Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Olen 62 vuotias työkyvyttömyyseläkeläinen ja kuulu monesta syystä riskiryhmiin. En pelkäää Corona enkä panikoi, mutta olen kyllä huolestunut tästä tilanteesta. Niinpä minulle on itsestäänselvää että asetan itseni vapaaehtoiseen kotikaranteeniin kun vielä muutaman päivän seuraan tilanteen kehittymistä. Kotivara on pikkuhiljaa kerätty sen verran että selviydyn sen turvin varmasti kuukaudenkin eteenpäin, pitemmänkin aikaa jos alkaa säännöstellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä noita hysteerikkoja. Matkustin Tukholmaan ja Koronahysteria ei onneksi näy täällä mitenkään. Ihan normaalisti ihmiset käyvät kaupoissa ja ulkoilevat, maskeja ei näy.
Siksi se siellä leviääkin.
Onko Ruotsissa vielä yhtään tapausta, jossa ei ole selvinnyt tartuntaketjua? Käsittääkseni ei joten väite ei päde. Käsittääkseni kaikki tartunnat liittyvät joko Italian tai Iranin matkailijoihin ja heidän lähipiireihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt Suomen pitäisi ostaa 300 000 hengityskonetta. Hallitus tehkää jotain nopeasti!ä
Myös Hazmat-puvut kaikille! Hallitus tehkää jotain!
Yhtä asiaa en ymmärrä. Miksi jokaisesta koronasta sairastuneesta kerrotaan että potilas voi hyvin, on hyvässä kunnossa? Mistä hyvinvoipa ihminen voi erottaa itsellään koronaepäilyn? On tiedossa koronan oireet, mutta tyypillisesti niissä oireessa mennään töihin, koska ei voida kovin huonosti, vaan ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Myös lasten hammasterveys paranee, kun vanhemmat kieltävät ostamasta irtokarkkeja.
Miten, jos eivät kykene kieltämään edes kauppaan menemistä karanteenin aikana?
Vierailija kirjoitti:
Olen 62 vuotias työkyvyttömyyseläkeläinen ja kuulu monesta syystä riskiryhmiin. En pelkäää Corona enkä panikoi, mutta olen kyllä huolestunut tästä tilanteesta. Niinpä minulle on itsestäänselvää että asetan itseni vapaaehtoiseen kotikaranteeniin kun vielä muutaman päivän seuraan tilanteen kehittymistä. Kotivara on pikkuhiljaa kerätty sen verran että selviydyn sen turvin varmasti kuukaudenkin eteenpäin, pitemmänkin aikaa jos alkaa säännöstellä.
Dementia selvästi rajoittaa ajatteluasi.
Vierailija kirjoitti:
Perspektiiviä...
Vuonna 2020 kuolleita tähän mennessä:
Sydän- ja verisuonitaudit: ~3,1 miljoonaa
Syöpä: ~1,4 miljoonaa
Kohtuun tai synnytykseen kuolleet (lapset): ~575,000Ripuli, kolera yms.: ~390,000
AIDS: ~370,000
Ruuansulatuselimistön vaivat: ~370,000
Tuberkuloosi: ~265,000
Psykiatriset sairaudet: ~230,000Liikenneonnettomuudet: ~230,000
Muut onnettomuudet: ~210,000
Diabetes: ~205,000Malaria: ~160,000
Itsemurhat: ~155,000
Väkivalta: ~110,000
Synnytykseen kuolleet äidit: ~95,000
Nälkään tai huonoon ruokaan (esim. puutteelliset ravintoarvot tai ruokamyrkytys) kuolleet: ~90,000
Muita vähintään tuplasti enemmän, kuin covid, tappaneita: Rauhasista ja hormoonisyistä (endochrine), lastentaudit, aivokalvontulehdus, putoamiset, hukkumiset, myrkytykset, tulipalot.Vähemmän kuin tuplasti, mutta enemmän kuin covid tappaneita: Sota, hepatiitti, trooppiset taudit.
Voi voi. Elämän kuolleisuusprosentti on meillä kaikilla 100%. Jossain vaiheessa se napsahtaa omalle kohdalle. Miksi siis miettiä jotain noita lukujasi? Koronalle voi tehdä jotain, estää sen tulemisen jos vain näkee sen eteen vaivaa.
https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Päivitetäänkö tämä lista vain arkisin vai miksi Suomen kohdalla yhä vain 12 tapausta todettuna?
Nyt kun noita sairastuneiden stooreja alkaa tulla niin aika lieväähän tuo on. Hurjimmalta tuossa tuntuu nuo eristyksiin joutumiset sun muut.
