Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
34241/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huolestuttavaa, että tämä näyttää tarttuvan hoitohenkilökuntaan suojavaatteista huolimatta.

Vierailija
34242/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä että karanteenia pitäisi määrätä useammin ja niitä pitäisi myös valvoa. Valvomiseen riittäisi niinkin yksinkertainen keino huoneiston oven teippaaminen, odottamattomat tarkistukset että teippaukset ovat paikoillaan ja tarpeeksi suuri sanktio jos joku karkaa karanteenista.

Ruokatoimitukset työnnetään postiluukusta (jos semmoinen on)?

Vain pizza mahtuu sieltä 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
34243/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli kuukausi sitten tauti joka alkoi lapsella päänsäryllä. Aaltoili, alilämpöä, sitten kuume 40 ja kesti pitkään. Kova yskä. Ei nuhaa! Mulla samat oireet, vieläkin ”hengästyttää”, nyt kuukauden jälkeen.

Mut ei kai se vielä silloin ollut liikkeellä?

Kävittekö influenssatesteissä?

Lapsi käytettiin yksityisellä ja ottivat testejä mutta en tiedä mitä. Joku virus oli mutta ei tulehduksia (keuhkokuumetta) tai nielutulehduksia. Leukosyytit olivat alhaalla. Täällä ei vieläkään tosin tiedossa olevia tartuntoja.

Kaipa ne testasivat influenssankin kun kaikkea tutkivat ja laskukin oli iso. Kertoivat vaan että jokin virus on. Hyvin alhaisten leukosyyttien takia joudutaan uusintaverikokeisiin. Mutta ilmeisesti tällaista on muillakin liikkunut?

Vierailija
34244/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samaa mieltä. Siitä, että tautitapauksia voi olla maassamme näitä 15.sta  löydettyä ja varmistettua enemmän.

Onhan se nyt itsestään selvää, että ilmoittaminen on jokaisen omalla vastuulla. Eivätkä kaikki uskalla sitä tehdä. Ei, vaikka olisivatkin käyneet matkoilla alueilla, joissa virusta on enemmän. Sama koskee myös näiden ihmisten lähipiirissä olevia.

Toinen juttu on sitten kokonaan se, saadaanko tämä tauti pysymään sillä tavalla aisoissa, ettei pääse tulemaan niitä tautiketjuja.

Mikäli ihmiset jatkavat matkustamista, niin sekin on selvää, että tautitapauksia tulee jatkossa vielä enemmän. Samoin Covid- 19 taudin puhkeaminen varsinaiseksi ja viralliseksi epidemiaksi on vain ajan kysymys.

pssst. Suomessa varmistettuja on nyt 19, ei 15...

Oho!!

Karmee määrä verrattuna influenssa potilaisiin,

paljonkohan niitä tuhansia ja nekin kuolee osa!!

Mä ihmettelen sun kaltaisia jotka vertaa tätä influenssaan. Koska:

1. Jos influenssan takia järjestettäisiin samanlaiset suojaukset ja karanteenit, ei influenssa olisi niin tappava.

2. Meillä on jo influenssa jonka tappamien ihmisten määriä kauhistelet. Siihen ei tarvita enää yhtään koronaa päälle, tautia jonka pitkäaikaisesta käyttäytymisestä emme tiedä mitään. Ja totuus on että koronaankin kuolee, ei kaikki mutta aika iso prosentti.

Vierailija
34245/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen ketjun innoittamana pannaan tännekkin tämä. Tässä lukuja ihan olemassa olevan datan mukaan, eikä siis mitään hysteeristä mutuilua suuntaan tai toiseen.

Suomessa vuosittain 5-20% kansalaisista saa influenssa tartunnan, joka on aina sairastuneelle koettelemus. Jos tehdään sitten vertailua influenssa vs korona, niin saadaan seuraavia lukuja olemassa olevan tiedon mukaan:

Jos 10% suomalaisista, eli 550 000 henkilöä sairastuu influenssaan, heistä 1500-2000 tulee kuolemaan tautiin.

