Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on jännä maa. Täällä Koronakin muuttuu. Täällä koronavirus ei enää tartuta oireettomana ja altistuneen lähipiirin ei tartte olla karanteenissa. Täällä koronavirus myös kuolee pinnoilta parissa vuorokaudessa eikä desinfiointeja tarvita kuten muualla maailmassa. Kouluja ei laiteta kiinni kuten muualla maailmassa. No eipä siinä antaa mennä nyt kun alamäki alkaa..
Täytyy kyllä sanoa ettei ollut mikään penaalin terävin kynä tää Italian heitukka. Ollut epidemia-alueella, saa koronaoireita ja lähtee kiertelee terveystaloja. Lisäks laittaa sairaan lapsen kouluun ja harkkoihin. Fiksua. Ja turha tulla pätemään ettei Italia sillon ollu epidemiamaa. Oli siellä jo tartuntoja ja vaikkei olisikaan, pitäs järki toimia sen verran, et aattelis, et oon tosiaan reissannu, voisko tää olla sitä!
No ei siinä, hävettäis muakin jäädä historian kirjoihin naisena, joka toi Koronan ekana Suomeen ja altistutti siinä sivussa koko koulun ym ym.
Siis kiinalainen nainen toi koronan ekana Suomeen, mutta tämän sinä olet jo unohtanut. Haluat vain heittää mukanokkelaa heitukkaläppää. Kasva jo aikuiseksi.
Kuulutko Italian heitukan lähipiiriin vai miksi kommenttini aiheutti sinussa ikäviä tuntemuksia? En ole unohtanut, että kiinalainen toi sen ekana. Meinasikin kirjoittaa, että ensimmäisenä suomalaisena, mutta unohtui. Tälle kiinalaiselle on kuitenkin jo annettu anteeksi, hän toimi oikein eikä lähtenyt tartuttamaan muita ihmisiä eikä aiheuttanut meille suomalaisille suurta haittaa. Olenko siis ainoa, jota hieman ärsyttää tämän Italian lomalaisen toiminta?
Mietitään nyt kuitenkin positiivisesti. Että onneksi oli nainen niin saa jatkaa tätä heitukoiden, typyköiden ja spaissareiden huulipunarummutusta! 👊
Leviämisen riski on nyt määritelty todella korkeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun tauti leviää, "tällainen rajaaminen ei ole enää järkevää vaan se lopetetaan".
Ihan ollaan siis alistuttu taudin leviämiselle, ja näitä karanteeneja ei tule pitkään enää olemaan.
😆😭DINGDONG😱
Ensin meille kerrotaan että vasta sitten aletaan rajaamaan jos se leviää täällä.
Nyt sitten sanotaan että ei kannata rajata jos se leviää täällä 😖Eikö noita tyyppejä voisi tuomita vaikka jossain EU-tasolla rikoksesta ihmisyyttä vastaan tai pahoinpitelystä ja vamman tuottamisesta. Vielä ei ole ruumiita, mutta vammantuottamisena ja pahoinpitelynä noita toimia voi jo pitää.
Vituttaa jo niin paljon että kohta ei enää veri kierrä.
Nuo ovat niin tottuneet siihen, että suomalaiset ovat 🐑 🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑 joita voi taluttaa teuraalle ilman että yksikään edes määkäisee 🤯Häh? Mitä keuhkoat?! Oletko kuullut kun tiedotteissa sanotaan: ”kaikki tartuntaketjut on tunnustettu”? Se ei ole tyhjää sanahelinää eikä liirumlaarumia vaan tarkoittaa: karanteeni on toteutettavissa. Kun näin ei enää ole, karanteenit puretaan. Ei ole mitään mieltä pysäyttää yhteiskunnan toimintaa telkeämällä ihmisiä aidan taakse jos virus on molemmin puolin aitaa. Lukekaa se varautumissuunnitelma.
Luulen, että hän ei vain ole ymmärtänyt mitä on sanottu, koska ne sanottiin niin hassusti. Usein kansalaisille puhutaan epämääräisesti itse ymmärtäen asiayhteyden ja kokonaisuuksia, mutta unohtaen, että kuulijoille asia ei aukea samalla tavalla. Olen itse huomannut näitä haastatteluita kuunnellessani, että ne tarjoilevat aika ristiriitaista tietoa kuulijoilleen, jos asiasta ei ole ammattitietoa. Sitten tulee juuri tuollaisia sanottua, että rajataan vasta jos leviää ja sen jälkeen että jos leviää, niin ei enää rajata koska se ei kannata. Asioita ei avattu sen enempää, joten on ihan varmasti kuulostanut juuri tuolta.
