Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut ketjussa mukana alusta asti. Lapset oli vielä eilen koulussa, maanantaina eivät enää mene. Eilen haettiin vielä illalla ruokaa.
Mulla oli eilen illalla olo että varmaan jo myöhäistä eristäytyä, kuitenkin viimeistään eilen napattiin se virus jostain. Mutta nyt tuntuu taas että ehkä me sittenkin ehdittiin. Täällä Seinäjoella ei ainakaan todettuja tartuntoja ole montaa, toki varmaan paljon niitä joita ei olla testattu. Ei ole paljoa tullut yskiviä ihmisiä vastaan ja ollan oltu varovaisia jo aiemminkin liikkumisen kanssa.
Että vielä on ehkä toivoa eikä ole myöhäistä eristäytyä kotiin ja laittaa käsiä ristiin että tästä selvitään.
Olet Seinäjoella, ja noin paniikissa? Olen Helsingissä, mutta en ole eristäytynyt kotiini. Minulla on vaihtoehtoina joko mennä töihin tai irtisanoutua, koska työtäni ei voi tehdä etänä. No valitettavasti irtisanoutuminen ei ole mahdollista ja töihin on mentävä. Kaupassa käyn normaali hygieniaa noudattaen, pesen käsiäni ja kotona ovenkahvoja useasti, mutta edelleen pidän epätodennäköisenä että olen virusta saanut. Tosin sitähän ei tiedä, kun ei minua testiin kuitenkaan otettaisi. Kotiin jään, jos tulee pieniäkin yskän oireita.
On se aika karmivaa jatkuvasti odottaa, että alkaako oireet. Milloin ja millaisina ja meneekö henki ahtaalle. Käykö sama molemmille vanhemmille samaan aikaan. Jos se tapahtuu niin minne lapset. Välillä tuntuu, että ei jaksa tätä asiaa enää yhtään. Ja sekin vielä, että jos oireet alkaa niin onko koronainfektio vai joku ihan vaaraton. Sitä saa jännittää ties kuin monta kertaa, kun testiä ei tehdä.
Edelleenkin, kun meillä ei luultavasti päästetä Italiaa tapahtumaan, niin jos saisittekin tartunnan, niin nuorille ei todennäköisyyksien mukaan sairaus tule pahana, eikä varsinkaan lapsille. Nuoria ovat tässä tapauksessa alle 50-vuotiaat. Rauhoitu ja nauti perheestäsi.
Kerro toki, mitä täällä on mielestäsi tehty, ettei kävisi kuin Italiassa?
Koska italaiset tykkää kosketella toisiaan ja ovat läheisiä. Täällä jo pelkästään bussiasemassa huomaa meidän pyhän oman reviirin. Siellä on tiheästi asuttua aluetta, joka myös selittää paljon.
Kovin heppoista optimismia. Entäpä jos korona onkin niin helposti tarttuva (kuten vahvasti vaikuttaisi olevan), että vähempikin kontakti riittää kuin italialaisten koskettelut?
En väittänyt, että Corona ei ole helposti tarttuva. Tarkoitan, että meidän riski on pienempi kuin italialaisilla kulttuurieron takia.
Kuinka monta korona-testiä Suomessa on tähän mennessä tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Buranaa ei pidä ottaa? Ja olemme iltapäivälehtien tiedottamisen varassa?
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5925f292-dcd2-483a-97e5-db4250b8…
Eikö Suomeen edelleenkään saada keskitettyä koronatiedotusta? Mitä sanoo tästä THL ja vastuuministeri?
Olisiko tuosta tarkemmin tietoa siinä Coronapaketissa mikä pitäisi jollain aikataululla kopsahtaa jokaiseen postiluukkuun?
Parasetamoliahan on suositeltu oireisiin ympäri maailman, ja kehotettu tulehdusta alentavia välttämään. Miksi meillä ei vielä ole infottu? Kun buranaa ei meillä ole vielä niin runsain mitoin kokeiltu että tiedettäisiin? Eihän täällä muutoinkaan terveydenhuollolle tunnu muualta maailmasta tarjolla oleva tieto kelpaavan, pyörä pitää aina keksiä itse uudelleen, ja yleensä vielä neliskanttisilla renkailla ilman satulaa.
Postitus ei mielestäni ole hirveän hyvä ajatus, asiat muuttuvat nyt niin vauhdilla, että ei paljon vanhuksia auta, jos siinä esitteessä lukee, että peskää käsiä, tai on numero, johon soittaa, ja joka on varattu koko ajan.
