Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
55201/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt teilatko mua, mutta vieläkö uskaltaa tilata pitsaa? 

En usko, että itse pitsassa on virusta kun sen suoraan uunista ottaa... Mutta sitten et tiedä, onko pitserian henkilökunta rykinyt sen päälle sen jälkeen tai koskenut pakettiin/pitsaan. 

Haluaisin tilata itsekkin ruokaa, mutta olen nähnyt miten lepsu suhtautuminen niin monella suomalaisella on, etten voi luottaa siihen että kaikki työntekijät ruokapaikoissa olisivat terveitä . 

No sehän siinä mietityttää. Haluaisin viettää ihan normaalin illan, tilata pitsan ja katsella muksun kanssa leffan. Ehkä ihan vain oman mielenterveyden vuoksi. Mutta ei ehkä uskalla. Maanantaina meille pitäisi olla tulossa hurja ruokalähetys kaupasta, ehkä tehdään sitten itse. 

Vierailija
55202/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faron ei taida auttaa:

https://www.thepharmaletter.com/article/faron-pharma-in-freefall-after-…

Ei tässä taida auttaa enää mikään. Ei edes manaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55203/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JunttiPolo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa on kyl menettänyt tilanteen. Siellä tänään yli 4500 uutta tartuntaa ja 20 000 tartunnan saaneen raja menee vielä tänään rikki.

Saksa testaa vimmatusti. Kuolleitahan siellä on todella vähän suhteessa positiivisiin testituloksiin.

Pidän kuitenkin selvänä, että virus ei toimi samalla tavalla kaikkialla. Joko siitä on liikkeellä eri versioita tai sitten ihmisten geneettinen alttius vaikuttaa eri tavoin.

Tää on ihan totta joo. Saksassa on ihan huimat ne testausmäärät. Jostain luin eilen, että 160 000 ois testattu, että siihen nähden tietenkin prosenteissa otanta ei ole valtava. Mutta silti toi, että siellä on jo yli 20 000 tartunnan saanutta niin nopeasti, vaikeuttaa homman hallintaa isosti. Peli siellä on menetetty, koska siellä reagoitiin niin myöhään ja isot massat ehti saada tartunnan tiuhan liikennöinnin maassa.

Se kyllä todennäköisesti tarkoittaa tosiaan sitä, että Saksassa on todella paljon tartunnan saaneita ja ollut jo aika pitkään. Se taas toisaalta on hyvä asia kuolleisuusprosentin kannalta, kun siellä on kuollut tautiin todella vähän.

Vierailija
55204/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttini ei sulje kouluja, mutta suojautuminen pitää olla kunnossa:

https://i.imgur.com/ONj1Ubk.jpg

(tämä on sitten vitsi)

Vierailija
55205/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apu-lehti kertoo saaneensa haltuun Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) sisäistä sähköpostiviestintää, jossa henkilökuntaa on kehotettu säästämään koronaviruksen hoidossa tarvittavia suojavälineitä ja pesemään kertakäyttöisiä suojia.

Husin henkilöstöä on ohjeistettu sähköpostitse ainakin pesemään tai desinfioimaan kertakäyttöiset silmäsuojaimet. Ohjeiden mukaan visiirejä, suojalaseja ja käsidesipulloja ei saa heittää roskiin, ja niiden uudelleenkäyttöä selvitetään.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/apu-husissa-kehotettu-saastamaan-ke…

Raflaavia otsikoita - vähän asiaa. Kaikki mikä saadaan vain turvallisesti putsattua on fiksua putsata ja käyttää uudestaan. Sairaaloissa putsataan paljon erilaista välineistöä. 

Sairaaloissa putsataan paljon kertakäyttövälineistöä? Mistä asti???

Juu meillä annettu sama ohjeistus. Jokainen saa yhdet suojalasit joita käyttää sitten hamaan tappiin asti, aina välissä pesten niitä. Luulisin vitsiksi jollen olisi itse ollut kuulemassa kun esimies kertoi tästä.

Suojalasit? Ei koko kasvoja peittävää pleksiä?

