Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006418502.html
Rokote olisi jaossa 90 päivän päästä, moniko on kiinnostunut
Jos näin todella olisi, niin silloin varmistuisi, että kyseessä oli bioaseen karkaaminen. Siihen oli valmiina vasta-ainetta, eli tässä tapauksessa ”rokotusta”.
Niinpä, ja muistatteko Israelin jämäkät alkutoimet - kaikki lento-, meri- ja maalikenne heti seis Kiinasta, jotta saadaan lisäaikaa jne
Josko kauppojen ja apteekkien ja pankkien ja virastojen ja baarien ja ravintoloiden ja koulujen ja oppilaitosten ja vanhainkotien ja huoltoasemien jne. jne. oville ja kassoille saisi käsidesipullot yleiseen käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sulle kuuluu ääliö?
Mikä ihme siinä on, että luullaan lähes kaiken olevan yksityisasioita, jotka ei kuulu muille? Jos sä vaikka pieraiset yöllä, se vaikuttaa sen maapallon ilmakehään, jossa minä myös asun. Sillä on sitten ainakin teoriassa ja erittäin epätodennäköisesti myös käytännössä vaikutusta minun elämään. Googlaa perhosefekti, jos et usko.
En tunne sinua, mutta jos haluat rajoittaa esimerkiksi (muiden ihmisten) lentämistä tai lihan syöntiä, niin luulisi että silloin sulle on päivän selvää, että sinunkin elämään vaikuttaa se mitä muut tekevät.
Varmaan tulee paljon alapeukkuja, mutta ei se faktoja muuksi muuta.
Mietin mitä voisi vielä tehdä. En keksi muuta kuin että alan pesemään pyykit 60 asteessa aijemman 40asteen sijasta ja ulkotakki ulos yöksi tuulettumaan, niin ja ulkokengillä ei kävellä kynnysmattoa kauemmas kodissa.
Yksityiskohtaista tietoa Italian tartunnoista:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_outbreak_in_Italy
31.12 2
5.2 2
6.2 3 +(50%)
20.2 3
21.2 20 (+567%)
22.2 79 (+295%)
23.2 152 (+92%)
24.2 229 (+51%)
25.2 322 (+41%)
26.2 400 (+24%)
27.2 650 (+63%)
28.2 888 (+37%)
Onkohan tartuntojen määrä 10.3 jo lähes 10000-20000 ?
https://www.nytimes.com/2020/02/27/world/europe/italy-coronavirus.html
Italy, Mired in Politics Over Virus, Asks How Much Testing Is Too Much
National and regional leaders are trading blame, with the dispute centered around whether Lombardy had inflated the threat by testing too much.
Vierailija kirjoitti:
Kuten meni muukin on sanonut, olen myös äärimmäisen onnellinen ettei kyseinen virus ole ebola (fifty-fifty selviätkö).
Äänestys. JOS epidemia pahenisi, sanotaan että sama prosentti ihmisiä alkaisi kuolemaan Suomessa - olisitko valmis eristäytymään esimerkiksi kesämökille/harvaan asutulle seudulle/pois kapungista. Peukku ylös jos olisit, Peukku alas jos et
Peukku meni alas kun ei ole mitään semmoisia ylellisyyksiä kuten kesämökkiä tai kakkosasuntoa peräkylillä. Ja tuskin kukaan sellaista hädän keskellä tarjoaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mammat toivoo, että päiväkodit ja koulut menevät kiinni että pääsis kotiin vähän löhöilemään.
Löhöilemään? Karanteenihan on kuulemma ihan hlvettiä ja varsinkin lasten kanssa. Ja sitähän se on jos/kun koulut ja tarhat pannaan kiinni että KUKAAN ei liiku kotoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä kolmas koronavirus hkissä päästettiin kotiin. Miten saa ruoat ja muut?
Tästä epäilystä ei kerrottu ulos. Jep.
Suurin osa tartunnan saaneista tullaan varmaan laittamaan kotikaranteeniin. Kai niille siten joku ruokaakin vie. Ja minusta tuo on ihan järkevää, eihän meillä olisi mitenkään tilaa jossain sairaalassa pitää kaikkia tartunnan saaneita ja suurimmalla osalla ei ole flunssaa kummempaa tarvetta sairaalatasoiseen hoitoon.
Olen itse hankkinut vähän kotivaraa, jotta pärjään kyllä syömisten puolesta jonkun aikaa ja yritän tietysti muutenkin välttää paikkoja, joissa tartunnan riski tulee mahdollisesti olemaan suurempi jatkossa. Kotona on ihan hyvä olla.
