kuolemaa pysty pakenemaan.

Koko terveydenhuoltojärjestelmän voisi lopettaa turhana, koska kuka tahansa voi, ja lopulta 100% varmasti kuoleekin, kuitenkin. Samasta syystä turvavyötäkään ei kukaan täysipäinen käytä.

No ei :D Miksi pitää vetää idioo ttiseksi, lonksahtaa toiseen ääripäähän?

Totta kai ihmisen täytyy yrittää keksiä lääkkeitä ja apukeinoja, niissä ei ole mitään pahaa. MUTTA siitä huolimatta voi käydä niin, että tulee yllättäviä asioita, kuten nyt vaikka tämä virus. Edelleenkin hyvä että siihen yritetään keksiä rokotetta ja lääkettä.

Ja joka tapauksessa ihmisen täytyy kohdata kuoleman ajatus. Tai ei täydy, mutta eikö elämä ole aika rankkaa, kun pelkää kuolemaa niin hirveästi, ettei uskalla edes ajatella sitä? Sitten tulee paniikki näissä kontrolloimattomissa tilanteissa. Kannattaako kulkea laput silmillä?

Ja niin paljon myös pelottaa, että on pakkoliikkeen omaisesti alapeukuttaa... En voi tajuta, sori! Sen kerron, että elämä on aika huoletonta näinäkin aikoina, kun ei pelkää kuolemaa. Huom! Huolettomuus ei tarkoita, etten noudattaisi ohjeita, totta kai noudata, se on velvollisuuteni lähimmäisiäkin kohtaan. Mutta olen onnellinen, suosittelen =) 

Takaan, että jos asia konkretisoituu, niin kyllä sinäkin pelkäät kuolemaa.

Tottakai, ihan jokainen. Mutta miksi olla jo nyt hysteerinen ja paniikissa? Kerrotko sen vielä?

En voi kertoa, koska en ole hysteerinen enkä paniikissa. En silti myöskään harrasta mitään lapsellista ja valheellista ”minäpä en kuolemaa pelkää tippaakaan”-rehentelyä.

Anteeksi jos rehentelin. Nyt taisit kuitenkin vähän vääristää sanojani, tarkoitin vain, että nyt & periaatteessa en pelkää kuolemaa, ja minulla on rauha asian kanssa. Täällä tosi moni pelkää niin, että alapeukuttaa vimmalla, jos joku mainitsee, että jokainen meistä tulee kuolemaan. Totta kai toivon, että heillä myös olisi rauha, ja siksi suosittelin miettimään asiaa hyvissä ajoin.

Ymmärrätkö, että aika monella on puoliso vieressä, lapset? Mulla on tullut niin mitta täyteen siitä kuoleman hyväksymisen jeesustelusta. Se on niin vitu..n oksettava ja niin ylimielistä. Helppo hyväksyä se rauha ja kuolema jos on yksin. Täällä on kumminkin aika paljon perheihmisiä joilla ei ole sitä "luksusta" että sanoisi riskiryhmään kuuluvalle teinille tai puolisolle, että hyväksy nyt se sun kohtalo ja peace forever. Ja ketä kiinnostaa se sinun rauha kuoleman kanssa? Jos on kauhea hinku kuolla mene ja nuoleskele kaupan kärryjä - älä jeesustele ylimielisesti ihmisten murheelle. Ihmisten jotka ova vastuussa lapsista.

Nyt oletat liikaa. On minullakin aviosiippa ja lapsia useampikin, ja itse kuulun riskiryhmään. 

Olet ilkeä kun tylytät siellä ja luulet tietäväsi, että haluan kuolla. En halua että kukaan kuolee, minä, ydin- tai laajenettu perheeni, ystäväni, tai sinä, tai kukaan! 

Mutta minun on vain TOSI vaikea ymmärtää, miten se murhe auttaa yhtään ketään etukäteen. Jos lapseni kuolee, niin totta kai se olisi kauheinta maailmassa! Mutta itken ja suren sitä sitten, EN vielä.

