Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen hallitsematon ihmisvirta, jos Uudenmaan raja avataan?
Mistä sellainen ihmisvirta yhtäkkiä löytyy ja lähtee rynnimään maalle?
Onko kesälomat alkaneet vai mistä tässä on kysymys.
Monet tekee etätyötä.on lomautettuja.niitä jotka käy viikonloppuisin mökillä.eläkeläisiä jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskin pitäminen aiheuttaa hysteriaa ja paniikkia. Lapseni pelkäävät nykyään kauppareissulla ja on kiva selitellä, että täti on vähän hullu kun pitää maskia. Ei lapsia sais näin pelotella. Jotain rajaa kiitos!
Kivempi sun varmasti selitellä sitten jälkeenpäin että sori, äitihän se olikin vähän hullu kun ei ite pitänyt maskia enkä sullekaan lapseni laittanu enkä jättäny sua kotiin vaan raahasin kauppaan ja nyt meil on korona ja kuolllaan. hups. sori siitä. Ja tartutettiin mummi ja ukki ja naapuri jne jne jne... hupsistakeikkaa hupsansaa.
Alle 50 kuollutta ja tuskin montaa tulee lisää. Ne vanhukset jotka kuollut ois kuollut muutenkin sueraavaan nuhaan.
Kaikkihan me joskus kuollaan.
Tuolla sun logiikalla voitais vaikka järkätä pakkoeutanasia kaikille ensi viikolla, eikä se haittais mitään. Muutenkinhan jokainen olis kuollut joskus 🙄😒
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JunttiPolo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta mä en halua kuolla vielä!
Et voi päättää, milloin kuolet. Ei se, että pakenet koronaa, tarkoita, ettetkö voisi yhtäkkiä kuolla johonkin muuhun. Nuoriakin ihmisiä kuolee yllättäen ihan koko ajan. Sinä voit olla yksi heistä.
Et sinä koronaa pakenemalla kuolemaa pysty pakenemaan.
Koko terveydenhuoltojärjestelmän voisi lopettaa turhana, koska kuka tahansa voi, ja lopulta 100% varmasti kuoleekin, kuitenkin. Samasta syystä turvavyötäkään ei kukaan täysipäinen käytä.
No ei :D Miksi pitää vetää idioo ttiseksi, lonksahtaa toiseen ääripäähän?
Totta kai ihmisen täytyy yrittää keksiä lääkkeitä ja apukeinoja, niissä ei ole mitään pahaa. MUTTA siitä huolimatta voi käydä niin, että tulee yllättäviä asioita, kuten nyt vaikka tämä virus. Edelleenkin hyvä että siihen yritetään keksiä rokotetta ja lääkettä.
Ja joka tapauksessa ihmisen täytyy kohdata kuoleman ajatus. Tai ei täydy, mutta eikö elämä ole aika rankkaa, kun pelkää kuolemaa niin hirveästi, ettei uskalla edes ajatella sitä? Sitten tulee paniikki näissä kontrolloimattomissa tilanteissa. Kannattaako kulkea laput silmillä?
Ja niin paljon myös pelottaa, että on pakkoliikkeen omaisesti alapeukuttaa... En voi tajuta, sori! Sen kerron, että elämä on aika huoletonta näinäkin aikoina, kun ei pelkää kuolemaa. Huom! Huolettomuus ei tarkoita, etten noudattaisi ohjeita, totta kai noudata, se on velvollisuuteni lähimmäisiäkin kohtaan. Mutta olen onnellinen, suosittelen =)
Takaan, että jos asia konkretisoituu, niin kyllä sinäkin pelkäät kuolemaa.
Tottakai, ihan jokainen. Mutta miksi olla jo nyt hysteerinen ja paniikissa? Kerrotko sen vielä?
En voi kertoa, koska en ole hysteerinen enkä paniikissa. En silti myöskään harrasta mitään lapsellista ja valheellista ”minäpä en kuolemaa pelkää tippaakaan”-rehentelyä.
