Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Ukrainassa kuoli ensimmäinen uhri koronaan. 71v mies.
Myös Butundissa kuoli 68 vuotias sairaalassa.
Helsingissä vammaisten päivätoiminta suljetaan muttei päiväkoteja ja kouluja.
Eli toisin sanoen minun työpaikkani ovet menevät säppiin mutta lasteni tulisi käydä tartuntalaitoksissa entiseen malliin. Jos kerta olen lomautettuna saa lapsenikin jäädä kotiin sanovat muut mitä sanovat
Laitoin tänne aiemmin viestiä etten saa testiä vaikka Huben-kontakti jolla ollut vakavat oireet, mutta hänelle ei tehty testiä.
Oireeni hävisi 5 päiväksi ja palasi takaisin. Keuhkojen päällä tuntuu paino ja oksensin limaa, henki ei kulje kunnolla, kuumetta. Nyt myös mies ja lapsi alkoivat yskiä.
Soitin koronanumeroon josko nyt saisin testin. Vastsus: testejä saa vain hoitohlökunta ja varmistetun sairaan lähellä ollut. Ei enää edes maista tulevat!
Pääsen keuhkokuviin jos tämä jatkuu vielä viikon.
Olisi kiva voida varoittaa läheisiä ja koulua, mutta ei sitten.
Olen omatoimisesti tehnyt etätöitä, mutta terveinä päivinä kävin kaupungilla.
Miksi testi on asia jossa säästetään? Kuitenkin sanotaan, että ketjuja kannattaisi vielä selvittää.
Onko Japanissa kuollut jo?
Kertoisiko joku noille toimittajille, jotka haalivat tutkijoitakin pohtimaan, miksi ihmiset hamstraavat, että kyllä me tiedetään, että saa sitä ruokaa myöhemminkin. Mutta saa myös coronan! Siitä on kyse. Terv. kuukauden jo varautunut, kiitos tämän palstan.
Vierailija kirjoitti:
Espanja tänään: +1188 ja -36.
Huimaa menoa siellä.
Tilanne pahenee päivä päivältä aurinkorannikkolla, jossa on paljon iäkkäitä suomalaisia. Toivottavasti osaavat olla varovaisia siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä tiedote: Itakliassa riehuva virus on eri kantaa kuin Kiinan.
Jollain alueella ruumishuoneet niin täynnä, että kuolleet viedään sairaalasta suoraan kirkkoon.
Lähde: Twitter, Anton Monti, suomalais-italialainen tietokirjailija. Liittykää seuraajiin.
Painostakaa Suomen hallitusta ryhtymään kovempiin toimiin!!
Pitääkö tuo tulkita siten, että virus on muuntunut vaarallisemmaksi?
Tuo voisi hyvinkin puhua sen puolesta, että tämä tosiaan on bio-ase joka vapautettiin ihan tahallaan. Oman kansan kimppuun päästettiin lievempi versio joka toki tap paisi paljon ihmisiä ja tulisi taloudellisesti kalliiksi mutta se uhraus oltiin valmiita tekemään suuremman hyvän vuoksi. Siinä nimittäin saatiin itselle alibi sekä palkkio tästä on noukittavissa tulevaisuudessa kun muualla on rampauduttu paljon pahemmin.
Maailmalle levitettiin sitten saman tekeleen vielä vttumaisempi kaksonen pykälän pidemmällä itämisajalla jolloin tu ho on liki täydellinen, koska tiedettiin ettei eurooppa/amerikka ole valmis samanlaisiin toimiin ja rajoituksiin heti kättelyssä eikä varsinkaan kun tilanne ei ensin näytä niin pahalta. Ja sitten kun se näyttää niin onkin jo myöhäistä tehdä mitään.
Olen koko ajan ollut sitä mieltä että tämä on biologinen ase. Näyttää että suomalaiset ovat oikein erityinen testiryhmä. Suomen kansan geenit ovatkin varsin erikoiset muuhun maailmaan verrattuna.
Totean, että ainakin siitä pidettiin huoli että virus pääsee varmasti leviämään suomalaisiin ja koko maahan, oikein ikään kuin varmistettiin se. Niin tyhmiä en näitä ns. asiantuntijoita sentään kykene pitämään, etteivätkö muka olisi tajunneet asian vakavuutta.
Strategia: levitetään virus ympäriinsä, vähätellään, vaiennetaan kansa, naureskellaan ylimielisesti.
Sitten kun on homma hoidettu, ilmoitetaan että kuolleita tulee.
On ne vitsikkäitä ukkoja.
