Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä on hyvä oppi monille siitä, miten tärkeää pahan päivän varalle on säästää rahaa. Itse olen köyhä, mutta silti olen saanut säästettyä rahaa juuri tälläisten pahojen päivien varalle. Koskaan ei pidä elää elämää ajatellen, että mitään pahaa ei koskaan tapahdu ja että kyllä sitä rahaa on.
Tää on kyllä ihan totta. Mäkin oon laittanut joka kuussa satasen sivuun pienestä palkastani. Harmi vaan että aika loppui kesken kun uraputki valmistumisen jälkeen jäi toivottua lyhyemmäksi kun ei pystyttykään jatkamaan määräaikaista sopimusta, mutta kyllähän tällä kertyneellä tonnilla jonkin aikaa sätkii.
Nyt on fiilis että kaikki mitä olen tässä vuosia rakentanut ja suunnitellut on ollut ihan ajanhukkaa. En edes tiedä mihin keskittää energiansa, kun on tuleva työttömyys, köyhyys, mahdollinen sairastuminen... ihan kuin olisi palavassa talossa lukkojen takana äkäisten karhujen kanssa. Taidan sijoittaa osan säästöistäni Alkon puolelle ja juoda viiniä niin kauan että elämässä tuntuu olevan taas jotain järkeä.
Ei se ajanhukkaa ole, jos olet saanut säästettyä rahaa niin, että pärjäät. Ajattele niitä, jotka eivät ole säästäneet ja jne.. Minä tiedän muutaman kaukaisen ystävän. Kummatkin hirveissä veloissa ja vielä kuukausi sitten tilasivat kaikkea osamaksuilla. Aikamoinen velkahelvetti tulossa heille jo entisestään.
Tehkää säästämiselle oma ketju. Tämä on korona ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tämä on hyvä oppi monille siitä, miten tärkeää pahan päivän varalle on säästää rahaa. Itse olen köyhä, mutta silti olen saanut säästettyä rahaa juuri tälläisten pahojen päivien varalle. Koskaan ei pidä elää elämää ajatellen, että mitään pahaa ei koskaan tapahdu ja että kyllä sitä rahaa on.
Tää on kyllä ihan totta. Mäkin oon laittanut joka kuussa satasen sivuun pienestä palkastani. Harmi vaan että aika loppui kesken kun uraputki valmistumisen jälkeen jäi toivottua lyhyemmäksi kun ei pystyttykään jatkamaan määräaikaista sopimusta, mutta kyllähän tällä kertyneellä tonnilla jonkin aikaa sätkii.
Nyt on fiilis että kaikki mitä olen tässä vuosia rakentanut ja suunnitellut on ollut ihan ajanhukkaa. En edes tiedä mihin keskittää energiansa, kun on tuleva työttömyys, köyhyys, mahdollinen sairastuminen... ihan kuin olisi palavassa talossa lukkojen takana äkäisten karhujen kanssa. Taidan sijoittaa osan säästöistäni Alkon puolelle ja juoda viiniä niin kauan että elämässä tuntuu olevan taas jotain järkeä.
Tuo ohje säästää 3 tai jopa 6 kk menoja vastaava summa näyttää koskevan vain työntekijöitä. Yrittäjät oli käsi ojossa välittömästi, joten eikö heidän tarvitse säästää omiin henk.koht menoihin (ja firman kiinteisiin menoihin) ollenkaan kun heti huudetaan valtiota apuun?
Tietysti koskee myös yrityksiä ja yrittäjiä. Ehdottomasti tulisi olla puskurit kunnossa ennenkuin minkäänlaista laajentamista ja bisneksen kasvattamista alkaa suunnitella! Sitä olen aina hirvityksellä ihmetellyt miten monen pienen pk-yrityksenkin yrittäjä alkaa heti haaveilla ja jopa toteuttaa laajentamista kun yritys alkaa tuottaa, sen sijaan että kasaisi ensin tukevan perustan talteen pahan päivän varalle.
