Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
20001/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää aiemmin linkattu WHO:n tiedotustilaisuus edelleen menossa, Bruce Aylward on <3 

Miten valmistautua -tyyppiseen kysymykseen vastasi juuri, että "Think it's gonna be here tomorrow". Mikä olisi terveydenhuollon ja yhteiskunnan eri sektoreiden yhteistoiminta, varautumistaso ja kapasiteetti, jos virus olisi huomenna täällä. 

Vierailija
20002/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää nyt ihmiset olla matkustamatta yhtään mihinkään!!

Taitaa olla vähän myöhäistä varoittaa. Hiihtolomalaisia on tullut mm. Pohjois-Italiasta viime viikonloppuna ja lisää tulossa takaisin loppuviikolla. Pahaa pelkään, että tilanne on parin viikon kuluttua Suomessakin hallitsematon. Tälläkin palstalla on ollut kirjoituksia, että epäillään tartuntaa, mutta terveydenhoitohenkilökunta miettii miten pitäisi toimia. Varmaankin useissa suomalaisissa kodeissa muhii aikapommi juuri tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
20003/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YLE kertoo:

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri Eksote varautuu tutkimaan koronaviruksen varalta Italian Bergamosta Lappeenrannan lentoasemalle saapuvat matkustajat.

– Olemme siellä vastassa ja tiedotamme asiasta. Siinä voi sitten ilmoittautua, jos tuntee itsensä sairaaksi, sanoo Etelä-Karjalan keskussairaalan johtaja Marjo Numminen.

Kuumetta matkustajilta ei mitata.

Minulle jäi nyt vähän epäselväksi että miten tutkitaan, kun kuumettakaan ei mitata.

Siis wtf?! Tosiaanko tuo jätetään ihmisen oman vastuuntunnon varaan? Justiinsa jo saatiin lukea näistä suomalaisturisteista, jotka oli kovasti lähdössä taksilla lentokentälle koska ovat suomalaisia, on paluulento ja töihin pitää päästä vaikka koko hotelli oli karanteenissa ja itselläkin hyvin todennäköisesti tartunta. Tosiaanko suomalaisviranomaiset kuvittelee, että itsekäs minä-minä-turisti kertoo oma-aloitteisesti olevansa kipeä ennen kuin pää on kainalossa?!

Vierailija
20004/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita vaarantavat itsekkäät korona-alueille matkaavat pitää laittaa karanteeniin, kun palaavat Suomeen ja lisäksi lasku karanteenin kuluista!

ei oo kielletty matkustusta. THL kertoi muutamia päiviä aiemmin että voi mennä Thaimaaseen. Itsekin menisi mutta eikö oo lomaa sitten vai meneekö Lapin raikkaisiin maisemiin. 

Vierailija
20005/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viruksen inkubaatioaika kirjoitti:

Viruksen inkubaatioaika on 27 päivää. Aikaisemmin sanottiin että se olisi 24 päivää, mutta mitä enemmän viruksesta saadaan tietoa, niin tuo luku voi vielä muuttua, ehkä suuremmaksi.

https://www.pharmaceutical-technology.com/news/coronavirus-incubation-p…

"Coronavirus incubation period could be 27 days, shows data

The incubation period of the novel COvid-19 coronavirus could be as long as 27 days, noted Reuters citing reports from Chinese provincial government.

In Hubei province, hard-hit by the coronavirus epidemic, an infected 70-year-old man did not exhibit Covid-19 symptoms until 27 days later.

Earlier this month, a study by Chinese researchers found that the incubation period can be up to 24 days. The median incubation period was found to be three days, with a range of zero to 24 days. "

Yksittäistapauksia siis raportoitu joitakin, joissa inkubaatioaika 24 päivää, ja yksi jossa se oli 27 päivää.

Tarkkuutta siis näihin suomennoksiin, kiitos.

Aiemmin ei siis sanottu, että inkubaatioaika olisi 24 päivää, eikä nyt sanota että se olisi 27 päivää. Raportoidaan vain muutama poikkeus sääntöön siis. Tämä on ihan yleistä, että anekdootin omaisia tutkimustuloksia raportoidaan lääketieteessä, jotka poikkeavat muiden tulosten valtavirrasta.

Käsitystä inkubaatioajan keskimääräisestä kestosta tämä ei siis ole muuttanut.

Vierailija
20006/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän teidän on täällä jeesustella. Kuinka moni oikeasti jättäisi väliin satoja tai tuhansia euroja maksaneen lomamatkan tämän takia? Jotkut muut joka tapauksessa matkustaa ja koronaan voi aivan yhtä hyvin sairastua täällä Suomessakin. 

