Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on liikaa ihmisiä, ja paikoissa, joissa ihmisten ei kuuluisi näissä määrin olla. Turhaa tekohengittää yhteisöjä niissä paikoissa, joissa ihmiset eivät vaan pärjää omillaan. Laittakaa nekin rahat mielummin eläinten suojeluun.
Sinusta liikaa MUITA ihmisiä sillä muutenhan aloittaisit eturivissä vähentämisen esimerkilläsi. Niin kauan kun et niin tee älä puhu niistä muista liioista ihmisistä.
Minä tulen toimeen omillani, enkä kaipaa muiden apua tullakseni toimeen. Olen osa tuottavaa yhteiskuntaa, mahdatko sinä olla? Siinä vaiheessa kun minusta tulee riippakivi ja kaipaan jatkuvaa hoitoa muilta, olen valmis vaihtamaan hiippakuntaa. Toivottavasti yhteiskunta on valmis eutanasiaan tuolloin.
Ole varovainen, mitä ajattelet. Karma saattaa iskeä pahasti.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006464432.html
Nyt taas uusi oletus Kiinasta, että 4/5 viruksen kantajista ovat oireettomia. Pelkäämme turhaan vai mikä on homman nimi? Pistää toki miettimään, että jos näin moni on oireeton, miksi maailmalla kuolee ihmisiä massoittain? Miten virus valikoi siis uhrinsa?
Joku psykopaatti tänne pesiytynyt, jonka mielestä kaikkien muiden pitäisi vain ymmärtää vastustelematta saada tartunta nyt, että hän pääsisi nopeammin viettämään normaalia elämää.
Mulla on niin tylsää, ttä alan lukemaan tämän ketjun alusta loppuun!
Vierailija kirjoitti:
Maapallolla on liikaa ihmisiä, ja paikoissa, joissa ihmisten ei kuuluisi näissä määrin olla. Turhaa tekohengittää yhteisöjä niissä paikoissa, joissa ihmiset eivät vaan pärjää omillaan. Laittakaa nekin rahat mielummin eläinten suojeluun.
Sinusta liikaa MUITA ihmisiä sillä muutenhan aloittaisit eturivissä vähentämisen esimerkilläsi. Niin kauan kun et niin tee älä puhu niistä muista liioista ihmisistä.
Minä tulen toimeen omillani, enkä kaipaa muiden apua tullakseni toimeen. Olen osa tuottavaa yhteiskuntaa, mahdatko sinä olla? Siinä vaiheessa kun minusta tulee riippakivi ja kaipaan jatkuvaa hoitoa muilta, olen valmis vaihtamaan hiippakuntaa. Toivottavasti yhteiskunta on valmis eutanasiaan tuolloin.
Ehhet sinä saa lentokonettakaan ilmaan ilman niitä muita liikoja ihmisiä, et maitoa lehmästä et tomaattiakaan kasvata. On siinä hyvä pullistella. Olet kuule luonnolle ihan samanlainen riippakivi lentokoneinesi kuin joku muukin ja enemmänkin. Sinun elämäntyyliäsi edustavia ei juuri voisi olla yhtään enempää arvaan. Siksi sinusta ne MUUT ovat liikaa.
[quote
Kyllähän sinä lennät ne virukset nimenomaan siellä yläpuolella ollen toiseen paikkaan.[/quote]
Saatan nopeuttaa asioita, mutta kyllä ne sieltä tulee tavalla tai toisella, posti, paketit ja muut kaupalliset tuotteet kulkevat kuitenkin. Eli en ota vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet sitä vaihtoehtoa, että otetaan vain kuolema nyt kiltisti vastaan jos on tullakseen? Toki voidaan elää varovasti stay home-tyylisesti, eli ei tahallaan hankita tartuntaa, mutta kaikki stressi ja paniikki pois?
Minua pelottaa eniten ihmisten mielenterveys, tässäkin ketjussa monia hyvinkin epäterveitä hyperventilointeja. Joidenkin koko elämänsisältö on nyt tujottaa tilastoja ja tehdä laskelmia ja elää dystooppisia kauhunhetkiä ennakkoon. Syö valtavasti voimavaroja sellainen, vaikka ymmärränkin.