Terveisin, todellinen kyynikko
Vierailija kirjoitti:
Levitän käteni antautumisen merkiksi. Kaikki valmistautuminen näyttäisi olleen omalla kohdallani turhaa. Aloitin valmistautumaan tähän jo yli kuukausi sitten ostamalla elintarvikkeita, hengityssuojaimia ja reilu kaksi viikkoa sitten myös vessapaperia. Ajatuksena oli siis se, että kun siirrymme etätyöskentelyyn ja lapset jäävät kotiin emme myöskään kävisi ihmisten ilmoilla, mutta näyttää siltä, että varautuminen oli turhaa.
Appivanhemmat, 70-vuoden molemmin puolin naureskelevat vain tälle asialle. Kumpikaan ei ole muuttanut, eikä aio muuttaa tapojaan. Toisella on sydäntaudin lisäksi astma, eli hän kuuluu iskiryhmään, millä perusteella hänen on turvauduttava joka vuosi myös influenssapiikkiin. Ei kuulemma ole influenssaa kummempi eikä se tule koskaan ilmaantumaan tänne. Varoitin heitä jo tammikuussa siitä, että virus tulee kyllä levittäytymään kaikkialle, ja kehotin taas uudelleen varautumaan edes joillain tavoin siihen, että tauti voi iskeä myös lähipiiriin. He ovat jopa niin uppiniskaisia, että pitävät jopa käsienpesuohjeita naurettavina ylilyönteinä.
Tilanne on siltä osin toivoton, että appivanhempani riskeeraavat itsensä lisäksi myös meidät. Ei heitä voi hätistellä poiskaan ovelta, eikä vaimoni tohdi olla auttamatta heitä, kun he tarvitsevat sitä. Ei mene ehkä pitkään, kun heidänkin on tunnustettava tosiasiat. Valitettavasti myös omat vanhempani ovat lähes yhtä sokeita. Tavallisena keväänä he olisivat jo mökillä, mutta jostain syystä he ovat saaneet päähänsä jäädä kaupunkiin.
Ei!
Älä missään tapauksessa luovuta.
Olet itseäsi tyhmempien joukossa.
Tiedän, se on raskasta.
Mut älä anna periksi. Vastahan tämä on alkamassa.💪
Etela-Korea kehitti omat toimivat testit parissa viikossa ja siella tautia rajoitetaan aktiivisesti. Suomessa ja ruotsissa on nyt rajoitettu vaeston testaamista. Kiva tietaa etta maksetut verorahat ovat menneet ihan johonkin muuhun kuin kansalaisten suojeluun ja palveluiden kehittamiseen niita tarvitseville. Suurtukholman parin miljoonan asukkaan alueella on tehohoitopaikkoja 80:lle potilaalle, muut itsehoitakoon. Ja nyt suomi seuraa ruotsin esimerkkia ja kansalaiset jatetaan oman onnensa nojaan. Heraa kysymys miksi tautitilastoja yritetaan saada ihan pakkokeinoin pysymaaan alhaisina. Mita hyotya tasta on kenellekaan?
Espanjaan julistettu juuri hätätila.
Italiassa kai suurin osa iäkkäistä asuu kotona jossa myös muitakin. Ei siellä sullota vanhainkoteihin sun muihin säilytyspaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin tänne aiemmin viestiä etten saa testiä vaikka Huben-kontakti jolla ollut vakavat oireet, mutta hänelle ei tehty testiä.
Oireeni hävisi 5 päiväksi ja palasi takaisin. Keuhkojen päällä tuntuu paino ja oksensin limaa, henki ei kulje kunnolla, kuumetta. Nyt myös mies ja lapsi alkoivat yskiä.
Soitin koronanumeroon josko nyt saisin testin. Vastsus: testejä saa vain hoitohlökunta ja varmistetun sairaan lähellä ollut. Ei enää edes maista tulevat!
Olen omatoimisesti tehnyt etätöitä, mutta terveinä päivinä kävin kaupungilla.Miksi testi on asia jossa säästetään? Kuitenkin sanotaan, että ketjuja kannattaisi vielä selvittää.
Ihmiskoe johon valittu Suomen kansa.
Ei sen kummempaa minun mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että täällä valitetaan kun Suomessa on vain 155 koronaan sairastunutta. Että niin huonosti ovat hallitus ja THL hoitaneet taas asian. Mikä teitä oikein riivaa?
Oikeasti rupean uskomaan että täällä on oikeasti päättäjiä ja heidän apulaisiaan heittämässä kommentteja kuten yllä oleva, ei enää ehkä ole pelkkiä trolleja kyseessä, yritetään epätoivoisesti pelastaa ne maineen rippeet
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä vammaisten päivätoiminta suljetaan muttei päiväkoteja ja kouluja.
