Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
dr shitler kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aaaassii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan jo huomauttaa asian minkä jo tutkijat ovat aikaa sitten huomanneet.
Tutkijat ovat huomanneet tämä leviää oikeasti ilmateitse "ei pelkästään ns. pisara tartuntana.
Suojauksia on tehty jo kauan aikaa ikävä kyllä vaikka menisi pulloon asumaan virus päätyy vielä sinne koska se leviää ilmassa ja eläimissä, kasveissa sekä ihmisissä.
Väärin.
Jos ilmateitse leviäminen olisi todennäköisenä pidettävä mahdollisuus, se olisi mainittu EU:n epidemiaviraston tiedotteessa:
5. What is the mode of transmission? How (easily) does it spread?
While animals are the source of the virus, this virus is now spreading from one person to another (human-to-human transmission). There is currently not enough epidemiological information to determine how easily and sustainably this virus spreads between people. The virus seems to be transmitted mainly via respiratory droplets that people sneeze, cough, or exhale.
The incubation period for COVID-19 (i.e. the time between exposure to the virus and onset of symptoms) is currently estimated at between two and 14 days. At this stage, we know that the virus can be transmitted when those infected show (flu-like) symptoms. However, there are still uncertainties as to whether mild or asymptomatic cases can transmit the virus.
https://www.ecdc.europa.eu/en/novel-coronavirus-china/questions-answers
Ei se nyt ihan noinkaan yksioikoinen asia ole. Tuosta lainaamastasi tekstistäkin selviää, ettei varmuutta ole. Ilmateitse leviämistä ei olla voitu sulkea pois. CDC: “ Currently, it’s unclear how easily or sustainably this virus is spreading between people” (https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/faq.html)
Kiinassa oli epäily että joku karanteenissa ollut, olisi kerrostalon ilmastoinnin kautta sairastuttanut toisen.
Eri
Itse ymmärsin, että kyseessä oli viallinen viemäriputki. Ja kakka kulki putkessa ja viruksia mahdollisesti aerosolaistui toiseen asuntoon vessan putkiston kautta ulosteista.Muistakaa vetää vessa pöntön kansi kiinni 🤢
(Linkkiä ei ole antaa, muistan kuulleeni asiasta dr john campbellin, kynä ja paperi pappa, youtube videosta.)
Entä jos asuu yksin eikä muut pasko samaan pönttöön? Pitääkö vetää wc kansi kiinni? Eikös se paska, bakteerit ja viirukset ole tullu vaan omasta takapuolesta eli ovat jo elimistössä.
En tiedä. Ajatus vain leijuvista kakkapartikkeleista on ällö 😝
Toisaalta jos vakavasti, kaupunkilaisjärjellä miettii, niin jos suolistossa on joku pöpö joka muuten on vaaraton mutta aiheuttaa silmätulehdusta osuessaan silmään niin eikö silloin voisi tartuttaa itselleen kakkaperäisen silmätulehduksen jos pöntöstä vetäessä lehahtaa sitä pöpöä ilmaan 🤔
Italiassa tahti kiihtyy vaan.
20.2.2020 tartuntatapauksia oli 4.
Tämän viikon keskiviikkona tapauksia oli päivällä yhteensä 320, iltaan mennessä 400.
Nyt tartuntoja on 1235.
Saattaa olla ettei edes ole vahingossa karannut, ehkä kyseessä on globaali bioaseen testaus. Rokotekin saattaa jo olla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tehtiin päätös, että antaa vieuksen tulla, ja eletään sen tilanteen kanssa. Taloudellisesti tulee valtiolle halvemmaksi tämä ratkaisu, kuin että oltaisiin ryhdytty voimakkaisiin estotoimiin ja hidastustoimiin.
Porvari-Sipilän hallitukselta tämän olisi uskonut, mutta että demarivetoinen hallitus voikin olla vielä ahneempi ja julmempi oli kyllä yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kuvottaa miten tälläkin palstalla mässäillään epidemialla. Kieli pitkällä odotetaan, olisiko uusia tartuntoja ja kuolemia että pääsee tänne "kauhistelemaan". Täysin mututilastoja ja väärää tietoa sivutolkulla.
Hävetkää jos osaatte.
Sannako se siellä? Häpeällä kasvatettu puhuu noin.
