Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
23941/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pommittamaan hallitusta ohjeistamaan käsien pesua.

Ja ettei istunnossa kameran edessä saa sormea nuolaista ennen käsidesin käyttöä.

Tästäkin mun piti ilmoittaa tänne, vaikka mulla ei ole mitään Rinnettä vastaan. 😁

Poliitikkojen kannattaa muutenkin miettiä julkisia esiintymisiään, mut tuollainen sormen nuolaisu ennen papereiden plaraamista tuntuu käsittämättömältä.

Vierailija
23942/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä kolmas koronavirus hkissä päästettiin kotiin. Miten saa ruoat ja muut?

Tästä epäilystä ei kerrottu ulos. Jep.

HUS ei näemmä tiedottele ollenkaan epäilyistä vaan suorilteen aina napsahtaa tieto tartunnasta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23943/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brasiliassa todettiin keskiviikkona ensimmäinen tartunta ja nyt siellä on 345 virustartuntaepäilyä, joita tutkitaan. Nuorin heistä 8-vuotias.

https://riotimesonline.com/brazil-news/brazil/brazil-reports-132-suspec…

Jaahas, ja tämä ensimmäinen tartunnan saanut oli juurikin tullut Pohjois-Italiasta. Siellä näköjään testataan vähän laajemmin kuin täällä.

Vierailija
23944/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä kolmas koronavirus hkissä päästettiin kotiin. Miten saa ruoat ja muut?

Muuallakin Euroopassa nämä hyväkuntoiset ovat päässeet kotikaranteeniin lepäämään flunssan pois. Ehkäpä hän ei nälkään kuole vaan ruokahuolto jne järjestetty.

Vierailija
23945/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vanhemmat pommitattte koulua viestillä, jossa vaaditte parempaa käsihygieniaa. Oppilaiden pitää pestä kädet kouluun tultaessa ja sieltä lähtiessä. Ennen ruokailua ja WC käynnin jälkeen. Käsidesi myös ennen ruokailua pesun jälkeen.

Pommita ihan vapaasti, jos haluat.

opettakaa lapset pesemään kädet kotona, näyttäkää miten pitää pestä. Kerrotte että koulussa myös. Ellei oo oppinut tähän päivään mennessä. 

Ei se riitä, että vain osa pesee. Lisäksi ainakin ruokalaan mennessä tulisi olla käsidesi tarjolla. Opettajien valvottava.

Mä olin viime yön Helsingissä yhdessä scandicissa.

Aamupalalle oli nostettu sellainen laite missä käsidesiä ja pyyntö käyttää sitä suomeksi ja englanniksi.

Jåin seuraamaan sen käyttöä jonkun aikaa...

YKSI suomalainen 'liikemies' käytti sitä sekä kaksi 'kiinalaisilta näyttävää' naista.

(Ja minä)

Eli miten voi olettaa että koululaiset kun ei aikuisetkaan???

Vähiin jäi mun aamiaisen syöminen...

Vierailija
23946/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herge tiesi tämän jo etukäteen:

https://preview.redd.it/ei8lb9gtd4f41.png?width=640&crop=smart&auto=web…

Tämä oli hauska! Vielä just Wuhanissa! :D

Vierailija
23947/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisissa tapauksessa pitäisi joutua vastuuseen tekemästään. Ei voi olla tajuamatta hoitohenkilökuntaan kuuluvana ihmisenä, että flunssa Italian reissun jälkeen voisi olla jotain vakavampaa ja töihin ei saa mennä.

Vierailija
23948/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Miksi Italiasta tulevat turistipellet saavat tallustella vapaana ilman karanteenia !?

Israelilaiset tutkijat uskovat saavansa rokotteen valmiiksi alle kahdessa kuukaudessa.

Ja yllättäen he ovat kehittäneet juuri nyt, ihan sattumalta tähän hetkeen, hengityssuojaimen joka ei vaan estä viruksen tarttumista, vaan myös tuhoavat sen 99% varmuudella.

Yeah, right..

Israelilla on maailman parhaisiin kuuluva tiedustelu, ja sieltä löytyy varmaan kattava kokoelma eri maiden salaisista labroista sumplittuja näytteitä, joita tutkitaan jatkuvalla syötöllä.

Varmaan myös virussuojamaski on ollut salaisen tuotekehittelyn kohteena jo pitkään.