Ajatuksia?
Minua taas pelottaa sinunlaisesi väärään aikaan ja väärällälailla "mielenterveyteen" tuijottaja kun fokuksen tuleekin olla jopa kaikkein pahimmassakin mahdollisessa skenaariossa koska ne ovat toteutuneet lähes joka maassa jossa tauti vierailee ja pesii.
Sinunlaisesta olen huolissani enemmän kuin heistä jotka varoittavat ihan realistisesta uhkasta joka meitä kohtaa nyt. Sinä nukut vielä unta. Ja naamioit oman huolesi huoleksi muka muista?
Tässä viisaita sanoja. Varautuminen pahimpaan yleensä johtaa lievempään lopputulokseen. Toisin päin heitetään elämällä noppaa.
Esim. lainan otto: varautuminen siihen, että työ menee alta, puolisolta myös, auto hajoaa jne. Selviänkö edelleen lainasta? Puoliso kuolee, selvitäänkö lasten kanssa? Ahaa, maksimilaina on pahimmassa tapauksessa siis X. Nyt taloa etsimään...
Esim. korona leviää pahimmillaan aerosolina ja tappaa myös nuoria ja työikäisiä aikuisia. Sairaalat tukkeutuvat ja hoitoa ei kaikki ole saatavilla. Mikä auttaisi? Kasvosuojaimet estävät virusten leviämistä, eristäytyminen kotiin pienentää altistumisriskiä, ruuan tilaaminen kotia vähentää ihmiskontakteja, ruokavarastojen kerryttäminen auttaa selviytymään...
Ymmärsit väärin, tahallaan vai tahattomasti?
Varautua voi, kuten sanoin ihan järkevää noudattaa nyt kaikkia ohjeita! Puhuin paniikista ja hyperventiloinnista, luulenpa että se vain edesauttaa tällaisen ihmise immuunijärjestelmän heikentymistä. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikken.
Älkäämme siis panikoiko, vaan pelkästään varustaudutaan eri asioihin!
Kuka panikoi? Sinä?
Oletko lukenut tätä ketjua? Ja kysyt kuka panikoi? Niinpä, aika monikin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taas uusi oletus Kiinasta, että 4/5 viruksen kantajista ovat oireettomia. Pelkäämme turhaan vai mikä on homman nimi? Pistää toki miettimään, että jos näin moni on oireeton, miksi maailmalla kuolee ihmisiä massoittain? Miten virus valikoi siis uhrinsa?
Ei kannata luottaa mihinkään mitä Kiina sanoo. Vain tyhmät tässä vaiheessa luottavat kommunisti Kiinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että syöpäpotilas on jo alustavasti heikko jos saa koronan ja kuolee. Niin sitä lasketaan esim sen ikäisen tyypin korona kuolemaksi. Ilmeisesti tämä leviää herkästi ja monet vanhat ja heikot on äärimmäisen riskissä.
Ongelmana on se, että tämän takia eristetään kaikki ja talous kuolee. Sen sijaan, että eristetään riskipotilaat ja yritetään sen ajan keksiä rokote.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin tylsää, ttä alan lukemaan tämän ketjun alusta loppuun!
Voi että mä niin säälin sua, koska palstalla on yksi kamala kamala trolli - Luulo Peelo. Sä et jaksaa lukee näitä psykoosikommentteja, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raivostuttaa vanhainkotien Corona tapaukset. Ensin omaisia estetään käymästä tervehtimässä rakkaitaan ja sitten jotkut kevytmieliseset lähäriheitukat kiertävät itse sairastuttamassa hoidokkejasn. Läpi laiskaa porukkaahan nuo lähärit ovat, tyhmiä tolloja myös, mutta tämä meni jo liian pitkälle.
Mä oon miettinytkin ketkä olisivat seuraava tämän ketjun haukkumisen kohde. En edes ole lähäri mutta arvostan heidän työtään ja tiedän että jo ennen koronaa ovat saaneet pelkkää p@#kaa niskaan matalapalkkaisesta raskaasta työstään. Häpeä!
