Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Hus-alueella 14 sairastunutta lisää
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) alueella koronavirustartuntoja on varmistunut 14 lisää.
Heitä on nyt yhteensä tiedossa 46 Uudenmaan alueella.
Sairaanhoitopiiri siirtyi torstaina käytäntöön, jossa se kertoo uusien varmistuneiden tartuntojen määrän kerran päivässä, mutta ei enää tiedota asiasta ellei ole jotain erityistä kerrottavaa.
-HS
Parin viikon päästä tämä tilanne on myös pohjoisessa, kun talvilomista on yli 2 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut luulla, että jos meillä olisi oikeistohallitus, se olisi välittänyt liikaa taloudesta.
Harmillista, että vasemmistohallitus ei välitä ihmisistä.
Samat talouden lainalaisuudet koskee ihan kaikkia hallituksia. Vasemmistolaiset vaan aina vaalikampanjoissaan valehtelee äänestäjilleen ettei näin olisi, ja jotkut sitten uskoo. Kaikella ”ilmaisella” ja utopistisella yritetään ostaa ääniä ja sitten kun olisi aika laittaa vappusataset ja muut tiskiin niin oho, ei olekaan rahaa.
Ja äänestäjät menee tähän miinaan uudelleen ja uudelleen.
Älkää viitsikö tehdä tästä poliittista vääntöä. Nyt jos koskaan tarvitaan yhteistyötä puolueesta/puoluekannasta riippumatta.
No juuri näin.
Lupaan olla äänestämättä yhtäkään puoluetta, joka yrittää buffata kannatuslukuja koronan varjolla.
Olen miettinyt, että miten niin monet infektiolääkärit (kuten tuo Jyväskylän tapaus) ja THL:n porukka voivat olla niin pihalla viruksen toiminnasta. Mahdollisia selityksiä:
- tulkitsevat virusta sitä kautta, miten aiemmat virukset ovat käyttäytyneet - eivät pysty pyyhkimään mielestään sitä, miten aiemmin on käynyt, ja siten tarkastelemaan tätä uutta neutraalisti, vain tämän UUDEN tiedon varassa
- eli tässä tulee mukaan tämä psykologinen ilmiö, että jos on "out of the box", pystyy usein näkemään asian kokonaisuuden paremmin
- on siis rajoittunut ajattelemaan niissä puitteissa, joissa oma asiantuntemus on kehittynyt
- lisäksi se, että tuntevat toisensa, ja joukossa on vahvoja mielipidevaikuttajia, ja halutaan miellyttää näitä mielipidejohtajia - tämä voi olla osittain tiedostamatonta
- eli pelätään, että on oman porukan keskuudessa "naurettava"
- omassa elämässä pyyhkii hyvin, koska hyvä työ ja hyvä palkka - katastrofiajatukset tuntuvat kaukaisilta ja oudoilta
That’s it. Nyt otan lapset kotiopetukseen. Onneksi olen työtön. Sanon vaikka opettajille että olen flunssassa ja varuilta otan lapset pois koulusta. Mä en jaksa enää tätä munattomuutta ja sivusta seuraamista. 🙁
HUS:in kirurgi sairastunut koronaan.
Jaahas. Olin kyllä luullut, että lekurit kun pitää noita kunnon suojauksia, niin välttyvät tartunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Denialistien kokoontumisajot Antti Heikkilän FB-sivuilla, aikamoista kommentointia. :D
Poimittuja:
"Korona kuolleisuus tuskin yltää hieman normaalia napakamman kausi-influenssan kuolleisuuteen."
"Italiassa koronaan kuolleiden keski-ikä oli muutama päivä sitten 81v.
Montako saman ikäistä siellä kuolee "normaalisti" päivässä? Pelolla hallitaan ihmistä.""Ei mene kyllä mitenkään mun kaaliin, jotta miten tämä nyt on niin poikkeavaa tavallisista jokavuotisista influenssoista?"
