Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
hallissa kirjoitti:
Koronan pitäs mielestäni ISKEÄ HALLITUKSEEN kunnolla niin sitten katsottas Sanna tytön ilmettä ja hallitusta mitä tekevät :)
Niille on varmaan luvattu paikka jossain bunkkerissa, mutta voi olla, että isommat herrat vaan käyttää niitä ja heittää naureskellen menemään käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se tyhmä ajatus, että Sanna Marin ei halua, että valmiuslaki otetaan käyttöön, koska sitten hän menettää valtaa?
En usko, että siitä kyse. Vaikuttaa aidosti haluavan suojella suomalaisia.
Mielestäni ennemminkin kyse siitä, että arkailee rajuja toimia, koska koittaa miettiä niiden päätösten vaikutuksia.
Itse kannatan rajuja toimia, koska siten eteneminen saadaan kuriin. Karanteenien, sulkujen, kotiutuksiin aiheuttamista ongelmista kyllä selvitää, nyt vana täytyisi saada tiukat rajaukset päälle.
Millä perusteella pääministeri vaikuttaa aidosti haluavan suojella suomalaisia? Silläkö ettei ole halukas tekemään yhtäkään kunnollista kulkutautia hidastavaa tai estävää päätöstä? Kukaan ei ole Suomessa vielä koronaan kuollut, mutta Sanna Marinin käsissä on verta jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
suomi on nukkunut ruusuisen unta. Aika herätä. Ottaa homma haltuun.
Juna meni jo. Hölmöläiset jäi laiturille.
Vierailija kirjoitti:
Täältä sivusta on toki helpompi huudella, kun sitä vastuuta ei ole. On ihan eri asia olla paineen alla ja tehdä siinä oikella rytmillä oikeita päätöksiä, oikeassa järjestyksessä. Kännyt ristiin hallituksen, presidentin, päättäjien puolesta, että päätöksiä tehdään oikea aikaisesti, oikealla temmolla.
Ei ole vastuuta?
Minä ainakin olen vastuussa omasta ja lasteni terveydestä. Sanoin naapurin mummon terveydestä ja monen muun lähellä asuvan terveydestä.
Ei minun tarvitse antaa minkään hymyilevä psykopaatin tsppaa itseäni tai läheisiäni. Vaikka Marin jakaakin meille disinformaatioita, pitää minun omilla toimillani pitää huoli siitä että läheiset eivätkä muutkaan vaarannu. En tiedä miten voisin elää jos minun takiani joku läheinen tai vaikka kaupan työntekijä kuolisi.
Joissakin maissa yksilön vastuu otetaan niin vakavasti, että karanteenin rikkomisesta saa vankilatuomion tai jopa murhasyytteen.
Marin aiheuttaa toimillaan kansanmurhan eikä näköjään ole vastuussa edes siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täältä sivusta on toki helpompi huudella, kun sitä vastuuta ei ole. On ihan eri asia olla paineen alla ja tehdä siinä oikella rytmillä oikeita päätöksiä, oikeassa järjestyksessä. Kännyt ristiin hallituksen, presidentin, päättäjien puolesta, että päätöksiä tehdään oikea aikaisesti, oikealla temmolla.
Oletko kenties hallituksessa? Sielläkin puhutaan suu vaahdossa päätösten tekemisestä, mutta mitään päätöksiä ei kuitenkaan tehdä. Ei Marinilla mitään vastuuntuntoa kansalaisista ainakaan näytä olevan, kunhan patsastelee lässyttämään tv-ohjelmaan tv-ohjelman jälkeen. Eilen viestittivät valtioneuvostosta että ”parempi ylireagoida kuin alireagoida”, mutta viestistä jäi puuttumaan se todellinen tilanne eli ”paras olla reagoimatta lainkaan”!
Surkea pääministeri ja surkea hallitus Suomella.
En ole. Olen samaa mieltä, että nopeita toimia isommin nyt.
