Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Olet täysin oikeassa.on kyse kuoleman vakavista asioista eikä politiikasta .
Missä hän viipyi? kirjoitti:
Kaipasin Ohisaloa?
Nähty Kreikan rajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan viksummat: onko hengityssuojaimia mahdollista desinfioida laittamalla ne 80 C saunaan? Jossakin kirjoitettiin, että virus kuolisi jo 60 C:ssäkin.
Nyt järki käteen ihmiset. Hengityssuojaimet suojaavat noin 15 minuuttia, sen takia niitä esim haavanhoidossa vaihdetaan usein. Kuinka moni teistä osaa ottaa hengityssuojaimen kasvoiltaan kolonisoimatta samalla likaisilla käsillä kasvot?
Hengityssuojaimet ovat kertakäyttöiset.
Ja kertakäyttöhanskojen suhteen, kuka osaa ottaa hanskat oikeaoppisesti käsistä pois? Niiden laittoa ja poisottoa ei ihan syyttä harjoitella moneen kertaan esim terveydenhoito-oppilaitoksissa ja tehdä pistokokeita ja kertausharjoituksia sairaaloissa.
Ihan paras mitä voi tehdä on olla menemättä julkisiin tiloihin heti kun tuntuu että on tulossa kipeäksi ja olla yskimättä julkisilla paikoilla. Ihan hämmästyttävän moni ihminen ei osaa edes yskiä oikein, vaikka nyt mediassa on koetettu takoa ihmisten päähän kuinka yskitään.
Jos itse otat sen järjen käteen, ehkä ymmärrät, että minulla ei ole mitään sairaalavarastoa niitä suojaimia, vaan 6 kpl ja 3 hlöä perheessä. Olemme jo mahdollisimman pitkälle eristäytyneet, mutta jossakin vaiheessa pitää kuitenkin käydä kaupassa jne. Mikäli ne olisi mahdollista jotenkin puhdistaa, että suojaisivat paremmin kuin ei-mikään, niin olisi helpottava tieto.
Ne on kertakäyttöisiä. Käytännössä saat yhtä hyvän suojan suun ja nenän peittävällä huivilla, huivi väh +60 asteen pesuun kauppareissun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaahan viksummat: onko hengityssuojaimia mahdollista desinfioida laittamalla ne 80 C saunaan? Jossakin kirjoitettiin, että virus kuolisi jo 60 C:ssäkin.
Nyt järki käteen ihmiset. Hengityssuojaimet suojaavat noin 15 minuuttia, sen takia niitä esim haavanhoidossa vaihdetaan usein. Kuinka moni teistä osaa ottaa hengityssuojaimen kasvoiltaan kolonisoimatta samalla likaisilla käsillä kasvot?
Ja kertakäyttöhanskojen suhteen, kuka osaa ottaa hanskat oikeaoppisesti käsistä pois? Niiden laittoa ja poisottoa ei ihan syyttä harjoitella moneen kertaan esim terveydenhoito-oppilaitoksissa ja tehdä pistokokeita ja kertausharjoituksia sairaaloissa.
Ihan paras mitä voi tehdä on olla menemättä julkisiin tiloihin heti kun tuntuu että on tulossa kipeäksi ja olla yskimättä julkisilla paikoilla. Ihan hämmästyttävän moni ihminen ei osaa edes yskiä oikein, vaikka nyt mediassa on koetettu takoa ihmisten päähän kuinka yskitään.
Jos itse otat sen järjen käteen, ehkä ymmärrät, että minulla ei ole mitään sairaalavarastoa niitä suojaimia, vaan 6 kpl ja 3 hlöä perheessä. Olemme jo mahdollisimman pitkälle eristäytyneet, mutta jossakin vaiheessa pitää kuitenkin käydä kaupassa jne. Mikäli ne olisi mahdollista jotenkin puhdistaa, että suojaisivat paremmin kuin ei-mikään, niin olisi helpottava tieto.
Laita se käytety suoja vaikka johonkin eteisen hyllylle ylös kuivaan paikkaan ja anna olla siellä se 9 päivää, siinä on varmasti tarpeeksi aika mahdollisen viruksen kuivua tai ainakaan ei ole enää tartuttava. Käytä toista suojainta ja sitten se taas kuivamaan. Huokoisessa materiaalissa virus ei säily pitkään.