Anteeksi jos rehentelin. Nyt taisit kuitenkin vähän vääristää sanojani, tarkoitin vain, että nyt & periaatteessa en pelkää kuolemaa, ja minulla on rauha asian kanssa. Täällä tosi moni pelkää niin, että alapeukuttaa vimmalla, jos joku mainitsee, että jokainen meistä tulee kuolemaan. Totta kai toivon, että heillä myös olisi rauha, ja siksi suosittelin miettimään asiaa hyvissä ajoin.
Ymmärrätkö, että aika monella on puoliso vieressä, lapset? Mulla on tullut niin mitta täyteen siitä kuoleman hyväksymisen jeesustelusta. Se on niin vitu..n oksettava ja niin ylimielistä. Helppo hyväksyä se rauha ja kuolema jos on yksin. Täällä on kumminkin aika paljon perheihmisiä joilla ei ole sitä "luksusta" että sanoisi riskiryhmään kuuluvalle teinille tai puolisolle, että hyväksy nyt se sun kohtalo ja peace forever. Ja ketä kiinnostaa se sinun rauha kuoleman kanssa? Jos on kauhea hinku kuolla mene ja nuoleskele kaupan kärryjä - älä jeesustele ylimielisesti ihmisten murheelle. Ihmisten jotka ova vastuussa lapsista.
Nyt oletat liikaa. On minullakin aviosiippa ja lapsia useampikin, ja itse kuulun riskiryhmään.
Olet ilkeä kun tylytät siellä ja luulet tietäväsi, että haluan kuolla. En halua että kukaan kuolee, minä, ydin- tai laajenettu perheeni, ystäväni, tai sinä, tai kukaan!
Mutta minun on vain TOSI vaikea ymmärtää, miten se murhe auttaa yhtään ketään etukäteen. Jos lapseni kuolee, niin totta kai se olisi kauheinta maailmassa! Mutta itken ja suren sitä sitten, EN vielä.
Se "rehentelijä"
Murhe tekee suojautumaan. Se ei tarkoita, että murehditaan jokainen hetki koko päivästä vaan että otetaan tilannetta vakavasti ja tehdään kaikki sen eteen ettei sairastuisi. Ei tavata ketään, tilataan ruokaa kotiin, käytetään maskeja jos on pakko mennä itse kauppaan, käydään lenkillä sellaisena aikana kun on vähän ihmisiä liikkeellä...Näin suojaamme myös muita ihmisiä. Meillä on vastuu. Kaikilla. Jos teet juuri näin kuten kirjoitin ja otat tilannetta vakavasti, pyydän anteeksi, että olin ilkeä. Jos et välitä siitä, että sinulla on aikuisena vastuu, en pyydä anteeksi. Minulla ei ole mitään ymmärtämistä näiden ihmisten kohtaan jotka eivät kunnioita rajoituksia.
Saat anteeksi <3 Ja saatoin minäkin olla vähän ikävä kun nimittelin "pakonomaisiksi alapeukuttajiksi", eli anteeksi omasta puolestani.
Kyllä tottelen ohjeita, koska kuten sanoit, tässä on paljon muistakin ihmisistä kuin vain itsestä tai omasta lähipiiristä kyse. Se ettei ahdistu kuoleman-ajatuksesta nyt ei tarkoita, että toimisi vastuuttomasti. Ja totta sekin, että jos tauti pukkaisi päälle jollekin rakkaalle, niin kyllä se pelkokin sieltä tulisi. Se on täysin luonnollista ja normaalia. Vaikka nyt, tällä hetkellä olisikin rauha asian kanssa.
Terveyttä sinullekin =)
Ihana viesti - kiitos! <3 Ei, mä olin kyllä erittäin ilkeä - myönnän sen ja pyydän vielä kerran anteeksi.