Koitin kuitenkin osoittaa ymmärrystä ja tukea heille myös. Rauhan ajan isoin kriisi, tätä ei haluta mokata. Yhteishenki on se avain, mitä presidenttikin perään kuulutti. Silti saa vaatia järeämpiä toimia, jos sen kokee oikeaksi! Suunta on eilisen jälkeen oikea, mutta sitä kohti voimakkaammin nyt rohkeasti!
Vierailija kirjoitti:
Minua ei pelota sillä olen lyhyen elämäni aikana selvinnyt jo lukuisista maailmanlopuista:
- Kuuban ohjuskriisi
- Persianlahden sota
- Y2K
- dotcom-kupla
- lintuinfluenssa
- sikainfluenssa
- Putinin paluu
Kaikkien piti johtaa ihmiskunnan tuhoon ja ennennäkemättömiin katastrofeihin.
Niin no, näistä kaikista tämä on ensimmäinen joka voi todistetusti tappaa myös sinut.
Vierailija kirjoitti:
suomi on nukkunut ruusuisen unta. Aika herätä. Ottaa homma haltuun.
Game over so shame
Vierailija kirjoitti:
Olen alusta asti seurannut tilannetta.
Nyt kun tämä alkaa Suomessa, olen jo erittäin väsynyt tästä stressaamiseen.
Harmittaa, kun Suomi ei pystynyt pidättelemään sitä, kunnes rokete olisi tullut.
Väsynyt minäkin.
Olisin toivonut ripeitä rajoittavia toimia silloin kun virusta ei vielä ollut täällä.
Se olisi ollut mahdollista.
Tiesittekö, että 1350 maailmassa jyllännyt musta surma ei tullut lainkaan Suomeen?
Me olemme niin syrjässä.
Ja vieläkö lennot jatkuvat?
Pelkään pahoin, että Suomen kontaktit ulkomaihin loppuvat vasta siihen kun muut maat katsovat Suomen liian saastuneeksi.
Enkä usko että se aika on kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Pidättääkö poliisi jos menee koronan kanssa tahallaan tartuttamaan porukkaa tuolla kaungilla? 😂
Kiinassa saa nykyään murhasyytteen, eli todennäköisesti täälläkin on tämä odotettavissa kun valmiuslaki tulee käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Anna Abreu ja Pyhimys alkoivat sitten tekemään tälläkin katastrofilla markkinointia!
"KAIKKI MUKAAN, VAIN 500 ENSIMMÄISTÄ PÄÄSEE SISÄÄN!"
Jos tämä ei olisi oikeaa elämää, olisi tämä hauska vitsi. Kanssaihmiset todellakin ovat imb*sillejä.
Niin feikkejä tyyppejä nämä molemmat! En ole koskaan pitänyt kummastakaan... Minä, minä, minä....
Vierailija kirjoitti:
No parin kuukauden päästä viimeistään tämä hysteria on ohi. Oli huvittavaa eilen ,kun kävi kaupassa, nähdä miten ihmiset ostivat tavaraa niinkuin se olisi päivä viimeinen. Ei olisi uskonut.
Parin kuukauden päästä tämä tilanne on pahimmillaan.
Mene nyt hakemaan sitä hernekeittoa ja vessapaperia.
Vierailija kirjoitti:
Ne maat on viisaita, jotka sulkee rajansa ennen yhtään tartuntaa. Tälläisen edessä nopea toiminta rajut päätökset on kaiken a ja o.
Valitettavasti ei sen niitäkään ole auttanut, sillä maailman maista 2/3 omaa jo koronan. Mukana myös rajansa sulkeneita maita.
Kukaan ei tiedä, kuinka pitkään kiinalaiset ovat oikeasti tautia levittäneet. Tässä kun on uskottava Kiinan viranomaisia, jotka ovat yhtä luotettavia kuin Huawein verkot. Netti pelaa mutta samalla voi lähteä kovalevyn tiedot kommunistihallinnolle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut nukuttua, koska tää koronasars
on niin järkyttävä.Eiliseen asti on vaan hoettu, että ei saa panikoida ja ei hätää, kunnes yhtäkkiä täysi
takinkääntö.
