Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
EI OLE TOTTA!!!
Sairaanhoitajakaverini (kohta entinen) tuli just Sveitsistä. Meni töihin vanhustenhoitoyksikköön.
InSane thl is back! HS
Pimeitä tartuntoja olisikin paljon.
Ja tuntemattomista lähteistä.
Salminen eilen illalla totesi, että kaikki on jäljitetty eikä poikkeustoimiin näinollen voida mennä.
Joka päivälle arpovat thlssä oman totuuden.
Päivän arvonnan aloittavat klo 10
Virallisina valvojina paikalle sattuneet hallitushenkilöt. Ketkä eivät vielä koronan kruunaamia. Korona = kruunu.
Joko testeihin otetaan muitakin kuin matkusteluporukkaa?
Ainoastaan sairaalakäyttöön tarkoitetut hengityssuojaimet toimivat, muut ovat huuhaa hommaa virusten kanssa. Aikaisemminkin tästä jo täällä sanoin.
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-hengityssuojasta-ei-ole-oikeasti-hyot…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi virus on odotettavissa seuraavien 20 vuoden aikana tai jo muutaman vuoden päästä. Nyt viimeistään kaikkien kannattaa alkaa kerätä vastustuskykyä, liikunnalla ja aktiivisella elämäntavalla.
Mä oon vuosia panostanut terveyteen syömällä hyvin ja liikkumalla. Veriarvot ei kuitenkaan kohene mitenkään. Sitten kärsin myös uniongelmista ja masennuksesta. Urheilustakaan en enää palaudu kunnolla. En oo edes vanha. Tohon päälle jos läheisiä alkaa mennä en tiedä miten päin olisi. Vtuttaa kun jotkut sitten vain ajattelevat noista vain itseään, muut on ihan sama, vanhukset ja sairaat ihan sama.
En tiedä haluanko olla katsomassa miten sellaset juhlii "kun ei käynyt mitään kun minulla on niin terveet elämäntavat". Johan ne tuolla ihmetteli jossain ketjussa kun joku sai kenkää runsaiden sairaspoissaolojen takia. Hölmöläiset retostelivat miten minä en ole ikinä kipeä kun minä minä ja minun erityiset elämäntavat! Jääkööt tänne pyörittämään tätä ihmemaata!
Mikä tahansa krooninen sairaus johtuu aina mikrobi-infektiosta elimistössä. Veriarvot eivät tietenkään parane silloin syömällä tai liikkumalla. Jos on mätäinen märkivä haava, et tietenkään odota että haava paranee syömällä tai liikkumalla?? Kroonisissa sairauksisa on aina infektiopesäke elimistössä, useinkin juuri peräsuolessa, mihin uloste kerääntyy, ja jossa on runsaasti mikrobeja. Parkinsonin taudissa esim. ulostamisongelmat ovat tavallisia. Masennukseen pitäisi olla suosituksena pitkät antibioottihoidot. Jos ei infektioilleen tee mitään, niin ne vuotavat lopulta yli, ja saa muutenkin antibioottikuurin johonkin vaivaan, joka ei paranna kuin akuutteja ilmentymiä isosta mikrobikuormasta.
Olet ihan väärässä. Antibiootit ne juuri ovat syypää moneen nykyajan sairauteen, kun ne tappaa kaikkia bakteereita ja mikrobeja, hyviäkin elimistön puolustajia. Jos haluat bakteerisi tasapainoon, niin täytyy muuttaa ruokavaliota. Liikkumalla elimistön aineenvaihdunta paranee, kuona poistuu ja energia liikkuu. Nukkuminen ja lepo on myös todella tärkeää. Se on kaikista paras apu nyt koronaa vastaan, koska nukkuessa kroppa kerää voimia ja uudistuu.
Vierailija kirjoitti:
EI OLE TOTTA!!!
Sairaanhoitajakaverini (kohta entinen) tuli just Sveitsistä. Meni töihin vanhustenhoitoyksikköön.
Linnaan ja heti pkle.
Svreitsi on yksi euroopan saastuneimmista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole hirveän pelokas ,mutta esim nämä tiedot vaihtelee koko ajan mikä varmasti huolestuttaa ihmisiä. Hetki sitten tuli miten siivoat kodin ja mitkä pinnat. Alkuun oli ohjeet käsidesiä käsidesiä ei huolta.Jotenkin huomasin ,että jaas eipä ole siivojia näkynnyt tuossa yhdessä kauppakeskuksessa.Toinen perutaan isot tapahtumat missä paljon ihmisiä.No paljon on isommmissa kouluissa enimmillään oppilaita kun laskee henkilökunnan.