Tämän takia mitään tällaisia päätöksiä ei voida jättää kansalaisen omille kapoisille harteille. Hei, kaikki vois nyt kaivaa taskustaan kaikki rahat ja heittää ne tonne viemäriin, eiks joo? Pakko ei ole jos ei halua. Ai ei kukaan halua? No okei.   Ei se näin toimi!

Vierailija
20007/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää nyt ihmiset olla matkustamatta yhtään mihinkään!!

Mua ottaa päähän kun tuttavapiiristäkin nyt perheitä Dubaissa, Thaimaassa jne. En tykkää, enkä peukuta yhtäkään päivitystä. Haistakoot huilun. Kotona syöpäsairas lapsi, jonka haluaisin vielä pitää.

Niin itsekkäitä. Ehhe eihän hengityssuojia suojaa, jos MINÄ sairastun, niin ei voi mitään, MINÄ olen perusterve ja saippuoin käsiä. Tollot, kun he levittävät virusta myös muihin. Saavat maailman talouden kumoon ja pilaavat maapallon muutenkin.

Vierailija
20008/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen iranilainen poliitikko saanut tartunnan. Tartunnan saanut ministeri/edustaja oli ollut televisiossa ja köhinyt sielläkin. 

Koko kansako siellä on jo sairaana...?

Vierailija
20009/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE kertoo:

Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri Eksote varautuu tutkimaan koronaviruksen varalta Italian Bergamosta Lappeenrannan lentoasemalle saapuvat matkustajat.

– Olemme siellä vastassa ja tiedotamme asiasta. Siinä voi sitten ilmoittautua, jos tuntee itsensä sairaaksi, sanoo Etelä-Karjalan keskussairaalan johtaja Marjo Numminen.

Minulle jäi nyt vähän epäselväksi että miten tutkitaan, kun kuumettakaan ei mitata.

Siis wtf?! Tosiaanko tuo jätetään ihmisen oman vastuuntunnon varaan? Justiinsa jo saatiin lukea näistä suomalaisturisteista, jotka oli kovasti lähdössä taksilla lentokentälle koska ovat suomalaisia, on paluulento ja töihin pitää päästä vaikka koko hotelli oli karanteenissa ja itselläkin hyvin todennäköisesti tartunta. Tosiaanko suomalaisviranomaiset kuvittelee, että itsekäs minä-minä-turisti kertoo oma-aloitteisesti olevansa kipeä ennen kuin pää on kainalossa?!

ei sitä turhan takia olla töistä pois, se on jämpti niin. 

Vierailija
20010/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä päivältä alkaa tuntua surullisemmalta. Täytyy todeta, että ei ihmisistä ole luopumaan mistään edes siinä tilanteessa, kun oikeasti pitäisi miettiä toistenkin hyvinvointia. Suren jo valmiiksi sitä kuinka monen läheinen tähän tulee kuolemaan. Edelleen vain jaksetaan jankata, että ei ole kuin normaali flunssa. Oikeasti. Äly hoi. Milloin Kiinassa on suljettu kaupunkeja flunssan takia? Ja edelleenkin millaisia tappioita tulee rajoitusten vuoksi. Ne ehti nähdä mitä Wuhanissa tapahtui ja tajusi, että on oikeasti hätä. Ei tuollaista tehdä aiheetta. Toivon niin kovasti, että olen väärässä. Tämä tauti on hidas tappaja. Vasta kahdesta neljään viikkoon sairastumisesta näkee miten käy. Ja ei ole kuollut vain vanhoja ihmisiä ja perussairaita. Myös terveitä ja nuoria. Lapset onneksi ilmeisesti säästyy.

Vierailija
20011/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän teidän on täällä jeesustella. Kuinka moni oikeasti jättäisi väliin satoja tai tuhansia euroja maksaneen lomamatkan tämän takia? Jotkut muut joka tapauksessa matkustaa ja koronaan voi aivan yhtä hyvin sairastua täällä Suomessakin. 

Mikä estää linnoittautumasta pariksi viikoksi hotellihuoneeseen ihan täällä Suomessa? Yhtä "kivaa" se on kuin ulkomailla. Paitsi että säästää matkat. 😁

Vierailija
20012/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni koulujen on reagoitava, jos lapsi jää karanteeniin alueella, jossa koronaa ja koulun käynti viivästyy. Lässyttävät he turhemmastakin.

Vierailija
20013/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa vähättelyä että tappaa vain niitä joilla perussairaus. Aika monella nuorellakin on jokin riskiä nostava perussairaus. Esim. Kaapo Kakko, vasta 19 v ja jo kaksi riskisairautta.

