Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2/3 tehohoitoon joutuvista kuolee:
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006444837.htmlSuomessa on pelkästään diabeetikkoja puoli miljoonaa...
Jos ajattelee kylmän positiivisesti niin koronan avulla lähtee melkoinen taloudellinen rasite varsinkin vanhusten osalta, mutta miksei myös sairaidenkin osalta.
Sulta on jäänyt ymmärtämättä, että korona on niin suuri isku sekä Suomen että maailmantaloudelle, että tästä tulee syvä lama, josta nouseminen aiemmin vallinneeseen elintasoon kestää monta vuotta.
Yllä olevassa lainauksessa unohdetaan jälleen kerran se, että nämä Kiinassa kuolleet diabeetikot ovat diabeetikkoja JA erittäin vanhoja ihmisiä, joilla on sokeritaudin lisäksi usein monia muita sairauksia. Ei siellä ole nuorten diabeetikkojen massakuolemaa tapahtunut. Yli 70000 tutkitussa tapauksessa alle 50-vuotiaita on kuollut 64. Alle 30-vuotiaita on 8 kpl. 81% kuolleista on yli 60-vuotiaita.
Nytkö ne Kiinan lukemat on sitten luotettavia?
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa oikeasti pelottamaan. Kuulun riskiryhmään alentuneen immuniteetin ja astman takia. Olen viettänyt viimeiset pari viikkoa eristyksissä. Olen koko tuon ajan ollut myös lievästi kipeänä. Kurkku on kipeä ja ärsyttävää kuiva yskä vaivaa. Samoin myös lievä kuume ihan alkuvaiheessa.
Pari päivää sitten alkoi päänsärky, joka ei tunnu hellittävän. Tänään alkoi aivan järjetön pahoinvointi, aamulla teki mieli itkeä sikiöasennossa kylppärin lattialla. Mahaan sattuu kuin pahimpien kuukautiskipujen aikaan.
Mitä mä teen? Mulle on jo aiemmin sanottu ettei mua testata ja uutta soittoa vasta kun saan selkeitä hengitysvaikeuksia. En pysty tekemään oikeastaan mitään muuta kuin makaamaan sängyssä
Sun on varmaan pakko sanoa, että on hengitysvaikeuksia, jos se on ainoa tapa saada hoitoa. Kukaan muu ei ota nyt vastuuta sun hoitoon pääsystä kuin sinä itse. Toimi niin, että pääset hoitoon. Todella ikävä tilanne, jos joutuu valehtelemaan. Mielestäni olet kuitenkin sen verran pahasti oireileva, että sinun pitäisi päästä hoitoon tarkistamaan tilanne. Eli sulta pitäisi ottaa testi, hapetusarvot ja keuhkokuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Kiuru on ainoa selkeä tuossa parvessa.
Kristan ryhti lysähtänyt.
Miten tämä liittyy koronavirukseen?
Valheiden taakka painaa kasaan.
Silti ei ole kiva lukea sellaisia kommentteja. En halua, että ketju poistetaan, koska ruvetaan haukkumaan jonkun ulkonäköä tai eleitä tai vastaavaa. Tai jos ei poisteta, sellainen käytös saa vaan ketjulle huonon maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehdissä jo kirjoitetaan, että koronaan on jo lääke löydetty ja lisää tulossa.
...mutta eihän vielä ole mitään lääkettä, vaan pelkästään testejä tehty. Lääke ei tule varmaan vielä moniin kuukausiin.. Nyt saadaan vaan ihmiset elämään sellaisessa haaveessa, ettei ongelmaa ole kun lääkekin jo löytyi ja tauti eiku leviää.
Maailmalla on jo käytetty/kokeiltu mm.HIV-lääkkeitä ja Ebolaan kehitettyä lääkettä, joka ei Ebolaan tehonnut merkittävästi. Jossain oli taulukko ihan lääkkeiden nimillä, mutta en muista missä.