THL ja hallitus pitää suomalaisia niin helvetin tyhminä että meille riittää tiedotus tasoa "Muistakaa pestä kätenne". Kaikki muu pitää itse osata kaivaa mediasta ja muiden maiden viranomaisilta kuten tämä suositus välttää ibuprofeiinia. Suoranaista suomen kansa halveksuntaa ja aliarvioimista. :(
Vierailija kirjoitti:
Toistanpa itseäni muutaman päivän takaa mutta tilanne on pahentunut niin paljon, etten usko enää todeksi. Minulla on laskettu aika alle viikon päästä ja synnyttää pitäisi HUSissa. Pelottaa niin paljon. Aikaisemminkin pelkäsin synnytystä mutta ihan muista syistä. Nyt pelkään, että hoitohenkilökunta tartuttaa meihin tappavan taudin. Tätäkö on hyvinvointiyhteiskunta?!
Tosin lapsille ja vauvoille tämä ei tietävästi ole niin vaarallinen kuin vanhoille ihmisille. Jos lasketaan, että suomessa on kahdella sadalla ihmisellä tämä sairaus, joka on ollut jo tovin olemassa ja suomen väestönmäärä. On kovin epätodennäköistä, että tämä tarttuisi juuri itteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut ketjussa mukana alusta asti. Lapset oli vielä eilen koulussa, maanantaina eivät enää mene. Eilen haettiin vielä illalla ruokaa.
Mulla oli eilen illalla olo että varmaan jo myöhäistä eristäytyä, kuitenkin viimeistään eilen napattiin se virus jostain. Mutta nyt tuntuu taas että ehkä me sittenkin ehdittiin. Täällä Seinäjoella ei ainakaan todettuja tartuntoja ole montaa, toki varmaan paljon niitä joita ei olla testattu. Ei ole paljoa tullut yskiviä ihmisiä vastaan ja ollan oltu varovaisia jo aiemminkin liikkumisen kanssa.
Että vielä on ehkä toivoa eikä ole myöhäistä eristäytyä kotiin ja laittaa käsiä ristiin että tästä selvitään.
Olet Seinäjoella, ja noin paniikissa? Olen Helsingissä, mutta en ole eristäytynyt kotiini. Minulla on vaihtoehtoina joko mennä töihin tai irtisanoutua, koska työtäni ei voi tehdä etänä. No valitettavasti irtisanoutuminen ei ole mahdollista ja töihin on mentävä. Kaupassa käyn normaali hygieniaa noudattaen, pesen käsiäni ja kotona ovenkahvoja useasti, mutta edelleen pidän epätodennäköisenä että olen virusta saanut. Tosin sitähän ei tiedä, kun ei minua testiin kuitenkaan otettaisi. Kotiin jään, jos tulee pieniäkin yskän oireita.
On se aika karmivaa jatkuvasti odottaa, että alkaako oireet. Milloin ja millaisina ja meneekö henki ahtaalle. Käykö sama molemmille vanhemmille samaan aikaan. Jos se tapahtuu niin minne lapset. Välillä tuntuu, että ei jaksa tätä asiaa enää yhtään. Ja sekin vielä, että jos oireet alkaa niin onko koronainfektio vai joku ihan vaaraton. Sitä saa jännittää ties kuin monta kertaa, kun testiä ei tehdä.
Edelleenkin, kun meillä ei luultavasti päästetä Italiaa tapahtumaan, niin jos saisittekin tartunnan, niin nuorille ei todennäköisyyksien mukaan sairaus tule pahana, eikä varsinkaan lapsille. Nuoria ovat tässä tapauksessa alle 50-vuotiaat. Rauhoitu ja nauti perheestäsi.
No veikkaan, että poikkeuslaki otetaan käyttöön maanantain ja tiistain välisenä yönä.
Mutta mitä on tehty tähän mennessä? Ei yhtään mitään. Eikö meidän pääministeriä hävetä?
Onko meillä kohta enää vettäkään käytettävissä? Vesihuollon pelätään vaarantuvan https://yle.fi/uutiset/3-11257287
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Buranaa ei pidä ottaa? Ja olemme iltapäivälehtien tiedottamisen varassa?
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5925f292-dcd2-483a-97e5-db4250b8…
Eikö Suomeen edelleenkään saada keskitettyä koronatiedotusta? Mitä sanoo tästä THL ja vastuuministeri?
Olisiko tuosta tarkemmin tietoa siinä Coronapaketissa mikä pitäisi jollain aikataululla kopsahtaa jokaiseen postiluukkuun?
Parasetamoliahan on suositeltu oireisiin ympäri maailman, ja kehotettu tulehdusta alentavia välttämään. Miksi meillä ei vielä ole infottu? Kun buranaa ei meillä ole vielä niin runsain mitoin kokeiltu että tiedettäisiin? Eihän täällä muutoinkaan terveydenhuollolle tunnu muualta maailmasta tarjolla oleva tieto kelpaavan, pyörä pitää aina keksiä itse uudelleen, ja yleensä vielä neliskanttisilla renkailla ilman satulaa.
