Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
51621/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö Suomessa vieläkään maskeja missään kantasuomalaisilla?

Siinä vaiheessa kun tahti alkaa kiihtyä niin minä laitan hengityssuojaimen töihin, olen myyjä. Ihan sama pällisteleekö joku.

Muutamilla asiakkailla näkyi jo viime viikolla.

Itä-Suomi

Ei riitä hengityssuojain, pitää myös olla joku suojaamassa silmiä ja tottakai kertakäyttöhanskat. Tauti siis voi tarttua silmistä.

Vierailija
51622/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa näin viikonloppuna nejällä maskin. Nyt olen eristäytynyt, niin en tiedä miten tilanne kehittynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51623/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIetin tässä että olikohan mulla tuo virus lievänä. 

Viime viikolla tunsin oloni useampana päivänä superhengästyneeksi, kuin kuntoni olisi romahtanut yhtäkkiä. Samalla alkoi järjetön yöhikoilu, muttei ollut kuumeinen olo. Päässä kohisi, ja luulin että verenpaine olisi koholla, mutta mittausten mukaan arvot olivat täysin kunnossa (vaihdoin paristotkin). Sitten iski nopea ripuli, kesti joitakin tunteja, ja hävisi. Päätä särki parina päivänä peräkkäin. 

Havahduin miettimään oireitani, koska eilen illalla huomasin miten en hengästy kaikesta kuten viikko sitten. Olen kolmekymppinen. Voisiko olla lievä versio koronasta? Perheessä eskari-ikäinen ja koululainen, mutta muilla ei ole ollut oireita. 

Tismalleen samat oireet olleet mulla, puolisolla sekä mun ystävällä tässä kuukauden sisään. Alkoi mun ystävästä, ja kun hän parani niin meni melkein kaksi viikkoa että aloimme puolison kanssa oireilla tismalleen samalla taudinkuvalla. Mietittiin vielä ystävän kanssa siinä vaiheessa että mikä ihme itää näin pitkän aikaa.

Täällä myös juuri samat oireet, ilm sitten joku mahatauti myös liikenteessä

Kiitos teille, tätä on siis liikkeellä (oli mitä hyvänsä). t. alkuperäinen ihmettelijä

Vierailija
51624/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/Bat_as_food

archaeological sites indicate that bats could have been exploited as a food source since 74,000 years ago

Miten tuo corona sitten tapahtui vasta näinä aikoina, jos niitä ihmiset ovat syöneet kautta aikojen? Nyt alkaa jopa pelottaa, että sirkkojen lisääminen ruokavalioon tuo jotain pahaa mukanaan.

No, älä lisää niitä sirkkoja ruokavalioon! Valtaosa pandemioiden aiheuttajista on lähtöisin eläinten syömisestä tai muuten hyödyntämisestä. Kyllähän se näin vegaanina vituttaa, että ihmiset vaan mupeltaa toisten tietoisten olentojen ruumiita edelleen mistään välittämättä. Katsokaa mitä te olette jo saaneet aikaan!

Vierailija
51625/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsilla alkaa olemaan ongelmia potilaiden hoidossa 1000 sairastuneen kohdalla. Eli kohta on Suomikin siellä myös.

Lähde tälle?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006442182.html

Vierailija
51626/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut muistiin:

14.1. ajatuksiini että pihapiiri joutuu pärjäämään ensi kesästä lähtien ilman minua.

Vierailija
51627/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma maa mansikka, kun terveydestä kyse.

Epävarmuus kalvaa suomalaisia Espanjan Aurinko­rannikolla – ”Kenelläkään ei ole varmaa tietoa, miten täältä pääsee pois”

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006442155.html

Valitettavasti nuo monia perussairauksia sairastavat yli 7-kymppiset eivät ole täällä Suomessa sen enempää hoitojonon kärjessä kuin Espanjassakaan. Kannattaisi pysyä siellä missä on.

Vierailija
51628/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsilla alkaa olemaan ongelmia potilaiden hoidossa 1000 sairastuneen kohdalla. Eli kohta on Suomikin siellä myös.

Lähde tälle?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006442182.html

Kiitos!

"Ruotsissa ilmoitettiin maanantai-iltana olevan yli 1 100 koronavirukseen sairastunutta. Expressenin mukaan hoitohenkilökunta musertuu työtaakan alle.

Koronavirukseen sairastuneet täyttävät sairaalat myös Ruotsissa. Karoliinisen yliopistosairaalan hoitaja Sara Johnsrud kertoo hoitohenkilökunnan musertuvan työtaakan alle."

Herranen aika! :O

Vierailija
51629/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli ainakin kameramiehellä hallituksen tiedotustilaisuudessa.

Vierailija
51630/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä hiljaista 😞

Urakka ohi, kaikki on poikki.

Ohi? Eikö tämä ole vasta alussa?

Vierailija
51631/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIetin tässä että olikohan mulla tuo virus lievänä. 

Viime viikolla tunsin oloni useampana päivänä superhengästyneeksi, kuin kuntoni olisi romahtanut yhtäkkiä. Samalla alkoi järjetön yöhikoilu, muttei ollut kuumeinen olo. Päässä kohisi, ja luulin että verenpaine olisi koholla, mutta mittausten mukaan arvot olivat täysin kunnossa (vaihdoin paristotkin). Sitten iski nopea ripuli, kesti joitakin tunteja, ja hävisi. Päätä särki parina päivänä peräkkäin. 