Jos 10% suomalaisista, eli taas se 550 000 henkilöä sairastuu koronaan, heistä n 26000 tulee kuolemaan tautiin.

Olisi todellakin reilua kaikkien kannalta, että aina kun verrataan koronaa ja influenssaa, sanottaisiin samalla että korona on nykytiedon mukaan 13 kertaa vaarallisempi kuin influenssa kantajalleen.

Tänään juuri puhuin ystävälleni tästä, että korona on paljon vaarallisempi kuin influenssa. Hän intti vastaan, että ei voi pitää paikkaansa. Perusteli, että influenssaan kuolee joka vuosi paljon suomalaisia. Näin on, mutta eipä ole ennen ollut koronaa, johon verrata.

Vierailija
34246/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, eihän näillä oireilla sairaslomaa anneta. Töihin vaan ja lapsi päivähoitoon.

Vierailija
34247/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenki ihmeellistä että osa joka tänne laittaa viestejä, todella luulee että on kyse jostain influenssa tyyppisestä viruksesta. Maailmalla valtiot lyöt rajoja kiinni kautta kouluja suljetaan sun muuta ... Talous sakkaa. Herätkää nyt!! 

Nää influenssaan/perus nuhaan vertaavat ovat todennäköisesti niitä jotka sekoittaa tän perus coronavirukseen. Tai sitten ovat niin tyhmiä et toistelelevat vaan toistensa sanoja ja uskovat sen totuutena.

Ja mua ärsyttää myös nämä jotka alkaa laittamaan näitä tilastoja hiveistä, autokolareista ja syövistä. Näitähän ei voi millään verrata toisiinsa.

Tai sitten niillä on niin paha paniikki päällä että eivät pysty ymmärtämään mitä on tapahtumassa.

Tai joku sama juttu kuin ihmisellä joka läheisen kuoltua alkaa jankkaamaan että ei hän voi olla kuollut, vastahan eilen juttelin hänen kanssaan.

Tai se klassinen hautajaisissa nauraminen (vrt. tällä palstalla naureskelijat, jotka silti jostain ihmeen syystä tätäkin keskustelua seuraavat).

Vierailija
34248/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden henkilön, joka on sairaana (tullut ko. alueelta) ja ei mene lääkärille sen takia, et joutuu eristykseen. Käy kaupassa ihan normaalisti yms. ja näitä on varmasti paljon! Tämä siis Espoossa.

Niin, niin. Eli jos näin olisi, niin et sitten vaivautuisi ilmoittamaan asiasta eteenpäin?

Siis ihan selvää trollausta.

Höpö höpö, sehän on totta. Etkö sinä tiedä että ihmiset näkevät ja tietävät koronan heti kun näkevät jonkun jolla on saman kaltaisia oireita. Oikeasti Suomessa on jo tuhansia koronaan sairastuneite, mutta meiltä vaan pimitetään tietoa. Etkö näe jo noita yläpeukkuja, moni muu jo tietää, että se on totta. Kuka nyt täälä valehtelisi, pelottelisi tai liioittelisi asioista, kaikki tieto täälä on totisenta totta ja jos et usko siihen, olet vain denialisti vähättelijä ;)

Vierailija
34249/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenki ihmeellistä että osa joka tänne laittaa viestejä, todella luulee että on kyse jostain influenssa tyyppisestä viruksesta. Maailmalla valtiot lyöt rajoja kiinni kautta kouluja suljetaan sun muuta ... Talous sakkaa. Herätkää nyt!! 

Nää influenssaan/perus nuhaan vertaavat ovat todennäköisesti niitä jotka sekoittaa tän perus coronavirukseen. Tai sitten ovat niin tyhmiä et toistelelevat vaan toistensa sanoja ja uskovat sen totuutena.

Ja mua ärsyttää myös nämä jotka alkaa laittamaan näitä tilastoja hiveistä, autokolareista ja syövistä. Näitähän ei voi millään verrata toisiinsa.