Koti siivotaan normisti mutta mihin kosket kotona kuten ovenripat jne niin desinfioin kuten eteisen ja kylpyhuoneen ja hanat. Sähkökatsaisimet. Osaan tartun talouspaperilla. Menee touhu vainoharhaiseksi. Osa eteisen lattiaa kloriitilla ja kylpyhuoneen lattia.
Kertokaa kaikille vähättelijöille, että kyseessä on SARS (=Severe Acute Respiratory Syndrome). Viruksen nimi on SARS-Cov-2. Tämä ei ole mikään influenssa.
Vierailija kirjoitti:
Niinistö sen tiivisti: Terveys on pääasia, ei talous!
Se pitäisi päättäjien tajuta.
Ihan kiva, että sanoi niin.
Oikein se onkin.
Mutta pressan on hyvä huudella, kun ei itse
ole missään toteutusvastuussa.
Alan kyynistyä vallanpitäjiin.
Oppositio on aina olevinaan hallitusta
viisaampi. No, kun oppositio pääsee hallitukseen, ne tyrii vuorostaan.
Mutta punavihreitä en äänestä ikinä.
Mikäli olen hengissä edes. Niiden pääagenda
piti olla ihmisarvo, eikä siltä vaikuta.
Nehän on iloisesti uhraamassa ihmishenkiä
"kokonaistilanteen" alttarille.
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut nukuttua, koska tää koronasars
on niin järkyttävä.Eiliseen asti on vaan hoettu, että ei saa panikoida ja ei hätää, kunnes yhtäkkiä täysi
takinkääntö.
Nyt viesti onkin että huonosti käy.
Erityisesti jos olet riskiryhmää.Eli pelottaa. Mitä olen jutellut eri maissa asuvien tuttujen kanssa, niin niin pelottaa muitakin. Yhtäkkiä missään ei ole turvallista.
Mun italialainen kaveri on luonnollisesti aivan hädissään.
En mäkään osannut siihen mitään lohdullista sanoa.Voi olla, että tämä on nyt vaan vitsaus, joka niittää miljoonia ihmisiä, eikä sille mahdeta
mitään.
Suomen median varassa olleille eilinen varmasti olikin järkytys, eiväthän he ole tienneet viruksen laadusta ja ulkomaiden tilanteesta juuri mitään. Ei mikään ihme, että hamstraaminen alkoi. Täällä keskustelua seuranneet tuskin järkyttyivät muusta kuin siitä, ettei Suomi tee tarvittavia toimia leviämisen ehkäisemiseksi.
Lapsi oksentelee ja ripuloi. Uskaltaako päivystykseen viedä jos saa koronan kaupanpäälle :/
Suomalainen voittaa aina kirjoitti:
Lottoarvonta tänään jo klo 10.
Juice osui runoissaan pelottavan lähelle tätä meidän nykyistä lottoarvontaamme kun vitsaili että joka viikko arvotaan lobotomialeikkauksia ja päävoittajalle vielä hienompi palkinto. Kuoliaaksinuijinta. "Voittajat on nyt arvottu, siunaamme voittajia, Ja nyt arvomme tämän kierroksen päävoittajan.. Kaikki osallistuvat arvontaan, mutta joitakin myönnytyksiä on pitänyt tehdä, päättäjät ja sikariporras on täyttynyt jättää tilanahtauden vuoksi arvonnan ulkopuolelle, he eivät siis voi voittaa.... Voittajan kuoliaaksinuijinta tapahtuu joka keskiviikko eduskuntatalon portailla arvovaltaisen raadin läsnäollessa."
Eipä tuo nyt kovin kauas tästä meidän lottoarvonnasta.
Sanna Marin on etäpääte.
On alkanut aina enemmän tuntua siltä.
Marionettitrobotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kenkää töistä just sopivasti ennen kuin tää alkoi. Nyt vaan mietityttää auttaako mitään olla kotikaranteenissa jos asuu kerrostalossa. Aion silti välttää kontakteja asunnon ulkopuolelle.
Ahdistaa ihan älyttömästi miten vaarallinen tilanne jo on ja tuolla ulkona jos joutuu asioimaan ihmiset liikkuu ilman huolen häivää. Ihan kuin koko ympäröivä yhteiskunta kulkisi sumussa. Kohta sitten herätään, että miten tässä nyt näin kävi. Oikea kunnon Hölmölä. Ei mikään ihme, että päättäjätkin on mitä on. Noihan ne on valinnu.