Vierailija
55206/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Suomi-vihaajat sanoo siitä, että tänään YK julkisti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi? Täällä viranomaisiin luotetaan ja toisista pidetään huolta.

Miten helvetin paha mieli ja surkeat olot muualla maailmassa on, kun Suomi on vuodesta toiseen tällainen onnela? Tuo YKn luokittelu vuosi vuoden perään alkaa vaikuttaa jo vittuilulta.

Sitähän kaltaistesi kermaperselässyttäjien kannattaa miettiä.

YK on jo vuosia sitten leimattu korruptoituneeksi rahantekokoneeksi. Tottakai he puhuvat Suomesta hyvää kun Suomi edelleen jaksaa rahoittaa heidän johtajistonsa elämää. 

Vierailija
55207/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että itse pitsassa on virusta kun sen suoraan uunista ottaa... Mutta sitten et tiedä, onko pitserian henkilökunta rykinyt sen päälle sen jälkeen tai koskenut pakettiin/pitsaan. 

Haluaisin tilata itsekkin ruokaa, mutta olen nähnyt miten lepsu suhtautuminen niin monella suomalaisella on, etten voi luottaa siihen että kaikki työntekijät ruokapaikoissa olisivat terveitä . 

No sehän siinä mietityttää. Haluaisin viettää ihan normaalin illan, tilata pitsan ja katsella muksun kanssa leffan. Ehkä ihan vain oman mielenterveyden vuoksi. Mutta ei ehkä uskalla. Maanantaina meille pitäisi olla tulossa hurja ruokalähetys kaupasta, ehkä tehdään sitten itse. 

Tehkää itse tai ostakaa pakastepitsaa.

Vierailija
55208/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monellako on kasvo- tai hengityssuoja? Peukku ylös jos on, alas ellei ole.

Työnantaja ilmoitti että näitä ei käytetä töissä. T: kaupantäti, puolet kollegoista kipeenä

Meidän ruokakaupassa kaikilla kassaihmisillä kumikäsineet kädessä ja maskit naamalla. Asun jenkeissä.

Vierailija
55209/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää itse tai ostakaa pakastepitsaa.

Paitsi että sieltä kaupasta voi saada tartunnan ihan yhtälailla kuin siltä pizzakuskiltakin. Tehkää siis itse.

Vierailija
55210/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saksa on kyl menettänyt tilanteen. Siellä tänään yli 4500 uutta tartuntaa ja 20 000 tartunnan saaneen raja menee vielä tänään rikki.

Eiköhän näin tule lopulta käymään kaikkialla. Ja mitä isompi maa, sen vaikeampi kaikkea on valvoa. 

Mutta kuolleisuuden Saksa on pitänyt matalana! Se antaa toivoa

Sitä kun ei tiedä, että laittaako ne kaikki koronaan kuolleet varmasti tilastoihin.. siis että ovat kuolleet juuri koronaan. 

Monet tutkijat ovat sanoneet, että kiina on ilmiselvästi vähätellyt ja valehdellut omia tilastoja, jotta talous ei kärsisi niin pahasti

Muiden maiden lukuihin en niin luota, mutta EU-maiden uskon ilmoittavan kuolleet parhaan tietonsa mukaan. 

Tosin... Saksaakin pidetään jonain säyseänä ja leppoisana kaverina. Perkele sehän on Saksa joka on kaksi kertaa sytyttänyt maailman tuleen! Kyllä ne suurvaltahalut ja keinokavalkadi sielläkin pinnan alla elää. 

Ja pitää muistaa, että saksa on aikamoinen talousjätti EU:n alueella. 

Suomi on EU-maa eikä todellakaan anna mitään luotettavia tietoja. Suoraan sanoivat: ei kerrota kun ei sillä tiedolla kukaan mitään tee. Mistä tämä suoranainen tyhmyys kumpuaa???

Vierailija
55211/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jonkun tänne pari sivua sitten linkkaama artikkeli pitäisi lähettää kansanedustajille ja kysyä, onko tämäntyyppisestä nyt kysymys.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005738377.html

Tuossa puhutaan Taneli Puumalaisesta ja Mika Salmisesta pari vuotta sitten.