Ja ei: mikään rahasto, osakesalkku tai muu sijoitus ei ole puskurin kerryttämistä. Vain käteinen kelpaa, sellainen minkä saat tarvittaessa välittömästi käyttöösi.
Puskuria voi olla monella tasolla. Käteistä ei välttämättä tarvitse paljoa, mutta sitä on hyvä olla jonkin verran. Loput voi olla pankissa tai rahastoissa josta ne on suhteellisen nopeasti saatavilla.
Käteinen tarkoittaa myös tilillä olevia rahoja tässä tapauksessa. Rahasto ei ole puskurin paikka ollenkaan. Et saa välttämättä rahojasi sieltä ulos tiukan paikan tullen, ainakaan sitä määrää mitä olet sinne laittanut. Sama kiinteän sijoitusomaisuuden kanssa, esim. asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ohje säästää 3 tai jopa 6 kk menoja vastaava summa näyttää koskevan vain työntekijöitä. Yrittäjät oli käsi ojossa välittömästi, joten eikö heidän tarvitse säästää omiin henk.koht menoihin (ja firman kiinteisiin menoihin) ollenkaan kun heti huudetaan valtiota apuun?
Tietysti koskee myös yrityksiä ja yrittäjiä. Ehdottomasti tulisi olla puskurit kunnossa ennenkuin minkäänlaista laajentamista ja bisneksen kasvattamista alkaa suunnitella! Sitä olen aina hirvityksellä ihmetellyt miten monen pienen pk-yrityksenkin yrittäjä alkaa heti haaveilla ja jopa toteuttaa laajentamista kun yritys alkaa tuottaa, sen sijaan että kasaisi ensin tukevan perustan talteen pahan päivän varalle.
Ja ei: mikään rahasto, osakesalkku tai muu sijoitus ei ole puskurin kerryttämistä. Vain käteinen kelpaa, sellainen minkä saat tarvittaessa välittömästi käyttöösi.
Puskuria voi olla monella tasolla. Käteistä ei välttämättä tarvitse paljoa, mutta sitä on hyvä olla jonkin verran. Loput voi olla pankissa tai rahastoissa josta ne on suhteellisen nopeasti saatavilla.
Käteinen tarkoittaa myös tilillä olevia rahoja tässä tapauksessa. Rahasto ei ole puskurin paikka ollenkaan. Et saa välttämättä rahojasi sieltä ulos tiukan paikan tullen, ainakaan sitä määrää mitä olet sinne laittanut. Sama kiinteän sijoitusomaisuuden kanssa, esim. asunto.
Pysykää aiheessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ajanhukkaa ole, jos olet saanut säästettyä rahaa niin, että pärjäät. Ajattele niitä, jotka eivät ole säästäneet ja jne.. Minä tiedän muutaman kaukaisen ystävän. Kummatkin hirveissä veloissa ja vielä kuukausi sitten tilasivat kaikkea osamaksuilla. Aikamoinen velkahelvetti tulossa heille jo entisestään.
Kyllähän tuo on mukana koronassa, että ihmisten on nyt säästettävä, että selviävät, koska työpaikkoja menee varmasti nyt alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11265359
"Tehohoidon ylilääkäri Ylelle: Tehohoitoa joudutaan rajaamaan raskaasti, jos synkimmät ennusteet toteutuvat"
Joten 71 plus pysykää kotona. Nuoremmat vie voiton mitä tulee tehohoitoon kun alkaa jonoa syntymään.
Täälläkö ihan oikeasti kuvitellan, että joku 80-vuotias pappa irroitetaan hengityskoneesta ja kone annetaan jollekin nuorelle??