Joo, toi oli niin ruma ja ilkeä kommentti. Ruma sielu sillä ihmisellä. Kukaan ei odottaa ketään kuolevan kieli pitkällä. Suomen hallitus ja THL vähettelevät ongelmaa ja paljon virheitä on tehty. Esim Finnairin toiminta. Jopa yksi kuolema on liikaa. Silti ihmisillä on oikeus puhua asiasta, varautua ja kyseenalaistaa auktoritteettien toimintaa.
No mites ruma sielu on niillä ihmisillä, jotka alapeukuttaa sitä faktaa että Suomen tämän hetken todetut ovat hyvävointisia ja siksi kotihoidossa? Pelkästään tämä kertoo siitä, että osalle on pettymys jos täällä yritetään lieventää hysteriaa.
Pelkkää psykologiaahan tämä on, osa ihmisistä rakastaa draamaa ja suorastaan elää näistä katastrofikeskusteluista ja lietsomisesta.
Rakas ihminen! Ne sairaat siellä kotona tartuttavat muita! Kuka valvoo, että se sairas ei mene vaikka viemään roskia? Hän koskee hissinappia, sit tulee seuraava ja koskee sitä samaa nappia ja hän ei sit voikaan niin hyvin. Ruma oli ajatus siitä, että joku kieli pitkällä odottaa muiden kuolemista.
Sitten ottaa kertakäyttökäsineen ja painaa nappia ja avaa roskaoven ja jätteet sinne ja kertakäyttökäsine roskiin. Uusi käsine ja painaa nappia hississä joka vie kotiin. Itse kävisin ulkoilmassa jos voi mennä mutta kävelisin portaat ja oven avaus talouspaperilla ja naapuri tulee vastaan että älä tule lähelle oon korona viruksessa.
Olen ollut tekemisissä yhden todetun sairastuneen kanssa juuri ennen hänen sairastumistaan. Nyt on flunssan oireita, soitin terveyskeskukseen ja kerroin tilanteen, ei kuulema ole syytä testiin tai karanteeniin, epäili normaalia kausiflunssaa. Joten meiltä lähtee oireettomat lapset huomenna kouluun ja harrastuksiin, puoliso menee töihin, samoin minä jos vointi on hyvä. Voin tehdä muutaman etäpäivän tai toki jään saikulle jos olo pahenee.
Mietityttää tottakai, että jos tämä onkin koronaa, tartuttaako lapset /puoliso/minä tätä nyt eteen päin? Mutta tämä oli ohjeistus, joten kotiin lukittautuminen tuntuu ylireagoinnilta ja hysteeriseltä, jos terveydenhuolto ei sellaista ohjetta anna. Voiko lapsia edes pitää kotona ja kuinka pitkään, jos eivät ole kipeitä? Puoliso ei ainakaan voi jäädä kotiin siksi, että minä olen vähän flunssainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika yli 25 000 kommenttia täällä jo!
Veikkauksia, kauanko menee että Suomessa on enemmän tartuntoja kuin viestejä täällä?
Itse sanoisin että kuukauden kuluttua.
Samaa veikkaisin. Ensimmäiset hiihtolomalaiset ovat olleet jo viikon koulussa ja vanhempansa töissä. Huomenna palaa puoli Suomea arkeen. Tästä 3-4 viikkoa ja tilanne on räjähtänyt.
Niin?
Ja sitten jotkut heikot ja vanhat mahdollisesti sairasruvat vakavasti tai kuolettavasti.
Sekö on maailmanloppu ja kotivara nyt kaikille!!
Tiesitkö, että whon mukaan jokaisesta ryhmästä kuolee joitakin ihmisiä tähän tautiin. Siis lievästi sairastuneista osa kuolee ihan niinkuin vakavasti sairastuneistakin.
Lievät tapauksetkin sairastavat jopa pari viikkoa ja heilläkin keuhkokuumeesta toipumiseen voi mennä parikin viikkoa lisää siihen.
Jos moni sairastuu samaan aikaan voi työpaikoilla olla aika tiukat paikat kun terveitä työntekijöitä ei meinaa riittää.
Jo senkin takia olisi viisasta pyrkiä hidastamaan sairauden leviämistä väestössä.Hälläväliä asenne ei palvele ihmistä yksilönä eikä taatusti yhteiskuntaakaan.