Tai sitten niillä on niin paha paniikki päällä että eivät pysty ymmärtämään mitä on tapahtumassa.

Tai joku sama juttu kuin ihmisellä joka läheisen kuoltua alkaa jankkaamaan että ei hän voi olla kuollut, vastahan eilen juttelin hänen kanssaan.

Tai sitten ei ole kyse paniikista.. vaan siitä että kielletään asiat koska perusturvallisuus uhattuna oikeasti !

Vierailija
34250/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pitäisi testata jokainen joka sairastaa kovaa päänsärkyä yhdistettynä kuumeeseen ja yskään testata koronan varalta. Riippumatta siitä onko yhteyksiä ulkomaille. Mä olen ihan varma että tauti leviää jo kansan keskuudessa maan sisäisinä tartuntoina.

Tällä keinolla olisi vielä mahdollista pysäyttää tauti, viikon kahden päästä ei enää ole.

Vierailija
34251/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen ketjun innoittamana pannaan tännekkin tämä. Tässä lukuja ihan olemassa olevan datan mukaan, eikä siis mitään hysteeristä mutuilua suuntaan tai toiseen.

Suomessa vuosittain 5-20% kansalaisista saa influenssa tartunnan, joka on aina sairastuneelle koettelemus. Jos tehdään sitten vertailua influenssa vs korona, niin saadaan seuraavia lukuja olemassa olevan tiedon mukaan:

Jos 10% suomalaisista, eli 550 000 henkilöä sairastuu influenssaan, heistä 1500-2000 tulee kuolemaan tautiin.

Jos 10% suomalaisista, eli taas se 550 000 henkilöä sairastuu koronaan, heistä n 26000 tulee kuolemaan tautiin.

Olisi todellakin reilua kaikkien kannalta, että aina kun verrataan koronaa ja influenssaa, sanottaisiin samalla että korona on nykytiedon mukaan 13 kertaa vaarallisempi kuin influenssa kantajalleen.

26 000 vainajaa olisi valtava kansallinen tragedia. Sellainen muistomerkki, joka olisi monelle poliitikollekin poliittisen uran päätös samalla.

Vierailija
34252/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastus USA:ssa

Trump ilmoitti puheessaan, "kuka tahansa testiin haluava testiin myös pääsee" ja että Amerikan kapasiteetti testata kansalaisiaan on maailman huippuluokkaa, ja että tällä viikolla pelkästään testikapasiteetti on 400 000 ja että testejä tehdään päivittäin tuhansia, jopa kymmeniä tuhansia.

The Atlantic selvitti sanottujen lukumäärien todenperäisyyttä. Ympäri maata, eri osavaltioissa ja eri terveydenhuoltoyksiköistä saadun datan mukaan on voitu löytää vain 1895 testattua.

https://www.theatlantic.com/health/archive/2020/03/how-many-americans-h…

Testiä haluavalle se varmaan maksaa paljon. Tai tosi paljon.

Vierailija
34253/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa ensimmäinen julkkis on saanut tartunnan. Entinen maajoukkuefutaaja Thomas Kahlenberg on saanut koronan, kun oli ollut Amsterdamissa. Tämän jälkeen hän on vieraillut ennen oireiden ilmaantumista Tanskassa ja Ruotsissa jalkapallo-otteluissa. Nyt pyritään tavoittamaan kaikkia niitä henkilöitä, joiden kanssa Kahlenberg on ollut tekemisissä. Lähde cnn.

Dööd?

Vierailija
34254/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt katso itseäni täydelliseksi vähättelijäksi mutta minua ei pelota tämä asia. Kyse ei ole kieltovaiheesta vaan hyväksymisvaiheesta.

Alkuun pelotti, mutta nyt olen todennut että minkäs minä sille voin. Koitan pitää itsestäni hyvää huolta niin kuin tähänkin asti.

Vierailija
34255/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

26 000 vainajaa olisi valtava kansallinen tragedia. Sellainen muistomerkki, joka olisi monelle poliitikollekin poliittisen uran päätös samalla.