Jotkut vetää kipulääkkeitä jatkuvasti, pelkästään varmuuden vuoksi.
Korona-testi kirjoitti:
Kuinka monta korona-testiä Suomessa on tähän mennessä tehty?
Mitä se sinulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on olo että tämä on painajainen josta haluan jo herätä. Suomen osalta tulee jatkuvasti huonoja päätöksiä ja huonoja uutisia, puolivillaista toimintaa, toiveajattelua, totuuden vääristämistä, resurssien riittämättömyyttä, mutuilua, vähättelyä, toimimattomuutta ja suoranaista vaarantamista. Halu ja resurssit loppuivat ennen kuin alkoivatkaan. Olemme omillamme kaikki.
Oletko äänestänyt niitä, jotka kannattavat julkisen sektorin, ml. terveydenhuolto, alasajoa?
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa asuvan ystäväni instaa ja kuulumisia kun seuraa niin oikein kateus iskee kuinka heillä on järkevä hallitus joka on ottanut tämän pandemian vakavasti. Siellä infektiomäärä nousi yhdessä päivässä sadasta viiteen sataan ja sinä iltana koko maa pistettiin käytännössä kiinni 2 viikoksi. Kaikki koulut suljettiin, kaikki mahdolliset työntekijät kotiin etätöihin tai pakkolomalle, kaikki baarit, kahvilat, ravintolat, kuntosalit, kirjastot, jne kiinni, julkisissa kulkuvälineissä ei saa istua vierekkäin... rajatkin suljettiin pari päivää myöhemmin. Ihmiset pysyttelevät kotona jotta leviäminen saataisiin kuriin.
Järeiden toimenpiteiden myötä uusien tapausten määrä on lähes pysähtynyt. Sairastuneiden määrä ei päässyt valloittamaan terveydenhuoltosysteemiä kuten Italiassa, jossa odotettiin aivan liian kauan. Miksi Suomi vaan chillailee ja sanoo että katsotaan, katsotaan?
Saa nähdä miten käy Tanskan talouden! Veikkaan että moni yritys menee nurin
Ruotsi pyytää kohta Suomen viljat: https://sverigesradio.se/ekonomiekotextra
Kohdasta 11:21 yleisesti hamstrauksesta ja varmuusvarastojen puuttumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tuntevat Marshallin protokolla-hoidon, jonka keksi amerikkalainen insinööri Trevor Marshall jo lähes 20 vuotta sitten. Muistaakseni vuonna 2005 HUS:ia pyydettiin tutkimaan hoitoa sarkoidoosiin, mutta eivät suostuneet siihen. Sen jälkeen useimmat ihmiset ovat joutuneet jollakin tapaa ohi järjestelmän hankkimaan hoidon itselleen ja lääkkeet siihen: eli runsaasti mikrobi-infektioita parantavia antibiootteja ja olmea. Se hoito parantaa kaiken, koska kaikki krooniset sairaudet ovat pohjimmiltaan infektioita kudoksissa ja elimissä.
Immunopatologia oli ongelma alussa, kun lääketiede on aivopessyt ihmiset lopettamaan lääkkeet, jos tulee oireita. Hyvin nopeasti kävi kuitenkin selväksi että oireet antibioottihoidosta tulevat tietenkin siitä kun mikrobit kuolevat ja immuunipuolustus aktivoituu siivomaan jälkiä. Sitäkin voidaan hallita annostelemalla vähemmän antibiootteja, jos tulee tyrmäyksiä alussa.
THL ei muuten tiedä myöskään mitään MP-hoidosta, ja eivät tosiaankaan ole kiinnostuneitakaan. Kiina taisi olla ainoa maa, jolle MP-hoito kelpasi sellaisenaan, länsimaiselle lääketieteelle parantavat hoidot taitavat olla punainen vaate, joka haittaa liikaa bisneksiä. Mutta nykyään luulen että jokainen, joka haluaa oikeaa hoitoa, löytää netistä tietoa Marshallin protokollasta. Kiina osaa hoitaa asioita oikein kuten Wuhanin korona osoitti.
Marshallin protokolla on ihan järkyttävää huuhaata. Insinööri on halunnut keksiä jonkin asian joka kantaa hänen nimeään. Koko hoito on simuloitu, eikä testattu toimivaksi ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hus kumosi päätöksensä pitää työntekijänsä karanteenissa ulkomaanmatkan jälkeen – oireettomat suoraan töihin
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri on kumonnut aiemman linjauksensa koskien ulkomailta palanneiden työntekijöiden karanteenia. Uudessa linjauksessa oireettomat työntekijät voivat palata suoraan takaisin töihin. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Helsingin Sanomat.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hus-kumosi-paatoksensa-pitaa-tyonte…
Lieneekö syynä työntekijöiden vähyys? On ammatteja, joihin ei ole ihmisiä varalla odottamassa missään.
