Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Sveitsistä.
Nyt on iso uutinen. Ensi maanantaista alkaen myös päiväkodit on käytännössä suljettava.
https://www.admin.ch/gov/en/start/documentation/media-releases.msg-id-8…
Ihan lopusta löytyy.
Tämä on aika iso periaatteellinen muutos tässä maassa. Ekaa kertaa myönnetään, että myös lapset ja ihan pienetkin levittävät koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Plot twist, muunnokset ovat jo täällä.
En yhtään ihmettelisi kaikkien muunnosten kohdalla jo olevan näin kun niin lussut torjuntatoimet ovat käytössä..
Suomen koronatoimet ovat tällä hetkellä kuin muovikassi joka repeää liitoksistaan.
<br />
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Terveisiä Sveitsistä.
Nyt on iso uutinen. Ensi maanantaista alkaen myös päiväkodit on käytännössä suljettava.
https://www.admin.ch/gov/en/start/documentation/media-releases.msg-id-8…
Ihan lopusta löytyy.
Tämä on aika iso periaatteellinen muutos tässä maassa. Ekaa kertaa myönnetään, että myös lapset ja ihan pienetkin levittävät koronaa.
Menihän siinä melkein kokonainen vuosi ennen kun myönsivät asian, vaikkakin muista maista jo tieto tästäkin oli jo tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukahdutetaan virus! Kateeks käy kun Uudessa-seelannissa eletään jo normaalia elämää kun tajusivat jo alusta alkaen sulkea yhteiskuntansa.
Lopeta jo vinkuminen ja muuta sinne saamarin Uuteen Seelantiin.
Siellä on kivoja myrkkykäärmeitä ja maa tärisee harva se päivä. Tervemenoa äläkä tule takas.
There are no snakes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs juttu nyt taas? Suomessa on päätetty, että brittivariantti ei leviä lapsissa. Kiinnittäisin huomiota sanavalintoihin: ei leviä herkemmin, vaan ikäjakaumat ovat samalla tasolla. Niin varmasti ovatkin, koska totta hemmetissä tarttuu lapsiin ihan samalla tavalla. Miksi tämä pitää Suomessa kieltää?
Koulujen takia.
Joku rahakas taho hyötyy tavalla tai toisella siitä, että koulut pidetään lähiopetuksessa.Meillä teinin stressitaso pomppasi pilviin loman loputtua. Joululomalla iloittiin siitä, että meillä oli onnellinen, hymyilevä ja naurava teini. Stressi ja ahdistus olivat kadonneet. Toivottiin etteivät enää palaisi. Mutta nehän palasivat, ja entistä pahempina heti kun loma loppui 😭
Ei fiksulta, kielitaitoiselta nuorelta oikein pysty salaamaan maailman tapahtumia, eikä selittämään päättäjien toilauksia parhain päin.
Toivottavasti ei tämän takia jouduta mihinkään huolipyörteeseen, jossa haetaan kotoa syytä teinin ahdistukselle. Ei ihan oikeasti riitä voimat sellaiseen. Se koulun aiheuttama ahdistus vie niin paljon virtaa vanhemmilta että ei tähän päälle mitään ylimääräistä oikein jaksaisi.
Mä oon pahoillani, että teillä tuollainen tilanne ja toivottavasti helpottaa pian. Meillä kans lapset pelkäsi tätä viime keväänä ja jos vähänkin yskitti niin heillä tuli pelko että onko nyt korona ja kuolevat siihen. Olivat nähneet uutisia koronasta jne. Tottakai tuntematon pelottaa ja se että joka paikasta tulee vain pelottavia uutisia. Mä puhuin lapsille ettei heillä oo mitään hätää ja jos korona tulee niin sit se sairastetaan niinku ennenki ku kipeenä oltu. Se miten me aikuiset tää otetaan ni vaikuttaa tietenki lapsiinki. Puhu sun teinille ja kerro ettei tarvi pelätä. Kerro ne oikeat faktat, älä tuijota mitä muissa maissa tapahtuu vaan sitä miten Suomessa menee. Ja meillähän ei täällä mitään hätää ole vaikka media muuta väittää.
No tuohan olisi silkkaa totuuden vääristelyä sille nuorelle. Ei varmasti ainakaan helpottaisi yhtään maailman tapahtumia seuraavan teinin oloa.
