Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarinalainen Petri Hollmen kertoo Ylen sivuilla korna oiridensa olevan flunssaakin lievempiä: "Minulla on sellainen olo, että olisin nukkunut huonosti. En urheilemaan lähtisi, mutta nuutuneisuuden lisäksi ei ole mitään oireita, vaikka kuinka koetan tutkiskella kaikkia kehon tuntoja."
Tästä epäilen itsekin sairastaneeni koronan tajuamatta sitä itse ollenkaan. Oli vaan tosi väsynyt olo, ei muita oireita. Kaikki muut töissä olivat tavallisessa flunssassa, mutta kukaan ei edes sairaslomalla. Aika lievää siis oli.
Suurun osahan tulee saamaan tämän tosi lievänä. Toivottavasti tästä hysteriasta otetaa nyt opiksi seuraavaa kertaa varten.
Suosittelen tämän vauvapalstan sulkemista. Täällä levitetään paljon valheellista tietoa ja hysteriaa.
Tota noin...Eikö juuri lehtijutuissa usein ole se väärä informaatio ja se, mitä THL on kertonut? Tai miten sä selität sen, että aika moni vauvapalstalta tiesi jo ketjun alussa, että virus säilyy pinnoilla vuorokausia ja että myös oireeton tartuttaa? THL kertoi jotain muuta alussa. Mutta anna mä neuvon - älä lue, jos et tykkää. Ei kukaan väkisin pakottaa. Mutta minusta tulee tämän kaiken jälkeen poliitikko - se on varma. Ja mä aion tehdä hyvä ihmisille ja taistella epäoikeudenmukaisuuden vastaan. Ja tiedon piilottamisen vastaan. Tarvitaan uusi puolue.
150 000:n tartunnan raja meni juuri rikki. Kahdeksan päivää sitten meni 100 000 rikki.
Minua vähän mietityttää sellainen... että olen taaperon totaaliyh ja kuulun itse riskiryhmään (astma ja korkea verenpaine, joka alkoi raskauden aikana eikä sitä ole saatu lääkityksellä toistaiseksi kuriin). Lähimmät tukijoukot ovat tällä hetkellä 400km päässä (olen perähikiällä opiskelemassa). Oletetaan, että sairastun täällä perähikiällä ja joudun hengityskoneeseen, niin mitä tälle lapselleni tapahtuu? Vanhempani kuuluvat siihen pahimpaan riskiryhmään (sydän ongelmia), joten sinne lasta on turha tunkea, veljeni vaimoineen on luvannut jo lapsestani huolehtia ennen syntymää jos itselleni käy jotain... mutta millä sen sinne 400km päähän kiikuttaa? Ottavatko sossuntädit sitten karaantenitaaperon hoiviinsa silläkin uhalla, että sairastuvat itse? Normaalisti se tuskin olisi ongelma... ei kai karanteenitaaperoa voi sijaiskotiinkaan sijoittaa?
” Vain viisi prosenttia tapauksista on ollut sellaisia, jotka ovat olleet tehohoidon tarpeessa. Siinä mielessä voidaan ajatella, että uusi koronavirus on samanlainen kuin influenssa. Eli jospa sittenkin hyvin pieni osa saa vakavan taudin, THL:n Ylilääkäri Hanna Nohynek sanoo.”
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006439416.html
Eli kun meillä on nyt todettua 215 tartuntaa, tehohoidossa pitäisi laskennallisesti olla 10-11 potilasta?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin en vaan ymmärrä tätä yhtälöä.
Hallituksen mielestä ei syytä huoleen, mutta tilanne on kuitenkin niin huono ettei kaikkia tapauksia edes pystytä laskemaan ja ihmisiä testaamaan.
Mitä pitäisi tapahtua että päättäjien mielestä kannattaisi ottaa valmiuslaki käyttöön? Ehkä kolmas maailmansota tämän päälle ja atomipommi siihen lisäksi?
No mitä tehdään muualla? Aivan naurettavia 14 päivän leikkikaranteeneja sun muita. 35 päivää pitäis kaikki mahdolliset altistuneet karanteerata täyssuojattuna yms eteläkorean singaporen metodit.
Täällä thl ylilekuri ohjeisti käytännössä että kaivoon hyppääminen on riskitöntä ja sinne kaivoonhan hypättiin joukolla sydänkirurgeja myöden:)
Saksakin jo myönsi että lähes kaikki saa. Toisaalta on äärimmäisen vaikea torjua.
Raamattu esille viimeistän Nyt!
Ei kai tuomiopäivän kello ole koskaan ollut leikillään lähimpänä keskiyötä.
Dooms day
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta ON kuollut Suomessa koronaan?
10 kuitenin sairaalahoidossa jo meilläkin. Eli ei leikin asia.
Britannian löyhä linja kerää arvostelua: hallitus tahtoo kasvattaa väestön immuniteettia, eikä kaikkia tartuntoja pyritä torjumaan.