Lääkärit syyttävät heitä siitä, että eivät suosittele tehokkaampaa rokotetta, kun haluavat testata laumasuojaa, joka tulee, kun lapset rokotetaan.

Kaikenlaisia kytköksiä.

Onko luottavainen Sanna Marin lukenut nuo jutut?

Nyt pitäisi tuo juttu nostaa ehdottomasti esille medioissa, että koko Suomi näkisi, millaisista miehistä on kyse!!!!!!!!!!!

Vierailija
55212/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja ilmoitti että näitä ei käytetä töissä. T: kaupantäti, puolet kollegoista kipeenä

Kyseessä on teidän työntekijöiden terveydensuojelu. Vaatikaa työnantajaltanne asianmukaiset suojavarusteet. Ei niitä suojaamattomia myyjiä ja kassoja kestä enää katsella, sääliksi käy. Asiakkaat voisivat pyytää teidän pomoja puhutteluun ja vaatia suojia teille?

Vierailija
55213/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän ruokakaupassa kaikilla kassaihmisillä kumikäsineet kädessä ja maskit naamalla. Asun jenkeissä.

Mä tein tuota kanssa... ja sitten huomasin, että oonki allerginen noille kertakäyttökäsineille. Nyt en oikeen tiedä mitä laittaa käsiin.

Vierailija
55214/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Tosin en tiedä uskaltaako sitä ottaa vastaan, saati syödä.

Vierailija
55215/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apu-lehti kertoo saaneensa haltuun Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) sisäistä sähköpostiviestintää, jossa henkilökuntaa on kehotettu säästämään koronaviruksen hoidossa tarvittavia suojavälineitä ja pesemään kertakäyttöisiä suojia.

Husin henkilöstöä on ohjeistettu sähköpostitse ainakin pesemään tai desinfioimaan kertakäyttöiset silmäsuojaimet. Ohjeiden mukaan visiirejä, suojalaseja ja käsidesipulloja ei saa heittää roskiin, ja niiden uudelleenkäyttöä selvitetään.

Raflaavia otsikoita - vähän asiaa. Kaikki mikä saadaan vain turvallisesti putsattua on fiksua putsata ja käyttää uudestaan. Sairaaloissa putsataan paljon erilaista välineistöä. 

Juu meillä annettu sama ohjeistus. Jokainen saa yhdet suojalasit joita käyttää sitten hamaan tappiin asti, aina välissä pesten niitä. Luulisin vitsiksi jollen olisi itse ollut kuulemassa kun esimies kertoi tästä.

No sanopa muuta. Siis ihan vaan tällaiset lasit:

https://m.motonet.fi/fi/tuote/781842/3M-Virtua-suojalasit-kirkas

Ja niitten kanssa tavallinen kirurginmaski. Näillä spekseillä varmaan 85% henkilökunnasta saa tartunnan sitten kun koronapotilaita alkaa osastolle tulla.

Vierailija
55216/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on teidän työntekijöiden terveydensuojelu. Vaatikaa työnantajaltanne asianmukaiset suojavarusteet. Ei niitä suojaamattomia myyjiä ja kassoja kestä enää katsella, sääliksi käy. Asiakkaat voisivat pyytää teidän pomoja puhutteluun ja vaatia suojia teille?

THL:n ohjeistus, ei niistä ole hyötyä :/

Vierailija
55217/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jonkun tänne pari sivua sitten linkkaama artikkeli pitäisi lähettää kansanedustajille ja kysyä, onko tämäntyyppisestä nyt kysymys.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005738377.html

Tuossa puhutaan Taneli Puumalaisesta ja Mika Salmisesta pari vuotta sitten.

Lääkärit syyttävät heitä siitä, että eivät suosittele tehokkaampaa rokotetta, kun haluavat testata laumasuojaa, joka tulee, kun lapset rokotetaan.

Kaikenlaisia kytköksiä.

Onko luottavainen Sanna Marin lukenut nuo jutut?

Nyt pitäisi tuo juttu nostaa ehdottomasti esille medioissa, että koko Suomi näkisi, millaisista miehistä on kyse!!!!!!!!!!!

"THL tekee parhaillaan ihmiskoetta Suomen väestöllä.

