Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Paljon on eläkeläisiä paossa Suomen talvea Espanjan aurinkorannikolla. Suomi on hyvä maa ja nyt haluavat tulla kotimaahan . Epsanjassa koronan vauhti kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä missä jotkut yrittävät löytää tästä hyvää, rauhoittumista ja hiljentymistä sä löydät pelkkää pahaa. Mene Ruotsiin ennen kuin maastapoistumiskieltoa ei olla vielä asetettu. Ruotsissa vaan edelleen kuunnellaan niitä siantuntijoita.
Aika helvetin vaikeaa tästä on mitään hyvää löytää. Mutta mukavaa jos sä ole löytänyt rauhan asian kanssa, nauti siitä.
Dr.Phil kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suojellaan esimerkiksi markettien kassoja, heidän on pakko ostaa vastaan käteistä rahaa, ei voi käyttää maskeja tms.
Apteekeissa voisivat ottaa käyttöön ns.luukulta myynnin eli farmaseutti antaa lääkkeet luukun kautta. Tämmöinenhän oli ainakin joskus käytössä Tampereella keskustorilla ilta-aikaan kun piti työntekijät pitää turvassa (huume)hörhöiltä. Luulisi että antaa edes jonkinlaisen suojan pahimmilta pärskeiltä. Vaikkakin nythän tuli ohjeistus että EI KIPEÄNÄ APTEEKKIIN.
https://www.apteekkari.fi/uutiset/apteekkariliitto-ei-sairaana-apteekki…
Nykyään saa ainakin Yliopiston Apteekeista tilattua reseptilääkkeetkin apteekin eteisessä sijaitsevaan noutoautomaattiin ja maksu nettipankissa. Toimitus on normaalisti tunnin sisään, mutta näinä hulinapäivinä on kyllä ollut jo siinä nettipalvelussa kovasti viivettä, kun kaikki chatissa palvelevat farmaseutit ovat varattuina. Itse käyttäisin tämänhetkisessä tilanteessa tätä vaihtoehtoa niin kauan kuin se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli linjaus varhaiskasvatuksen osalta, että lasta hoidetaan kotona mikäli mahdollista. No on mahdollista työskennellä etänä. Nyt työnantaja tekemässä omia linjauksiaan asiasta kun ilmoitin ottavani lapsen pois päiväkodista. Ei voi olla mahdollista, onko edes laillista?! Eli olisi pitänyt olla hiljaa vaan koko asiasta ta:n suuntaan.
Öö? Mitä sun työnantajalle kuuluu mitä lapses kanssa teet? Varsinkin jos kerran voit etänä tehdä. Mä en ilmoita työnantajalle muutenkaan onko lapsi kotona vai koulussa.. Miksi nyt?
Yli 65 vuotiaita tartunnan saaneista meillä vain 10 kpl.
Todella vähän. Ovat pitäneet huolta itsestään.
Saisi näkyä vakuutusten hinnoissa, tuppaavat vain vanhemmilla olemaan korotetut.
25-35 vuotiaat kohnanneet itselleen koronaa eniten.
Positiivista ei ole kuin Wassermanin testi.
Näkyykö Suomessa vieläkään maskeja missään kantasuomalaisilla?
Kyllä tämä korona panee pinnallisenkin ihmisen ajattelemaan syvällisiä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli linjaus varhaiskasvatuksen osalta, että lasta hoidetaan kotona mikäli mahdollista. No on mahdollista työskennellä etänä. Nyt työnantaja tekemässä omia linjauksiaan asiasta kun ilmoitin ottavani lapsen pois päiväkodista. Ei voi olla mahdollista, onko edes laillista?! Eli olisi pitänyt olla hiljaa vaan koko asiasta ta:n suuntaan.
Öö? Mitä sun työnantajalle kuuluu mitä lapses kanssa teet? Varsinkin jos kerran voit etänä tehdä. Mä en ilmoita työnantajalle muutenkaan onko lapsi kotona vai koulussa.. Miksi nyt?