Hankkikaa se kotivara, ettette ole toisten armoilla. Kuumelääkkeet, ne lääkkeet jotka reseptillä saa. Mehua, vitamiineja, valmisruokia pakastimeen. Säilykkeitä, leipää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikkien työyhteissössä jo keskusteltu coronaviruksen vaikutuksista töihin tai työnkeskeytykseen?
Meidän firmassa kiellettiin työmatkat Kiinaan jo joskus tammikuun puolivälissä, nyt on kielletty ihan kaikki työmatkat. Yrityksessä on lähes 200 000 työntekijää globaalisti, kukaan ei enää matkusta minnekään edes oman maan sisällä. Etätöitä meillä on tehty jo yli vuosikymmen työnkuvasta ja omasta kiinnostuksesta riippuen, nyt niihin kannustetaan niitäkin jotka eivät aiemmin ole niitä tehneet.
Juotava on tärkeää. Eli tuoremehua, jos olette kuumeessa, kukaan ei leivo sämpylöitä.
Tiedättekö kotikouluun ottamisen byrokratiasta? Riittääkö oma ilmoitus, että lapset jää kotiin koska äitiä pelottaa? Vai onko se sitten lasu vai miten? Onko kukaan selvittänyt ja miten meinaatte toimia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vanhemmat pommitattte koulua viestillä, jossa vaaditte parempaa käsihygieniaa. Oppilaiden pitää pestä kädet kouluun tultaessa ja sieltä lähtiessä. Ennen ruokailua ja WC käynnin jälkeen. Käsidesi myös ennen ruokailua pesun jälkeen.
Pommita ihan vapaasti, jos haluat.
opettakaa lapset pesemään kädet kotona, näyttäkää miten pitää pestä. Kerrotte että koulussa myös. Ellei oo oppinut tähän päivään mennessä.
Ei se riitä, että vain osa pesee. Lisäksi ainakin ruokalaan mennessä tulisi olla käsidesi tarjolla. Opettajien valvottava.
Mä olin viime yön Helsingissä yhdessä scandicissa.
Aamupalalle oli nostettu sellainen laite missä käsidesiä ja pyyntö käyttää sitä suomeksi ja englanniksi.Jåin seuraamaan sen käyttöä jonkun aikaa...
YKSI suomalainen 'liikemies' käytti sitä sekä kaksi 'kiinalaisilta näyttävää' naista.
(Ja minä)Eli miten voi olettaa että koululaiset kun ei aikuisetkaan???
Vähiin jäi mun aamiaisen syöminen...
Kuinka moni katsoi ihmeissään että mikä mehutiiviste tämä on, ja truuttasi sitten ainetta mukiin ja vettä mikseriksi?
Taisit olla ainoa. Lähtikö näkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi sitten luvattiin miljardia tartuntaa maaliskuun alkuun mennessä. Taidetaan jäädä kauas tavoitteesta ja paha mieli on sen mukainen.
Kyllä mä ainakin olen huojentunut jos saan todeta olleeni väärässä arvioissani. Jos Suomessa on vuoden lopussa alle 10 000 kuollutta, olen iloinen, ja jos alle 500, olen vielä iloisempi kun olin niin pahasti väärässä. Pelkoni on, että kuolleita on kymmeniä tuhansia.
10 000 vs 500, hehheh. Arvailet siis kaikkia mahdollisia lukuja.
Levittäkää tämän ketjun tietoa esim. Lehtien kommenttiosioihin.
Vierailija kirjoitti:
Rinteen kyntäjä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko tässä ketjussa vielä ihmisiä jotka oli mukana alkumetreillä kun ketju aloitettiin? Mitkä fiilikset nyt? Minulla mitäminäsanoin ja kyynistyminen. Olen päättänyt selvitä tästä ihan omin nokkineni, puuhatkoon viranomaiset mitä haluaa
Olen ollut mukana alusta asti ja linkannut asiallista tietoa. Toki muutama sarkastinen kommentti on saattanut matkan varrella lipsahtaa. Ja pari vitsiä.
Joo, siitä asti mukana samassa hengessä, kun näin ekat uutiset miten Kiinassa lähdetään rakentamaan kymmenillä kaivureilla tuhannen ihmisen sairaalaa 24/7-tahdilla. Oli mielestäni hyvin selvä merkki siitä, että nyt jokin on isosti pielessä, ja etenkin ulkomaisesta mediasta (HK, Singapore jne) pala palata täydentynyt tieto vahvisti pian käsitystä.
Kiinassa on paljon työvoimaa.
Siellä rakennetaan ihan tavallisia kerrostalojakin samanlaisella aikataululla. Hirveästi vaan kalustoa ja työntekijöitä.