Ihmisille olisi voitua sanoa vaikka, että jos ja kun tartuntoja ilmenee, tartuntaketjuja seurataan tartunnan saaneesta tartunnan aiheuttajaan niin pitkälle kuin mahdollista, jotta kaikki tartunnalle altistuneet ihmiset saadaan karanteeneihin ja vasta sitten jos tartunnat alkavat yleisesti levitä ilman, että niiden alkuperää voidaan jäljittää tartuttajaan, tartuntojen alkuperää ei enää pyritä selvittämään, sillä tartunnat ovat päässeet varotoimista huolimatta leviämään liian laajalle, eikä tartuntaketjuja ole enää mahdollista katkaista.
Vierailija kirjoitti:
Asun Turussa ja olen aikamoisen kipeänä, kaikki coronan oireet paitsi ei kuumetta. Työterveydesetä ei saa sairaslomaa, koska kuumeettomana voi hyvin olla töissä. Olen kansainvälisellä työpaikalla, missä työntekijöitä on reippaasti yli 200 ja moni juuri lomaillut ulkomailla. Kipeänä mentävä töihin huomennakin, vaikka keuhkoihin sattuu ja hengitys ei meinaa kulkea. Julkiselta käskevät työterveyteteen ja työterveys ei anna saikkea 2 päivää enempää flunssaan. Nämä 2 pv kulutin jo viikonloppuna. Itkisin jos ei naurattais tämä hulluus.
Soita ja vaadi koronatestiä.
Jos keuhkoihin sattuu, et kuulu töihin.
Vierailija kirjoitti:
Asun Turussa ja olen aikamoisen kipeänä, kaikki coronan oireet paitsi ei kuumetta. Työterveydesetä ei saa sairaslomaa, koska kuumeettomana voi hyvin olla töissä. Olen kansainvälisellä työpaikalla, missä työntekijöitä on reippaasti yli 200 ja moni juuri lomaillut ulkomailla. Kipeänä mentävä töihin huomennakin, vaikka keuhkoihin sattuu ja hengitys ei meinaa kulkea. Julkiselta käskevät työterveyteteen ja työterveys ei anna saikkea 2 päivää enempää flunssaan. Nämä 2 pv kulutin jo viikonloppuna. Itkisin jos ei naurattais tämä hulluus.
Otat sairaslomaa omasta pussista. Eli olet töistä pois, etkä saa siitä palkkaa. Suojaat näin muita ihmisiä ja itseäsi. Ei se muutaman viikon palkattamuus tapa.
Rikolliset esiintyvät WHO:na ja yrittävät varastaa rahaa tai arkaluontoisia tietoja, Maailman terveysjärjestö kertoo tiedotteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita ja vaadi koronatestiä.
Jos keuhkoihin sattuu, et kuulu töihin.
Vetoa siihen, että nyt suositellaan, että saa olla viikon pois ilman lääkäriä omalla ilmoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Uusin coronatartunta Vantaalla. Ollut töissä altistaen mahdollisesti koko työpaikkansa 1400 henkilöä
Linkki? Pliis! "
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huono työterveys. Mene uudestaan sinne ja selitä että vaikka ei olisikaan koronaa, sairastuvat flunssaasi kaikki 200 ja että nuha itsessään on stressitila keholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
STM:n asiantuntija juuri sanoi YLE uutisissa, että lisää tartuntaryppäitä odotetaan. Sitten kun tauti leviää, "tällainen rajaaminen ei ole enää järkevää vaan se lopetetaan".
Ihan ollaan siis alistuttu taudin leviämiselle, ja näitä karanteeneja ei tule pitkään enää olemaan.
😆😭DINGDONG😱
Ensin meille kerrotaan että vasta sitten aletaan rajaamaan jos se leviää täällä.
Nyt sitten sanotaan että ei kannata rajata jos se leviää täällä 😖Eikö noita tyyppejä voisi tuomita vaikka jossain EU-tasolla rikoksesta ihmisyyttä vastaan tai pahoinpitelystä ja vamman tuottamisesta. Vielä ei ole ruumiita, mutta vammantuottamisena ja pahoinpitelynä noita toimia voi jo pitää.
Vituttaa jo niin paljon että kohta ei enää veri kierrä.
Nuo ovat niin tottuneet siihen, että suomalaiset ovat 🐑 🐑🐑🐑🐑🐑🐑🐑 joita voi taluttaa teuraalle ilman että yksikään edes määkäisee 🤯
Hyvä kommentti! Nyt alkaa täälläkin keittää!!!!!