:) <3
Paine kasvaa kirjoitti:
Hallituksen puolueilla on erimielisyyksiä Uudenmaan rajojen avaamisen suhteen.
Kommentti: Marin väläyttelee Uudenmaan avaamista, keskusta pistää hanttiin: ”Pääministerin ei kannattaisi ottaa ennakkoa”
Sannalla on mökki landella?
Tämä on aivan väärin. Myös suomalaiset saavat kokea aasiassa nykyisin tuollaista kohtelua.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006444843.html
12:30
Koronapelko ryöpsähti rasismiksi Kiinan Kantonissa
Ihmisiä kadulla Kantonin Pikku Afrikaksi kutsutussa kaupunginosassa maaliskuun alussa.(KUVA: FRED DUFOUR / AFP)
Mustaihoisten ihmisten kerrotaan joutuneen viime päivinä syrjinnän kohteiksi eteläkiinalaisessa Kantonin kaupungissa. Taustalla on pelko koronaviruksesta.
Kantonissa (Guangzhou) on todettu useita uusia virustartuntoja, jotka on liitetty kaupungin nigerialaisväestöön.
Viranomaiset ovat Yhdysvaltojen konsulaatin mukaan pakottaneet koronavirustesteihin ja karanteeniin ihmisiä, joilla katsotaan olleen ”afrikkalaisia kontakteja”.
”Poliisi on myös kieltänyt baareja ja ravintoloita palvelemasta asiakkaita, joilla vaikuttaa olevan afrikkalaisia juuria. Afroamerikkalaiset ovat lisäksi kertoneet, että jotkut yritykset ja hotellit eivät suostu ottamaan heitä asiakkaakseen”, konsulaatti kirjoitti uutiskanava CNN:n näkemässä tiedonannossa.
15 miljoonan asukkaan Kanton on Kiinan suurimpia kaupunkeja. Useat koronavirustartunnan saaneista olivat Kiinan valtiollisen median mukaan viettäneet aikaa Kantonin Pikku-Afrikkana tunnetussa kaupunginosassa.
Kohu kuumeni, kun paljastui, että koronadiagnoosin saaneista useat eivät olleet noudattaneet karanteenimääräyksiä, vaan olivat käyneet ravintoloissa ja muissa julkisissa paikoissa. Sääntöjä rikkoneiden kerrottiin olevan Nigerian kansalaisia. Heidän toimintansa takia lähes 2000 ihmistä jouduttiin testaamaan tai määräämään karanteeniin, Kiinan valtiollinen media kertoi.
Monet mustat kertoivat uutistoimistolle AFP:lle joutuneensa Kantonissa rajun rasismin ja syrjinnän kohteiksi. Ugandalainen vaihto-oppilas Tony Mathias, 24, häädettiin asunnostaan maanantaina.
”Olen nukkunut neljä päivää sillan alla syömättä. En pysty ostamaan ruokaa mistään. Kaupat ja ravintolat eivät suostu palvelemaan minua. Poliisi käski vain lähtemään johonkin toiseen kaupunkiin”, hän kertoi AFP:lle.
Joitain mustia on käsketty pysymään kotonaan, vaikka heidän koronatestinsä olivat negatiiviset eivätkä he ole matkustaneet ulkomaille vuosiin.
Kiinan ulkoministeriö myönsi aiemmin viikolla, että afrikkalaisen väestön kanssa on ollut joitain ”väärinkäsityksiä”.
”Haluan korostaa, että kiinan hallitus kohtelee kaikkia ulkomaalaisia Kiinassa tasa-arvoisesti”, ulkoministeriön edustaja vakuutti.
(STT-AFP)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä sitä tietää mistä se virus loppujen lopuksi on lähtenyt liikkeelle. Mutta siinä vaiheessa kun kiinalaiset desinfioi katuja ja busseja niin ei vaikuttanut enää normiflunssalta.