Hävettääköhän yhtään niitäkään Naistenhuoneen kirjoittajia joiden mielestä piti saada ennen vaaleja vasemmiston naiset johtoasemiin? SDP:n tytöt tanssi vaali-illassa kuin pikkutytöt alakoulun diskossa. Jälki näkyy nyt.
Käytä rappuja, ei tarvi koskea nappuloiden eikä olla liian lähellä ihmistä.
Käsidesi ja talouspaperia kun poistun kotoa ja painan hissinappia ja hissi ei ota muita kyytiin. Tietenkin vois välillä kävellä 4 kerrosta.
https://www.sciencemag.org/news/2020/03/does-closing-schools-slow-sprea…
Hei kaikki, jotka haluatte painostaa päättäjiä koulujen ennaltaehkäisevään sulkemiseen. Tässä tuoreessa tiedelehden artikkelissa sanotaan, että proaktiivinen koulujen sulkeminen - sulkeminen ennen kuin koulussa on yhtäkään tartuntatapausta - on osoittautunut yhdeksi tehokkaimmista ei-lääkkeellisistä toimenpiteistä. Se suojaa koko koulua ympäröivää yhteiskuntaa, ei vain koulun ihmisiä tartunnoilta.
"Proactive school closures—closing schools before there’s a case there—have been shown to be one of the most powerful nonpharmaceutical interventions that we can deploy. Proactive school closures work like reactive school closures not just because they get the children, the little vectors, removed from circulation. It’s not just about keeping the kids safe. It’s keeping the whole community safe."
Eli jakakaa tätä tietoa rehtoreille ja politikoille.
Jokseenkin pelottavan hiljaista tartuntatilastotoissa. Onko rauhallinen hetki, eikö vain ole päivitetty tilannetta vai onko tulossa taas hyppy ylöspäin käyrään? https://www.worldometers.info/coronavirus/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut nukuttua, koska tää koronasars
on niin järkyttävä.Eiliseen asti on vaan hoettu, että ei saa panikoida ja ei hätää, kunnes yhtäkkiä täysi
takinkääntö.
Nyt viesti onkin että huonosti käy.
Erityisesti jos olet riskiryhmää.Eli pelottaa. Mitä olen jutellut eri maissa asuvien tuttujen kanssa, niin niin pelottaa muitakin. Yhtäkkiä missään ei ole turvallista.
Mun italialainen kaveri on luonnollisesti aivan hädissään.
En mäkään osannut siihen mitään lohdullista sanoa.Voi olla, että tämä on nyt vaan vitsaus, joka niittää miljoonia ihmisiä, eikä sille mahdeta
mitään.Suomen median varassa olleille eilinen varmasti olikin järkytys, eiväthän he ole tienneet viruksen laadusta ja ulkomaiden tilanteesta juuri mitään. Ei mikään ihme, että hamstraaminen alkoi. Täällä keskustelua seuranneet tuskin järkyttyivät muusta kuin siitä, ettei Suomi tee tarvittavia toimia leviämisen ehkäisemiseksi.
Kyllä mä olen täällä ollut.
Olen koko ajan ymmärtänyt että tottakai
birus leviää kun sitä ei millään tavoin estetä.
Järkytyin silti. 50 uutta tapausta minimaalisella testauksella yhdessä päivässä, sydänlääkärisähläys (eikä taatusti jää ainoaksi!) ja hallutus ja thl varoittelemassa että hoitoa ei riitä kaikille.
PK-seudulla isossa firmassa käynyt alkuviikosta vasta viime viikolla Italiasta palanneita pyörimässä. Ainakin mun kaveri ja sen työkaveri sairaana nyt ja koko toimisto altistunut. Oireet kuume, yskä, hengenahdistus ja lihaskipu uusimpana. Testi tehty työkaverista, mutta se ei ole valmis vielä. Ei karanteenissa kukaan, vain kehoitus pysyä etätöissä.
Tämä on tuskin ainoa laatuaan, eiköhän meillä ala pikkuhiljaa olemaan tilanne niin, ettei kytköksi voi enää juuri selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se tyhmä ajatus, että Sanna Marin ei halua, että valmiuslaki otetaan käyttöön, koska sitten hän menettää valtaa?
On se tyhmä ajatus, koska asia on juuri päin vastoin. Jos valmiuslaki otettaisiin käyttöön valtioneuvoston eli hallituksen valta lisääntyisi nykytilanteeseen verrattuna.
Niin mutta Marin joutuisi tehdä päätöksiä muiden kanssa ja myös presidentti saisi sananvaltaa.
Hän menettäisi asemansa.
#Stay_home!