KRITIIKKIÄ on Britanniassa herättänyt Johnsonin hallituksen tavoite kasvattaa väestön immuniteettia – eli niin sanottua laumasuojaa – eikä niinkään torjua kaikkia mahdollisia tartuntoja.
Hallitus pyrkii lykkäämään ja madaltamaan epidemian huippua, jotta terveydenhuollon kapasiteetti ei loppuisi heti alkuunsa. Britannialla on vähemmän vuodepaikkoja henkeä kohden kuin esimerkiksi Italialla ja Ranskalla.
”Immuniteettia voidaan rakentaa, koska suurimmalle osalle ihmisistä sairaus tulee lievänä. Näin entistä isompi määrä ihmisiä tulisi immuuneiksi, ja voimme vähentää tartuntojen määrää samalla kuin suojelemme kaikkein heikompia”, brittihallituksen tiedeneuvonantaja Sir Patrick Vallance sanoi BBC:n radiohaastattelussa perjantaina.
Brittihallituksen linjasta seuraa, että kaikkea sosiaalista kanssakäymistä ei haluta vetää minimiin nyt heti. Jos näin tehtäisiin, saattaisi epidemia tulla takaisin entistäkin voimakkaampana myöhemmin tänä vuonna.
Väestön immuniteettia ei kuitenkaan synny, ellei merkittävä osa ihmisistä saa koronavirustartuntaa. Tämä taas tarkoittaa käytännössä sitä, että osa tartunnan saaneista tulee väistämättä kuolemaan. Kriitikoiden mielestä hallituksen linjaan liittyy myös monia olettamia, joiden paikkansapitävyydestä ei ole varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat tai muut läheiset ovat muutenkin yksinäisiä. Tarvitseeko pelätä tartuttavansa heidät, jos käy kylässä? Uskaltaako olla yhteydessä?
Voi heille soittaakin useammin, eikä välttämättä mennä henk.kohtaisesti käymään.
Thl: n ohje on, ettei edes lievässä flunssassa pidä mennä isovanhempien tai muidenkaan iäkkäiden luo.
Jos iäkäs sairastuu flunssaan, se on riski koronan tarttumiseen helpommin. Järkeä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalainen ruokatehdas? Siis Valio?
Valio nimenomaan. Kohta näkyy kauppojen hyllyllä. Olen allekirjoittanut paperin, jossa lupaan olla hiljaa. En vain voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarinalainen Petri Hollmen kertoo Ylen sivuilla korna oiridensa olevan flunssaakin lievempiä: "Minulla on sellainen olo, että olisin nukkunut huonosti. En urheilemaan lähtisi, mutta nuutuneisuuden lisäksi ei ole mitään oireita, vaikka kuinka koetan tutkiskella kaikkia kehon tuntoja."
Tästä epäilen itsekin sairastaneeni koronan tajuamatta sitä itse ollenkaan. Oli vaan tosi väsynyt olo, ei muita oireita. Kaikki muut töissä olivat tavallisessa flunssassa, mutta kukaan ei edes sairaslomalla. Aika lievää siis oli.
Suurun osahan tulee saamaan tämän tosi lievänä. Toivottavasti tästä hysteriasta otetaa nyt opiksi seuraavaa kertaa varten.
Ensin tämä alkaakin lievänä, mutta oireet voi muuttua viikon kahden sairastamisen jälkeen vähemmän lieviksi ihan perusterveelläkin. Yleensä vielä menee niin, että oireet lievenee aiemmastakin ja sitten pahenee ihan silmänräpäyksessä.
Kukaan ei voi sanoa miten omalla kohdalla käy ennen kuin on sairastanut taudin läpi. Senkin jälkeen jää nähtäväksi mitä jälkiseuraamuksia lievästäkin versiosta on.
Suurin osa sairastaa lievänä.
Älä nyt viitsi pilata hyvää hysteriaa. Netistä löytyy vaikka millä mitalla sairaskertomuksia jo englanniksi, ja nekin, joilla on ollut vakavampi versio taudista ovat kertoneet lähipiiristään lähes kaikkien tai ihan kaikkien tyyliin vaan saaneen kuumetta ja yskää pariksi päiväksi. Ja nämä on sairastuneet jo 3-4 viikkoa sitten, eli se ”kamala pahenemisvaihe” olisi jo pitänyt tulla. Tosin tuo yksi mies (ilmeisesti amerikkalainen sotilas Italiassa) vielä pelkäsi mahdollista bakteerijälkitautia, joka voi vakavissa tapauksissa iskeä vielä tässä vaiheessa.
Samoin suosittelen kaikkia katsomaan YLE Areenasta Ykkösaamun ja HUS:n Asko Järvinen haastattelun. Koronaa ei esim. ole todennäköisesti tarjolla ruokatavaroissa, mutta erilaisissa kahvoissa, kaiteissa yms. Sitä voi olla jos siivous ei ole kunnossa (koska niihin kosketaan koko ajan).
