Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi odottaa jotain virallista lock downia. Jokainen voi itse pysyä kotona, mitä te muilta siihen lupaa odotatte. Sen kun linnottaudutte kotiinne.
Mutta eihän se silloin tuntuisi yhtä jänskältä. Pitää tulla käsky! Oikea käsky oikein arvovaltaiselta ja määrysvaltaiselta taholta!
Ei vaan tämä pitää tehdä yhdessä joukolla, jotta siitä on mitään hyötyä. Ei se ole helppoa edes silloin, mutta mahdotonta jos kaikkie eivät ole mukana ja pyri estämään leviämistä. Ei vähemmistön toimet auta kun suojaamaan heitä itseään, eikä suojaa koko väestöä epidemialta.
Juuri näin, ihmeen vaikea on monen tuota ymmärtää. Mietitäänpä vaikka vanhusten hoivakotia, jossa on 50 vanhusta. Se ei auta, että 45:n vanhuksen omaiset jättävät omatoimisesti vierailut toistaiseksi väliin, jos ne loppujen viiden omaiset tuovat koronaviruksen hoivakotiin.
No ainakin joku yksityinen toimija kielsi kaikki vierailut paitsi jos pitää mennä kuolevaa vanhusta hyvästelemään. Eiköhän se tule ihan kieltona vielä kaikille, eihän muuten pystytä kaikkein eniten vaarassa olevia ja heidä hoitajiaan suojelemaan.
Joo ja yrittävät järjestää tabletit, että omaiset voivat ottaa sitä kautta yhteyden hoidokkeihin.
Kaiken lisäksi nämä vierailijatkin ovat pitkälti itsekin riskiryhmien ikäisiä, joten olisi hyvä, että pysyvät poissa omankin sairastumisensa ehkäisemiseksi.
Pelko sairauteen liittyvistä avoimista kysymyksistä voi täyttää mielen ja joidenkin mielissä tilanne tuntuu niin hallitsemattomalta, että tuntuu, ettei siihen voi mitenkään vaikuttaa. Silloin voi pysähtyä miettimään, mikä oikeastaan pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Suomen pääministeri ilmoitti valtakunnallisessa TV-lähetyksessä ettei hallitus eikä hän itse tee mitään päätöksiä Korona-viruksen suhteen vaan päätökset tekee THL.
Missä tahansa muualla tämä johtaisi välittömästi poliittiseen kriisiin. Kuvitelkaapa Ranskan tai Saksan vastaava johtava poliitikko sanomassa samaa...Eikö Britanniassa nimenomaan ole aivan sama tilanne. Paikallinen THL kertoo mitä pitää tehdä ja hallitus pitää huolen että niin voi tehdä. Tämä on minusta tyänjako kaikkialla.
Tuota kyllä hallitus otti vastuun Britanniassa. Nimenomaan Johnson lateli aika kylmää kyytiä sitä HALLITUKSEN Action Plania medialle. Tulee tarvittaessa armeija kaduille valvomaan, yleisötilaisuuksia vältetään jne.
Vierailija kirjoitti:
Mä sekoon jo mä vielä kuulen kerrankin sanan:
**Kausi-influenssa**
Itseasiassa taisin jo seota kun en osaa edes kirjoittaa enää oikein....Hirvee hedari. Pää hajoo:
Kausi-influenssa
Luulopeelo
THL
Hallitus
Torkku Tee
Mikä vielä puuttuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tiedä mitä tehdä kirjoitti:
Se tässä on kaikkein kamalinta, että olemme historiamme ehkä suurimman katastrofin kynnyksellä ja meillä on hallitus, jonka toiminta on sitä lajia, joka ei herätä kansassa luottamusta. Kansaamme kohtaa suuri ja murheellinen koronavirus epidemia, jonka pelätään tappavan tuhansia kansalaisia ja maamme hallitus kiinnittää huomionsa mihin tahansa muuhun asiaan, kuin oman kansansa tulevaan kärsimykseen.