Nyt viesti onkin että huonosti käy.
Erityisesti jos olet riskiryhmää.Eli pelottaa. Mitä olen jutellut eri maissa asuvien tuttujen kanssa, niin niin pelottaa muitakin. Yhtäkkiä missään ei ole turvallista.
Mun italialainen kaveri on luonnollisesti aivan hädissään.
En mäkään osannut siihen mitään lohdullista sanoa.Voi olla, että tämä on nyt vaan vitsaus, joka niittää miljoonia ihmisiä, eikä sille mahdeta
mitään.
Mun mielestä tää on kaiken kaikkiaan todella huonosti hoidettu joka suunnasta. Ihan riman alitus.
Me täällä ollaan tajuttu että kaikki ei oo hyvin, mutta suuri osa ihmisistä ei.
Valtion ja median taholta vähäteltiin ja hoettiin ettei oo yhtään mitään hätää.
Sitten yhtäkkiä parissa päivässä uutisten suunta muuttui, alkoi tulla kauhu-uutisia isoin otsioin, hallitus otti esiin vakavat aiheet ym.
Kaiken olisi voinut hoitaa pehmeästi ja ihmisiä hiljalleen valmistellen.
Jotkut ihimiset ja harvat asiantuntijat yrittivät päästä ääneen mutta ne vaiennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäret oli todella vihaisia, mutta päätin perua heidän osallistumisen ylioppilaskirjoituksiin.
Valmistuminen kestää nyt puolesta vuodesta vuoteen lisää, mutta parempi näin, kun että lisää tartuntoja.Suosittelen muitakin tekemään lapsien kanssa saman.
XD Miten sä olet perunut yli 18-vuotiaiden tyttäriesi kirjoitukset?! XD
Ilmoitin heille, että he eivät ole sinne menossa.
Typerys, et sinä voi aikuisten tyttäriesi asioita enää päättää. Et vaikka asuisivat kotona.
Varsinkaan näin isoista asioista.
Ei pidä äidin sekaantua täysi-ikäisten asioihin. Poika olisi suuttunut jos oisin estänyt kirjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan sitä, että nämä virukset ovat menneet koko ajan vahvempaan suustaan, sars, mers, korona. Mitä sitten enää tehdään kun tulee oikeasti kaikille vaarallinen virus?
Olihan tuo viimeinen kysymyksesi retorinen? Sitten kun tulee oikeasti kaikille vaarallinen virus, niin kuollaan. Simppeliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vastuuta?
Minä ainakin olen vastuussa omasta ja lasteni terveydestä. Sanoin naapurin mummon terveydestä ja monen muun lähellä asuvan terveydestä.
Ei minun tarvitse antaa minkään hymyilevä psykopaatin tsppaa itseäni tai läheisiäni. Vaikka Marin jakaakin meille disinformaatioita, pitää minun omilla toimillani pitää huoli siitä että läheiset eivätkä muutkaan vaarannu. En tiedä miten voisin elää jos minun takiani joku läheinen tai vaikka kaupan työntekijä kuolisi.
Joissakin maissa yksilön vastuu otetaan niin vakavasti, että karanteenin rikkomisesta saa vankilatuomion tai jopa murhasyytteen.
Marin aiheuttaa toimillaan kansanmurhan eikä näköjään ole vastuussa edes siitä.
Anteeksi, ilmaisin itseäni epäselvästi, tarkoitin sitä vastuuta mitä päättäjillä on, päätöksen teossa maailmanlaajuisen kriisin aikana. Se on iso vastuu. Sitä vastuuta minulla ei ole. Olet aivan oikeassa jokaisella ykistyisihmisellä on vastuu myöskin tässä kriisissä ja sen merkitys nousee kaikkein korkeammaksi, vain omiin toimiin voi kunnolla vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan viksummat: onko hengityssuojaimia mahdollista desinfioida laittamalla ne 80 C saunaan? Jossakin kirjoitettiin, että virus kuolisi jo 60 C:ssäkin.