Nyt on myös löydetty jo olemassa oleva lääke, joka tehoaa lupaavasti viruksen saaneisiin, joilla oireet eivät vielä ole äityneet pahoiksi. Heillä virus on saatu positiiviesta negatiiviseksi keskimäärin 4 vrk:ssa. Se on siinä mielessä merkityksellistä, että sen avulla saadaan estettyä taudin pahenemista yksilötasolla ja kokonaistasolla se vähentää taudin leviämistä. Vaikka tilanne on paha, ei ole mitään syytä sammuttaa toivon valoja. Niillä on suuri merkitys tällaisena aikana.
Mitä hyötyä siitä on, kun Suomessa ketään ei testata, ennen kuin joutuu sairaalahoitoon. Silloin tuo varhain annettava lääke on jo myöhäistä.
T. Jo 2 viikkoa kuumeettomasta keuhkokuumeesta kärsinyt alle 70 v kotihoidossa oleva astmaatikko, joka ei pääse testiin HelsingissäTuo vaan ei pidä paikkaansa. Suomessa testausmäärät on nostettiin tuhanteen (1000) vuorokaudessa, tänään jo 1500 vuorokaudessa, joka on maksimi. Meinaatko, että meillä on jo tuhansia koronaviruspotilaita sairaaloissa? Olisi ihan hyvä tämän kamaluuden keskellä rauhoittua sen verran, että puhutaan oikeista asioista ja tiedetään missä mennään..
Miten testausmääriä nyt yhtäkkiä noin saatiin nostettua? Testkittejä ei ollut, ei voitu testata kuin jotain THL:n pomoa, lisätoimituksista neuvoteltiin, ja nyt testattiinkin jo eilen 1000? Tänään 1500? Haloo!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa oikeasti pelottamaan. Kuulun riskiryhmään alentuneen immuniteetin ja astman takia. Olen viettänyt viimeiset pari viikkoa eristyksissä. Olen koko tuon ajan ollut myös lievästi kipeänä. Kurkku on kipeä ja ärsyttävää kuiva yskä vaivaa. Samoin myös lievä kuume ihan alkuvaiheessa.
Pari päivää sitten alkoi päänsärky, joka ei tunnu hellittävän. Tänään alkoi aivan järjetön pahoinvointi, aamulla teki mieli itkeä sikiöasennossa kylppärin lattialla. Mahaan sattuu kuin pahimpien kuukautiskipujen aikaan.
Mitä mä teen? Mulle on jo aiemmin sanottu ettei mua testata ja uutta soittoa vasta kun saan selkeitä hengitysvaikeuksia. En pysty tekemään oikeastaan mitään muuta kuin makaamaan sängyssä
Korona ei aiheuta vastakipua/pahoinvointia. Sulla on ripuli tai ruokamyrkytys. Rauhoitu.
Täh? Kyllä aiheuttaa pahoinvointia.
Meillä oli pari viikkoa sitten oksennustauti, joka kesti monta päivää. Lapsi itki kun mahaan sattui, tuli muhunkin ja mahakipu, oksennus ja ripuli sekä pääkipu vaivasi. En kyllä ajatellut että olisi korona. Työterveyskin kirjasi oksennustautina. Jos oli kotona,niin aika helpolla päästiin. Nyt on satunnainen yskä ja kurkkukipu sekä lämpöä välillä. Töihin kuitenkin olen menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona ei aiheuta vastakipua/pahoinvointia. Sulla on ripuli tai ruokamyrkytys. Rauhoitu.
Mutta ei vastakipua.
Kyllä se vatsakin voi sattua ja hänellä on yskä. Jos on pahoinvointi ja esim usein koronapotilailla on ripuli, voi myös maha sattua. Probiootteja pitäisi nyt jokainen käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 %:lla vatsatautioireita.
Huomenna sitten jännätään, jos eilen jo tehty noin monta testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...mutta eihän vielä ole mitään lääkettä, vaan pelkästään testejä tehty. Lääke ei tule varmaan vielä moniin kuukausiin.. Nyt saadaan vaan ihmiset elämään sellaisessa haaveessa, ettei ongelmaa ole kun lääkekin jo löytyi ja tauti eiku leviää.