Niinku sanoin ni älkää tuijottako sitä mitä muualla tapahtuu vaan sitä miten meillä menee. Ja meillä menee hyvin. Sairaalat on melkein tyhjiä ja tartuntoja on vähän. Lapsia ja nuoria ei ole kuollut vaan heikkoja vanhuksia enimmäkseen. Älkää pelotelko niitä lapsia. "Minä suojelen sinua kaikelta pahalta mitä ikinä keksitkään pelätä."
Sodankäynnin filosofian alkeita:
♦ Valehtele.
♦ Aiheuta hämmennystä.
♦ Manipuloi vihollinen itse tuhoamaan itsensä.
♦ Kuuntele mitä muualla tapahtuu ja ole tietoinen asioista joihin et pysty vaikuttamaan.
♦ Häviät varmasti jos et tunne vihollistasi, etkä muista kuunnella.
Kaksi viimeistä kohtaa pätevät oikein hyvin sodassa virusta vastaan.
Kolmea ylintä kohtaa käyttävät ne tahot jotka pyrkivät hyötymään viruksesta tavalla tai toisella.
Mielenkiintoista sinänsä, että sodan filosofiaa hyödynnetään sotien lisäksi markkinoinnissa, liike-elämässä, politiikassa ja ihan arkipäivän erimielisyyksissäkin.
Vierailija kirjoitti:
The number of patients on mechanical ventilation in the UK reached 3496 yesterday, the peak in the first wave was 3301 patients on 12/4/20. These are the sickest patients in ICU, each patient needs one nurse 24h per day, 7 days per week.
@ICS_updates
members are there for you.Koneventilaatiota tarvitsevien potilaiden määrä on nyt huipussaan briteissä. Yli kevään maksimin.
VAIKKA nyt ei laiteta hengityskoneeseen yhtä helposti kuin keväällä. Koska huomattiin, että selviytymisen kannalta on parempi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://sanojalauseita.wordpress.com/2020/12/01/ranskan-koronasuunnitel…
Kaikki menee suunnitelmien mukaan. Herätkää jo.
Heh, heh!
Luin pienen pätkän - ei viitsi enempää. Jollain ei ole nyt kaikki kotona. Mitenkään tuo lähtisi etenemään, jos joku edes yrittäisi toteuttaa? Ranskassa jo vähemmästäkin kansa nousee barrikadeille, edes "Marinin lampaat" eivät katselisi noita toimia sivusta, yksikään naapurimaa ei hyväksyisi jne.Jollain on nyt pahasti vikaa korvien välissä. Ei tästä muuta voi sanoa.
En pakota sua uskomaan, saat ihan itse valita mihin uskot. Ja jos totta puhutaan, niin kyllähän tuo kuullostaa aivan sairaalta ja siltä ettei vois olla totta. Mutta maailmassa on paljon tapahtunut sairaita asioita, miksei tämäkin voisi olla siis totta? Mennään ajassa vähän taaksepäin ja muistellaan mitä saksassa aikanaan tapahtui. Se oli sairasta, mutta se ihan oikeasti tapahtui. Tuo teksti on kirjoitettu joulukuun alussa, sillon ei vielä muunnoksista puhuttu. Nyt niitä muunnoksia on alkanut ihmeellisesti ilmestymään niin ku kerrottu. Joka paikassa rajoituksia kiristetään ja sekin kerrottu jne. Mua ihan oikeasti pelottaa, että mitä tää kaikki on? En pelkää niinkää itteni takia, vaan lasten takia. Joku vaisto vaan sisällä sanoo ettei tässä mene nyt mikään oikein, ehkä elämä opettanu sen ettei pidä olla sinisilmäinen ja luottaa kaikkeen liikaa.
Miksi nyt ei voisi kehittyä virus, joka tappaa ihmiset ja muita lajeja maapallolta? Jos sellainen virus kehittyy joskus, niin miksi se ei kehittyisi nyt? Eihän minulle voi mitään sattua ajatus on lapsellista. Tämä ei ole elokuvaa, vaan ihan oikeaa elämää.