Priorisointi
Kyllä, siihen on jouduttu menemään Italiassa, ja ihan järjelläkin ymmärtää, että siihen on pakko mennä, jos on pakko eli resurssit ovat pahasti kuormittuneet. Se hengityskone kannattaa antaa nuorelle ihmiselle, jolla olisi paljon elämää edessä ja joka todennäköisemmin paranee tehohoidon avulla, kuin sille kahdeksankymppiselle, jolla on takana pitkä elämä ja elinvuosia jäljellä vähän ja joka suuremmalla todennäköisyydellä menestyisi tehohoidosta huolimatta. Toki koko ajan yritetään tehdä toimenpiteitä, joiden avulla tällaisiin tilanteisiin ei tarvitse mennä, mutta ei se tapahdu itsestään, vaan osa sitä on noudattaa näitä eristäytymismääräyksiä epidemian hidastamiseksi.
Ei niitä mummoja ja pappoja koneesta irroteta, vaan niitä ei korkeimman kuormituksen aikana koneen varaan edes laiteta.
Eikös Madridissa juuri oltu jouduttu tekemään sen yhden vanhainkodin osalta päätös että ketään ei oteta sieltä edes sairaalaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo on mukana koronassa, että ihmisten on nyt säästettävä, että selviävät, koska työpaikkoja menee varmasti nyt alta.
Nyt liittyy KAIKKI koronaan, mutta teillä meni kyllä sellaiseksi se juttu, että sille voi vapaasti tehdä oman ketjun. Minua kiinnostaa lukea viruksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tehohoidon ylilääkäri Ylelle: Tehohoitoa joudutaan rajaamaan raskaasti, jos synkimmät ennusteet toteutuvat"
Joten 71 plus pysykää kotona. Nuoremmat vie voiton mitä tulee tehohoitoon kun alkaa jonoa syntymään.
Täälläkö ihan oikeasti kuvitellan, että joku 80-vuotias pappa irroitetaan hengityskoneesta ja kone annetaan jollekin nuorelle??
Priorisointi
Kyllä, siihen on jouduttu menemään Italiassa, ja ihan järjelläkin ymmärtää, että siihen on pakko mennä, jos on pakko eli resurssit ovat pahasti kuormittuneet. Se hengityskone kannattaa antaa nuorelle ihmiselle, jolla olisi paljon elämää edessä ja joka todennäköisemmin paranee tehohoidon avulla, kuin sille kahdeksankymppiselle, jolla on takana pitkä elämä ja elinvuosia jäljellä vähän ja joka suuremmalla todennäköisyydellä menestyisi tehohoidosta huolimatta. Toki koko ajan yritetään tehdä toimenpiteitä, joiden avulla tällaisiin tilanteisiin ei tarvitse mennä, mutta ei se tapahdu itsestään, vaan osa sitä on noudattaa näitä eristäytymismääräyksiä epidemian hidastamiseksi.
Ei niitä mummoja ja pappoja koneesta irroteta, vaan niitä ei korkeimman kuormituksen aikana koneen varaan edes laiteta.
Hoidon rajaamisen perusteena on se, kuinka vaikea potilaan sairastama koronasairaus on. Sen lisäksi arviointiin vaikuttavat potilaan aiempi toimintakyky, aiemmat perussairaudet ja ikä. Ja jos pitää valita lapsen ja ikäihmisen välillä, niin se on lapsi. Päätöksen tekee aina kokenut tehohoitolääkäri, selvittää tilannetta Turun yliopistollisen sairaalan teho-osaston ylilääkäri Mika Valtonen.
Yle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi rahastoa myydä pienellä tappiolla kuin saada vaikka maksuhäiriömerkintä. Tässä mielessä se toimii ihan hyvin. Ei se tietysti mikään "optimi" kuitenkaan ole. Vastaavasti rahan lepuuttaminen tilillä ei ole optimi siinä mielessä ettei se kasva korkoa. Kaikki on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa lähes kaikki kaupat ja ravintola on määrätty suljettaviksi. Asiattomasti kaduilla kulkeville aiotaan määrätä 206 euron sakko. Sallittua liikkumista kaduilla on kaupassa tai työssä käynti.
Tulee ihan varmasti tuo Suomeen.
Pitäisi tulla jo heti vaikka 2 viikoksi tuollainen tiukempi kausi.