Mun ruumiissa ei ole edes yhtä uskovaista solua, mutta siitä huolimatta tässä aamukahvia nauttiessa ja ketjua selatessa tuli sellainen fiilis että yksi jos toinenkin tässä ketjussa voisi tarvita edes hetkeksi Jeesusta elämäänsä... hyvää päivää sentään. Kommentoin jo alkumetreillä että koronaa enemmän pelottaa se miten ihmiset käyttäytyy. Oikeassa elämässä se ei ole näkynyt ainakaan minulla vielä, ehkä siinä pienen jo ennestään yhteisöllisen ja kenties hieman eristäytyneen maaseutukaupungin ihanuus että voi elää ns. kuplassa. Täällä netissä taas tuntuu ihmisillä olevan ihan mielettömän paha olla, ja sitä sitten tartutetaan kuin virusta toisiinkin... toki enhän mä mitään muuta voi tehdä kuin poistua. Ja sen teenkin nyt määrittelemättömäksi ajaksi. Olen ollut alkumetreiltä ketjussa mukana ja todella aktiivisena, mutta kai mulla viimein nousi defenssit päälle tai jotain vastaavaa miten täällä aina hyökätään niiden kimppuun ketkä uskovat edelleen että jotain hyvyyttä voi edelleen löytyä.
Moi, täällä myös alusta asti mukana ollut. Pidetään keskustelun taso korkealla ja ei tosiaan keskitytä muiden haukkumiseen.
Terv. Eräs joka on tarvinnut Jeesuksen elämäänsä :)Vielä palaan tähän hoitajajuttuun.
Olen joutunut perumaan kiireettömiä aikoja sairaalaan oman koronapelkoni takia. Hoitaja RÄKÄTTI ÄÄNEEN, siis nauroi, minulle puhelimessa "että kuule, ei meillä mitään koronaa ole!" Sanoin hänelle että "olen todella huolissani ja että käytäthän sitten sitä hengityssuojainta kun sinulle sellainen annetaan", ja sain vastauksen että "tottakai käytän" ja taas jatkoi nauramistaan.
Toista aikaa peruessani eri osasto, eri hoitaja. Sanoi täsmälleen samoin "Ei meillä täällä mitään koronaa ole, voitte aivan hyvin tulla!" Minä siihen että "Kuule mistäs tiedät kuka asiakas sen on teille jo tuonut, eikö yhtään pelota?" Ja hän vakavoitui, jatkoi että "Pelottaa kyllä. Kirjaan tänne että perutaan aika koronapelon takia."
Yhtämonenlaista on hoitajaa kuin on ihmistäkin. Nyt vetoan teihin hoitajiin, miettikää miksi olette alunperin valinneet hoitajan ammatin? Ja pitäkää asia mielessänne.
Olette tärkeä osa, yleensä se inhimillinen osa potilaan ja lääkärin välissä. Olette asiakaspalvelutehtävässä.
Jos toimitte tai käyttäydytte huonommin kuin tiedätte pystyvänne, ette tule saamaan ihmisten kunnioitusta. Tiedossa lienee erittäin raskaita työpäiviä erityisesti juuri hoitajille. Mikään ole niin raivostuttavaa potilaana ollessa kuin v.tt.ileva hoitaja kun et itse voi muuta kuin maata ja odottaa.
Aikojen peruminen on ihan täyttä ojasta allikkoon-touhua jos sinulla on perussairaus. Meidän shp on muuttanut sitä paitsi suurimman osan ajoista etävastaanotoiksi ja pyytää erikseen, että ihmiset EIVÄT peruisi niitä, jotta ei tulisi ENEMPÄÄ turhia kuolemia välillisesti koronan takia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä on minusta viruksessa mielenkiintoista. Jos osoittautuu, että virus on hyvin valikoiva, niin lieneekö viimeisillä vuosisadoilla vastaavasta kokemuksia?