Tietenki voi, mutta tämä ei ole se virus. Meillä on vähän tartuntoja ja sairaaloissa ei ole paljoa koronaan sairastuneita, eli miksi ihmeessä nyt kiristetään? Millon me päästään takasi siihen normaaliin elämään? Tätä on nyt vuoden jatkunu ja ihan yhtä sekavaa on ollut koko ajan joka paikassa. Maskeista ei ole hyötyä, mutta niitä on pakko käyttää. Rajoituksista ei ole hyötyä mutta silti niitä tehdään. Ja kiristetään vielä lisää. Se mihin nuo vaikuttaa eniten on se että kansalla loppuu työt ja raha. Itsemurhat ja mielenterveysongelmat kasvaa. Eikö kellään huoleta nämä? Nyt jo lapset pelkää niinku täälläkin puhuttu. Media pelotellu että he voivat sairastuttaa esim omat vanhemmat ja he kuolevat. Tämäkö tervettä? Missä oon sanonut ettei minulle voi mitään sattua? Mä voin ihan hyvin ottaa sen taudin vastaan, pakoilu ei mitään auta. Ja jos mun on tarkotus kuolla siihen ni sit mä kuolen. Mutta kaikkien elämä ei voi pysähtyä sen takia.
Taisi mennä tunteisiin. Hengitä ja laske kymmeneen.
Vierailija kirjoitti:
There were 1,564 covid deaths in the UK today. A record high.
How many in New Zealand? 0.
Vietnam? 0.
Australia? 0.
Taiwan? 0.
The Tory government – not the public – is to blame for these deaths.
Onhan noita nollamaita. Ja hallitus syypää Englannissa ennätyskuolemista.
Englannissa aiotaan ilmeisesti jatkaa laumasuojastrategialla edelleen, mitä epidemiologit pitävät järjettömänä
Government Official Reveals Still Pursuing‘Ridiculous’Herd Immunity Strategy, 13 January 2021
https://bylinetimes.com/2021/01/13/government-official-reveals-uk-still…
“UK will need to “allow the disease to circulate in younger people where it’s not causing much harm” while protecting “the people who are really vulnerable” This strategy is DISASTROUS in terms of #LongCovid & the potential for vaccine resistant mutations.
I can’t believe how the impossibility of the success of this stupid ‘focused protection’ approach is still not obvious. Strategy is the wrong word actually. It’s basically nonsense. Total dangerous nonsense. https://twitter.com/Dr2NisreenAlwan/status/1349453542281637888
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin tekemään kaiken mahdollisen etten saisi koronavirus tartuntaa. Tunnen ihmisiä, jotka eivät juurikaan varo koronavirusta ja liikkuvat lähes normaalisti ja altistavat itsensä koronavirukselle kaikin tavoin, mutta nämä tuntemani ihmiset sairastivat jonkun flunssan kaltaisen sairauden vuoden 2019 lopulla, jonka oireita he kuvailivat voimakkaiksi. Ehkä jotkut ovat sairastaneet koronaviruksen ja siksi eivät enää saa uutta tartuntaa, toinen vaihtoehto on se, että heillä on nyt ollut enemmän onnea, etteivät ole saaneet tartuntaa toistamiseen.
Mulla oli 2019 juuri ennen joulua joku viikkoja kestänyt tauti, joka vei hajuaistin, aiheutti järkyttävää silmäkipua ja nosti lähes 40 asteen kuumeen. Henkeä ahdisti niin pahasti, että nukuin monta yötä istuma-asennossa. Sukulainen oli ollut juuri työmatkalla Kiinassa siellä, mistä tauti alkoi leviämään ja oli sairastunut flussaan siellä ollessaan. Näimme hänen tultuaan Suomeen, kun hän oli jo kokenut parantuneensa.
Jälkeenpäin on käynyt mielessä, että olikohan se silloin jo korona ja jos oli, kuinka kauan se oikeasti voi tarttua jo parantuneesta.
Joka tapauksessa aion tehdä kaikkeni säästyäkseni koronalta. Teen etätöitä ja käyn kaupassa hiljaisimpana aikana maskin kanssa. Kaikki tekemäni varotoimet tuntuu vaan täysin turhalta niin kauan kun lapset ovat koulussa.Tiedätkö, siirtyikö sinulta eteenpäin?
Yksi lapsista sairastui kovaan kuumeeseen, päänsärkyyn ja oli lihaskipua ja vatsaoireita. Muulla perheellä ei ollut näkyviä oireita. En tiedä tartutinko muualle, kun oltiin joulunaika ihan vaan kotona eikä juurikaan nähty ketään. Sen sukulaiseni ystävä kyllä sairastui myös johonkin flunssaan heidän tapaamisen jälkeen ja sai lopulta keuhkokuumeen. Mutta enpä tiedä oliko ajoitus puhdas sattuma vain. Usean influenssan sairastaneena oli kyllä itsellä kova tauti, mikä se sitten ikinä olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, heh!