Miksi Suomessa ei desifioida katuja hesas??
Miksi Suomessa ei desifioida Junia?
Miksi Suomessa ei käytetä maskeja ulkona ja kaupoissa?
Miten Suomella on varaa olla ottamatta oppeja muilta???Monessa maassa noita katujen ja bussien desinfiointeja näkyy ja ainakin Espanjassa aiemmin desinfioitiin lentokentätkin perusteellisesti
Espanja keikkuu kuolintilastojen kärkipäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JunttiPolo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malarialääke hydroksiklorokiinin, josta on tullut hyviä tuloksia maailmalta, toinen suurimmista valmistajista on suomalainen! Orionin omistama Fermion Oy.
Lääkkeestä on tullut myös paljon huonoja tuloksia maailmalta. Sen sivuvaikutukset ovat niin suuret, että monissa paikoissa kokeiluista on luovuttu.
Jos koronavirukseen tulee rokote, niin ihmiset kaiketi ottavat senkin täysin kritiikittä. Minä en ota, ennen kuin siitä on pitkäaikainen kokemus. Pidän sairauden riskiä mitättömänä verrattuna paineessa kehitetyn rokotteen riskiin.
No sepä. Mutta jospa se tulee pakolliseksi? Nythän toinen kansalainen on toisen paras poliisi. Liitteen videolla pohdittu mm. sitä, miten tällaisessa kriisissä oma keho yhtäkkiä muuttuukin yhteiseksi omaisuudeksi ja henkilökohtainen koskemattomuus häviää.
Turhaa etukäteen murehtia.
Joillain on tarve heittää aivot narikkaan tässä tilanteessa. Ei se paranna lopputulosta yhtään.
Mitä se etukäteen murehtiminen auttaa? Miten sen voisi estää, kun rokote tulee pakolliseksi? Eikö nyt ole muutenkin paljon murehdittavaa?
Jotkut haluaa murehtia asiat moneen kertaan. Tässä ehtii tilanteet ja faktat muuttua kymmeneen kertaan, mutta toiset haluaa murehtia joka hetki uusista huhuista.
Niinpä. Mä murehdin siitä pakkorokotesta, kun se ongelma oikeasti tulee. En mene ottamaan rokotetta vapaaehtoisesti. Jos joku päättää tehdä väkisin, ajattelen silloin, miten taistelen vastaan. Taistelen tottakai. Mutta nyt ei ole edes rokotetta olemassa.
Toivottavasti saat koronatartunnan mahdollisimman pian, niin ei tarvitse myöhemmin muiden tarjoaman rokotesuojan turvassa loisia.
Ei kenenkään tarvii sitä ottaa jos ei halua. Minä en usko yhteiskunnalliseen vastuseen. Sinulle toivon kaikkea hyvää!
Jaa, no vitt*akos sitten elelet tässä yhteiskunnassa ja käytät sen tarjoamia palveluita kun et usko? Muuta erämaahan asumaan, siellä ei ole yhteiskuntaa eikä vastuuta.
Mä maksan veroja. Aika paljon. Mikä ongelma?
Eikös veronmaksukin ole yhteiskunnallisen vastuun täyttämistä, sinunhan ei pitänyt uskoa sellaiseen?
No mä en halua siellä korvessa elää - siksi pitää myös antaa, kun ottaa. Mun vartalo on kuitenkin mun henkilökohtainen juttu. Uskon myös eutanasiaan ja että pitää olla oikeus tehdä aborttia.
Ja on vielä sellainen uskominen, että erityisesti korona aikana pitäisi jakaa köyhille vitamiineja ilmaiseksi.
Otan D3.sinkki.c-vitamiini. Teen juoman tehosekoittimessa esim appelsiina.valkosipulia.inkivääriä.hunajaa ja välillä omenaa ja banaania. Virtaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja sai tartunnan ja oli työssä lasten syöpäosastolla täasä muutama aika sitten. Altistuikohan kukaan lapsi?