Vierailija
23949/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko tässä ketjussa vielä ihmisiä jotka oli mukana alkumetreillä kun ketju aloitettiin? Mitkä fiilikset nyt? Minulla mitäminäsanoin ja kyynistyminen. Olen päättänyt selvitä tästä ihan omin nokkineni, puuhatkoon viranomaiset mitä haluaa

Minä olen yksi niistä ihan alusta saakka mukanaolleista ja kovasti on kyllä sävy muuttunut ihan muutamassa viikossa. Moni asia, joista silloin jo kirjoiteltiin on nyt aivan ilmiselvää. Minä myös olen kyynistynyt, en luota enää yhtään mihinkään muuhun kuin itseeni. Ärsyttää seurata Suomen touhua, joka on aivan järkyttävää spedeilyä. Lääkärimiehenikin totesi pari päivää sitten, että tästä on oikeasti tulossa ihan vitunmoinen hässäkkä.

Kyllä tulee ihmiskunta kokemaan melkoisen muutoksen elämäntavoissaan, koskee niitä jotka ovat niin onnekkaita, että jäävät henkiin.

Persujen kannatus lepää hysterian lietsonnan varassa. Kaikki keinot hysterian lisäämiseksi tulee heidän mielestään käyttää. Niin myös tämä Koronavirus. Siksi persut jatkuvasti vastoin lääkärien pyyntöjä levittävät paniikkia ja väärää tietoa. Säälittävää ja vastenmielistä, mutta ei sinänsä yllättävää.

Vierailija
23950/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lomamatkat eri maiden välillä olisi pitänyt keskeyttää joitakin viikkoja sitten, 2 - 4 viikoksi. Se olisi pysäyttänyt tartuntojen etenemisen. Nyt voin käydä epidemia-alueilla tai tulla niistä ja rauhassa liikkua Suomessa ja tartuttaa muita.

Minä jos saan tartunnan täällä Suomessa viranomaisten saamattomuuden takia, niin yskin ohjeiden mukaisesti nenäliinoihin ja taitan ne hygienisesti ja lähetän kirjeissä valtioneuvoston kansliaan.

Vierailija
23951/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneet vaan lentää edelleen Italiaan ym. ja sieltä tänne. Ihan kuin hakemalla haettaisiin virusta tänne mahdollisimman paljon! Ihan älytöntä touhua!

Hyvä että sieltä vielä pääsee, koska monissa perheissä olisi ihan karmea paikka, että joku perheenjäsen jää sinne tuntemattomaksi ajaksi, ehkei enää elävänä palaakaan. Mutta alueelta tulevat/palaavat tulisi totta kai laittaa 2-viikoksi eristyksiin ja tarkkailuun. Tämä että saa mennä suoraan vaan töihin ja asioille on ihan päätön ratkaisu.

Eikö tuo Norjan esimerkki ole hirveä. Suoraan Italiasta töihin sairaalaan ja oireilevana. Nyt 200 altistunut.

Olin pari viikkoa sitten silmäpoliklinikalla tutkittavana ja 3 lääkäriä tiiraili silmääni, ja se kontakti on kyllä melkoisen läheinen. ehkä 5 senttiä naamastani. Tosin ei se tiirailu nyt kestänyt kerrallaan kuin vähän aikaa.

En siis pelkää mitään tartuntaa, mutta kauhistuin tuon norjalaisen mahdollisesti aiheuttamia tartuntoja.

Vierailija
23952/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vanhemmat pommitattte koulua viestillä, jossa vaaditte parempaa käsihygieniaa. Oppilaiden pitää pestä kädet kouluun tultaessa ja sieltä lähtiessä. Ennen ruokailua ja WC käynnin jälkeen. Käsidesi myös ennen ruokailua pesun jälkeen.

opettakaa lapset pesemään kädet kotona, näyttäkää miten pitää pestä. Kerrotte että koulussa myös. Ellei oo oppinut tähän päivään mennessä. 

Ei se riitä, että vain osa pesee. Lisäksi ainakin ruokalaan mennessä tulisi olla käsidesi tarjolla. Opettajien valvottava.

Aamupalalle oli nostettu sellainen laite missä käsidesiä ja pyyntö käyttää sitä suomeksi ja englanniksi.

YKSI suomalainen 'liikemies' käytti sitä sekä kaksi 'kiinalaisilta näyttävää' naista.

(Ja minä)

Kuinka moni katsoi ihmeissään että mikä mehutiiviste tämä on, ja truuttasi sitten ainetta mukiin ja vettä mikseriksi?

Vierailija
23953/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eniten on ihmetyttänyt kuinka pihalla ihmiset on globaalin taloustilanteen vaikutuksesta meihin.