Maailmalla on jo käytetty/kokeiltu mm.HIV-lääkkeitä ja Ebolaan kehitettyä lääkettä, joka ei Ebolaan tehonnut merkittävästi. Jossain oli taulukko ihan lääkkeiden nimillä, mutta en muista missä.
Nyt on myös löydetty jo olemassa oleva lääke, joka tehoaa lupaavasti viruksen saaneisiin, joilla oireet eivät vielä ole äityneet pahoiksi. Heillä virus on saatu positiiviesta negatiiviseksi keskimäärin 4 vrk:ssa. Se on siinä mielessä merkityksellistä, että sen avulla saadaan estettyä taudin pahenemista yksilötasolla ja kokonaistasolla se vähentää taudin leviämistä. Vaikka tilanne on paha, ei ole mitään syytä sammuttaa toivon valoja. Niillä on suuri merkitys tällaisena aikana.
Mitä hyötyä siitä on, kun Suomessa ketään ei testata, ennen kuin joutuu sairaalahoitoon. Silloin tuo varhain annettava lääke on jo myöhäistä.
T. Jo 2 viikkoa kuumeettomasta keuhkokuumeesta kärsinyt alle 70 v kotihoidossa oleva astmaatikko, joka ei pääse testiin HelsingissäTuo vaan ei pidä paikkaansa. Suomessa testausmäärät on nostettiin tuhanteen (1000) vuorokaudessa, tänään jo 1500 vuorokaudessa, joka on maksimi. Meinaatko, että meillä on jo tuhansia koronaviruspotilaita sairaaloissa? Olisi ihan hyvä tämän kamaluuden keskellä rauhoittua sen verran, että puhutaan oikeista asioista ja tiedetään missä mennään..
Ketä ne on jota testataan? En tunne ketään jolla oireita ja jota olis tetestattu. Paikkakunta Helsinki. Edes siskoni ei päässyt testiin vaikka on ambulanssissa töissä ja tällä hetkellä täysin koronaoireinen kuten koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli pari viikkoa sitten oksennustauti, joka kesti monta päivää. Lapsi itki kun mahaan sattui, tuli muhunkin ja mahakipu, oksennus ja ripuli sekä pääkipu vaivasi. En kyllä ajatellut että olisi korona. Työterveyskin kirjasi oksennustautina. Jos oli kotona,niin aika helpolla päästiin. Nyt on satunnainen yskä ja kurkkukipu sekä lämpöä välillä. Töihin kuitenkin olen menossa.
Ei voi mennä töihin sairaana!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on korona,lepää rauhassa 😃
Vierailija kirjoitti:
Tiedotustilaisuudessa ei vastattu viimeiseen Reuttersin esittämään kysymykseen: Paljonko suomessa on hengityskoneita?
Lupasivat vastata huomenna.
eikös tätä kysytty joskus aiemminkin, ja silloinkin selvitys luvattiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten testausmääriä nyt yhtäkkiä noin saatiin nostettua? Testkittejä ei ollut, ei voitu testata kuin jotain THL:n pomoa, lisätoimituksista neuvoteltiin, ja nyt testattiinkin jo eilen 1000? Tänään 1500? Haloo!?
Säkö nyt väität tosissasi, että ne valehtelee? Ei valehtele. Tässä on sen luokan asiasta kyse, että valhe paljastuisi heti. Testejä tehtiin eilen 1100. Kapasiteetin nostoon ei vaikuta ainoastaan testien määrä, joita on saatu lisää, vaan testilaboratorioiden määrä, joita saatiin luotua lisää. Meillä oili aiemmin 2 labraa Suomessa, jotka pysyi käsittelemään testejä, nyt niitä on useita. Nyt testataan paljon ja se on hyvä. Tästä voisi vaikka vähän iloita, ellei mene tuollaiselle linjalle, jossa epäillään asiaa, josta ei nyt oikeen voi pa$kaa puhua jäämättä siitä heti kiinni. Tilanne on riittävän paha ilman, että sitä lietsotaan pahemmaksi tuolla tavalla. Lähettäisin mielummin vaikka tsemppiä ja terkkuja niille labrahenkilönkunnan jäsenille, jotka parhaillaankin taistelee kaikkensa sen eteen, että pystyvät tutkimaan kaikki testit siinä määrässä, joita niitä nyt tulee. Itse nostan heille hattua. Erityisesti koska miehen sisko on yksi heistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouduin palaamaan tänne. Meidän täytyy toimia! Epidemia täytyy pysäyttää!! Jokaisen täytyy tehdä se, mitä voi. Minä voin tehdä valmiita tekstejä, joita voi jakaa tai lähettää päättäjille ja auttaa vaikuttamaan sitä kautta.
