Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
23921/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös alusta asti seurannut. Me perheen aikuiset olemme reilu kolmisen viikkoa tehneet töitä jo etänä. Kotivaraa on lisätty, särkylääkkeitä ja käsidesiä myös. Tarhaikäiset lapset ovat keskiviikosta asti olleet kotona, tosin en tiedä mitä teen vielä ensi viikon kanssa... seuraan pari päivää. Koulu-ikäinen on ollut koulussa normaalisti. Kaupassa olen käynyt vain muutaman kerran (kerralla viikon / kahden ruuat) ja vähentänyt muutakin liikkumista yleisillä paikoilla. Ulkoillaan luonnossa jne. Sosiaalinen elämä on kyllä kuollut pariksi viikoksi.

Ajatuksena on, että koitamme parhaamme mukaan vihastaa tartuntoja miten voidaan - mutta uskomme että se vielä kohdalle osuu.

Ajattelin kirjoitella jos joku miettii miten muut ovat käytännössä toimineet. Minulla ei ole historiaa minkäänlaisesta hihhuloinnista tai ylireagoinneista, mutta tämä uhka sai toimimaan.

Kovin monella ei ole mahdollisuutta tehdä viikkokausia etätöitä. Ja vaikka tekisi, niin voihan lapsesi koulussa olla oppilaita joiden vanhemmat matkustavat tai saavat matkustavilta tartunnan. Se leviää kouluun ja sieltä lapseesi. Mitä se kotona lymyäminen silloinkaan auttaa? Toki jos tauti alkaa kunnolla riehumaan, niin on syytä vetäytyä kaikkien turvaan.

Vierailija
23922/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yskii suorassa lähetyksessä, kun on vasta palannut karanteenista ja "testattu terveeksi". Lisäksi mies juo samasta vesipullosta tyttärensä kanssa. Todella ajattelematonta :( 

Katsokaa kohdasta 4:05 alkaen: https://video.foxnews.com/v/6136917893001#sp=show-clips

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23923/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AlanMiekkonen kirjoitti:

Worldometerin juuri päivittyneiden tietojen mukaan Italiassa on 888 tänään varmistettua tautitapausta, näistä 64 tehohoidossa ja tauti on jyränyt vasta viikon ensimmäisestä tautitapauksesta. Pelkään pahoin että määrä tulee kasvamaan tuosta radikaalisti.

Iltalehden mukaan suomessa on 420 tehohoitopaikkaa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9fa88ae3-8e24-4858-90cb-2c9cac6d303d

Suomesta ei tarvitse paljastua kuin 1-2 vastaava italian klusteria, niin kaikki suomen tehohoitopaikat on käytössä parissa viikossa. Paikkojen loppumisen jälkeen alkaa sellainen pudotuspeli, jota kukaan ei halua todistaa.

Suomessa ei ole testattu n. 100 ihmistä tähän mennessä. Mä näen että on erittäin todennäköistä että Suomessa on nykyisten influenssapotilaiden parissa covidia, jota kukaan ei testaa ennenkuin sattumalta kun keukokuumeeseen ei pure antibiootit.

Nyt kannattaisi hallituksen ja THLn sodankäynnin tiedustelukeinot käyttöön. Sairaaloiden tulisi ottaa näytteet vaikka 10-20 keukokuumepotilaista yhteen "pakettiin" ja selvittää onko tässä paketissa koronaa. Tällä saisi nopean kokonaiskuvan missä mennään.

Lisäksi tässä vaiheessa ei ole enää yliampumista laittaa kaikkia viikon sisällä Italiassa, Iranissa, Koreassa käyneitä kahden viikon kotikaranteeniin. Meillä ei ole enää varaa jälkikäteen selvitelllä yhtään tautiketjua Italian malliin. Meiltä loppuu tehohoitokapasiteetti!

Tämähän on vanha laihialaistyyllinen labrakoe, mutta jos olisi pula testeistä, niin mikäpäs siinä.

Vierailija
23924/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pommittamaan hallitusta ohjeistamaan käsien pesua.

Ja ettei istunnossa kameran edessä saa sormea nuolaista ennen käsidesin käyttöä.

Vierailija
23925/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi sitten luvattiin miljardia tartuntaa maaliskuun alkuun mennessä. Taidetaan jäädä kauas tavoitteesta ja paha mieli on sen mukainen.

Kyllä mä ainakin olen huojentunut jos saan todeta olleeni väärässä arvioissani. Jos Suomessa on vuoden lopussa alle 10 000 kuollutta, olen iloinen, ja jos alle 500, olen vielä iloisempi kun olin niin pahasti väärässä. Pelkoni on, että kuolleita on kymmeniä tuhansia.