Kai ymmärrät, että kaikki ei tästä saa keuhkokuumetta ja lievät tapaukset sairastavat tämän normaalina flunssana.
Mitä ihmettä te jankkaatte tuosta kaikilla pneumonia vastaan 80% lievä. Aiemmin ketjussa jo ollut asiaa tuosta. Katsokaa WHO:n Aylwardin video https://www.youtube.com/watch?v=g2yFaWipdfk&feature=youtu.be kohdasta 42:58, jossa hän näyttää kaaviona asian:
40% lievä tauti, 40% kohtalainen eli lievä keuhkokuume jne
dr shitler kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aaaassii kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan jo huomauttaa asian minkä jo tutkijat ovat aikaa sitten huomanneet.
Tutkijat ovat huomanneet tämä leviää oikeasti ilmateitse "ei pelkästään ns. pisara tartuntana.
Suojauksia on tehty jo kauan aikaa ikävä kyllä vaikka menisi pulloon asumaan virus päätyy vielä sinne koska se leviää ilmassa ja eläimissä, kasveissa sekä ihmisissä.
Väärin.
Jos ilmateitse leviäminen olisi todennäköisenä pidettävä mahdollisuus, se olisi mainittu EU:n epidemiaviraston tiedotteessa:
5. What is the mode of transmission? How (easily) does it spread?
While animals are the source of the virus, this virus is now spreading from one person to another (human-to-human transmission). There is currently not enough epidemiological information to determine how easily and sustainably this virus spreads between people. The virus seems to be transmitted mainly via respiratory droplets that people sneeze, cough, or exhale.
The incubation period for COVID-19 (i.e. the time between exposure to the virus and onset of symptoms) is currently estimated at between two and 14 days. At this stage, we know that the virus can be transmitted when those infected show (flu-like) symptoms. However, there are still uncertainties as to whether mild or asymptomatic cases can transmit the virus.
https://www.ecdc.europa.eu/en/novel-coronavirus-china/questions-answers
Ei se nyt ihan noinkaan yksioikoinen asia ole. Tuosta lainaamastasi tekstistäkin selviää, ettei varmuutta ole. Ilmateitse leviämistä ei olla voitu sulkea pois. CDC: “ Currently, it’s unclear how easily or sustainably this virus is spreading between people” (https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/faq.html)
Kiinassa oli epäily että joku karanteenissa ollut, olisi kerrostalon ilmastoinnin kautta sairastuttanut toisen.
Eri
Itse ymmärsin, että kyseessä oli viallinen viemäriputki. Ja kakka kulki putkessa ja viruksia mahdollisesti aerosolaistui toiseen asuntoon vessan putkiston kautta ulosteista.Muistakaa vetää vessa pöntön kansi kiinni 🤢
(Linkkiä ei ole antaa, muistan kuulleeni asiasta dr john campbellin, kynä ja paperi pappa, youtube videosta.)
Entä jos asuu yksin eikä muut pasko samaan pönttöön? Pitääkö vetää wc kansi kiinni? Eikös se paska, bakteerit ja viirukset ole tullu vaan omasta takapuolesta eli ovat jo elimistössä.
Itse vedän aina pytyn kansi kiinni oon sitten kotona.vieraissa tai missä olenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pari päivää aivan jäätävässä flunssassa. En muista näin pahaa sairastaneeni koskaan.
Se pisti miettimään, että kuinka koronalta edes voi suojautua? Perheessä on hyvä käsihygienia, käsidesiä käytetään.
Silti lapsi sairastui koulussa 3 päivää hiihtoloman loppumisen jälkeen ja 2 päivää myöhemmin olin itse ihan kanttuvei.
Lapsen huoneessa käymisen, lasiin tms. Koskemisen jne. Jälkeenkin käden on pesty hyvin.
Ei apua, tartunta tuli.
Korona tarttuu paljon helpommin kuin tämä "flunssa"
Nyt ei kannata sairastaa hengitystieinfektiota. Solutasolla siitä toipuminen kestää pari kuukautta. Sinä aikana on paljon alttiimpi koronavirukselle ja sen vaikutuksille.
Tämäpä varsin lohdullista kuultavaa.
Nyt kun flunssa kaikista varotoimista huolimatta tuli, niin kuinkahan sen koronan sitten välttää kun se alkaa todella leviämään, viikon-parin päästä, jolloin olen vasta toipunut tästä.