Itse asiassa PM luetteli juuri ne asiat jotka vielä ehkä tämän viikon ovat Suomessa varsin hyvin, mutta jostain syystä täytyy odottaa, että epidemia (itse asiassa Pandemia) laajenee (niinkuin siitä olisi pienintäkään epäilystä) ennenkuin ruvetaan tehokkaampiin toimenpiteisiin. Eli menetetään tämä etu vähissä tartunnoissa muihin maihin verrattuna, kun kuitenkin on kysymys vain päivistä.
Ensi viikolla päästään todellisiin lukuihin, toistaiseksi mennyt vielä kausiflunssan piikkiin.
Olen valmistautunut pandemiaan siitä lähtien kun Kiinan tilanne alkoi näyttämään pahalta. Kyllähän sen jo viimeistään silloin näki että korona leviää ympäri maailman. Oikein lentokoneilla kuskattiin.
Tähän asti olen ollut rauhallisin mielin, mutta nyt alkoi pelottamaan 😳
Eniten pelottaa hallituksen ja THL:n toimet, jotka pahentavat epidemiaa. Tähän asti olen luottanut siihen että alkaisivat toimimaan sitten kun täällä tulee tartuntoja, mutta nyt näyttää siltä että eivät tee mitään. Eivät sulje kouluja, eivät kiellä kokoontumisia. Ruotsin laivatkin seilaavat entiseen malliin ja kuskaavat kännisiä ja koronaa Suomen ja Ruotsin välillä.
Itsensä hallitus kuitenkin jostain syystä pyrkii suojaamaan 😠
Vierailija kirjoitti:
Naiset on paljon kylmäpäisempiä kuin miehet. Marinilla ei ilme värähdä vaikka pääministerinä kun Euroopassa ja Suomessa ensimmäinen pandemia vuosikymmeniin. Opposition miehet ei uskalla sanoa sanaakaan ja vikisevät vain jostain maahanm...tosta keskenään.
Se ilmeen värähtämättömyys ei ole mikään positiivinen juttu silloin kun se ilme on ns "peura ajovaloissa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopulta me kaikki täällä sairastetaan toi virus normiflunssalta tuntuvana pois kesän loppuun mennessä. Suurin osa edes tajuamatta koko tartuntaa. Sitten voidaan loppuvuodesta nauraa koko helvetinmoiselle haloolle.
Kesän loppuun mennessä Suomessa on reilut 200000 kuollutta, jos 70% kansasta sairastaa taudin ja 6% kuolee siihen.
Ei ole.
Noilla mainituilla premisseillä on. Vähän ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, kumpaanohan kuunnella: THL:ää ja eri huippuasiantuntijatahojen informoimaa terävää pääministeriä, vaiko av:n peruskoulun käyneitä maailmanlopun profeettoja? 🤔
Seuraa Norjan ja Ruotsin leviämistahtia. Tanskassa koulut suljettu.
Mitä tekee Suomen johto?
Vertaa tartuntojen määriä Suomessa ja Tanskassa. Suomen johto toimii niiden perusteella hyvin. :D
Meillä vaan leviää virus myöhässä, eli meillä on kallisarvoinen etulyöntiasema verrattuna Tanskaan. Sillä ei vaan tehdä mitään. Italialaiset antaisi mitä vaan jos ne pääsisi ajassa 2 viikkoa taaksepäin. Meillä on se aika ja sillä pyyhitään persusta.
Ei meillä ole enää mitään etulyöntiasemaa eikä aikaa. Nyt ja ensi viikolla sairastuvat ovat saaneet taudin jo viikko sitten ja se on itänyt ja puhkeaa nyt ja ensi viikolla sadoille suomalaisille. Peli on jo menetetty.
Kyllä Korea ja JApani aloitti sen taistelun kuitenkin huonommasta tilanteesta. Ei tosin ole mahdollista voittaa jos ei edes yritetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanska sulkee kaikki koulut ja päiväkodit.