Vierailija kirjoitti:
29.1.2020 Ivalo, kiina lainen turisti
26.2.2020 nainen, palannut Milanosta
+ häneen yhteydessä 1.3.2020 suomalainen nainen
28.2.2020 nainen, palannut Milanosta+ häneen yhteydessä 1.3.2020 eläkeläinen mies + koulupoika + 2.3.2020 työikäinen mies
5.3.2020 koululainen Hämeenlinnasta, ollut lomalla perheen kanssa Italiassa
5.3.2020 44-vuotias henkilö Pirkanmaalta, palannut Italiasta
5.3.2020 HUS, nainen, tartunta altistumisesta aiempaan todettuun tapaukseen
5.3 HUS, mies, tartunta Italiasta
5.3 HUS, mies, tartunta Italiasta6.3 HUS
6.3 Etelä-Karjala, palannut Pohjois-Italiasta
6.3 Pohjois-Pohjanmaa7.3 HUS: 2 uutta, molemmat palanneet Pohjois-Italiasta
7.3 Pirkanmaa: 2 uutta, molemmat palanneet Pohjois-Italiasta
Hieno listaus. Kiitos.
Lennot italiasta pitäisi heti lopettaa.
Jos tätä ei haluta tehdä, niin sitten 2 vk karanteeni italiasta palanneille ja haittavero 500 euroa, jolla kustannetaan yhteiskunnalle aiheutuvat kulut. Palaaja testataan koronatestillä.
Toivottavasti kansanedustajamme tietävät tämän. Ja näkevät listauksen.
Tuosta listasta käy selkeästi ilmi, että Italian matkalaisten mukana tauti nyt tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kysyn neuvoa.
Minulla on toisella paikkakunnalla asuva iäkäs sukulais täti joka kuuluu monella tavoin riskiryhmiin. Hänellä käy siivooja joka kulkee paikasta toiseen ja kuljettaa mukanaan omaa imuria. Tuli mieleen Mahtaako tuohon liittyä joku riski.
Kaikki siivoaminen ja kotipalvelut seis!
Vierailija kirjoitti:
Yhtä asiaa en ymmärrä. Miksi jokaisesta koronasta sairastuneesta kerrotaan että potilas voi hyvin, on hyvässä kunnossa? Mistä hyvinvoipa ihminen voi erottaa itsellään koronaepäilyn? On tiedossa koronan oireet, mutta tyypillisesti niissä oireessa mennään töihin, koska ei voida kovin huonosti, vaan ihan hyvin.
Koska hyvinvoiva = ei tarvitse tehohoitoa
Kun luin tuon brittipotilaan kertomuksen, se muistutti hyvin pitkälti 6 v sitten sairastamaani influenssaa joka tuona vuonna oli pääasiallisesti H1N1 eli sikainfluenssaa. Niin kipeä en ole ikinä ollut, minä 40v perusterve joka en tupakoi. Erotuksena oli se että en saanut keuhkokuumetta, mutta se luiden ja koko vartalon särky sekä infernaalinen keuhkoissa kumiseva yskä mikä teki hulluksi. Telkkari oli päällä mutta en tajunnut mitä sieltä tuli... kuume huiteli koko ajan yli 38 vaikka vedin Buranaa maksimiannoksen. Tuon jälkeen olen ottanut joka vuosi rokotteen ja nyt todella toivon että en saa koronaa jos se on samanlainen tauti kuin tuo 😣
Ei terveysviranomaiset enää uskalla luopua altistusketjuehdostaan testeihin pääsyyn. Päätyisi Suomi otsikoihin maailmalla siitä kuinka maltillinen tartuntojen määrä kasvaa ykskaks räjähdysmäisesti
Takuulla kävisin ainakin kaupassa jos joutuisin johonkin karanteeniin. En vain puhuisi kellekään.
Tehdäänkö tälläinen peukkuäänestys kaupungeittain, kommentoit oman paikkakuntasi ja muut peukuttavat ylöspäin jos uskovat että virus on jo levinnyt sinne ja kannattaisi alkaa harkita eristäytymistä. Peukku alas jos uskot että kyseinen kaupunki on vielä turvallinen.
Aloitan itse: HEINOLA
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhteydessä sillä tarkoitetaan vähän eri asiaa kuin arkikielenkäytössä. Hyväkuntoinen kuumepotilas on sellainen, jolla ei ole hengitysvaikeuksia, pystyy liikkumaan ja asioimaan itsenäisesti esim. WC:ssä, syö ja juo itse eikä ole kuivunut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska hyvinvoiva = ei tarvitse tehohoitoa
Hyvinvoiva = ei tarvitse välittää, kaikki hyvin, hajaantukaa, laa-la-laa
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun noita sairastuneiden stooreja alkaa tulla niin aika lieväähän tuo on. Hurjimmalta tuossa tuntuu nuo eristyksiin joutumiset sun muut.
Joo, kun eivät ole jostain syystä haastatelleet niitä tautiin kuolleita.
Ymmärrätkö ollenkaan miten paljon riskiryhmäläisiä on aikuisväestössä, koko Suomi on kiinni sillä hetkellä jos heidät määrätään kotikaranteeniin.