Vierailija
23926/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä mitä tampioita teidän lapset ja nuoret ovat. Meillä ainakin pesevät ja desinfioivat käsiään jatkuvasti. Ei ne lapset tyhmiä ole. Pelkäävät ehkä enemmän kuin me. Raukat, ei ilmastoahdistus riitä, nyt vielä tämäkin.

Ei meidän lapset, mutta niiden lapset, jotka on raahattu korona-alueelle hiihtolomallaan. Nyt tunkevat kouluihin ja päiväkoteihin.

Vierailija
23927/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin Italiasta viikko sitten nyt olo on aika huono ja kuumetta 39 C. Aamulla varmaan metrolla järkevintä mennä työterveyteen Kampin Terveystaloon ja sieltä ohjaavat minne ohjaavat?

Eikun SOITAT ENSIN, sitten toimit ohjeiden mukaan.

Vierailija
23928/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään taas junassa pääväylällä, kohteliaimmat kröhisivät yskivät jopa kämmeneensä, muut korkeintaan käänsivät päätänsä...

Miten vitussa aikuiset ihmiset ovat näin helvetin typeriä edelleen?

Pääkaupunkiseudullakin on paljon ihmisiä, jotka eivät seuraa koronauutisia tai koronajuttuja somesta. Mulla on ihan fiksuja kavereita, jotka eivät tietäisi, että HUS:n alueella löytyi tartunta ja tänään jo toinenkin, ellen olisi henkilökohtaisesti kertonut. Toisilla ihmisillä on vaan niin paljon muuta elämää ja elävät autuaan tietämättöminä ja siksi tämän suhteen huolettomina.

Mä olen ilmeisesti Metusalemin ikäluokkaa, kun musta kyse on alkeellisista käytöstavoista, ei pärskitä päin, missään tilanteessa. 

Vierailija
23929/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006418502.html

Rokote olisi jaossa 90 päivän päästä, moniko on kiinnostunut

Samat luulo-peelot, jotka u l i s e v a t asiasta kuin asiasta ja levittävät hysteriaa tulevat levittämään uusia satuja tuosta rokotteesta kuten aikoinaan sikainfluenssan yhteydessä.

Vierailija
23930/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaikkien työyhteissössä jo keskusteltu coronaviruksen vaikutuksista töihin tai työnkeskeytykseen?

On tullut määräyksiä. Jos tekee lomamatkan ulkomaille, etätöitä kaksi viikkoa ja toimistolle vain lääkärintodistuksen kanssa, jossa on todettu terveeksi.

Bisnestapaamisia tulee välttää ja pakollisiin tapaamisiin meneminen julkisilla kulkuneuvoilla on kielletty.

Vierailija
23931/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt Noloa. Käsien pesu tärkeää, vaan ei kouluissa ja päiväkodeissa. Siellä ne sairaudet jyllää. Ei muuta, kun yhteys Krista Kiurun ja Li Anderssonin ohjeet koululle ja päiväkodeille annettava, sekä käsidesi.

Tehkööt työnsä, josta heille maksetaan.

Vierailija
23932/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

Miksi Italiasta tulevat turistipellet saavat tallustella vapaana ilman karanteenia !?

Israelilaiset tutkijat uskovat saavansa rokotteen valmiiksi alle kahdessa kuukaudessa.

Ja yllättäen he ovat kehittäneet juuri nyt, ihan sattumalta tähän hetkeen, hengityssuojaimen joka ei vaan estä viruksen tarttumista, vaan myös tuhoavat sen 99% varmuudella.

Yeah, right..

Vierailija
23933/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet sairaana, eristä itsesi kotiin. Työnantajat antakaa nyt olla omalla ilmoituksella poissa töistä. Tulee loppu viimein halvemmaksi. Älkää menkö sairaana tartuttamaan toisia.

Vierailija
23934/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten on ihmetyttänyt kuinka pihalla ihmiset on globaalin taloustilanteen vaikutuksesta meihin.

Rajat pitäisi laittaa kiinni kaikkialla jne ettei vaan flunssa iske mutta harva miettii miten hirveässä tilanteessa me ollaan vuoden päästä jos koko maailma menee syvään lamaan. Sitten itketään taas KUN VALTIO EI TEE MITÄÄN ja leikataan kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
23935/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös alusta asti seurannut. Me perheen aikuiset olemme reilu kolmisen viikkoa tehneet töitä jo etänä. Kotivaraa on lisätty, särkylääkkeitä ja käsidesiä myös. Tarhaikäiset lapset ovat keskiviikosta asti olleet kotona, tosin en tiedä mitä teen vielä ensi viikon kanssa... seuraan pari päivää. Koulu-ikäinen on ollut koulussa normaalisti. Kaupassa olen käynyt vain muutaman kerran (kerralla viikon / kahden ruuat) ja vähentänyt muutakin liikkumista yleisillä paikoilla. Ulkoillaan luonnossa jne. Sosiaalinen elämä on kyllä kuollut pariksi viikoksi.