Havahduin miettimään oireitani, koska eilen illalla huomasin miten en hengästy kaikesta kuten viikko sitten. Olen kolmekymppinen. Voisiko olla lievä versio koronasta? Perheessä eskari-ikäinen ja koululainen, mutta muilla ei ole ollut oireita. 

Sain viime viikolla melkein yksi yhteen samat oireet. Lieväoireista koronaa epäilin minäkin.

Vierailija
51632/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi ei tee edelleenkään mitään. Niin no, jakaa 28 miljardia (euroissa) yrityksille jaettavaksi kun ihmisiä alkaa jäämään kotiin eikä käytä palveluita.

Vierailija
51633/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun tahti alkaa kiihtyä niin minä laitan hengityssuojaimen töihin, olen myyjä. Ihan sama pällisteleekö joku.

Muutamilla asiakkailla näkyi jo viime viikolla.

Itä-Suomi

Ei riitä hengityssuojain, pitää myös olla joku suojaamassa silmiä ja tottakai kertakäyttöhanskat. Tauti siis voi tarttua silmistä.

Hanskat on jo käytössä. Jotain hallinnan tunnetta (valheellistakin) tässä koittaa hakea kun on töissä kaupassa jossa mahdoton pitää hajurakoa (ahtaat käytävät.) Ahdistaa ja pelottaa.

Vierailija
51634/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islannissakin on muuten aika paljon sairastuneita, varsinkin jos miettii väestömäärää. Siellähän on asukkaita jotain 350 000 ja sairastuneita tällä hetkellä 199.

Islanti testasi 700 henkilöä randomisti.

Tulos: yhdellä prosentilla oli positiivinen tulos.

Eli 3500 henkilöä koko väestön tasolla.

Vierailija
51635/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimaisuus huipussaan,

vältä ihmismasssaa😳

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kasidesimaniaa-manilassa-suomalaist…

Vierailija
51636/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävarmuus kalvaa suomalaisia Espanjan Aurinko­rannikolla – ”Kenelläkään ei ole varmaa tietoa, miten täältä pääsee pois”

Eikö nuo Espanjan asukit usein ip-lehdissä hehkuta kuinka vihdoin Espanjassa saa vaivoihinsa hoitoa kun siellä on niin hyvä terveydenhuolto? Ja nyt onkin kiire Suomeen sairastamaan. Pah.

Vierailija
51637/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa että monilla on latentteja kroonisia bakteeri-infektioita elimistössä, kuten suolessa, jotka nostattavat verenpainetta ja sokeritasoja.

Yksi havainto Marshallin protokollasta oli että jatkuvat bakteerien tappamiset antibiooteilla johtivat siihen että elimistössä oli tavallaan jatkuva krooninen tulehdustila, jota vastaan kannattaa suojautua. Esim. benfotiamiini on yksi tärkeä ravintolisä, mutta myös protokollan olmesartaani suojaa tulehdusta vastaan. Ilman tätä tulehdustilaa ei kuitenkaan pääsee mikrobeistaan eroon, joten se on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ. Immunosuppressiiviset lääkkeet vain pahentavat tilannetta pidemmällä aikajaksolla tarkasteltuna, ja niitä on vältettävä, vaikka lääkärit niitä tyrkyttävät.

Se on selvää, että THL tahi HUS ei näitä kroonisia infektioita yritäkään hoitaa oikein, ja ne ovat tietenkin riski, mikäli saa koronatartunnan, koska immuunipuolustus käy vajaalla, kun sillä on muita tehtäviä.

Tästä tulikin mieleeni. Alentaako IBD, krooninen tulehdus paksusuolessa, vastustuskykyä? Onko riskitekijä? Ilmeisesti SARS2 voi oireilla myös ripulina? Kellään tietoa tai arvausta?

#asiallinen

Se on perussairaus, ja sen aktiivivaiheessa ihminen tietysti on haavoittuvampi muutenkin. Silti käsittääkseni enemmän vastustuskykyä heikentävät siihen käytettävät lääkkeet. Itsellänikin on ollut jos minkälaista solusalpaajaa käytössä yli kymmenen vuoden ajan. Normaalitilanteessakin tiettyjä lääkkeitä suositellaan tauotettavaksi, jos sairastuu esimerkiksi tavallista kovempaan räkätautiin. Kuitenkaan ilman lääkärin tai muun tahon ohjeita ei pidä mennä tauottamaan omia lääkkeitä, etenkään ennakoivasti! Lääkepakkauksesta löytyvästä ohjeesta kannattaa myös lukaista.

Vierailija
51638/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti nuo monia perussairauksia sairastavat yli 7-kymppiset eivät ole täällä Suomessa sen enempää hoitojonon kärjessä kuin Espanjassakaan. Kannattaisi pysyä siellä missä on.

Oletko varma. Tänne nuo nuoret ja terveet tulevat lapsenpäästöön ja muuten asenteella kyllä finnair huolehtii.

Vierailija
51639/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä hiljaista 😞

Minut ainakin laitettiin banniin eilen...

Miten se banni ilmenee? Oonkohan minäkin

?

Ehkä olet. Se ilmenee siten, ettei päässä ole enää ajatuksia asiaan liittyen. Mullakaan ei ole kun olen niin helpottunut tämän 1,5 kk jälkeen. Taidan siis minäkin olla bannissa.

Vierailija
51640/176779 |
17.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä oikeasti aika utopistinen olo, kun ei uskalla mennä ulos kun saattaa saada tartunnan joka tappaa sut.

Ketju on lukittu.