Miten ihmeessä se olisi poliitikkojen uran päätös? Onko joku maa hoitanut asiaa paremmin kuin Suomi? Jos katsotaan vain Pohjoismaita, niin Suomessa taitaa olla vähiten tartuntoja. Jonkun Ukrainan tilastointiin en usko, mutta uskon että sieltä ei lomailla ympäri maailmaa.

Vierailija
34256/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksit saavat kieltäytyä ottamasta matkustajaa, jolla epäilevät koronatartuntaa tai matkustaja on tullut epidemia-alueelta. Kuljettajan on desinfoitava kaikki mihin flunssapotilas on koskenut autossa, turvavyön soljesta ovenkahvaan.

Tämä on varmaan ihan oikein. Mietin vaan, että millähän konstilla itse pääsisin sinne sairaalaan tai minne nyt se neuvontapuhelin minut käskisikin, JOS oireeni edellyttäisivät. Kun ei ole omaa autoa, ja tuskin kukaan tuttukaan suostuu kustakaamaan tuossa tilanteessa. Lähdenkö fillarilla aika kaukana olevaan sairaalaan? Vaikka olisi kuuymettakin? Bussiin kai saisin mennä? Vai tuleeko sitten jo ihan ambulanssi noutamaan?

He jäävät kotiin sairastamaan aivan kuten Kiinassakin ja jos vointi menee huonoksi niin kuolevat kotiin. Ei pari ambulanssia ehdi kaikkia kuskaamaan. Koronapotilaitahan ei voi ottaa jokaisen ambulanssin kyytiin koska se olisi aina desinfiointi kyydin jälkeen. 

Koronapotilasta ei ole pakko ottaa taksin kyytiin. Millä kyydillä kulkevat sairaalaan jos omaa autoa ei lähipiirissä?

Paitsi, että moniko paljastaa saati tietää sairastavansa koronaa?

Totta tuo. Herää monia kysymyksiä, mutta en laita tähän.

https://www.verkkouutiset.fi/taksiyhtio-illle-nailla-perusteilla-ei-nyt…

Vierailija
34257/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä pitäisi testata jokainen joka sairastaa kovaa päänsärkyä yhdistettynä kuumeeseen ja yskään testata koronan varalta. Riippumatta siitä onko yhteyksiä ulkomaille. Mä olen ihan varma että tauti leviää jo kansan keskuudessa maan sisäisinä tartuntoina.

Tällä keinolla olisi vielä mahdollista pysäyttää tauti, viikon kahden päästä ei enää ole.

Minä olen juuri ollut taudissa jossa juuri nuo oireet. Eipä tullut mieleenkään korona. Järkyttävä päänsärky useamman päivän ja päälle 39 kuumetta myös useampi päivä sekä kuiva yskä. Ei ollut mitään muita oireita. 

Vierailija
34258/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa kaikki ketkä pystytte lapset kotikouluun ja pois päiväkodista ketju poistettiin? Mitä ihmettä? Se oli mielestäni oikein hyvä ehdotus. Mitä vähemmän tartuntaketjuja, sen parempi.

Vierailija
34259/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin turha kuolema. Jääpetti Kurikassa ja 14 v ei päässyt autosta.

Vierailija
34260/176779 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sairastin kovaa päänsärkyä ja pientä kuumetta ja suurta räkätautia. Olin ihan kotona ja olen edelleen. Olisiko minun pitänyt lähteä siinä olotilassa bussilla tai taksilla johonkin testauspaikkaan? Ihan älytön ajatus. Laitoin itseni karanteeniin ja se riittäköön. Oletettavaa kuitenkin on, että tämä ei ole koronan aiheuttamaa.

Mielestäni on järkevää, että aiheelliset epäilyt testataan eikä aleta juoksuttamaan näköisiä ihmisiä pitkin kaupunkia. Johan siinä joku saa flunssan, influenssan ja koronan samaan aikaan.

Ketju on lukittu.