Ajatuksena on, että koitamme parhaamme mukaan vihastaa tartuntoja miten voidaan - mutta uskomme että se vielä kohdalle osuu.

Ajattelin kirjoitella jos joku miettii miten muut ovat käytännössä toimineet. Minulla ei ole historiaa minkäänlaisesta hihhuloinnista tai ylireagoinneista, mutta tämä uhka sai toimimaan.

Kovin monella ei ole mahdollisuutta tehdä viikkokausia etätöitä. Ja vaikka tekisi, niin voihan lapsesi koulussa olla oppilaita joiden vanhemmat matkustavat tai saavat matkustavilta tartunnan. Se leviää kouluun ja sieltä lapseesi. Mitä se kotona lymyäminen silloinkaan auttaa? Toki jos tauti alkaa kunnolla riehumaan, niin on syytä vetäytyä kaikkien turvaan.

Hoitohenkilökuntaan kuuluvana sitä ei vaan vetäydytä turvaan

Vierailija
23936/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Monella ei ole mahdollisuutta jäädä etätöihin viikoiksi, mutta koska meillä se onnistuu melko vaivattomasti, teimme sen.

Koululaisen tilanteen arviointi oli vaikein, mutta koska tarhalaisten viikkoon osui pari retkeä ’temppuluoliin’ jäivät he nyt pois mutta koululainen jatkoi.

Opin muutamalta eurooppalaiselta työkaverilta, että heidän lastensa kouluissa rajoitetaan (ulkomailla) lomailevien lasten paluuta suoraan kouluun. Tämä tieto on maanantailta. Olisin toivonut Suomessakin vastaavaa reagointia ainakin suuremmissa kaupungeisssa.

Ehkäpä ajattelumallia kuvaa riskin vähentämisen yrittäminen, riskittömyyttä tosiaan voi joku toinen hakea vaikka erämökistä, mutta se ei ole nyt meidän polkumme.

Pidetään keskustelu asiallisena! Ja toivotaan toki, että oma reagointimme menee aikanaan hörhöilyn piikkiin! :) jään seuraamaan seuraavaa 1000 sivua

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
23937/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi sitten luvattiin miljardia tartuntaa maaliskuun alkuun mennessä. Taidetaan jäädä kauas tavoitteesta ja paha mieli on sen mukainen.

Kyllä mä ainakin olen huojentunut jos saan todeta olleeni väärässä arvioissani. Jos Suomessa on vuoden lopussa alle 10 000 kuollutta, olen iloinen, ja jos alle 500, olen vielä iloisempi kun olin niin pahasti väärässä. Pelkoni on, että kuolleita on kymmeniä tuhansia.

Minäkin pelkään, että kymmeniä tuhansia.

Vierailija
23938/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat toivoo, että päiväkodit ja koulut menevät kiinni että pääsis kotiin vähän löhöilemään.

Vierailija
23939/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken Ranskan teeveessä kertasivat ohjeita, virus voi pysyä esim. hissin nappulassa n. 3 tuntia, naamasuoja voi suojata, että et tartuta toisia yskiessäsi (miksi ihmeessä sitten hallitukset naureskelevat sen käytölle????) tai aivastaessasi. Olisi todella mukavampi junassakin, jos yskivällä naapurilla olisi suoja naamalla.

Niin ja lisäksi virus tarttuu 10-15 minuutin kontaktissa esim. juttelussa lähekkäin ja varsinkin lounastaminen yhdessä on lähes varma tapa saada tartunta.

Meinasi unohtua, että käsiä pitää pestä monta kertaa päivässä.

Vierailija
23940/176779 |
28.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitohenkilökunnan jäsen altisti  yli 100 potilasta ja henkilökunnan jäsentä virukselle Norjassa

Norjalainen hoitaja oli ollut lomalla Italiassa ja saanut palattuaan oireita, mutta meni silti töihin Ullevållin sairaalaan, jossa tämä työskentelee silmäosastolla. Hän ehti työskennellä 2 päivää ennen kun virus todettiin. Altistuneita on satakunta ja ko. sairaala on asetettu valmiustilaan.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/y3rBoJ/ansatt-paa-ullevaal-sykehu…

Siinä vasta uhrautuvainen työläinen! Täydellä sydämellään mukana kilpailukykytalkoissa kieltäytymällä uhrautuvaisesti sairauslomapäivistä ja antamalla täyden panoksensa työyhteisölleen!

Jess.. Lisää näitä työn sankareita, niin ei tarvitse tehdä töitä koskaan. Voi vaan maata pötkötellä vailla huolta huomisesta.

Ketju on lukittu.