Onko se thl:n vai yksin hallituksen (he toki päättävät) vuoksi, että tänne sai tulla pitkään kaikkialta Kiinasta ja sitten myöhemmin sai tulla pohjois-italiasta, vaikka tauti oli alkanut levitä siellä. Miksi sen annettiin tulla tänne lomalaisten mukana?
Selittäkää tyhmälle että miten totaalinen Suomen kiinni laittaminen käytännössä onnistuisi, varsinkin jos tilanne jatkuu monia kuukausia? Mitä se tarkoittaisi tavalliselle ihmiselle, esimerkiksi vuokra-asunnossa asuvalle vaatekaupan myyjälle? Mistä hän ja kaltaisensa, kenen työt eivät ole yhteiskunnalle pakollisia tai toteutettavissa etänä, saisi rahaa maksaa vuokraa saati ruokaa? Tuskin tukia pystytään Suomessa maksamaan kovin pitkälle kaikille hänen kaltaisilleen, eli lentäisikö vaatekaupan myyjä ulos vuokra-asunnostaan, että voi-voi kun sulla ei ollut omaa asuntoa ostettuna ja puskuria elämiseen? Miten ja millä armeijalla yhteiskuntarauha ylläpidettäisiin, ettei taloja ja kauppoja ryöstettäisi?
Ja joo, olen siis juuri tuo vaatekaupan myyjä ja oikeasti en mikään järjen jättiläinen, kun en tiedä kumpaa pitäisi pelätä, kadulle päätymistä vai tätä tautia. Kun ei mun hätäratkaisu itsensä myymisestäkään taida tällaisina tilanteina toimia...
Vierailija kirjoitti:
On se hankalaa jos pitää itsekin tehdä etätöitä ja samalla vängätä laiskottelevan lapsen kanssa. Työpäivän katkaisee myös ruuanlaitto ja lasten tappelu keskenään
Onpa kyllä kamalaa. Entäs jos kohta puolet perheestä on ruumispinossa odottamassa pääsyä mullan alle tai krematorioon. Liikkeellä on tappava virus, Suomessakin, myös nuoria perusterveitä voi kuolla.
Mutta on se karanteeni niin kamalaa.
Seitsemäs päivä eristyksessä. Keskiyön aikana käytiin teinin kanssa kahdestaan lenkillä. Oli mahtava hengittää raitista ilmaa. Kaduilla liikkui hyvin vähän ihmisiä. Käveltiin yli tunnin. Kotona mun mielialan pilasi Mika Salmisen ällöttävä juttu siitä, miten Suomessa ei aiota laajasti testata ihmisiä. Hän siis ilmeisesti ei tiedä, että oireettomat tai lieväoireiset supertartuttajat täytyy löytää. Olin niin vihainen ja suretti muiden ihmisten puolesta. Lohdutin itseäni, että en ole ainoa, joka huomaa Salmisen virheet. Hän on tähän asti ollut melkein kaikessa väärässä ja silti jatkaa ja puhe on ylimielinen. Toivottavasti myös nämä ihmiset, joilla on enemmän valtaa kun meillä, huomioivat sen, että hänen käytös on vaarallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Priorisointi
Eikös Madridissa juuri oltu jouduttu tekemään sen yhden vanhainkodin osalta päätös että ketään ei oteta sieltä edes sairaalaan?
Aivan järkyttävää. Sairaalassa saisi tietenkin paremmin oireisiin lievitystä. Osa voisi hoidolla parantuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIKSI TÄMÄ POISTETTIIN???
Miten säilyä järjissään koronaviruksen aikana: Älä someta liikaa, älä kuuntele huhuja, ulkoile…
Nyt, kun suomalaisilta jo alkaa sujua käsien pesu, Työterveyslaitos listasi ohjeita siitä, miten säilyä järjissään koronaviruksen aikana.
Työterveyslaitos kehottaa viisikohtaisessa listassaan työntekijää hahmottamaan, mikä aiheuttaa itselle huolta.