Toinen mielenkiintoinen asia on, kuinka avuton maailman tiedeyhteisö on viruksen edessä. Vieläkään sen perusluonteesta ei ole päästy selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko miettineet sitä vaihtoehtoa, että otetaan vain kuolema nyt kiltisti vastaan jos on tullakseen? Toki voidaan elää varovasti stay home-tyylisesti, eli ei tahallaan hankita tartuntaa, mutta kaikki stressi ja paniikki pois?
Minua pelottaa eniten ihmisten mielenterveys, tässäkin ketjussa monia hyvinkin epäterveitä hyperventilointeja. Joidenkin koko elämänsisältö on nyt tujottaa tilastoja ja tehdä laskelmia ja elää dystooppisia kauhunhetkiä ennakkoon. Syö valtavasti voimavaroja sellainen, vaikka ymmärränkin.
Ajatuksia?
Minua taas pelottaa sinunlaisesi väärään aikaan ja väärällälailla "mielenterveyteen" tuijottaja kun fokuksen tuleekin olla jopa kaikkein pahimmassakin mahdollisessa skenaariossa koska ne ovat toteutuneet lähes joka maassa jossa tauti vierailee ja pesii.
Sinunlaisesta olen huolissani enemmän kuin heistä jotka varoittavat ihan realistisesta uhkasta joka meitä kohtaa nyt. Sinä nukut vielä unta. Ja naamioit oman huolesi huoleksi muka muista?
Tässä viisaita sanoja. Varautuminen pahimpaan yleensä johtaa lievempään lopputulokseen. Toisin päin heitetään elämällä noppaa.
Esim. lainan otto: varautuminen siihen, että työ menee alta, puolisolta myös, auto hajoaa jne. Selviänkö edelleen lainasta? Puoliso kuolee, selvitäänkö lasten kanssa? Ahaa, maksimilaina on pahimmassa tapauksessa siis X. Nyt taloa etsimään...
Esim. korona leviää pahimmillaan aerosolina ja tappaa myös nuoria ja työikäisiä aikuisia. Sairaalat tukkeutuvat ja hoitoa ei kaikki ole saatavilla. Mikä auttaisi? Kasvosuojaimet estävät virusten leviämistä, eristäytyminen kotiin pienentää altistumisriskiä, ruuan tilaaminen kotia vähentää ihmiskontakteja, ruokavarastojen kerryttäminen auttaa selviytymään...
Ymmärsit väärin, tahallaan vai tahattomasti?
Varautua voi, kuten sanoin ihan järkevää noudattaa nyt kaikkia ohjeita! Puhuin paniikista ja hyperventiloinnista, luulenpa että se vain edesauttaa tällaisen ihmise immuunijärjestelmän heikentymistä. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, kaikki vaikuttaa kaikken.
Älkäämme siis panikoiko, vaan pelkästään varustaudutaan eri asioihin!
Kuka panikoi? Sinä?
Oletko lukenut tätä ketjua? Ja kysyt kuka panikoi? Niinpä, aika monikin.
Oetko ollut palstalaisten kotona ja nähnyt, miten joku panikoi? Onko sinulla todistuksia siitä? Pelkkä kirjoittaminen ei ole panikointi.
Ei ole normaalia kiljahdella ja bilettää öisin normaalioloissakaan kun et maksa minun asumistani vaan omat seinäsi pelkästään. Me muut maksamme omasta kotirauhasta ja emme maksa teidän elämänne kuuntelemisesta. Etenkään 22 jälkeen.
Monenkymmenen vuoden jälkeen voi suositella muuttoa ihan teille ellei normaalit säännöt kiinnosta. Sinä tässä kyllä häviät se on varmaa.
Kirjoitin normaalina aikana, siis kello 8-22. Ota rauhallisesti saakelin hermoraunio.
Kanaloissa, broilerien keskitysleireillä a.k.a Perhetilan kananpoikien lomakeskuksissa leviävä lintuinfluenssa H5N1 on myös Koronan sukulainen ja on alkanut leviämään Kiinassa Hunain provinssissa jo helmikuussa. Tuo tarttuu myös ihmisiin ja kuolleisuusprosentti onkin sitten 60%.