Eikö se Marin kehunu eilen, että Suomessa on asiat niin paljon paremmin ku muualla?!! Terveydenhuollon ja varautumisen suhteen. No kappas! Näin pian on jo Hussin työntekijä sairastunut!
Vierailija kirjoitti:
Nyt Hussin kirurgilla korona viirus.Ei hyvältä näytä...
Älä viitsi postata tällaisia ilman lähdettä
Vierailija kirjoitti:
12.3. klo 10.39 HUSin henkilöstössä koronavirustartunta
HUSin henkilöstössä on todettu koronavirustartunta. Asiasta järjestetään tiedotustilaisuus tänään kello 12.30. Tähän mennessä Suomessa on todettu 65 koronavirustapausta.
:(
Huono käsihygienia ja maskia ei osata käyttää oikein (sarkasmi).
Vieläkö kevyt suojautuminen riittää?
Eli lukema nyt 65 + 14 = 79
?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Olin kyllä luullut, että lekurit kun pitää noita kunnon suojauksia, niin välttyvät tartunnalta.
Eikös THL ohjeistanut hoitohenkilökuntaa, että mahdolliset korona potilaat voi ottaa vastaan ns. kevyemmin suojattuna.
Tässä on tulos.
Pirkanmaalla 4 uutta tartuntaa, kaikki kytköksissä Tiroliin. Altistuneita paljon, ja selvittely jatkuu
https://www.aamulehti.fi/a/acc1fdaa-7ec6-4b0a-a888-82abfd22bee9?c=15227…
Vierailija kirjoitti:
?
Tuo 14 on pelkkä pääkaupunkiseudun lulema? Mikä on koko maan tilanne?
"Pirkanmaalla on todettu uusia koronavirustapauksia. Nyt Pirkanmaalla on sairastunut yhteensä 12 henkilöä. Useat henkilöt ovat altistuneet virukselle."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi voinut luulla, että jos meillä olisi oikeistohallitus, se olisi välittänyt liikaa taloudesta.
Harmillista, että vasemmistohallitus ei välitä ihmisistä.
Samat talouden lainalaisuudet koskee ihan kaikkia hallituksia. Vasemmistolaiset vaan aina vaalikampanjoissaan valehtelee äänestäjilleen ettei näin olisi, ja jotkut sitten uskoo. Kaikella ”ilmaisella” ja utopistisella yritetään ostaa ääniä ja sitten kun olisi aika laittaa vappusataset ja muut tiskiin niin oho, ei olekaan rahaa.
Ja äänestäjät menee tähän miinaan uudelleen ja uudelleen.
Älkää viitsikö tehdä tästä poliittista vääntöä. Nyt jos koskaan tarvitaan yhteistyötä puolueesta/puoluekannasta riippumatta.
No juuri näin.
Lupaan olla äänestämättä yhtäkään puoluetta, joka yrittää buffata kannatuslukuja koronan varjolla.
Lupaatko myös olla äänestämättä puolueita jotka nyt jättävät koko Suomen kylmästi koronan armoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi herttileijaa teitä kaikkia joiden mielestä pääministeri ei osoita tarpeeksi johtajuutta. Tarvitsetteko te todella jonkun perinteisen isähahmon telkkariin jyrähtämään, että nyt kansalaiset pesette käsiänne ettekä mene töihin sairaana, ja sitten te vasta kipitätte kiltisti isipapan käskyjä noudattamaan? Onko tullut mieleen, että johtajuutta on monenlaista, ja että voisitte ihan itse omin aivoin ajatella ja toimia, eikä tarvitse odottaa Herra Auktoriteetti Johtajan käskyjä ennen kuin vaivautuu tekemään yhtään mitään? Nyt testataan suomalaisten älykkyyttä. Ymmärtääkö tavallinen suomalainen, että kädet on pestävä, turhaa matkustamista rajoitettava, nenäliinoja käytettävä, sairasta lasta ei viedä mummolaan ja töistä jäädään kotiin jos ollaan sairaita, ja että nämä toimenpiteet pitäisi ymmärtää tehdä ilman että tulee mitää virallisia pakotteita tai rajoituksia? Jokainen ihminen voi ihan itse ottaa vastuun tekemisistään ja läheisistään ilman, että tarvitsee odottaa pääministerin käskyä joka saamarin asiasta?!!
