Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön... voin alkaa jäljittäjäksi! Miten sellaiseksi pääsee?! Se kun nyt on se kriittisim pala palapelissä.
Jäljittäjä. Kuljet tuolla yön pimeydessä ja hyökkäät ihmisten kimppuun testilaitteinesi ja selvität, ketkä ovat tartunnan saaneita.
Kiitos, tuli kunnon naurut 😂 terveisin se joka haluaa jäljittäjäksi
Vierailija kirjoitti:
THL Salminen A-studiossa! Onkohan ylimielisyys karissut jo?
Eiköhän se tarina käänny niin päin, että heidän rajoitustensa ansiosta Suomessa ei ole niin paljon tartuntoja kuin voisi olla. Ja netin ylimielisimmät wannabe-intellektuellit pilkkaavat "someasiantuntijoita" kun nämä eivät ymmärrä rajoitusten tärkeyttä, unohtaen kuinka ne someasiantuntijat nimenomaan haukkuivat THL:ää rajoitusten puutteesta. Suoraselkäisyys ei ole trendikästä.
Olen ollut puhdastilasiivooja. Meillä oli hupulliset haalarit ja muovitossut. Luulisi, että noita avaruuspukuja olisi helppo valmistaa, kun oikea materiaali.
Vierailija kirjoitti:
Thl Mika paljasti juuri että suojavarusteita ei ole eikä testejä voida siksikään kunnolla tehdä.
Voisivat jo aktivoida aivotoimintansa ja etsiä vaikkapa sanakirjasta sen kohdan, josta löytyy valmistautuminen-sana ja mitä se tarkoittaa. Nyt vain puhuvat suut ja korvat täyteen p*skaa ja vielä luulevat, että kyllä se menee kansalle läpi. Kyse on vain ja ainoastaan ihmisten rauhoittamisesta, ehkä jopa itsensäkin, koska tietävät tekemänsä virheet ja miksi nyt ollaan tässä jamassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut puhdastilasiivooja. Meillä oli hupulliset haalarit ja muovitossut. Luulisi, että noita avaruuspukuja olisi helppo valmistaa, kun oikea materiaali.
Sitten elintarviketehtaassa oli koko vartalo kortsu. Sadehousut, sadetakki pitkät viiltohanskat ja kumpparit. Sairaalassa vain myssy, kertakäyttöessu ja kertis hanskat. Kaikkeen minäkin olen pääni tukkinut. 😳
Ranskaan saapui miljoonia maskeja.
Kiinasta tilasivat. Venäläinen Volga-Dnepr massiivisine kuljetuskoneineen toimittaa.
Vain yksi on joukosta poooissa.... Usaa siellä ei näy....
Videolla puretaan rahtia koneesta Ranskassa, jos nyt jotain kiinnostaa katsoa:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska 7578 uutta tapausta ja 499 kuolemaa.
Videolla hoitaja kertoo tilanteesta ranskasta.
Huh huh.
Sama. Huh huh.
Respect tuolle hoitajan avautumiselle.
Yksi kohta:
”Olemme tilanteessa, missä valitsemme, yritämmekö pelastaa isän vai äidin hengen”
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta tilasivat. Venäläinen Volga-Dnepr massiivisine kuljetuskoneineen toimittaa.
Maailman kolmas suurvalta USA keskittyy sillä välin syyttelemään muita propagandasta. Kaikki auttaa tavallaan :D
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön... voin alkaa jäljittäjäksi! Miten sellaiseksi pääsee?! Se kun nyt on se kriittisim pala palapelissä.
Mä olen ajatellut samaa! Ja olen samperin terävä ja suhtaudun tähän todella vakavasti. Jäljittäisin virusta sinnekin, missä sitä ei ole. Siitä saisi se. Rekryääkö ne täältä vauvapalstalta suoraan? Kuuluukohan pestiin aseenkantolupaa??
Ruotsiin aika herää päiväunesta...
sulkevat hiihtokeskukset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailman kolmas suurvalta USA keskittyy sillä välin syyttelemään muita propagandasta. Kaikki auttaa tavallaan :D
No tätä minä kutsuisin todelliseksi Äiti Terersaksi: Venäjä lähettänyt Amerikkaankin apua, vaikka Amerikka aina haukkuu Venäjää.
Trump pressitilaisuudessa: "Russia sent us a very very large planeload of things, medical equipment..."
Epäilen toki, että kyseessä on operaatio päästä keräämään näyte viruksesta myös USA:n maaperällä. Nimittäin Venäjän sotilaspiireissä epäillään, että USA bluffaa ja siellä ei oikeasti kuole niin paljoa ihmisiä kuin nyt väittävät. Koska perusolettama on edelleen se, että USA:lla on näppinsä pelissä tässä viruksessa.
Hurjaa peliä pelataan nyt maailmalla. Siitä vain pieni osa näkyy meille kadunmiehille.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku nyt, mikä se Suomen strategia on ulos tästä koronaepidemiasta? Aiotaanko väestö nyt kuitenkin hallitusti tartuttaa laumasuojaa varten vai otetaanko Korean malli? Jos Korean malli on tiedossa, niin testauskapasiteettia tulisi kasvattaa huomattavasti enemmän.