Tämä(kin) tauti leviää sen takia, että kanoja on liian paljon pienissä tiloissa. vrt. ihmiset ja ihmisten määrä maapallolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupan kassan havaintoja: "Etenkin vanhemmat ihmiset laittavat usein kortin suuhun, kun he etsivät lompakosta jotain. Tai sitten laittavat setelin suuhun – tai kastelevat sormen suussa ennen kuin aukaisevat muovikassin. Järkytyksellä olen sitä seurannut vierestä" https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006464178.html
Sori nyt vaan, mut eikö kassat kuitenkin joudu koskemaan ja skannaa niitä ihmisten ostoksia eli niitä samoja tavaroita joita monet nostaa hyllyiltä ja laittaa ostoshihnalle likaisilla käsillään ja joiden päälle on lennellyt varmasti mikroskooppia pisaroita sen ostajan hengityksistä kun tämä laittaa tavaroita koriin/kärryyn ja hihnalle. Tähän verrattuna jonkun muutaman mummon muovipussin aukasu tai käteisellä maksaminen on todella minimaalinen juttu.
Desinfioiko kaupat muuten ollenkaan korien ja kärryjen ripoja? Italiassa ainakin tekivät niin, mutta tuskin täällä, vaikka varmasti ovat aivan mahdoton pöpöpesäke. Ja entäs vuorokapulat? Niihin koskee joka ikinen kassa ja lähes kaikki asiakkaat päivän aikana.
Asia nyt vaan on niin, että jos korona hirveästi pelottaa, niin vihon viimesin paikka on varmasti olla kassalla tai yleensä kaupassa töissä. Siinä ei oikeasti paljon lasipleksitkään auta kun korona voi leviätä pelkästä hengityksestä metrien päähän.
Meniköhän sulta nyt jotenkin ohi tuon jutun pointti? Kyseinen kassa vain ihmetteli joidenkin ihmisten piittaamattomuutta. Koreja ja kärryjä pestään kyllä, hihnoja myös ja suurimpiin kauppoihin ainakin on tulleet pleksit. Vuorokapulat on poistettu ja turvavälitkin joissain kaupoissa merkitty. JOka paikassa on ohjeistusta ja kuulutellaankin välillä. Kassat huolehtivat hygieniasta kyllä ja käyttävät hanskoja tai käsidesiä. Käsidesiä on tarjolla myös asiakkaille. Mutta kaikki asiakkaat eivät piittaa suosituksista eivätkä välitä toisten asiakkaiden tai henkilökunnan suojaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kiinan on alkanut testaamaan maahan saapuvia matkustajia. Testaukset on aloitettu 1.4 ja otos on ollut toistaiseksi pieni. Positiiviseksi testatuista 4/5 ei ole ollut oireita, mutta voi hyvin olla, että testatut ovat saaneet tartunnan matkansa aikana muutaman päivän tai viikon aikana. Eli heillä oireet eivät ole vielä alkaneet vaan tartunta on tuore. Nuo tulokset eivät vielä todista puoleen eikä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia kiljahdella ja bilettää öisin normaalioloissakaan kun et maksa minun asumistani vaan omat seinäsi pelkästään. Me muut maksamme omasta kotirauhasta ja emme maksa teidän elämänne kuuntelemisesta. Etenkään 22 jälkeen.
Monenkymmenen vuoden jälkeen voi suositella muuttoa ihan teille ellei normaalit säännöt kiinnosta. Sinä tässä kyllä häviät se on varmaa.
Kirjoitin normaalina aikana, siis kello 8-22. Ota rauhallisesti saakelin hermoraunio.
Koetahan tavata sana Poikkeuslaki useaan kertaan, jos siinä on jotain mitä et hahmota sittenkään ? Ja Lue tämä sitten päälle: https://www.vauva.fi/keskustelu/3719200/naapurin-muija-tuli-ovelle-vink…
Ole varovainen, mitä ajattelet. Karma saattaa iskeä pahasti.
Uskon karmaan täysin, ja se ei ole minua pettänyt. Mä olen valmis kohtaamaan mitä elämä eteen heittää. Sanon vaan ääneen mitä ei uskalleta sanoa.
Eli lasketaan sitten, kun korona on jyllännyt vuoden ajan?