Nyt järki käteen ihmiset. Hengityssuojaimet suojaavat noin 15 minuuttia, sen takia niitä esim haavanhoidossa vaihdetaan usein. Kuinka moni teistä osaa ottaa hengityssuojaimen kasvoiltaan kolonisoimatta samalla likaisilla käsillä kasvot?
Hengityssuojaimet ovat kertakäyttöiset.
Ja kertakäyttöhanskojen suhteen, kuka osaa ottaa hanskat oikeaoppisesti käsistä pois? Niiden laittoa ja poisottoa ei ihan syyttä harjoitella moneen kertaan esim terveydenhoito-oppilaitoksissa ja tehdä pistokokeita ja kertausharjoituksia sairaaloissa.
Ihan paras mitä voi tehdä on olla menemättä julkisiin tiloihin heti kun tuntuu että on tulossa kipeäksi ja olla yskimättä julkisilla paikoilla. Ihan hämmästyttävän moni ihminen ei osaa edes yskiä oikein, vaikka nyt mediassa on koetettu takoa ihmisten päähän kuinka yskitään.
Jos itse otat sen järjen käteen, ehkä ymmärrät, että minulla ei ole mitään sairaalavarastoa niitä suojaimia, vaan 6 kpl ja 3 hlöä perheessä. Olemme jo mahdollisimman pitkälle eristäytyneet, mutta jossakin vaiheessa pitää kuitenkin käydä kaupassa jne. Mikäli ne olisi mahdollista jotenkin puhdistaa, että suojaisivat paremmin kuin ei-mikään, niin olisi helpottava tieto.
Ne on kertakäyttöisiä. Käytännössä saat yhtä hyvän suojan suun ja nenän peittävällä huivilla, huivi väh +60 asteen pesuun kauppareissun jälkeen.
Juu, tiedän kyllä, että ne ovat oikeasti kertakäyttöisiä, mutta jos niitä ei ole paljon, niin sitten pitää miettiä, voisiko niitä jollakin tavalla käyttää useamman kerran vai onko parempi mennä ilman. Itse mietin suojien ja huivin yhdistämistä siten, että laittaa suojan päälle sen huivin ja kotoa tullessa pesee kädet, huivi suoraan pesukoneeseen, pesee kädet uudestaan ja sitten maski pois (ja saunaan/hyllylle/pakkaseen/parvekkeelle desinfioitavaksi. Omat maskini ovat siis niitä yksinkertaisia lärpäkkeitä eli suojaavat vain pärskeiltä muutenkin. Jos pöpö on airborne, niin sitten pitää vaan luottaa tuuriin.
Ne on KERTAKÄYTTÖISIÄ. Et varmaan tamponien/siteidenkään kanssa mieti josko jo käytetyn voisi vielä jotenkin putsata? Niitä ei ole tehty puhdistettaviksi, vaan pois heitettäviksi. Nämä maskien kuivattelijat tekivät karhunpalveluksen itselleen ja terveydenhuollon henkilöstölle maskit ostaessaan.
Tammikuussa uutisoitiin suomenkiinalaisten ostaneen kaupat ja apteekit tyhjiksi maskeista. Suomalaisille jäi melkein tyhjät hyllyt ja kalliit maskit, joita nyt maaliskuussa tarvitaan. Uudelleenkäytön konsteja varmasti mietitään maskin kappalehinnan ollessa kallis. Pekonen on viimeksi eilen tiedottanut että terveydenhoitohenkilökunnalla on riittävästi varusteita.
Niinistö sen tiivisti: Terveys on pääasia, ei talous!
Se pitäisi päättäjien tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko se tyhmä ajatus, että Sanna Marin ei halua, että valmiuslaki otetaan käyttöön, koska sitten hän menettää valtaa?
On se tyhmä ajatus, koska asia on juuri päin vastoin. Jos valmiuslaki otettaisiin käyttöön valtioneuvoston eli hallituksen valta lisääntyisi nykytilanteeseen verrattuna.
Nämä kaks ovat kyllä oksettavia. Ei minkäänlaista tilannetajua.