– Huolen pilkkominen yksittäisiksi konkreettisiksi asioiksi voi lisätä hallinnan tunnetta, kun asioita voi lähteä työstämään yksi kerrallaan TTL neuvoo.
Lisäksi se esittää, että työntekijä tunnistaa asiat, joihin voi itse vaikuttaa.
Liikunta virkistää ja vähentää stressiä.
– Voit esimerkiksi suunnitella, mitä työtehtäviä voit tehdä etätöissä. Kehitä toimivia rutiineja työpäivääsi uudessa tilanteessa.
Vältä väärää tietoa
Ohje kehottaa seuraamaan vain luotettavia tietolähteitä ja muistuttaa että ylenpalttinen somettaminen voi lisätä huolta.
ILMOITUS
– Huolestumisen myötä huhujen määrä työpaikallakin tyypillisesti lisääntyy, liikkeellä on myös väärää tietoa.
Lisäksi omaa työkuormaa pitää pyrkiä hallitsemaan.
– Vältä tarpeetonta stressiä ja siirrä vähemmän tärkeät ja ei-kiireelliset asiat myöhemmin hoidettaviksi.
Se kehottaa tauottamaan työtä.
– Liikunta virkistää ja vähentää stressiä. Verkosta löytyy esimerkiksi jumppaohjeita.
Muista kaveria
Etätöitä tekeviä Työterveyslaitos kehottaa pitämään päivittäin yhteyttä työkavereihin ja esimiehiin.
– Kokeile vaikka virtuaalisia aamukahveja!
Myös työkavereista huolehtiminen on tärkeää..
– Osoita välittämistä ja hae itsekin tukea työyhteisössäsi. Jos sinulla ei ole työyhteisöä, hae vertaistukea muista verkostoistasi.
https://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/4232617-miten-sailya-jarjissaan-…
https://hyvatyo.ttl.fi/koronavirus/ohje-henkisen-hyvinvoinnin-tueksi
Itse tiedän mikä rentouttaa ja mitä tehdä nyt.
VPN käyttöön, sijainti Italia ja Pornhub auki?
Vierailija kirjoitti:
Seitsemäs päivä eristyksessä. Keskiyön aikana käytiin teinin kanssa kahdestaan lenkillä. Oli mahtava hengittää raitista ilmaa. Kaduilla liikkui hyvin vähän ihmisiä. Käveltiin yli tunnin. Kotona mun mielialan pilasi Mika Salmisen ällöttävä juttu siitä, miten Suomessa ei aiota laajasti testata ihmisiä. Hän siis ilmeisesti ei tiedä, että oireettomat tai lieväoireiset supertartuttajat täytyy löytää. Olin niin vihainen ja suretti muiden ihmisten puolesta. Lohdutin itseäni, että en ole ainoa, joka huomaa Salmisen virheet. Hän on tähän asti ollut melkein kaikessa väärässä ja silti jatkaa ja puhe on ylimielinen. Toivottavasti myös nämä ihmiset, joilla on enemmän valtaa kun meillä, huomioivat sen, että hänen käytös on vaarallista.
Kirjoittakaa kansanedustajillenne tästä Mika Salmisesta ja siitä, että hänen oppiensa mukaan ei pidä mennä vaan who:n.
Who:lla on paljon laajempi kokonaiskuva ja asiantuntemus kuin thl:llä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää kirjoitti:
Väitän että Suomessa tulee käymään todella huonosti koronaviruksen torjunnassa :(
Katsokaa kuvat Italiasta:
https://yle.fi/uutiset/3-11266659
https://yle.fi/uutiset/3-11212596
Katsokaa kuva Suomesta:
https://yle.fi/uutiset/3-11265900
Kertokaa mulle mikä on ero noissa kuvissa ?
Tää kuvasarja on järkyttävä.
Olet oikeassa, myö ollaa hävitty tää sota.
Joudutaan taistelemaan tyrannosaurusta
vastaan hernepyssyllä.Lähetä tää medialle, tai julkaise sitä somessa.