Siihen tuossa vedotaan, ettei ole mahdollista kaikkia ulkomailta palaavia sairaanhoidon työntekijöitä laittaa 2 viikoksi kotiin. Miksi ne on lähteneet? Montako heitä on? Ja miten muka ei ole mahdollista? Meillähän piti olla se aukoton varautumissuunnitelma sairaanhoidossa sen mukaan, että kaikki menee kuin Strömsössä vaikka 35% suomalaisista sairastuisi tähän. Kun sairastuneiden määrä ylitti 200 hlöä, meillä altistetaan riskeille koko henkilökunta ja potiaat. Miten tää nyt näin meni?
Vierailija kirjoitti:
Raha ja tilastot tämän testaamattomuuden syy. On täällä kyllä reilu meininki, törkeetä.
Tiedän tälläkin hetkellä kymmenen henkeä kellä mahdollisesti corona mutta ei testata ja sitten sitä levitetään ympäriinsä. Eivät voi olla pois töistä kun rahaa ei tule muuten. Erikoinen on tämä suomen valitsema linja.
Hallituksen suositus oli testata laajemmin, mutta THL ohjeisti silti tiukemmat kriteerit ja yksittäiset sairaanhoitopiirit vielä sitäkin rajatumman pääsyn testiin.
Jättäkää vanhemmat lapset kotiin keillä se vaan on suinkin mahdollista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toistanpa itseäni muutaman päivän takaa mutta tilanne on pahentunut niin paljon, etten usko enää todeksi. Minulla on laskettu aika alle viikon päästä ja synnyttää pitäisi HUSissa. Pelottaa niin paljon. Aikaisemminkin pelkäsin synnytystä mutta ihan muista syistä. Nyt pelkään, että hoitohenkilökunta tartuttaa meihin tappavan taudin. Tätäkö on hyvinvointiyhteiskunta?!
Tosin lapsille ja vauvoille tämä ei tietävästi ole niin vaarallinen kuin vanhoille ihmisille. Jos lasketaan, että suomessa on kahdella sadalla ihmisellä tämä sairaus, joka on ollut jo tovin olemassa ja suomen väestönmäärä. On kovin epätodennäköistä, että tämä tarttuisi juuri itteensä.
Coronan pitkäaikaista vaikutusta vauvoihin tai raskaana oleviin ei tiedetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on olo että tämä on painajainen josta haluan jo herätä. Suomen osalta tulee jatkuvasti huonoja päätöksiä ja huonoja uutisia, puolivillaista toimintaa, toiveajattelua, totuuden vääristämistä, resurssien riittämättömyyttä, mutuilua, vähättelyä, toimimattomuutta ja suoranaista vaarantamista. Halu ja resurssit loppuivat ennen kuin alkoivatkaan. Olemme omillamme kaikki.
Koronapandemia on todellakin silmät avaava ja samalla karmea herätys siitä, mihin tämä maa pystyy kriisitilanteessa. Ei yhtään v***n mihinkään!
Hei tämä ei ole normaali kriisitilanne. Mieluummin olisin elänyt vaikka toisen maailmansodan aikana.
Nyt on karannut sellainen virus mitä ei koskaan olisi pitänyt antaa karata. Ihmeellistä on se kuinka pihalla kaikki olivat. Thl ohjeisti että saa matkata ja mennä oireettomanakin töihin vaikka kyseessä on maailmanlopun virus. Mikään länsimaa ei toiminut ajoissa.
Raamattu esiin vaan!
Numeroita kirjoitti:
HELP! Pastan stalkkerit! Tarvitsen apua! Kianoush Jahanpour, Health Ministry spokesman Iranista on Twitterissä. Siellä jossain pitäisi olla sen Tweeteissä ikäjakauma kuolemista, joka näyttäisi olevan toisenlainen kuin länsimaissa. En löydä tiliä?
entekhab.ir/002FRe
Olisiko tämä
https://www.vauva.fi/comment/41663075#comment-41663075
Tuonsuuntainen sen luulisi olevan jos terveydenhoito brakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No veikkaan, että poikkeuslaki otetaan käyttöön maanantain ja tiistain välisenä yönä.
Mutta mitä on tehty tähän mennessä? Ei yhtään mitään. Eikö meidän pääministeriä hävetä?
Mitä olet itse tehnyt? Muuta kuin istunut netissä 24/7 haukkumassa hallitusta ja pelännyt koronaa.
Mitä katastrofaalista on nyt sitten tapahtunut? Villi veikkaus: sinulta on evätty koronatestaus.