Hän varmaan tarkoitti, että työnantaja onkin muuttamassa käytäntöään niin, ettei kotona etänä olo lapsen kanssa onnistukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse on pakko lopettaa koronauutisten lukeminen, sekä täältä että televisiosta. Ahdistus on kasvanut jo niin valtavaksi, että pää on alkanut seota. Olen jo alkanut kuulla ääniä ja nähdä harhoja. Takana monia valvottuja öitä, paniikkikohtauksia ja jatkuvaa itkuisuutta. Rauhoittavat ovat melkein loppuneet, enkä todellakaan uskalla lähteä lääkäriin, tuskin aikaa edes saisin. Huoli rakkaista on suuri. Pelottaa. Niin pelottaa paljon.
Lopeta tämän lukeminen se varmaan auttaa paljon. Ulkoilmaa. Hae lääkitys.
Islannissakin on muuten aika paljon sairastuneita, varsinkin jos miettii väestömäärää. Siellähän on asukkaita jotain 350 000 ja sairastuneita tällä hetkellä 199.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
User kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki pailapäät voi lopettaa sen ihmisten kategorisointi/instrumentaaliarvo-paskapuheen! Nyt ei ole aika ruveta arvottamaan ihmisiä vaan toimimaan yhdessä yhteisen hyvän vuoksi. Meillä kaikilla on samanlainen ihmisarvo ja pidetään huolta siitä, että autamme ja tuemme toinen toistamme, varsinkin niitä heikompia!
Jopa Sanna Marin tietää jo, että hidastamalla virusta tarpeeksi, ei tarvitse alkaa mittailemaan kenenkään ihmisarvoja.
No miksi hän sitten aloittaa hidastustoimet vasta kun on jo liian myöhäistä?
Ei ole liian myöhäistä! Koska hänellä on valtava vastuu. Joko kuolemia tai talouskriis tai molemmat. Ei yksinkertaisesti halua tuhota koko p@skaa väärän päätöksen takia. Painetta ei voi tajuta. Toimi, kuten fiksu johtaja, kyseli, kuuntel,i neuvotteli, pohti eri kantoja ja sitten teki ratkaisun.
Viivytteli. Tulee hallintoalamaisille mittaamattoman kalliiksi.
Ei viivytellyt, halusi olla varma.
Varma siitä että tartuttajia on tarpeeksi valitun strategian toteutumiseksi eli laumasuojan saamiseksi. Täysin edesvastuuton tämä hallitus, mitään laumasuojaa ei saada mutta ihmisiä tähän tautiin tulee kuolemaan paljon. Joka ainoa turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Islannissakin on muuten aika paljon sairastuneita, varsinkin jos miettii väestömäärää. Siellähän on asukkaita jotain 350 000 ja sairastuneita tällä hetkellä 199.
Moni noista ellei kaikki hiihteli Italiassa.
https://yle.fi/uutiset/3-11260408
Yle kirjoittaa, että Hollannissa ja Italiassa nuorempiakin aikuisia on tehohoidossa. Professorilla on vähän vajavaiset tiedot, joten täydennän:
Tänne linkattu hollantilaislehti kertoi, että nämä alle 50-vuotiaat tehohoidossa ovat pääasiassa huumeidenkäyttäjiä/tupakoijia. Ehkä siis sellaisia, joilla on kumpikin riskitekijä. Hollanti, tuo huumeidenkäyttäjien paratiisi.
Ylen jutussa kerrotaan, että Italiassa erityisesti väkijoukoissa viihtyneitä nuorempia aikuisia on joutunut teholle. "Virus load" on ihan tieteellinen perusjuttu, vaikka professori ei tuntunut ymmärtävän sitä. Jos virusta saa kerralla paljon, esim. usealta sairatuneelta, sairastuminenkin on todennäköisemmin vakava. Tätä ei ole tutkittu juuri tämän viruksen kohdalla, mutta pätee yleisesti viruksiin.
Tuossa videossa on siitä jotakin asiaa kohdassa 23:38. Jos tartunta lähtee isosta virusannoksesta, ne pääsevät luonnollisesti leviämään nopeammin, aiheuttaen pahemman taudin.
Siksi muuten niistä maskeista olisi hyötyä. Thl:n asiantuntijat pitäisi laittaa koville tästä. Hehän ovat olleet tähän mennessä kaikessa jo väärässä, kunnes ovat muuttaneet linjaansa pakon edessä - ja ovat tässäkin asiassa.