Sinä taidat olla vielä aika nuori, tai jostain muusta syystä et ymmärrä kunnolla miten yhteiskunta toimii.
Jos työntekijä jää pois töistä, menettää hän työpaikkansa kokonaan ja saa pitkän karenssin. Jos työntekijä irtisanoutuu, saa hän pitkän karenssin. Kummassakin tapauksessa hän jää pitkäksi aikaa ilman tuloja. Millä sitten ostat kaupasta ruokaa kun tuloja ei enää ole?
Tästä syystä nämä päätökset on tehtävä johtavalla tasolla yhteisesti. Että voidaan ottaa huomioon se että jokaisella säilyy elämisen mahdollisuus.Jos vanhempi ottaa lapsensa pois koulusta ilman, että huolehtii byrokratiasta ja osallistuu isoihin palavereihin joissa päätetään kotikoulusta, tulee perheelle isoja ongelmia pitkäksi aikaa. Koulu tekee lastensuojeluilmoituksia poissaolojen takia aika nopeasti, ja sitten perhe joutuu todistelemaan lastensuojelulle olevansa turvallinen lapselle. Tähänkin liittyy paljon tapaamisia ja isoja palavereita. Pahimmassa tapauksessa lapsi tai lapset otetaan huostaan.
Omatoimisessa itsestään huolehtimisessa on riskejä kun eletään hyvinvointiyhteiskunnassa eikä anarkiassa. Anarkiassa toki olisi vieläkin suurempia riskejä, mutta ei mennä niihin nyt.
Koronavirus paljastaa, miten sinäkin säälittävä hylkiö et ole oman elämäsi herra, vaan joudut vinkumaan avuksesi päättäjiä. Minäpä olenkin eliittipäättäjän lapsenlapsenlapsi ja mun asenne on nimenomaan se, että sinunlaisesi köyhä rupusakki saakin mennä, koska ette ole osanneet kammeta itseänne omasn elämänne herroiksi. Jos mä jäisin pois töistä, koska pelottaa ja saisin potkut, niin olen alalla, joka työllistää muualla ja toisekseen voin elää muillakin varoillani, kuin palkkatuloilla. Koska olen parempi, kuin sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt Hussin kirurgilla korona viirus.Ei hyvältä näytä...
Älä viitsi postata tällaisia ilman lähdettä
HS
"
2 min. sitten Maija Aalto , toimittaja
Husissa henkilökunnan jäsen sairastunut
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) alueella koronavirustartuntoja on varmistunut 14 lisää. Näistä yksi on todettu sairaanhoitopiirin henkilöstöön kuuluvalla. Iltalehden tietojen mukaan kyseessä olisi kirurgi.
Heitä on nyt yhteensä tiedossa 46 Uudenmaan alueella.
Sairaanhoitopiiri siirtyi torstaina käytäntöön, jossa se kertoo uusien varmistuneiden tartuntojen määrän kerran päivässä, mutta ei enää tiedota asiasta ellei ole jotain erityistä kerrottavaa. Nyt sairastuneesta henkilöstön jäsenestä on luvattu kertoa tarkemmin 12.30.
Yhteensä Suomessa on siis nyt vahvistettu 87 tartuntaa, mutta tietoja muista sairaanhoitopiireistä ei ole vielä tullut."
Vierailija kirjoitti:
Hän ei varmaankaan ole muistanut pestä käsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Tuo 14 on pelkkä pääkaupunkiseudun lulema? Mikä on koko maan tilanne?
Niinpä. Eilen THL:n luku tuli vasta 12 jälkeen.
Olen parhaillaan Rovaniemellä, ja täällä hotellin huonesiivooja on kasvomaskissa ja visiirissä tekemässä työtään. Äsken kysyi, että haluanko siivouksen. Enpä halunnut.