Se "rehentelijä"

Murhe tekee suojautumaan. Se ei tarkoita, että murehditaan jokainen hetki koko päivästä vaan että otetaan tilannetta vakavasti ja tehdään kaikki sen eteen ettei sairastuisi. Ei tavata ketään, tilataan ruokaa kotiin, käytetään maskeja jos on pakko mennä itse kauppaan, käydään lenkillä sellaisena aikana kun on vähän ihmisiä liikkeellä...Näin suojaamme myös muita ihmisiä. Meillä on vastuu. Kaikilla. Jos teet juuri näin kuten kirjoitin ja otat tilannetta vakavasti, pyydän anteeksi, että olin ilkeä. Jos et välitä siitä, että sinulla on aikuisena vastuu, en pyydä anteeksi. Minulla ei ole mitään ymmärtämistä näiden ihmisten kohtaan jotka eivät kunnioita rajoituksia.

Vierailija
69630/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JunttiPolo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi päättää, milloin kuolet. Ei se, että pakenet koronaa, tarkoita, ettetkö voisi yhtäkkiä kuolla johonkin muuhun. Nuoriakin ihmisiä kuolee yllättäen ihan koko ajan. Sinä voit olla yksi heistä.

Koko terveydenhuoltojärjestelmän voisi lopettaa turhana, koska kuka tahansa voi, ja lopulta 100% varmasti kuoleekin, kuitenkin. Samasta syystä turvavyötäkään ei kukaan täysipäinen käytä.

Totta kai ihmisen täytyy yrittää keksiä lääkkeitä ja apukeinoja, niissä ei ole mitään pahaa. MUTTA siitä huolimatta voi käydä niin, että tulee yllättäviä asioita, kuten nyt vaikka tämä virus. Edelleenkin hyvä että siihen yritetään keksiä rokotetta ja lääkettä.

Ja joka tapauksessa ihmisen täytyy kohdata kuoleman ajatus. Tai ei täydy, mutta eikö elämä ole aika rankkaa, kun pelkää kuolemaa niin hirveästi, ettei uskalla edes ajatella sitä? Sitten tulee paniikki näissä kontrolloimattomissa tilanteissa. Kannattaako kulkea laput silmillä?

Ja niin paljon myös pelottaa, että on pakkoliikkeen omaisesti alapeukuttaa... En voi tajuta, sori! Sen kerron, että elämä on aika huoletonta näinäkin aikoina, kun ei pelkää kuolemaa. Huom! Huolettomuus ei tarkoita, etten noudattaisi ohjeita, totta kai noudata, se on velvollisuuteni lähimmäisiäkin kohtaan. Mutta olen onnellinen, suosittelen =) 

Tottakai, ihan jokainen. Mutta miksi olla jo nyt hysteerinen ja paniikissa? Kerrotko sen vielä?

En voi kertoa, koska en ole hysteerinen enkä paniikissa. En silti myöskään harrasta mitään lapsellista ja valheellista ”minäpä en kuolemaa pelkää tippaakaan”-rehentelyä.

Anteeksi jos rehentelin. Nyt taisit kuitenkin vähän vääristää sanojani, tarkoitin vain, että nyt & periaatteessa en pelkää kuolemaa, ja minulla on rauha asian kanssa. Täällä tosi moni pelkää niin, että alapeukuttaa vimmalla, jos joku mainitsee, että jokainen meistä tulee kuolemaan. Totta kai toivon, että heillä myös olisi rauha, ja siksi suosittelin miettimään asiaa hyvissä ajoin.

Ymmärrätkö, että aika monella on puoliso vieressä, lapset? Mulla on tullut niin mitta täyteen siitä kuoleman hyväksymisen jeesustelusta. Se on niin vitu..n oksettava ja niin ylimielistä. Helppo hyväksyä se rauha ja kuolema jos on yksin. Täällä on kumminkin aika paljon perheihmisiä joilla ei ole sitä "luksusta" että sanoisi riskiryhmään kuuluvalle teinille tai puolisolle, että hyväksy nyt se sun kohtalo ja peace forever. Ja ketä kiinnostaa se sinun rauha kuoleman kanssa? Jos on kauhea hinku kuolla mene ja nuoleskele kaupan kärryjä - älä jeesustele ylimielisesti ihmisten murheelle. Ihmisten jotka ova vastuussa lapsista.

Nyt oletat liikaa. On minullakin aviosiippa ja lapsia useampikin, ja itse kuulun riskiryhmään. 

Olet ilkeä kun tylytät siellä ja luulet tietäväsi, että haluan kuolla. En halua että kukaan kuolee, minä, ydin- tai laajenettu perheeni, ystäväni, tai sinä, tai kukaan! 

Mutta minun on vain TOSI vaikea ymmärtää, miten se murhe auttaa yhtään ketään etukäteen. Jos lapseni kuolee, niin totta kai se olisi kauheinta maailmassa! Mutta itken ja suren sitä sitten, EN vielä.