Rajat pitäisi laittaa kiinni kaikkialla jne ettei vaan flunssa iske mutta harva miettii miten hirveässä tilanteessa me ollaan vuoden päästä jos koko maailma menee syvään lamaan. Sitten itketään taas KUN VALTIO EI TEE MITÄÄN ja leikataan kaikesta mahdollisesta.

Rajat voisi laittaa kiinni ihmisiltä. Kyllä sitä tavaraa voisi edelleenkin kuljettaa rajan yli. Aika vähän on sellaisia ammatteja, että on pakko päästä toiseen maahan fyysisesti. Kaikki EU-ministeritapaamisetkin yms. voitaisiin hoitaa ihan pelkkinä etäneuvotteluina. Kyse on lähinnä poliittisesta tahdosta muuttaa kulttuuria.

Vierailija
23954/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sulle kuuluu ääliö?

Vierailija
23955/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken Ranskan teeveessä kertasivat ohjeita, virus voi pysyä esim. hissin nappulassa n. 3 tuntia, naamasuoja voi suojata, että et tartuta toisia yskiessäsi (miksi ihmeessä sitten hallitukset naureskelevat sen käytölle????) tai aivastaessasi. Olisi todella mukavampi junassakin, jos yskivällä naapurilla olisi suoja naamalla.

Niin ja lisäksi virus tarttuu 10-15 minuutin kontaktissa esim. juttelussa lähekkäin ja varsinkin lounastaminen yhdessä on lähes varma tapa saada tartunta.

Meinasi unohtua, että käsiä pitää pestä monta kertaa päivässä.

Niitä hammaslääkärien käyttämiä käännä suojia ei saa enää mistään. Niitä, joilla voi suojata toisia.

Olisi hyvä, jos tänne tulee epidemia, niin saisi liikkua vaan sellainen kasvoillaan, kuten Kiinassa. Kiina oli kyllä tehokas.

Vierailija
23956/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Are you immune to the coronavirus after having it?

Your coronavirus questions, answered

Laboratory technicians testing samples of virus at a laboratory in Hengyang in China's central Henan province.  STR/AFP/Getty Images

Dr. Celine Gounder, a professor of medicine and infectious diseases at NYU School of Medicine, spoke with CNN about the coronavirus and whether people can become immune to it.

"Common cold coronaviruses, you don't actually have immunity that lasts for very long, and so we don't know the answer with this specific coronavirus. If you recover, are you immune, and if you are immune, how long does that last? And that's actually going to be one of the challenges with designing a vaccine is how do you actually cause the immunity to last long enough to protect you," Gounder said.

https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-28-20-in…

Vierailija
23958/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tartunnan saaneista tullaan varmaan laittamaan kotikaranteeniin. Kai niille siten joku ruokaakin vie. Ja minusta tuo on ihan järkevää, eihän meillä olisi mitenkään tilaa jossain sairaalassa pitää kaikkia tartunnan saaneita ja suurimmalla osalla ei ole flunssaa kummempaa  tarvetta sairaalatasoiseen hoitoon.

Olen itse hankkinut vähän kotivaraa, jotta pärjään kyllä syömisten puolesta jonkun aikaa ja yritän tietysti muutenkin välttää paikkoja, joissa tartunnan riski tulee mahdollisesti olemaan suurempi jatkossa. Kotona on ihan hyvä olla. 

Vierailija
23959/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitohenkilökunnan jäsen altisti  yli 100 potilasta ja henkilökunnan jäsentä virukselle Norjassa

Norjalainen hoitaja oli ollut lomalla Italiassa ja saanut palattuaan oireita, mutta meni silti töihin Ullevållin sairaalaan, jossa tämä työskentelee silmäosastolla. Hän ehti työskennellä 2 päivää ennen kun virus todettiin. Altistuneita on satakunta ja ko. sairaala on asetettu valmiustilaan.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3rBoJ/ansatt-paa-ullevaal-sykehu…

No huh huh, tuo on Oslon isoin yliopistosairaala..

Vierailija
23960/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ja minä)

Kuinka moni katsoi ihmeissään että mikä mehutiiviste tämä on, ja truuttasi sitten ainetta mukiin ja vettä mikseriksi?

Ei kyllä ne enempi vilkaisi, että 'mikä v*tun pömpeli tuossakin tiellä - ei koske mua....'

Ei se ollut mehujen tai ruokien lähellä vaan siinä sisään astuttaessa 'ovensuussa'....

Ketju on lukittu.