Jaksamista teille kaikille. Meitä kaikkia tarvitaan nyt, että saadaan päättäjät mahdollisimman pian reagoimaan ja ihmishenkiä säästettyä.
No miten edetään? Näkisin nyt että korjataan ENSIN virhe siitä että OIREETON EI TARUTA!
eli päivitetään Tuija Kumpulainen kartalle ettei levitä väärää tietoa vanuksille että oireettomia voisi tavata.
https://yle.fi/uutiset/3-11263796
" klo 16:44: Tapaamiskiellot surettavat. Saako edes yhtä ystävää tavata, entä yli 70-vuotiaat riskiryhmäläiset? Saa, mutta Kumpulainen muistuttaa nyrkkisäännöistä. Pitkä pöytä on hyvä, kun tavataan, eli etäisyys kannattaa säilyttää. Se pitää ehdottomasti varmistaa, että oireita ole, eli kukaan ei tartuta. Viime kädessä kukin ratkaisee tämän itse, Kumpulainen painottaa."
TÄMÄ!
Kumpulainen löytyy myös Somesta........
Jos Kupulainen löytyy somesta, niin nyt hänelle lähettämään linkkejä tietoon, että oireeton tartuttaa.
Pitäis laittaa sähköpostia hänelle kyllä.
Niin ne luulo-peelot maalittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko sulla yskä? Mitä sä olet syönyt nämä 2 vk ja otatko vitamiineja?
Kuiva yskä on kyllä. Otan C-vitamiini lisää silloin tällöin, mutta en päivittäin. Syön normaalisti, kasvispainotteista ruokaa. Paljon kuituja ja vihanneksia.
Ota probiootteja. Juo paljon vettä!! Nyt olis myös hyvä tehdä näin, että laitat vettä pulloon ja puhallat sinne käyttämällä jotain letkua tai vaikka pilliä - se poistaa keuhkoista limaa. Jos oikeasti on tooosi huono olo ja pelottaa, soita ja kerro, että on huono hengittää.
Toivoisi, että Yle saisi tiivistettyä koronaseurantansa.
En halua katsoa 3h/vrk jaaritusta ja änkytystä.
Kooste kunkin päivän uusista määräyksistä, kiitos. Marinin naama aiheuttaa jo näppylöitä.
Ne jotka pitävät jatkuvia studiosessoita hyvänä viihteenä tuijottakoon niitä.
Mulle riittää tiivistelmä asioista.
Mites noi kahden käden sormilla laskettavat tehohoidossa olevat potiaat, ei näy täällä:
https://www.worldometers.info/coronavirus/
näkyy vai 2 kriittist' ja ne 10 ihmeparantunutta.
Vääristeleekö suomi tilastoja?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että tulevat jokapäivä esille ja kertovat tilanteesta.
Informaatioarvo kuitenkin pyöreä nolla, kunhan poseeraavat.
Vierailija kirjoitti:
Huomenna sitten jännätään, jos eilen jo tehty noin monta testiä.
On tehty jo alkuviikosta alkaen enemmän testejä. Onneksi ei vielä näytä mitään hurjaa piikkiä syntyneen positiivisten tuloksissa. Nyt ihmiset ovat varautuneempia ja kaikki turha on karsittu pois. Se vaikuttaa :)
Minusta on hyvä, että tulevat jokapäivä esille ja kertovat tilanteesta.