Seitsemän lapsipotilasta altistui eikä perheiden informointi tai testaukseen pääsykään aivan toiminut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JunttiPolo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malarialääke hydroksiklorokiinin, josta on tullut hyviä tuloksia maailmalta, toinen suurimmista valmistajista on suomalainen! Orionin omistama Fermion Oy.
Lääkkeestä on tullut myös paljon huonoja tuloksia maailmalta. Sen sivuvaikutukset ovat niin suuret, että monissa paikoissa kokeiluista on luovuttu.
Jos koronavirukseen tulee rokote, niin ihmiset kaiketi ottavat senkin täysin kritiikittä. Minä en ota, ennen kuin siitä on pitkäaikainen kokemus. Pidän sairauden riskiä mitättömänä verrattuna paineessa kehitetyn rokotteen riskiin.
No sepä. Mutta jospa se tulee pakolliseksi? Nythän toinen kansalainen on toisen paras poliisi. Liitteen videolla pohdittu mm. sitä, miten tällaisessa kriisissä oma keho yhtäkkiä muuttuukin yhteiseksi omaisuudeksi ja henkilökohtainen koskemattomuus häviää.
Turhaa etukäteen murehtia.
Joillain on tarve heittää aivot narikkaan tässä tilanteessa. Ei se paranna lopputulosta yhtään.
Mitä se etukäteen murehtiminen auttaa? Miten sen voisi estää, kun rokote tulee pakolliseksi? Eikö nyt ole muutenkin paljon murehdittavaa?
Jotkut haluaa murehtia asiat moneen kertaan. Tässä ehtii tilanteet ja faktat muuttua kymmeneen kertaan, mutta toiset haluaa murehtia joka hetki uusista huhuista.
Niinpä. Mä murehdin siitä pakkorokotesta, kun se ongelma oikeasti tulee. En mene ottamaan rokotetta vapaaehtoisesti. Jos joku päättää tehdä väkisin, ajattelen silloin, miten taistelen vastaan. Taistelen tottakai. Mutta nyt ei ole edes rokotetta olemassa.
Toivottavasti saat koronatartunnan mahdollisimman pian, niin ei tarvitse myöhemmin muiden tarjoaman rokotesuojan turvassa loisia.
Ei kenenkään tarvii sitä ottaa jos ei halua. Minä en usko yhteiskunnalliseen vastuseen. Sinulle toivon kaikkea hyvää!
Jaa, no vitt*akos sitten elelet tässä yhteiskunnassa ja käytät sen tarjoamia palveluita kun et usko? Muuta erämaahan asumaan, siellä ei ole yhteiskuntaa eikä vastuuta.
Mä maksan veroja. Aika paljon. Mikä ongelma?
Eikös veronmaksukin ole yhteiskunnallisen vastuun täyttämistä, sinunhan ei pitänyt uskoa sellaiseen?
No mä en halua siellä korvessa elää - siksi pitää myös antaa, kun ottaa. Mun vartalo on kuitenkin mun henkilökohtainen juttu. Uskon myös eutanasiaan ja että pitää olla oikeus tehdä aborttia.
Ja on vielä sellainen uskominen, että erityisesti korona aikana pitäisi jakaa köyhille vitamiineja ilmaiseksi.
Otan D3.sinkki.c-vitamiini. Teen juoman tehosekoittimessa esim appelsiina.valkosipulia.inkivääriä.hunajaa ja välillä omenaa ja banaania. Virtaa riittää.
Tottakai virtaa riittää. Ei sähköt ole menossa poikki.