Ja mitä Suomi tekee?
Suomi tekee suunnitelmia.
Vierailija kirjoitti:
Pääsevätkö Viikin karanteenissa olleet huomenna karanteenistaan? Onko siellä testattu että tartuntoja ei ole tapahtunut?
Unohdin tilata testejä Suomeen. T. Sanna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitaja vanhuspuolella. Irtisanouduin tänään. En uhraa elämääni, enkä perhettäni tämän taudin vuoksi. Huonon työnantajan, huonon palkan vuoksi, en ota riskiä.
Minäkin irtisanouduin maanantaina. Lähden lasten kanssa kesämökille evakkoon. Kuolema pelottaa ja kun se taitaa olla väistämätöntä.
Jos sanoutuu irti töistä niin kauanko sinne on kuitenkin mentävä eli mikä se irtisanoutumisaika on? Itsellä sellainen ammatti, että saan tartunnan varmasti.
Kukaan ei pakota menemään töihin. Itse sanouduin irti ja lähdin heti. Nyt olen satojen kilometrien päässä kesämökillä. Kai ne sieltä töistä yrittivät soitella, mutta laitoin puhelimen kiinni. Palaan täältä evakosta vasta en talvena jos olen vielä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopulta me kaikki täällä sairastetaan toi virus normiflunssalta tuntuvana pois kesän loppuun mennessä. Suurin osa edes tajuamatta koko tartuntaa. Sitten voidaan loppuvuodesta nauraa koko helvetinmoiselle haloolle.
Kesän loppuun mennessä Suomessa on reilut 200000 kuollutta, jos 70% kansasta sairastaa taudin ja 6% kuolee siihen.
Ei ole.
Panee miettimään. Tässä joukossa on todennäköisesti myös sinun rakkaitasi. Ehkä Isä, äiti, tai puoliso. Ehkä lapsesi tai naapurin kiltti mummo.
Ohhoh, aika rankka lukema tälle vuodelle
94,440 Seasonal flu deaths
Ja koko vuoden arvio on 650 000.
Noissa "Seasonal flu deaths" kuolleiden joukossa on myös meidän kaikkien mummoja ja vaareja ja ties ketä tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos koronaviruspelko tulee uniinkin ja valvottaa, kannattaa asiasta keskustella jonkun läheisen tai terveydenhuollon ammattilaisen kanssa. On hyväksyttävä se, ettei kaikkeen ole varmoja vastauksia. Väsyneenä pelot ja huolet saavat usein liian isot mittasuhteet.
Sulle toivoisi ihan oikeasti Koronaa kaikista pahimmalla voimalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tappaa jo yli 200 italialaista vuorokaudessa?
Vanhukset on vaarassa, valitettavasti. Näin se on kausi-influenssankin kanssa, ikävä kyllä.
Kuolee siellä muitakin kuin vanhuksia. Kausi-influenssa ei muuten tapa ihmisiä Italiassakaan 200 ihmisen päivävauhdilla eikä WHO julista kausi-influenssaa pandemiaksi kehoittaen kaikkia valtioita taistelemaan sitä vastaan kaikin käytettävissä olevin keinoin. Voit siitä päätellä, että nyt ei tosiaan ole kyse mistään hevonv**n kausi-influenssasta.
Vierailija kirjoitti:
Covid-19 koordinaatio työryhmä perustettu!
Tässä Covid19 -työryhmässä, josta Sanna ottaa kaikki terveydenhuollon asiantuntijoiden (joihin hänellä on syvä luottamus) ohjeet tilanteen hoitamiseksi, ei ole yhtään lääkäriä..
Vierailija kirjoitti:
Kuka on Torkku-T?
Repesin >D
Kyllä nyt kaikki tietää Torkku-Teen!
Jos Suomessa 70% sairastavuus myös toteutuu niin tarkoittaa että jokaisen sukulaispiirissä joku kuolee tähän pandemiaan.