No parin kuukauden päästä viimeistään tämä hysteria on ohi. Oli huvittavaa eilen ,kun kävi kaupassa, nähdä miten ihmiset ostivat tavaraa niinkuin se olisi päivä viimeinen. Ei olisi uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kk
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä ei niitä kouluja laiteta kiinni, niin minun linja on, että lapsi ei mene kouluun. Jos tarpeeksi moni tekee näin, niin ehkä se herättää päättäjät tai koulun rehtorin. Ei vaan päästetä lapsia kouluun vaikka niitä ei suljetakaan.
Mun lapsi menee vielä tänään, ottaa päivän jälkeen kaikki tavarat koulusta mukaan ja maanantaista alkaen jää kotiin.
Tai siis noh...ei se viikonloppunakin koulussa ole. Heräsin äsken ja ajatukset vähän jumissa. :)
Samoin päätimme me. Kun ei kerran päättäjät saa kouluja ja oppilaitoksia kiinni, on tehtävä oma päätös. Ysiluokkalainen ja lukion ekaa luokkaa käyvä jäävät kotiin. Katsotaan tilannetta viikonlopun yli, josko hallitus osaisi jo toimiakin. Noissa isoissa kouluissa ei ole tällä hetkellä mitään järkeä olla. Meilläkin on perheessä astmaatikko. Nyt näitä omia järjenkäyttöjä vaan käytäntöön!
Vierailija kirjoitti:
Verrattuna Ruotsiin ja Norjaan Suomen tartuntojen tahti nopeampi.
Tietysti on, koska paska hallitus ei tee mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lähden kohta vikalle hamstrausreissulle. Aloin varaamaan kotivaraa, kun Italiassa alkoi näyttää huonolle jokunen viikko sitten. Ja jos tämä laantuu niin eipähän hetkeen tarvitse käydä kaupassa, kyllä ne ruuat syötyä tulee. Vielä puuro- ja kiisseliaineita, aina unohtuneet.
Minäkin käyn vielä kaupassa. Parin viikon päästä olisi ollut Helsingissä pari tapaamista, jotka peruin vaikka olin ostanut jo junaliput. Sinne tautipesäkkeeseen ei nyt kannata lähteä.
Kunpa tämä Suomen tautitilanne lähtisi laskuun samoin kuin Kiinassa. Tosin siellä tehtiin radikaaleja ratkaisuja - Suomessa kehotetaan vaan pesemään käsiä.
Ei tänne ylimääräisiä reissaqjia kaivatakaan
Terv. Helsinkiläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä ei niitä kouluja laiteta kiinni, niin minun linja on, että lapsi ei mene kouluun. Jos tarpeeksi moni tekee näin, niin ehkä se herättää päättäjät tai koulun rehtorin. Ei vaan päästetä lapsia kouluun vaikka niitä ei suljetakaan.
Mun lapsi menee vielä tänään, ottaa päivän jälkeen kaikki tavarat koulusta mukaan ja maanantaista alkaen jää kotiin.
Me tehtiin sama ratkaisu, mutta alkoi jo tänään. Eilen kävi tyhjentämässä kaappinsa. Koulustakin oli sitä kehotettu.
Koulut ja päiväkodit pitäisi aivan ehdottomasti sulkea, koska ei lapset osaa pitää mistään käsihygieniasta huolta ja siksi näissä paikoissa se virus tulee leviämään parhaiten.
Itse olen etätöissä, mutta miehelle se ei ole mahdollista. Näillä nyt mennään. Kaikki mahdollinen tehdään, koska perheessä on kaksi ”perussairasta” ja lisäksi lähipiirissä huonokuntoisia vanhuksia. Heitä ei tavata, mutta tänäänkin pakko viedä apteekki- ja ruokaostoksia heille. Oven ulkopuolelle jätän.
Tuo on minusta ihan hyvä ratkaisu myös yhteiskunnalle. Säästyy vähän tarhapaikkoja ja koulussakin on harvempaa, niin on sitten vähän turvallisempaa niille lapsille, joita ei voi vaikka hoitotyöläisäidin tai -isän takia ottaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos sinä lukisit tuon viestin pariin kertaan järjellä, niin tajuaisit että annoin todella hyvän neuvon.