Päivä 33 kangasmaskilla kaupoissa käydessä. Yleisesti kukaan ei enää katso pitkään, ei edes katso, paitsi eteensä. Kaupassa yksi tyttö yritti hiljaa mainita äidilleen kun "tolla on tollanen *muminaa*" Äiti katsoi minua päin ja selitti nätisti, asiallisesti tytölle että pitää olla. Hienoa. En enää pysty käymään kaupoissa ilman maskia, maskilla liikkuminen tuntuu luonnollisemmalta ja turvallisemmalta. Kauppamatkalla vastaan käveli kovaääninen nuorisoporukka, jos virus leviää pärskivästä puheesta, niin kyllä levisi. Äitinsä kanssa oleva pieni tyttö yskäisi kohdallani ja vanhempi nainen, joka ei ehkä hetkeen ollut käynyt suihkussa kun alkomashooli on maittanut ja asioita on jokaiselle vastaantulijalle. Tämän päivän kokemus, oli huolettomampaa porukkaa liikenteessä, kaikenkaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskin pitäminen aiheuttaa hysteriaa ja paniikkia. Lapseni pelkäävät nykyään kauppareissulla ja on kiva selitellä, että täti on vähän hullu kun pitää maskia. Ei lapsia sais näin pelotella. Jotain rajaa kiitos!
Kivempi sun varmasti selitellä sitten jälkeenpäin että sori, äitihän se olikin vähän hullu kun ei ite pitänyt maskia enkä sullekaan lapseni laittanu enkä jättäny sua kotiin vaan raahasin kauppaan ja nyt meil on korona ja kuolllaan. hups. sori siitä. Ja tartutettiin mummi ja ukki ja naapuri jne jne jne... hupsistakeikkaa hupsansaa.
Alle 50 kuollutta ja tuskin montaa tulee lisää. Ne vanhukset jotka kuollut ois kuollut muutenkin sueraavaan nuhaan.
Jos kuolleisuuden kasvu jatkaa samaa tahtia kuin viimeisen parin viikon ajan, niin meillä on vappuna >300 kuollutta ja äitienpäivänä >600 kuollutta.
Viikko sitten ennustin että 10.4. koronaruumiita olisi maailmanlaajuisesti 100.000. se meni päivällä pieleen.
Samalla vauhdilla jos jatkuu niin 17.4. on 200.000 ruumista, 24.4. on 400.000 ruumista ja vappuna 800.000 😣
Toivon todella paljon että ennusteeni eivät toteudu, mutta pelkään että kasvu jatkuu samanlaisena vielä pitkään. Merkkejä hidastumisesta ei ole vielä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 50 kuollutta ja tuskin montaa tulee lisää. Ne vanhukset jotka kuollut ois kuollut muutenkin sueraavaan nuhaan.[/quote
Suomalaiset ambulanssimiehet vetosi että pysykää nyt kotona, he kuskaa nyt hengitysvaikeuksista kärsiviä ja aika nuoria ihmisiä, ennen kuskasivat eniten juoppoja. En saa leikattua ja liimattua pätkää tähän, kone ei suostu. Lapsia on kuollut, nuoria on kuollut, aikuisia on kuollut ja vanhuksia on kuollut. Sama virus tappaa kaikenikäisiä ympäri maailmaa. Tyhmät ihmiset vähättelee ja heiluu ostareilla ja parveilee kotibileissä ym ym kuten ennenkin ilman maskeja, kunnes oireet iskevät päälle ja ambulanssimies hakee sairaalaan kuolemaan, kun hengityskoneet ei riitä. Armahda meitä Jumala!
Muuten jees mutta en kaipaa Jumalasi armahdusta. Pelasta meidät itseäni viisaampien ihmisten aivot, ketkä kehittelevät tuolla jossain rokotetta ja ratkaisuja!
Tehkää lapsille jännittävät merisorvo tai muut heppamaskit tai kissamaskit antakaa niitten itse värjätä maskin päälle kiva juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta pääsee stadista maakuntiin. Jää sitten enemmän tehohoitopaikkoja käyttöön.
Onko paperittomilla samat oikeudet tehohoitoon kuin kaikilla muillakin?