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että te vauvapalstalaiset olette ainoat, jotka eivät ole tyytyväisiä Suomen viranomaisten toimintaan. Kun asiaa tavalliselta kaduntallaajalta kysytään, on mielipide varisn erilainen:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006439191.html
HS:n haastattelemat suomalaiset kertovat, miten koronavirus vaikuttaa arkeen. Kaikki ovat sitä mieltä että viranomaiset ovat Suomessa hoitaneet asiat todella hyvin, paljon paremmin kuin monessa muussa maassa. Jotkut tosin syyttävät viranomaisia ylireagoinnista ja turhasta paniikinlietsonnasta.
Tottakai täällä on alusta asti ymmärretty, että väärin seurattu, huono homma kaikki ulkomaalaisten pelletutkijoiden virustutkimukset ja kansainvälinen media (ei sisällä edes tabloideja). Suomessa on ihan oma korona, johtuu harvasta asutuksesta, ja suomalaiset ovat muutenkin immuuni kansa. Muu maailma on taas väärässä, niin aina.
Juuri luin somesta erään nelikymppisen selostuksen hänen koronastaan. Oli perheensä kanssa ollut Itävallassa lomalla, jolloin ei vieä ollut siellä päin tiedossa montaa tapausta. Oli kuulemma pessyt käsiään tavallista paremmin ja käyttänyt käsidesiä. Sen matkan jälkeen oli tullut todella lieviä oireita, joita ei edes meinannut flunssan oireiksi tunnistaa. Ihan lievää lämpöä. Sitten hän huomasi, että Itävallassa oli alkanut tulla enemmänkin korona-tapauksia, joten hän ajatteli varmuuden vuoksi hakeutua testeihin. Hänellä todettiin korona. Hän on ollut muutaman päivän karanteenissa, eikä kuulemma normaaliolotilasta juuri erota tilaansa. Eli erittäin lievä tapaus hän ja hänen perheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta ON kuollut Suomessa koronaan?
10 kuitenin sairaalahoidossa jo meilläkin. Eli ei leikin asia.
Mutta onko yhtään kuollut?
Vierailija kirjoitti:
150 000:n tartunnan raja meni juuri rikki. Kahdeksan päivää sitten meni 100 000 rikki.
Mistä katsot? Worldometersissä uupuu vielä 19 sairastunutta
Vierailija kirjoitti:
Mitä vttua? Mikse niitä kuole jo?
Niitä? Toivottavasti olet itse eka.
Vierailija kirjoitti:
Haaparannan koulun koronaan sairastunut oireeton opettaja palasi yhden päivän poissa olon jälkeen opettamaan, vaikka korona testi oli positiivinen! Sukulaisen lapsi opiskelee tuolla ja kertoi tänään, että näin oli päätetty, koska oireettoman ei tiedetä tartuttavan. Ihan hullua!
Ja vielä oudompaa on tämä siinä valossa, että prinssi Daniel, joka vieraili tuossa koulussa, ei edes tavannut tätä kyseistä opettajaa, mutta asiaan suhtauduttiin suurella vakavuudella silti, että tauti ei leviäisi Ruotsin hoviin.
Eli onko tämä opettaja nyt korona-riski vai ei? Aika ristiriitaisia toimia mun mielestä.
On todettu fakta jo yli kuukausi sitten että oireeton ihminen tartuttaa tätä ihan samalla tavalla kuin sairas ihminen. 14 päivän karanteenit on minimejä mutta niidenkin jälkeen on tullut tartuntoja.
Paljon on tapauksia missä ihminen on sairas viikon ja sitten ''parantuu'' muutamaksi päiväksi ja muutaman päivän jälkeen virus hyökkää kehossa uudestaan ja henkilö sairastuu entistä kovemmin.
Mua sattuu nähdä että koulutetut ihmiset ei ymmärrä näitä asioita.
ja s joka matkusti juuri tuntikausia ruuhka bussissa ja junalla kipeänä kaupungille ja sitten lääkäriin täyden odotustilan istuskelun 3 tuntia kautta ja paljastui koronaksi
Kyllä teki hyvää kävellä pitkä lenkki metsässä mikä tuoksu ,eikä coronasta tietoakaan
🌲🐿️🌲🦉🌲
Uutiset kannattaa lukea loppuun asti. Tuossa jutussa sanottiin muusikon voivan hyvin. Sairaanhoitopiirien kriteerit testaukseen vaihtelevat. Tuo oli Päijät-Hämeen ensimmäinen diagnosoitu tartunta. Siellä oletettavasti testataan vielä toistaiseksi eri kriteerein kuin muissa sairaanhoitopiireissä, jotka ovat nyt tiukentaneet kriteereitä.