Ennemmin tai myöhemmin ulkomaan lehdissä kirjoitetaan Suomen tavasta hoitaa koronavirus-epidemia, saa nähdä miten paljon meitä sitten kehutaan. En ole löytänyt mitään perusteluja sille, että Suomen tartuntaluvut jäisivät pienemmiksi kuin mitä Kiinassa on nyt: 80026, vaan on monta hyvää syytä uskoa, että Suomessa voi olla sairastuneita satoja tuhansia tulevina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Uusin coronatartunta Vantaalla. Ollut töissä altistaen mahdollisesti koko työpaikkansa 1400 henkilöä
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt A-Studiossa kuuluu jotain sellaista mitä on mahdoton uskoa todeksi. Tuon ukon mukaan kotikaranteenissa olevien perheenjäsenet voivat käydä töissä ja koulussa ihan vapaasti kun eivät kuulemma voi tartuttaa virusta muihin.
Jep, Suomessa on ihan ainutlaatuista tietoa siitä, että koronaa voi levittää vain oireiset henkilöt. Sitä paitsi, yhteiskunta kuulemma pysähtyisi jos esimerkiksi koulu suljettaisiin muutamaksi viikoksi vastaavasti kuin monissa muissa valtioissa on tehty.
Ei tarvitse olla itse kantaja. Riittää että käsissä tms kamppeissa on virusta joka leviää.
Tämä korona on jättipotti kaikille saikuttajille😘
Vierailija kirjoitti:
STM:n asiantuntija juuri sanoi YLE uutisissa, että lisää tartuntaryppäitä odotetaan. Sitten kun tauti leviää, "tällainen rajaaminen ei ole enää järkevää vaan se lopetetaan".
Tämä on täysin vastaan sitä mitä WHO juuri tänään sanoi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt A-Studiossa kuuluu jotain sellaista mitä on mahdoton uskoa todeksi. Tuon ukon mukaan kotikaranteenissa olevien perheenjäsenet voivat käydä töissä ja koulussa ihan vapaasti kun eivät kuulemma voi tartuttaa virusta muihin.
Jep, Suomessa on ihan ainutlaatuista tietoa siitä, että koronaa voi levittää vain oireiset henkilöt. Sitä paitsi, yhteiskunta kuulemma pysähtyisi jos esimerkiksi koulu suljettaisiin muutamaksi viikoksi vastaavasti kuin monissa muissa valtioissa on tehty.
Ei tarvitse olla itse kantaja. Riittää että käsissä tms kamppeissa on virusta joka leviää.
Apua, pöksyissäni on korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ilta taitaa sama tyyppi tulla huutelemaan uudesta tartunnasta Suomessa viihdyttääkseen meitä tai itseään. Oisit nyt huomannut jo, että kukaan ei innostu, kun sulla ei ole kättä pidempää, eli linkkiä tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ajantasaista statistiikkaa Italiasta:
Among the 1,835 active cases, 908 (49%) are hospitalized, 166 of which (representing 9% of active cases) are in intensive care. Among the 201 closed cases, 149 (74%) have recovered, 52 (26%) have died.
Järkyttäviä lukemia.
Onkohan virus mutatoitunut?
Vai tällainenko on tilanne oikeasti Kiinassakin?Muistaakseni oli ihan uusi tutkimus (ei vielä vertaisarvoitu), että Kiinan ja Italian kantoja ollaan vertailtu, ja näyttäisi olevan eri kantaa. Linkki tutkimukseen on tässä ketjussa, mutta en jaksa etsiä.
No aika nopeesti kyhätty tutkimus, jos näin on. Ja kuka tietää, mikä ero lopulta on eri kannoilla pitkässä juoksussa ja muuttuuko ne joka tapauksessa samaan suuntaan, kun homma leviää. Päätyen samaan lopputulokseen, jos tehdään samoja toimenpiteitä.
Itse en kyllä tuollaista tutkimusta löytänyt mutta luin kyllä aiemmin artikkelin missä oli viruksen mutaatioista päätelty että se on tullut Italiaan kahta eri reittiä. Ensin joskus tammikuun alkupuolella ja sitten uudestaan helmikuussa.
Viruksethan muuntuvat todella nopeasti, joten tarttumisreittejä voidaan tutkia myös niiden perimästä lyhyelläkin aikajaksolla.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten pitää alkaa laatimaan omat lait kun ei kerran viranomaiset osaa. Matkustuskielto ja karanteeni kaikille vähänkin riskiin kuuluvalle. Nyt suomalaiset ollaanko valmiina!?
Yleislakko!# loistava idea.
Suomalaisten pitää alkaa laatimaan omat lait kun ei kerran viranomaiset osaa. Matkustuskielto ja karanteeni kaikille vähänkin riskiin kuuluvalle. Nyt suomalaiset ollaanko valmiina!?