Kun THL voimakkaasti pyrkii vaikuttamaan siihen, ettei ikäihmisiä rokoteta pneumokokkirokotteella, se mahdollistaa laumaimmuniteettitutkimuksen jatkamisen lasten pneumokokkirokotteella Suomessa.

Toisin sanoen: Mitä vähemmän aikuisia rokotetaan, sen paremmin voidaan tutkia lasten rokottamisen vaikutusta laumaimmuniteettiin koko väestön tasolla. Jos ikäihmiset rokotettaisiin, se lääkärien mukaan tarkoittaisi sitä, että GSK:n rokotteella tehtävän tutkimuksen näyttöarvo heikkenisi.

– Jos 65 vuotta täyttäneille olisi annettu laajempi pneumokokkirokote, tuhansia ihmisiä olisi voitu säästää hyvin vakavilta taudeilta tai jopa kuolemilta, Syrjälä lataa."

Ei kiinnostanut ennenkään pelastaa ihmisiä.

Vierailija
55218/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanopa muuta. Siis ihan vaan tällaiset lasit:

https://m.motonet.fi/fi/tuote/781842/3M-Virtua-suojalasit-kirkas

Ja niitten kanssa tavallinen kirurginmaski. Näillä spekseillä varmaan 85% henkilökunnasta saa tartunnan sitten kun koronapotilaita alkaa osastolle tulla.

Mä käytin noita kakkuloita raksalla ennen kuin hankin paremmat vahvuuksilla. Istuu kai nuo jotenkin johonkin kasvomuotoon, mutta mulla tuli ongelmaksi että ne höyrystyi, ja siinä vaiheessa sitten huomasi että ne käytännössä imuroi kaiken ilmassa leijuvan pölyn sisäpinnalleen.

Vierailija
55219/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näin tule lopulta käymään kaikkialla. Ja mitä isompi maa, sen vaikeampi kaikkea on valvoa. 

Mutta kuolleisuuden Saksa on pitänyt matalana! Se antaa toivoa

Sitä kun ei tiedä, että laittaako ne kaikki koronaan kuolleet varmasti tilastoihin.. siis että ovat kuolleet juuri koronaan. 

Monet tutkijat ovat sanoneet, että kiina on ilmiselvästi vähätellyt ja valehdellut omia tilastoja, jotta talous ei kärsisi niin pahasti

Muiden maiden lukuihin en niin luota, mutta EU-maiden uskon ilmoittavan kuolleet parhaan tietonsa mukaan. 

Tosin... Saksaakin pidetään jonain säyseänä ja leppoisana kaverina. Perkele sehän on Saksa joka on kaksi kertaa sytyttänyt maailman tuleen! Kyllä ne suurvaltahalut ja keinokavalkadi sielläkin pinnan alla elää. 

Ei ne EU-maidenkaan kuolleisuusluvut välttämättä ole täysin luotettavia. Esim. Italian vanhainkodeissa kuolee joka päivä kymmenittäin ihmisiä, joita ei tilastoida koronaan kuolleiksi, mutta todennäköisesti ovat kuolleet juuri siihen, koska kuolleiden määrä on todella poikkeuksellisen suuri. Esim. Bergamon kaupungissa kuoli maaliskuun kahden ensimmäisen viikon aikana 164 ihmistä, joista 31 todettiin kuolleen koronavirukseen. Vuosi sitten samalla periodilla kuoli vain 56 ihmistä. Vaikka nuo 31 koronaan kuollutta lisättäisiin tuohon viime vuoden normaaliin lukemaan, jää vielä 77 selittämätöntä kuolemaa. Hyvin todennäköisesti koronalla on sormensa pelissä näihin. Voi ihan hyvin olla että tänään Italiassa on kuollut koronaan jopa yli 1000 ihmistä.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy-homes-insig…

Vierailija
55220/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tein tuota kanssa... ja sitten huomasin, että oonki allerginen noille kertakäyttökäsineille. Nyt en oikeen tiedä mitä laittaa käsiin.

Aika moni on. Niitä on myös kumille ja muoville allergisille tarjolla. 

Ketju on lukittu.