Miksi Suomi ei tee tarvittavia toimia taudin leviämisen estämiseksi? Miksi tauti saa levitä rauhassa täällä mutta muualla ei?
Kuinkahan monta koronaviruksen mahdollista tartuttajaa liikkuu kaduillamme juuri nyt ?
Helsingissä altistuneita mainittiin olevan useita, he ovat jo ehtineet altistaa joitakin muita.
Samaan aikaan voi monessa paikassa Suomessa levitä uusia tartuntoja. Viikon päästä hakeutuvat hoitoon ne, joille altistumisen seurauksensa on tullut koronavirus tartunnan aiheuttamia vakavempia oireita.
Ihmiset tulevat varovaisemmiksi silloin kun sairastuneita kerrotaan olevan satoja, mutta ennen sitä hyvin monet ovat jo ehtineet saada tartunnan. Jos haluaa välttyä tartunnalta, jo nyt kannattaa noudattaa kaikkia niitä ohjeita, joiden avulla kerrotaan tartuntaa voivan välttää. Tämän kuukauden aikana jo näkyy, että ne jotka ovat olleet huolissaan koronavirus tartuntojen leviämisestä ja epidemian vaikutuksista, saattoivatkin olla oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
vk8 kirjoitti:
Viranomaisten pitäisi tajuta Suomessa se, että huolta sekä pelkoa aiheuttaa tiedon puute. Tavallinen tallaaja ei tiedä, miten hallitus toimii, jos tauti rupeaa leviämään hallitsemattomasti. Siitä pitäisi olla virallinen selvitys, joka jaetaan median välityksellä. Eikä mikään perinteinen jargoni-pläjäys, vaan selkeä toimintasuunnitelma. Tällä hetkellä ainoa tieto tulee sekalaisesti medialta, joka "seuraa hetki hetkeltä" tappavan taudin etenemistä sekä listaa päivän kuolonuhrit. Siihen pakkaan, kun lisätään kansanedustajien Peskää kätenne, niin kyllä siitä- letkautukset, niin ei se nyt mikään ihme ole, että ihmiset rupeaa kantamaan huolta. Suomen tiedotustilaisuudetkin on ihan tyhjänpäiväisiä, jos ei jaeta konkreettista tietoa ensin. Täytyy muistaa, että tämä on vasta vk 8. Parin kuukauden päästä ihmiset tulee olemaan niin ääriä myöten täynnä koko koronasta, että siihen ei tulla kiinnittämään tarpeeksi huomiota, koska siitä ollaan jo kuukausi-kaupalla hössötetty median välittämänä. Jättäisivät nyt pois sen Tappavan-sitä ja tätä uutisoinnin, jolloin ihmiset voisivat keskittyä olennaiseen.
Omaa mieltä rauhoittaisi esimerkiksi tieto siitä, että jos Suomessa alueella havaitaan laajempi tartuntavyyhti, alue laitetaan karanteeniin muutamaksi viikoksi (sama, mitä Italiassa tällä hetkellä tehdään), jolloin ehkäistään taudin leviäminen niin, että sitä pystytään terveydenhuollon osalta kontrolloimaan. Suomen kunnissa karanteeni ei tule olemaan mikään vedenpitävä, mutta se hidastaa leviämistä, koska enemmistö seuraa annettuja ohjeita. Tällaisia suunnitelmia haluaisin kuulla. Selkeä tässä tapauksessa Hallitus sekä kunta tulee tekemään näin. Tällä hetkellä kaikki tieto on ristiriitaista mitä tulee viranomaisten kautta. Eroavia näkemyksiä sekä mielipiteitä. Pelätään sanomasta paniikin pelossa, mutta silläkin on rajansa. Liian vähän ja ollaan nyt tässä, että ihmiset ei yksinkertaisesti tiedä mitä tehdä. Silkkaa kaaosta.