Suomessa mennään usein niin että pari työntekijää tekee yhteen huoneistoon työvaiheen a ja kun se on valmis niin aloitetaan työvaihe b ja tehdään se kaikkiin huoneistoihin. Ja koko helvetin ajan sataa vettä rakenteisiin.
Kiinassa tekee jokaista työvaihetta iso määrä porukkaa ja seuraavaa työvaihetta aletaan tekemään jokaisessa huoneistossa heti kun on mahdollista. Rakentamisen vauhti on siellä ihan eri tasolla kuin Suomessa.
Mutta kyllä nämä uudet sairaalat heidänkin mittapuullaan valmistuivat nopeasti.
Oulussa muuten rakennetaan parhaillaan uutta sairaalaa sillä nykyinen homeessa ja vielä kaiken lisäksi aivan ihmeellinen labyrintti jossa potilaille pitää olla oppaita etteivät eksy.
Sairaalan arvoitu valmistumisaika on vuonna 2030. Niin ainakin väittävät rakennustyömaan kyltissä. Siinä ehtii aika monta vuotta sataa lunta, räntää ja vettä uuden sairaalan rakenteisiin.
Sama vinkuminen jatkuu päivästä toiseen. "Hallitus ei tee mitään, THL ei tee mitään, kukaan ei tee mitään. Vain minä teen kaiken ihan yksin, voi voi, kukaan ei tajua mitään."
Vierailija kirjoitti:
,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Miksi Italiasta tulevat turistipellet saavat tallustella vapaana ilman karanteenia !?
Israelilaiset tutkijat uskovat saavansa rokotteen valmiiksi alle kahdessa kuukaudessa.
Ja yllättäen he ovat kehittäneet juuri nyt, ihan sattumalta tähän hetkeen, hengityssuojaimen joka ei vaan estä viruksen tarttumista, vaan myös tuhoavat sen 99% varmuudella.
Yeah, right..
Perehdy asiaan ennenkuin kommentoit. Rokotefirma on tehnyt VUOSIA tutkimusta koronavirusvarianttien kanssa, ne ovat vain olleet koronaviruksia jotka voivat tarttua linnuista ihmisiin. Firma on tehnyt tutkimusta myös biologisten aseiden torjumisen kanssa vuosikausia, eritoten virusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italian tilanne kirjoitti:
Italian tilanne pe 28.1
Pe 28.1 on 888 Tänään tuli lisää +233 Lisää kuolleita +4, Yhteensä 21 kuollutta
To 27.1 oli 655
Ke 26.2 oli 401
Ti 25.2 oli 323
Ma 24.2 oli 229
Su 23.2 oli 157
La 22.2 oli 79
Pe 21.2 oli 21
To 20.2 oli 4Reiluisti yli sata kertaisesti lisääntyi tartunnat viikon sisällä.
Niin kun tapaukset selviää yhtäkkiä kerralla. Seuraavan parin viikon aikana homma hyytyy Italiassakin.
Tai sitten ei, todennäköisemmin juurikin ei. Nämä yli 800 tartuntaa on nyt ilmenneet viikon aikana. Oletusarvona on, että kukin tartunnan saanut ehtii tartuttaa kaksi muuta ja niin edelleen. Näistä 800:sta on moni ehtinyt tartuttaa muita, jotka eivät vielä oireile mitenkään, joten parin viikon päästä tilanne voi vasta karata totaalisesti käsistä, kun tämän tartunnan saaneiden massan tartutetut alkavat oireilemaan.
Tota samaa teoriaa tarjottiin jo yli kuukausi sitten Wuhanin tilanteessa. Jos se olisi mennyt noin, niin siellä laskettaisiin jo miljoonissa tartunnan saaneet.
Kuukausi sitten Wuhan suljettiin ja leviäminen loppui pikkuhiljaa. Onko tämä kovin vaikea asia ymmärtää? Kun ihmiset ovat karanteenissa, niin tarttumista ei tapahdu enää ja uudet tapaukset ovat niitä ketkä ovat altistuneet tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Josko kauppojen ja apteekkien ja pankkien ja virastojen ja baarien ja ravintoloiden ja koulujen ja oppilaitosten ja vanhainkotien ja huoltoasemien jne. jne. oville ja kassoille saisi käsidesipullot yleiseen käyttöön?
Yhteys Krista Kiuruun.
Pääsikö se naapurin Marjatta viettämään lomaa SITTENKIN. Voi harmi. Toivotaan uutta aaltoa sitten ensi talvelle ja matkustuskieltoja.