Se "rehentelijä"

SE murehtiminen eiu auta, eikä pelkääminen, eikä kuoleman hyväksyminen, eikä nallen laittaminen ikkunaan, mutta HENGITYSSUOJAIN NAAMALLA auttaa! Ja se pitää laittaa jo ennen kuin menet rappukäytävään. Korona leviää hengitysilman kautta, keuhkoista keuhkoon. Elää ilmassa jonkin aikaa, ja ilman maskia siellä kaupassa hengität sen sisääsi, tai rappukäytävässä. Niin kauan kun teillä ei ole maskia olette vaarassa saada sen ja tartuttaa todella moneen ennen kuin oireet alkavat ja on kuset housussa. Sitten on jo liian myöhäistä! Lääkettä ei ole, rokotetta ei ole, hengityskoneitakaan ei ole tarpeeksi. Sos.kontaktit vähiin äläkä mene ilman suojainta rappukäytävään, hissiin tai kauppaan. Tee itse, laita imuripussin suodatinta vanhan t-paitakankaan sisään, tee siitä pussi ja pala suodatinta sinne. tämän voi desinfioida 75 asteisessa uunissa 30 min ja käyttää uudestaan. Katso YouTubesta ajankohtaista koronasta Pekka Reinikainen. viruksia tutkinut lääkäri antaa hyviä ohjeita tosin kuin t h l:n p. ellet.

Myös rukous auttaa.

Vierailija
69631/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen puolueilla on erimielisyyksiä Uudenmaan rajojen avaamisen suhteen. Hallituksen epäonnistunut toiminta hengityssuojain hankinnoissa, on saanut aikaan sen, että useamman ministerin eroa vaaditaan. Kuinka pitkään hallitus nauttii eduskunnan luottamusta, joko jatkuvan möhlimisen sietämisen raja on tulossa vastaan ?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2ca2a04c-20f4-441e-a209-33c343e1a…

Kommentti: Marin väläyttelee Uudenmaan avaamista, keskusta pistää hanttiin: ”Pääministerin ei kannattaisi ottaa ennakkoa”

Tänään klo 14:02

Keskustapäättäjä kuvailee puolueen asentoa Uudenmaan avaamiseen näin: ”Kyllä meillä tiukilla linjoilla ollaan oltu”, kirjoittaa Juha Ristamäki.

Pääministeri Sanna Marin (sd) väläytteli jälleen lauantaina Uudenmaan avaamista.

Ilta-Sanomien haastattelussa Marin sanoi, että hallitus ei valmistele ensi sunnuntaihin voimassa olevan Uudenmaan eristämisen jatkoa. Jos hallitus haluaisi eristämistä jatkaa, esitys olisi jätettävä eduskunnalle nopeasti heti pääsiäisen jälkeen.

Marin toisti kantansa: jos tautitilanne tasaantuu Uudenmaan ja muun maan välillä, ei hallituksella ole enää edellytyksiä pitää Uuttamaata eristyksessä.

Vierailija
69632/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin pitäminen aiheuttaa hysteriaa ja paniikkia. Lapseni pelkäävät nykyään kauppareissulla ja on kiva selitellä, että täti on vähän hullu kun pitää maskia. Ei lapsia sais näin pelotella. Jotain rajaa kiitos!

Vierailija
69633/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä sitä tietää mistä se virus loppujen lopuksi on lähtenyt liikkeelle. Mutta siinä vaiheessa kun kiinalaiset desinfioi katuja ja busseja niin ei vaikuttanut enää normiflunssalta.

Miksi Suomessa ei desifioida katuja hesas??

Miksi Suomessa ei desifioida Junia?

Miksi Suomessa ei käytetä maskeja ulkona ja kaupoissa?

Miten Suomella on varaa olla ottamatta oppeja muilta???

Vierailija
69634/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme matkamme alussa kirjoitti:

Suomen onni taitaa olla se, että me asutaan aika harvakseen ja täällä muutenkin sellanen "personal space" on tosi tärkeä. Siitähän on maailmalla tehty vitsejäkin suomalaisista, kun pitää niin pitkät välit olla muihin ihmisiin.

Mutta juu, voidaan ehkä alkaa kuukauden päästä katsomaan miten me pärjätään tän viruksen kanssa.