Miksi Kiinassa kokonaisia kaupunkeja laitetaan karanteeniin? Väestömäärä. Yhdessä kaupungissa on enemmän ihmisiä, kuin Suomessa. Jos siellä taudin olisi annettu levitä ilman mitään kontrollia, niin tämänhetkiset luvut olisivat jotain ihan toista luokkaa, puhuttaisiin miljoonista tartunnansaaneista ja millään valtiolla ei ole sellaista kapasiteettia, että siitä selvittäisiin. Sama Italiassa. Kiinassa tiedetään jo, miten toimia ja siellä toimitaan hyvin. Kaikkea ei kansalaisille tulla kertomaan, mutta asiasta tiedotetaan järjestelmällisesti: niin sen pitäisi olla myös Suomessa. Nyt koko hallinnosta sekä thl:stä saa aikamoisen Hällä-väliä kuvan, joka ei muuten vakuuta sitten pätkääkään. Heillä on käytössään rahaa, palkkaisivat lehdistöihmisiä, joiden tarkoitus ei ole vain tehdä uutisesta seksikästä luettavaa...saataisiin siinä sivussa myös Suomelle muutama uusi työpaikka. Eipä tässä muuta, hyvää sunnuntai-päivää kaikille.
Samoin itse haluaisin tietää miten minua ajatellaan hoitaa jos saan tartunnan? Muaalla maailmassa on käytetty hiv- ja muita viruslääkkeitä, onko Suomessa jotain suunnitelmaa tästä vai mennäänkö Buranalla? Onko tehohoitopaikkoja kuinka monelle? Onko hengityssuojaimia tulossa apteekkeihin lisää? Ihan käytännön asioita mutta ei aina sitä samaa pese käsiä-länkytystä.
Tehohoitopaikkoja on KOKO Suomessa 228, joista iso osa pitää varata muita vakavia tauteja sairastaville. Eli käytännössä noita tehohoitopaikkoja on muutamia kymmeniä. Ja kerralla voi tarve olla useita tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tekemisissä yhden todetun sairastuneen kanssa juuri ennen hänen sairastumistaan. Nyt on flunssan oireita, soitin terveyskeskukseen ja kerroin tilanteen, ei kuulema ole syytä testiin tai karanteeniin, epäili normaalia kausiflunssaa. Joten meiltä lähtee oireettomat lapset huomenna kouluun ja harrastuksiin, puoliso menee töihin, samoin minä jos vointi on hyvä. Voin tehdä muutaman etäpäivän tai toki jään saikulle jos olo pahenee.
Mietityttää tottakai, että jos tämä onkin koronaa, tartuttaako lapset /puoliso/minä tätä nyt eteen päin? Mutta tämä oli ohjeistus, joten kotiin lukittautuminen tuntuu ylireagoinnilta ja hysteeriseltä, jos terveydenhuolto ei sellaista ohjetta anna. Voiko lapsia edes pitää kotona ja kuinka pitkään, jos eivät ole kipeitä? Puoliso ei ainakaan voi jäädä kotiin siksi, että minä olen vähän flunssainen!
Nyt olisi kyllä viisasta testata. Toki voi olla kausiflunssaa ja toivottavasti on, mutta tää vähättely Suomessa on KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Talouslehti Economistin mukaan koronavirus kehittyy pandemiaksi.
Arvostetun talouslehti Economistin pääkirjoituksessa todetaan ykskantaan, että ”virus on tulossa” ja kehotetaan päättäjiä myöntämään tosiasiat.
– Kansanterveydessä rehellisyys on toivoa arvokkaampaa. Kuluneella viikolla on tullut selväksi, että joulukuussa Kiinaan iskenyt uusi virustauti COVID-19 leviää ympäri maailman. Monet hallitukset ovat viestittäneet pysäyttävänsä taudin. Tämän sijasta niiden tulisi alkaa valmistella kansaa taistoon, kirjoituksessa todetaan.
Economistin mukaan päättäjät joutuvat toimimaan ilman kaikkia faktoja, koska koronavirus tunnetaan vielä huonosti. Karkean arvion mukaan 25-70 prosentin ihmisistä kerrotaan sairastuvan niissä maissa, joihin tauti leviää. Eli pahimmillaan jopa kaksi kolmesta saisi tartunnan."
https://www.verkkouutiset.fi/paattajia-kehotetaan-myontamaan-virus-on-t…
Tuo pitäisi henkilökohtaisesti ojentaa Sanna Marinille luettavaksi. Veikkaan, että hän tulee olemaan erittäin suurissa vaikeuksissa jos ei pian ymmärrä miten vakava asia on.
Sannalla on virkakoneisto ja sieltä löytyy tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ohjestus ole nimenomaan pysyä nyt kotona??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatartuntoja on havaittu jo 1/3 kaikista maailman maista. Vieläkö väittävät että hallinnassa on eikä pandemian merkkejä ole...