Lähetä kansanedustajallesi.
Minä lähestyin jo oman alueeni päättäviä henkilöitä sähköpostila ja sainkin muutaman todella asiallisen vastauksen, kiitos niistä. Vähän jo nolottaa omat viestit, mutta kai tässä tilanteessa saa huolensa ilmaista? Tilanne on todella poikkeuksellinen ja olen huolissani niistä ihmisistä, jotka tulevat kärsimään sen vuoksi, että kaikki eivät noudata suosituksia :'(
Eilinen A-studio oli hyvä. Siitä tuli sellainen olo, että ehkä tämä tästä. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä.
Täällä puhutaan paljon Salmisen uusimmista kommenteista. Saisiko lähteen niille, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä tulee vielä todella pahaa jälkeä maan terveydenhuoltojärjestelmästä ja väestön huonosta yleisterveydestä johtuen.
Suomessa on muuten lähes sama määrä lihavia ja kansansairauksia. Ja Euroopan pienin määrä sairaalapaikkoja.
Eli suomalaisilla ei ole varaa sanoa kenellekään. Ymmärrän kyllä siis jos ahdistaa ja tekee mieli ilkkua muita, mutta suomalaisilla ei ole todella nyt varaa sanoa yhtään mitään.
En ole ivannut ketään, päinvastoin. Tilannehan on erittäin vakava, koska Jenkeissä on valtava määrä ihmisiä ilman terveysvakuutusta, minkä seurauksena edes heidän perusterveydenhuoltonsa ei toteudu riittävällä tasolla. Monella köyhällä lienee myös muita riskitekijöitä kuten heikkolaatuinen ravitsemus, myös huumeongelma on valitettavan yleinen.
Tästä syystä näen, että korona tulee iskemään USA:ssa pahasti. En ymmärrä, mitä ilkkumista se on olla huolissaan ilman terveysvakuutusta olevista ihmisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä mitään enää tuu.
THL:n Mika Salminen sanoo julkisesti, että "suoraan sanoen emme ymmärrä WHO:n linjausta testaamisesta". Se on kyllä tullut jo selväksi.
Lähes puolet tehohoitopotilaista alle 40-vuotiaita USA:ssa ja Euroopassa tilanne jo räjähtänyt käsiin. Ei koske meitä.
Ja meanwhile in Hertsin avajaiset, ihmiset jonottaa Tokmannin ämpäreitä. Voi luoja.
Me ollaan oikeesti hävitty tää peli, ei näillä korteilla ja pelaajilla voi voittaa.
Korjaan itseäni: tehohoitopotilaista puolet työikäisiä, sairaalahoitoon joutuneista 40% alle 54-vuotiaita, teholle joutuneista 30% alle 54-vuotiaita.
Ei ollut tarkoitus levittää misinformaatiota, ämpärijärkytys sumensi hetkellisesti luetunymmärryksen.
Missä tuo Mika Salminen thl sanoo, ettei suoraan sanoen ymmärrä who:n linjausta testaamisesta.
Voisitko laittaa linkin.
Ja kyllä uskon hänen sanovan noin, vaikka who:lla on tieto koko maailmasta. Miksi Salmisen täytyy harata vastaan. Uskoisi vaan kun who kertoo. Thl ja ministeriö ovat vähätelleet alusta asti.
Ärsyttää.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006446009.html
Eri.
Salminen on jatkavasti ylimielinen, hän tietää asiat paremminkin kuin maailman asiantuntijat.
Jo pelkästään Salmisen kuukausia jatkunut asian vähättely ja täysin päin helvettiä menneet arviot kertovat yksiselitteisesti ettei hän ole pätevä.
Suomessa tulee kuolemaan täysin viattomia ihmisiä, täysin turhaan koska koko helvetin THL on mokannut koko paskan.
Minua EI todellakaan kiinnosta astmaatikkona "ottaa koronaa vastaan ja muodostaa laumasuoja".