Suomessa kaikilla ihmisillä on samat oikeudet sairaanhoitoon. Ja niin pitääkin olla.
Olen samaa mieltä, kaikkia akuuttia apua tarvitsevia tulee hoitaa. Se toki on eri asia, että minun mielestäni täällä ei missään tapauksessa pitäisi sallia kenenkään paperittoman notkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta pääsee stadista maakuntiin. Jää sitten enemmän tehohoitopaikkoja käyttöön.
Onko paperittomilla samat oikeudet tehohoitoon kuin kaikilla muillakin?
Suomessa kaikilla ihmisillä on samat oikeudet sairaanhoitoon. Ja niin pitääkin olla.
Olen samaa mieltä, kaikkia akuuttia apua tarvitsevia tulee hoitaa. Se toki on eri asia, että minun mielestäni täällä ei missään tapauksessa pitäisi sallia kenenkään paperittoman notkumista.
Paperittomuus pitäisi olla karkotusperuste. Kun ihminen hävittää paperinsa, se jo todistaa häntä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, pitäkää se uusimaa siellä eristettynä nooan arkin sisäpuolella:)
Pidetään sitten ne Uudenmaan verorahat myös täällä, pärjätkää omillanne jyväjemmarit.
Tuo lääkäri Pekka reinikaisen video nro 4 on tosi hyvä. Katsokaa ja kuunnelkaa. Täyttä asiaa, miten virus voidaan saada kuriin Suomessa!!
Vierailija kirjoitti:
Päivä 33 kangasmaskilla kaupoissa käydessä. Yleisesti kukaan ei enää katso pitkään, ei edes katso, paitsi eteensä. Kaupassa yksi tyttö yritti hiljaa mainita äidilleen kun "tolla on tollanen *muminaa*" Äiti katsoi minua päin ja selitti nätisti, asiallisesti tytölle että pitää olla. Hienoa. En enää pysty käymään kaupoissa ilman maskia, maskilla liikkuminen tuntuu luonnollisemmalta ja turvallisemmalta. Kauppamatkalla vastaan käveli kovaääninen nuorisoporukka, jos virus leviää pärskivästä puheesta, niin kyllä levisi. Äitinsä kanssa oleva pieni tyttö yskäisi kohdallani ja vanhempi nainen, joka ei ehkä hetkeen ollut käynyt suihkussa kun alkomashooli on maittanut ja asioita on jokaiselle vastaantulijalle. Tämän päivän kokemus, oli huolettomampaa porukkaa liikenteessä, kaikenkaikkiaan.
Kuva italiasta. Hoitsu. Ensin fpp3 Maski, venttiilillä, suojaa hoitsun. Sen päällä kirurgin Maski, suojaa muut.
Miksi miksi täällä kotimaassa, Suomessa, ei maskeja saa apteekista. Minä, työikäinen, monisairas, työssäkäyvä halusin maskin itselleni, täydellisen suojauksen. Työaikaa olisi liki 20 vuotta, ennen vanhuuseläkettä. En todennäköisesti selvisi korona tartunnasta, jos saisin sen. Töissä Helsingissä.
Jos saisin suojamaskeja, voisin käydä työssäni, kun toukokuu koittaa? Onko nyt vaihtoehtona vain irtisanoutuminen?
Vierailija kirjoitti:
Tehkää lapsille jännittävät merisorvo tai muut heppamaskit tai kissamaskit antakaa niitten itse värjätä maskin päälle kiva juttu!
Juuri näin. Maskit voi pestä aina käytön jälkeen kuumimman veden alla, mitä hanasta tulee. Saippuaa tai pesuainetta lisäksi. Sitten vain kuivumaan. Tussivärit tms. ei sekoitu muun pyykin sekaan pesukonepyykissä. Itsetehdyt kangasmaskit tulevat niin halvoiksi, että puhtaita on helppo pitää useampia vaihdettaviksi päivän rientojen aikana.