Viesti kaikkialta muualta, liian vähän tehty liian hitaasti. Olisiko aika ottaa oppia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Venäjän rajan yli saa tulla valtavat määrät ihmisiä koko ajan Suomeen ostoksille?
Miten hallitus ei sitäkään asiaa saa hoidettua että venäläiset pysyis poissa. Suomen sisällä ei tehdä toimenpiteitä, vaan ei kyllä rajoillakaan. Ikinä ollut noin saamatonta ja aivotonta hallitusta.
No kato rajalle ei tarvii muuta kun Korona INFOPISTEITÄ! XD
Kengissä kyllä tulee kaikki kotiin.
Olisikohan hyvä laittaa ne muovikasseihin jo ulko-ovella, desinfiointiin tippa kloriittia tai etikkaa pussin pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kertakäyttöisiä. Käytännössä saat yhtä hyvän suojan suun ja nenän peittävällä huivilla, huivi väh +60 asteen pesuun kauppareissun jälkeen.
Juurikin näin. Ja käsidesiä ennenkuin ottaa hengityssuojaimen tai sen huivin pois kasvoilta.
Vierailija kirjoitti:
Viesti kaikkialta muualta, liian vähän tehty liian hitaasti. Olisiko aika ottaa oppia?
Marin ja THL ovat eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi virus on odotettavissa seuraavien 20 vuoden aikana tai jo muutaman vuoden päästä. Nyt viimeistään kaikkien kannattaa alkaa kerätä vastustuskykyä, liikunnalla ja aktiivisella elämäntavalla.
Mä oon vuosia panostanut terveyteen syömällä hyvin ja liikkumalla. Veriarvot ei kuitenkaan kohene mitenkään. Sitten kärsin myös uniongelmista ja masennuksesta. Urheilustakaan en enää palaudu kunnolla. En oo edes vanha. Tohon päälle jos läheisiä alkaa mennä en tiedä miten päin olisi. Vtuttaa kun jotkut sitten vain ajattelevat noista vain itseään, muut on ihan sama, vanhukset ja sairaat ihan sama.
En tiedä haluanko olla katsomassa miten sellaset juhlii "kun ei käynyt mitään kun minulla on niin terveet elämäntavat". Johan ne tuolla ihmetteli jossain ketjussa kun joku sai kenkää runsaiden sairaspoissaolojen takia. Hölmöläiset retostelivat miten minä en ole ikinä kipeä kun minä minä ja minun erityiset elämäntavat! Jääkööt tänne pyörittämään tätä ihmemaata!
Mikä tahansa krooninen sairaus johtuu aina mikrobi-infektiosta elimistössä. Veriarvot eivät tietenkään parane silloin syömällä tai liikkumalla. Jos on mätäinen märkivä haava, et tietenkään odota että haava paranee syömällä tai liikkumalla?? Kroonisissa sairauksisa on aina infektiopesäke elimistössä, useinkin juuri peräsuolessa, mihin uloste kerääntyy, ja jossa on runsaasti mikrobeja. Parkinsonin taudissa esim. ulostamisongelmat ovat tavallisia. Masennukseen pitäisi olla suosituksena pitkät antibioottihoidot. Jos ei infektioilleen tee mitään, niin ne vuotavat lopulta yli, ja saa muutenkin antibioottikuurin johonkin vaivaan, joka ei paranna kuin akuutteja ilmentymiä isosta mikrobikuormasta.
Mitä veikkaatte montako uutta tartuntaa tänään? Itse veikkaan että ilmoitetaan vähemmän kuin eilen, yritetään peitellä ja venyttää poikkeuslakia nyt kaikin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Onko se tyhmä ajatus, että Sanna Marin ei halua, että valmiuslaki otetaan käyttöön, koska sitten hän menettää valtaa?
Mä ajattelin just tätä samaa ennenku menin nukkumaan!
Sillä on hätä että menettää valtansa just kun on sen saanut!
Vierailija kirjoitti:
Meillä jää tän päivän jälkeen, eli ma ei enää mene kukaan kouluun.
Ja ainakin yhden teinin kaverilla sama juttu. Tämä Seinäjoella.
Käytä rappuja, ei tarvi koskea nappuloiden eikä olla liian lähellä ihmistä.