WHO julistaa pandemian vasta sitten, kun Antarktiksella todetaan joku tartunnan saanut. Se mantereista on vielä ilman todettua tartuntaa.
Jätkät hei! Yks pingviini aivasti!
Nonni, nyt se corona on sitte täälläki.
Pääministeri Sanna Marin on todennut: “Epidemian keskusalueella Hubeissakin vain noin 0,1 prosenttia väestöstä on sairastunut koronavirukseen” ja että “Suomen viranomaisiin voi luottaa”. Eikö nyt voi siis luottaa siihen, ettei Suomessa ainakaan yli 5000 ihmistä sairastu, ja heistäkin vain enintään 100 vanhusta ja sairasta tule kuolemaan? Eli meillä nuorilla aikuisilla ei ole mitään pelättävää.
Kai noihin lukuihin voi luottaa kun eduskunnan enemmistökin luottaa pääministeriin? Mitä siitäkin seuraisi, jos ei edes pääministeriin voisi luottaa?
(tämä kirjoitus on sarkasmia. Piti kirjoittaa kun ärsyttää hallituksen saamattomuus, ja nyt on jo liian myöhäistä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kuvottaa miten tälläkin palstalla mässäillään epidemialla. Kieli pitkällä odotetaan, olisiko uusia tartuntoja ja kuolemia että pääsee tänne "kauhistelemaan". Täysin mututilastoja ja väärää tietoa sivutolkulla.
Hävetkää jos osaatte.
Sannako se siellä? Häpeällä kasvatettu puhuu noin.
Joo, toi oli niin ruma ja ilkeä kommentti. Ruma sielu sillä ihmisellä. Kukaan ei odottaa ketään kuolevan kieli pitkällä. Suomen hallitus ja THL vähettelevät ongelmaa ja paljon virheitä on tehty. Esim Finnairin toiminta. Jopa yksi kuolema on liikaa. Silti ihmisillä on oikeus puhua asiasta, varautua ja kyseenalaistaa auktoritteettien toimintaa.
No mites ruma sielu on niillä ihmisillä, jotka alapeukuttaa sitä faktaa että Suomen tämän hetken todetut ovat hyvävointisia ja siksi kotihoidossa? Pelkästään tämä kertoo siitä, että osalle on pettymys jos täällä yritetään lieventää hysteriaa.
Pelkkää psykologiaahan tämä on, osa ihmisistä rakastaa draamaa ja suorastaan elää näistä katastrofikeskusteluista ja lietsomisesta.
Rakas ihminen! Ne sairaat siellä kotona tartuttavat muita! Kuka valvoo, että se sairas ei mene vaikka viemään roskia? Hän koskee hissinappia, sit tulee seuraava ja koskee sitä samaa nappia ja hän ei sit voikaan niin hyvin. Ruma oli ajatus siitä, että joku kieli pitkällä odottaa muiden kuolemista.
Eiköhän ole syytä luottaa siihen, etteivät nämä ihmiset tieten tahtoen halua tartuttaa muita. Sehän olisi suorastaan ruma ajatus näistä sairastuneista, eikö?
Sä omalla rumalla sielulla ajattelet taas pahemmin. Minä tarkoitan, että sellainen tartuttaja ei ajattelee tai luulee, että on varovainen, mutta se ei riitä. En ajattellut kertakaan, että joku voisi tahallaan tartuttaa jotakuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatartuntoja on havaittu jo 1/3 kaikista maailman maista. Vieläkö väittävät että hallinnassa on eikä pandemian merkkejä ole...
WHO julistaa pandemian vasta sitten, kun Antarktiksella todetaan joku tartunnan saanut. Se mantereista on vielä ilman todettua tartuntaa.
Siis WHO julistaa pandemian, jos koronavirusta löytyy Atlantikselta.
Olivatko tänään todetut tartuntatapaukset, vanhempi mies ja kouluikäinen lapsi samalla Italian lennolla kuin heidän läheisensä koronan saanut nainen? Miksi miestä ja lasta ei laitettu karanteeniin, kun nyt tutkitaan kuinka monta he mahdollisesti olivat alistaneet tartunnalle ennen tämän päivän tartuntatoteamista? Miksi Italian lennoilta palaavia ei kontrolloitu, eikä kontrolloida?