Kun hommelia olen seurannut, tuntuu että jokin outo sekametelisoppastrategia meillä on. Virusta pikkusen otetaan sisään ja pikkusen ei oteta. Ripaus Etelä-Koreaa ja roiskaus laumasuojaa.
Ja sitten katotaan kuis käy.
Ne alun toimet tyrmistytti. Luulisi, että tappavasta pandemiasta olisi maan johtavilla asiantuntijoilla jotain tietoa tai ajatusta, mut ei. Saattaa se olla, että varalta ”pikkusen” otettiin, ihan ”vähäsen” vaan virusta Suomeen. Syystä, että en tiedä. Vanhoillinen näkemys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump syytti eilen myös mm. New Yorkin sairaaloita siitä, että ne hamstraa kertakäyttömaskeja ja antoi ymmärtääm että siellä lääkärit ja hoitsut myy niitä maskeja pimeesti takaovelta ulos, kun edellinen pyyntö oli 10 000 maskia ja nyt se on 300 000 maskia, et miten voi olla? Trumpilta oli jäänyt huomaamatta, että New Yorkissa lähestyy 100 000 tartunnan saaneen raja.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin aika herää päiväunesta...
sulkevat hiihtokeskukset...
Torkku-Tanelia ei ole näkynyt. Lähetetty Ruotsiin asiantuntijahommiin? Ei huolta, peskää käsiä...
Vierailija kirjoitti:
Varmuusvarastot on avattu... miten helvetissä niitä suojavarusteita puuttuu edelleen ???! Vai joko ne on käytetty ?
Niiden määrä puolitettiin Kataisen hallituksen aikana.
Formulakuskin ammattiko vaarallinen? Italiassa on kuollut jo ainakin 66 lääkäriä ja 9000 terveydenhoidon työntekijää 0n saanut koronatartunnan. Maailmanlaajuisesti pandemia tulee vaatimaan satojen (tuhansien?) muita auttavien ja pelastavien ihmisten hengen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätä minä kutsuisin todelliseksi Äiti Terersaksi: Venäjä lähettänyt Amerikkaankin apua, vaikka Amerikka aina haukkuu Venäjää.
Trump pressitilaisuudessa: "Russia sent us a very very large planeload of things, medical equipment..."
Epäilen toki, että kyseessä on operaatio päästä keräämään näyte viruksesta myös USA:n maaperällä. Nimittäin Venäjän sotilaspiireissä epäillään, että USA bluffaa ja siellä ei oikeasti kuole niin paljoa ihmisiä kuin nyt väittävät. Koska perusolettama on edelleen se, että USA:lla on näppinsä pelissä tässä viruksessa.
Hurjaa peliä pelataan nyt maailmalla. Siitä vain pieni osa näkyy meille kadunmiehille.
Sisar Äiti Teresa —> Toveri Isä Terska.
Tuosta A-studion keskustelusta tuli käsitys ettei mitään strategiaa oikeastaan ole, kunhan tässä katsellaan ja seuraillaan tilannetta...eikä oikeastaan ole varusteitakaan...saati henkilökuntaa. Rikä tiedetä mitä tälle tehtäisiin. So sad.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi hidastelee koronatestien kanssa, sanovat Ylen lähteet – Turussa tehdas voisi valmistaa 100 000 testiä viikossa
Testatkaa, testatkaa, testatkaa, sanoo Maailman terveysjärjestö WHO. Islanti kääri hihat mutta Suomi ei.
itse haluisin vasta-aine testin oliko jo koronaa, oireita oli mutta ei hengenahdistusta. Itsellä menee niin että en tapaa ketään ihmisiä ja pidän kaikkiia koronalaisina kuten itseänikin. Ei kyllä oo enää mitään oireita. Menot kaupassa käynti joskus, kotivara on, ulkoillessa kartan ihmisiä, asun Hgissä,.
Sama tilanne.
Hetki sitten A-studiossa THL Salminen lopulta avasi testaamiseen liittyviä ongelmia: ei ole riittävästi resursseja jäljitykseen, eli ei kannata testata tartuntaketjujen ulkopuolelta, koska ei ole resursseja selvittää mahdollisia altistuneita. Nyt tätä jäljitystyötä tekevät lääkärit, jotka myös hoitavat näitä potilaita.
Toisinsanoen, THL ei osaa organisoida/delegoida tehtäviä eteenpäin. Saksassa tätä työtä tekevät lääketieteen opiskelijat ja siksi resursseja riittää paremmin. Sinänsä tähän jäljitystyöhön ei tarvita lääketieteen osaamista, joten aika moni muunkin alan opiskelijat voisivat auttaa asiassa, varsinkin jos laki mahdollistaa esim kännykkätietojen hyödyntämisen jännityksessä. Tällöin mm tietotekniikka opiskelijat olisivat hyödyllisiä.
Ehkä näillä kädettömille puusilmille vielä valokin loistaa, jos joku taho kykenee lypsämään riittävästi tietoa ongelmista, joihin nämä THLn puusilmät päivittäin törmäävät?
Jäljittäjä. Kuljet tuolla yön pimeydessä ja hyökkäät ihmisten kimppuun testilaitteinesi ja selvität, ketkä ovat tartunnan saaneita.