Onko keliakia riskisairaus? Ymmärtääkseni siitä ei hoidettuna ole mitään haittaa. Kertokaa jos olen väärässä.

Vierailija
20014/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE kertoo:

Kysytään: Maija Meikäläinen, tunnetko itsesi sairaaksi, onko flunssan oireita? Maija: ei ole, ihan hyvä olo. Kysyjä: selvä, voit mennä töihin, ota yhteyttä jos nousee kuume.

Näin Suomi hoitaa homman!

Ei se ihan noin mene. Kyllä siinä varmaan kuitenkin muistutetaan Maijaa että yski nyt kuitenkin varmuuden vuoksi hihaan jos alkaa yskittää.

Vierailija
20015/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä päivältä alkaa tuntua surullisemmalta. Täytyy todeta, että ei ihmisistä ole luopumaan mistään edes siinä tilanteessa, kun oikeasti pitäisi miettiä toistenkin hyvinvointia. Suren jo valmiiksi sitä kuinka monen läheinen tähän tulee kuolemaan. Edelleen vain jaksetaan jankata, että ei ole kuin normaali flunssa. Oikeasti. Äly hoi. Milloin Kiinassa on suljettu kaupunkeja flunssan takia? Ja edelleenkin millaisia tappioita tulee rajoitusten vuoksi. Ne ehti nähdä mitä Wuhanissa tapahtui ja tajusi, että on oikeasti hätä. Ei tuollaista tehdä aiheetta. Toivon niin kovasti, että olen väärässä. Tämä tauti on hidas tappaja. Vasta kahdesta neljään viikkoon sairastumisesta näkee miten käy. Ja ei ole kuollut vain vanhoja ihmisiä ja perussairaita. Myös terveitä ja nuoria. Lapset onneksi ilmeisesti säästyy.

Ja lisään vielä, että vanhat sairaat ihmiset kuolee nopeasti, mutta nuorilla voi kestää viikkoja. Ne kiinalaiset lääkäritkin oli viikkoja sairastaneet kunnes elimistö petti.

Vierailija
20016/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus kokoontuu huomenna aiheena coronavirus. Tiedoitustilaisuus torstaina iltapäivällä. Lähde YLE Uutiset.

Jo on hidas sytytys!

No älä. Kuukausi tässä asiassa on vaan vatuloitu ja sillä aikaa on puuhasteltu kaikkea supertärkeämpää kuten kreikkalaisleirin p¤rtal¤psien noutamista ja ilmastohuuhaata..

Nykyhallituksella on prioriteetit "hieman" vinksallaan. Pitäisi elää nykyhetkeä eikä vain haaveilla tulevasta ja poseerata kuvaajille.

Vierailija
20017/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali- ja terveysministeriön sivuilla kerrotaan, että tartuntatautien torjunta on Perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru toimialaa.

STM perustaa työryhmän

Menkää lukemaan se varautumissuunnitelma. Sen mukaan tällainen työryhmä aktivoidaan, kun riski nousee taudin tulosta Suomeen. Tällainen ns. alemman tason työryhmä perustettiin sikainfluenssassakin. Sitten on erikseen vielä johtokeskuksen perustaminen ylimmällä tasolla, ns. hälytysvalmius. Eli jäädään kuulolle. Sitten kun mediaan tulee tieto että on johtokeskus perustettu, jokainen osaa lukea rivien välistä että se tarkoittaa "code red".

Vierailija
20018/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kammottaa, että koko totuutta ei Kiinasta koskaan kerrottu. Kuinka paljon siellä on kuollut, jossain vaiheessa siellä tuli ruumiita krematorioon viisi kertaa normaalia nopeammin. Oliko ne kaikki muka vain vanhuksia?[/https://www.youtube.com/watch?v=-WYrtp0iKbM

Mahotonta meininkiä!

Vierailija
20019/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanissa tänään 11 uutta tapausta. Kolme heistä on ollut samalla kuntosalilla.

Risteilyaluksella ollut yli 80-vuotias mies kuollut, hänellä oli diabetes.

Kuntosalit ovat nyt vihoviimeisiä paikkoja mihin mennä. Puuskutetaan ja pidellään kiinni eri kahvoista vuoronperään. Pienessä tilassa.

Kyllä se panee itse kunkin puuskuttamaan jos omasta kahvasta pidetään kiinni.

Vierailija
20020/176779 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YLE kertoo:

ei sitä turhan takia olla töistä pois, se on jämpti niin. 

Puolikuolleena töihin ja kuolleena työpäivän jälkeen pois töistä?

Ketju on lukittu.