Kätevästi aaltoilee nyt oma mieli asian suhteen. Välillä tuntuu että onkohan tämä kaikki kuitenkin ihan turhaa vouhkausta, välttelenkö ihmisiä suotta? Välillä tuntuu että kohta olen teholla jos satun mahtumaan. Ulkomaiden rajojen kiinni laitto ym toimet kyllä muistuttaa, että kyllä tässä ihan tosi on kyseessä.
Ulkomailta tulee vielä koronalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa että monilla on latentteja kroonisia bakteeri-infektioita elimistössä, kuten suolessa, jotka nostattavat verenpainetta ja sokeritasoja.
Yksi havainto Marshallin protokollasta oli että jatkuvat bakteerien tappamiset antibiooteilla johtivat siihen että elimistössä oli tavallaan jatkuva krooninen tulehdustila, jota vastaan kannattaa suojautua. Esim. benfotiamiini on yksi tärkeä ravintolisä, mutta myös protokollan olmesartaani suojaa tulehdusta vastaan. Ilman tätä tulehdustilaa ei kuitenkaan pääsee mikrobeistaan eroon, joten se on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ. Immunosuppressiiviset lääkkeet vain pahentavat tilannetta pidemmällä aikajaksolla tarkasteltuna, ja niitä on vältettävä, vaikka lääkärit niitä tyrkyttävät.
Se on selvää, että THL tahi HUS ei näitä kroonisia infektioita yritäkään hoitaa oikein, ja ne ovat tietenkin riski, mikäli saa koronatartunnan, koska immuunipuolustus käy vajaalla, kun sillä on muita tehtäviä.
Tästä tulikin mieleeni. Alentaako IBD, krooninen tulehdus paksusuolessa, vastustuskykyä? Onko riskitekijä? Ilmeisesti SARS2 voi oireilla myös ripulina? Kellään tietoa tai arvausta?
#asiallinen
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö Suomessa vieläkään maskeja missään kantasuomalaisilla?
Siinä vaiheessa kun tahti alkaa kiihtyä niin minä laitan hengityssuojaimen töihin, olen myyjä. Ihan sama pällisteleekö joku.
Muutamilla asiakkailla näkyi jo viime viikolla.
Itä-Suomi
Vierailija kirjoitti:
Ruotsilla alkaa olemaan ongelmia potilaiden hoidossa 1000 sairastuneen kohdalla. Eli kohta on Suomikin siellä myös.
Lähde tälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIetin tässä että olikohan mulla tuo virus lievänä.
Viime viikolla tunsin oloni useampana päivänä superhengästyneeksi, kuin kuntoni olisi romahtanut yhtäkkiä. Samalla alkoi järjetön yöhikoilu, muttei ollut kuumeinen olo. Päässä kohisi, ja luulin että verenpaine olisi koholla, mutta mittausten mukaan arvot olivat täysin kunnossa (vaihdoin paristotkin). Sitten iski nopea ripuli, kesti joitakin tunteja, ja hävisi. Päätä särki parina päivänä peräkkäin.
Havahduin miettimään oireitani, koska eilen illalla huomasin miten en hengästy kaikesta kuten viikko sitten. Olen kolmekymppinen. Voisiko olla lievä versio koronasta? Perheessä eskari-ikäinen ja koululainen, mutta muilla ei ole ollut oireita.
Tismalleen samat oireet olleet mulla, puolisolla sekä mun ystävällä tässä kuukauden sisään. Alkoi mun ystävästä, ja kun hän parani niin meni melkein kaksi viikkoa että aloimme puolison kanssa oireilla tismalleen samalla taudinkuvalla. Mietittiin vielä ystävän kanssa siinä vaiheessa että mikä ihme itää näin pitkän aikaa.
Täällä myös juuri samat oireet, ilm sitten joku mahatauti myös liikenteessä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006442141.html
Nää 70-v tyypit ei nyt ymmärrä, että jos joutuvat sairaalaan niin heitä ei hoideta. Mulle ihan sama mitä tekevät, jos eivät välitä elämästään, mutta turha sitten itkeä myöhemmin.