Kaivamme verta nenästämme. toissapvnä suomalaiset  parveili ja istuksi ostarilla, joka penkillä vähintään yksi istuja ja penkkejä oli tuolla sisätila-ostarilla paljon, , ryysivät kaupoissa, ei turvavälejä, kukaan ei vahingossakaan yski hihaan eikä kellään ole maskia paitsi minulla ja ehkä neljällä muulla (kaksi heistä kaupan työntekijää, toisella oikea maski, toisella huiviviritys.) ja kaksi vähän naureskellen kyselee maskistani. Ja olin ainoa jolla oli suojalasit. tutun ystävä kuoli jo koronaan. yksin, ei saanut mennä katsomaan. Meilahteen maan alle tehdään koronasairaala, kätevästi ruumiskylmiön viereen. ikävä paikka kuolla. Ilman maskeja tosi moni kuolee. Laittakaa edes joku huivi naamalle älkääkä parveilko ostareilla, tämä virus TAPPAA. Jumala armahda meitä.

Vierailija
69635/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkissa yleiset koulut avataan todennäköisesti vasta syyskuussa.

Vierailija
69636/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JunttiPolo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "rehentelijä"

Murhe tekee suojautumaan. Se ei tarkoita, että murehditaan jokainen hetki koko päivästä vaan että otetaan tilannetta vakavasti ja tehdään kaikki sen eteen ettei sairastuisi. Ei tavata ketään, tilataan ruokaa kotiin, käytetään maskeja jos on pakko mennä itse kauppaan, käydään lenkillä sellaisena aikana kun on vähän ihmisiä liikkeellä...Näin suojaamme myös muita ihmisiä. Meillä on vastuu. Kaikilla. Jos teet juuri näin kuten kirjoitin ja otat tilannetta vakavasti, pyydän anteeksi, että olin ilkeä. Jos et välitä siitä, että sinulla on aikuisena vastuu, en pyydä anteeksi. Minulla ei ole mitään ymmärtämistä näiden ihmisten kohtaan jotka eivät kunnioita rajoituksia.

Saat anteeksi <3 Ja saatoin minäkin olla vähän ikävä kun nimittelin "pakonomaisiksi alapeukuttajiksi", eli anteeksi omasta puolestani.

Kyllä tottelen ohjeita, koska kuten sanoit, tässä on paljon muistakin ihmisistä kuin vain itsestä tai omasta lähipiiristä kyse. Se ettei ahdistu kuoleman-ajatuksesta nyt ei tarkoita, että toimisi vastuuttomasti. Ja totta sekin, että jos tauti pukkaisi päälle jollekin rakkaalle, niin kyllä se pelkokin sieltä tulisi. Se on täysin luonnollista ja normaalia. Vaikka nyt, tällä hetkellä olisikin rauha asian kanssa.

Terveyttä sinullekin =)

Vierailija
69637/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti enemmän tulee kuolemaan perheväkivaltaan ja itsemurhiin, kuin koronaan. Jos teitä korona pelottaa, pysykää kotona. Ei sen takia pidä koko Suomea pysäyttää ja aiheuttaa perhesurmien aaltoa.

Vierailija
69638/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä sitä tietää mistä se virus loppujen lopuksi on lähtenyt liikkeelle. Mutta siinä vaiheessa kun kiinalaiset desinfioi katuja ja busseja niin ei vaikuttanut enää normiflunssalta.

Miksi Suomessa ei desifioida katuja hesas??

Miksi Suomessa ei desifioida Junia?

Miksi Suomessa ei käytetä maskeja ulkona ja kaupoissa?

Miten Suomella on varaa olla ottamatta oppeja muilta???

Monessa maassa noita katujen ja bussien  desinfiointeja näkyy ja ainakin Espanjassa aiemmin desinfioitiin lentokentätkin perusteellisesti

Vierailija
69639/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti enemmän tulee kuolemaan perheväkivaltaan ja itsemurhiin, kuin koronaan. Jos teitä korona pelottaa, pysykää kotona. Ei sen takia pidä koko Suomea pysäyttää ja aiheuttaa perhesurmien aaltoa.

Ranskassa (vai oliko Espanja)on annettu tietty koodi, jonka voi ilmoittaa apteekissa merkiksi siitä, että kärsii kotiväkivallasta. Turvapaikka annetaan hotellista.

Vierailija
69640/176779 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vika on siinä parisuhteessa, eikä koronassa ja sen rajoituksissa.

Ketju on lukittu.