Eli toisin sanoen minun työpaikkani ovet menevät säppiin mutta lasteni tulisi käydä tartuntalaitoksissa entiseen malliin. Jos kerta olen lomautettuna saa lapsenikin jäädä kotiin sanovat muut mitä sanovat
Tietysti jäävät. Nyt pitää kansalaisten itse käyttää järkeä, kun hallitus ei sitä tee. Lapset ei mene kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tilasin lisää jemmaan Bronchosania, Karvakorvaa, Propolista, sinkkiä, magnesiumia, c-vitamiinia ja d-vitamiinia.
Nuo luontaistuotetipat ovat auttaneet mua hengenahdistuksen kanssa nyt kun mulla on ollut kolme kuukautta ihan kauhea yskä/hinkuyskä/astma/mikä hitsi lieneekään.
Laitan inkiväärimehutilkkaan noita sallitut määrät samaan aikaan ja auttaa oikeasti.
Samoin meillä on tankattu nyt noita vitamiineja ja sinkkiä.
Myös magnesiumin oon kuvitellut auttavan jonkin verran keuhkojen toimintaan.
Oon ottanut aika paljon Puhdistamon magnesiumia ja sinkkiä.
Auttaako Propral? Mulla on sitä. Super Sinkkiä on myös.
Muistakaa se nac myös, tuo tappaa täyttämällä keuhkot limalla ja nac pitää sen liman juoksevana.
Ainakin siinä on mahdollisuus, että se voisi auttaa.
Itselläni se lopettaa tavalliset flunssat heti alkuunsa.
Mikä on nac? Anteeksi tietämättömyyteni.
Tuossa on wikisivu siitä-
https://fi.wikipedia.org/wiki/Asetyylikysteiini
Sitä saa tosiaan suomessa esim. mucomyst nimisenä, itse tilaan sitä puhtaana jauheena netistä.
Jos sitä ei ole täysin jo hamstrattu apteekeista, niin kannattaa ostaa varalle.
Miten siis tuota käytät normaalisti ja miten käyttäisit koronan kanssa?
Kiitti jos jaksat selittää.
T. ap
Käytän tuota joka päivä pienen annoksen, koska se piristää, mutta koronassa kokeilisin ottaa isompia annoksia, jotta hengitystiet pysyisivät auki.
NAC ei sovellu jatkuvaan käyttöön. Sitä on turvallista käyttää yhtäjaksoisesti reilun viikon ajan. Muistakaa myös, että monet luontaistuotteet, rohdokset ja vitamiinit yms. voivat vaikuttaa reseptilääkkeiden imeytymiseen eivätkä ne kaikki sovi välttämättä yhtäaikaiseen käyttöön. Esim. magnesium voi estää joidenkin reseptilääkkeiden imeytymisen ja inkivääri voi lisätä joidenkin vitamiinien imeytymistä.
NAC:ia saa tosiaan Suomessa apteekeista poretabletteina ja luontaistuoteliikkeistä kapseleina. Mitään tietoa ei ole siitä, miten NAC vaikuttaa koronaan. Se saattaa joidenkin flunssavirusten kohdalla estää viruksen replikoitumista ja sitä käytetään pääsääntöisesti limaa irrottavana yskänlääkkeenä. Sairaalassa NAC:ia käytetään parasetamolimyrkytyksen hoidossa.
Miksei tehdä kuten Italiassa, että koulut kiinni mutta niille jotka eivät voi jäädä kotiin järjestetään hoito tai palkallinen loma josta valtio maksaa työnantajalle osan. Tämä ratkaisisi hoitohenkilökunnan ongelman koskien lapsiaan.
Eli hoitohlökunnan lapsille järjestetty päivähoito.
Omat lapseni otin pois päiväkodista keskiviikkona.
Vierailija kirjoitti:
Olen omatoimisesti tehnyt etätöitä, mutta terveinä päivinä kävin kaupungilla.Miksi testi on asia jossa säästetään? Kuitenkin sanotaan, että ketjuja kannattaisi vielä selvittää.
En voi käsittää tätä toimintaa. Juuri on sanottu, että tilanne ei VIELÄ ole vaatinut järeitä toimenpiteitä ja yhtäkkiä annetaankin periksi.
Kirjoitin aiemmin: WHO:n tiedotustilaisuudessa nimenomaan painotetaan, että aggressiivinen testaaminen ja liikkumisen rajoittaminen on avaintekijöitä epidemian katkaisemiseen. Korostetaan jokaisen tapauksen esiin kaivamista ja tunnistamista.
Suomi toimii täysin päinvastaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin tänne aiemmin pviestiä etten saa testiä vaikka Huben-kontakti jolla ollut vakavat oireet, mutta hänelle ei tehty testiä.
Tämä on todella karu kuvaus, mikä on tilanne nyt. Toivon teille voimia ja paranemista! Pidä ajan tasalla.
Onko Italiassa enää yhtään vessapaperia?