Luin pienen pätkän - ei viitsi enempää. Jollain ei ole nyt kaikki kotona. Mitenkään tuo lähtisi etenemään, jos joku edes yrittäisi toteuttaa? Ranskassa jo vähemmästäkin kansa nousee barrikadeille, edes "Marinin lampaat" eivät katselisi noita toimia sivusta, yksikään naapurimaa ei hyväksyisi jne.Jollain on nyt pahasti vikaa korvien välissä. Ei tästä muuta voi sanoa.
En pakota sua uskomaan, saat ihan itse valita mihin uskot. Ja jos totta puhutaan, niin kyllähän tuo kuullostaa aivan sairaalta ja siltä ettei vois olla totta. Mutta maailmassa on paljon tapahtunut sairaita asioita, miksei tämäkin voisi olla siis totta? Mennään ajassa vähän taaksepäin ja muistellaan mitä saksassa aikanaan tapahtui. Se oli sairasta, mutta se ihan oikeasti tapahtui. Tuo teksti on kirjoitettu joulukuun alussa, sillon ei vielä muunnoksista puhuttu. Nyt niitä muunnoksia on alkanut ihmeellisesti ilmestymään niin ku kerrottu. Joka paikassa rajoituksia kiristetään ja sekin kerrottu jne. Mua ihan oikeasti pelottaa, että mitä tää kaikki on? En pelkää niinkää itteni takia, vaan lasten takia. Joku vaisto vaan sisällä sanoo ettei tässä mene nyt mikään oikein, ehkä elämä opettanu sen ettei pidä olla sinisilmäinen ja luottaa kaikkeen liikaa.
Miksi nyt ei voisi kehittyä virus, joka tappaa ihmiset ja muita lajeja maapallolta? Jos sellainen virus kehittyy joskus, niin miksi se ei kehittyisi nyt? Eihän minulle voi mitään sattua ajatus on lapsellista. Tämä ei ole elokuvaa, vaan ihan oikeaa elämää.
Tietenki voi, mutta tämä ei ole se virus. Meillä on vähän tartuntoja ja sairaaloissa ei ole paljoa koronaan sairastuneita, eli miksi ihmeessä nyt kiristetään? Millon me päästään takasi siihen normaaliin elämään? Tätä on nyt vuoden jatkunu ja ihan yhtä sekavaa on ollut koko ajan joka paikassa. Maskeista ei ole hyötyä, mutta niitä on pakko käyttää. Rajoituksista ei ole hyötyä mutta silti niitä tehdään. Ja kiristetään vielä lisää. Se mihin nuo vaikuttaa eniten on se että kansalla loppuu työt ja raha. Itsemurhat ja mielenterveysongelmat kasvaa. Eikö kellään huoleta nämä? Nyt jo lapset pelkää niinku täälläkin puhuttu. Media pelotellu että he voivat sairastuttaa esim omat vanhemmat ja he kuolevat. Tämäkö tervettä? Missä oon sanonut ettei minulle voi mitään sattua? Mä voin ihan hyvin ottaa sen taudin vastaan, pakoilu ei mitään auta. Ja jos mun on tarkotus kuolla siihen ni sit mä kuolen. Mutta kaikkien elämä ei voi pysähtyä sen takia.
Taisi mennä tunteisiin. Hengitä ja laske kymmeneen.
Ei oo menny tunteisiin 😊 nou hätä.
Jotta tämä nyt tulisi kerta kaikkiaan selväksi, niin vielä kerran:
Kirurginen suu-nenämaski EI SUOJAA käyttäjäänsä aerosoleilta
Kangasmaski EI SUOJAA käyttäjäänsä aerosoleilta
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ole nähty nyt se, että koulut ovat se, mikä tilannetta pahentaa. Kesäloman aikana tilanne oli todella hyvä, syysloman jälkeen tartunnat laski, ja nyt taas ollaan matalissa luvuissa , kun joululoma takana. Miksi tätä ei voida myöntää, kun muualla maailmassakin tämä jo on ääneen sanottu?
No ei ne nyt vaan vaikuta mitenkään. Tartuntoja löytyy tasan niin paljon ku halutaan. Näin saadaan pidettyä näitä turhia rajoituksia yllä. Keväällä oltiin etäkoulussa mutta ei ne tartunnat laskenu. Ne alkoi laskea kun ilmat lämpeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, heh!
Mun villi arvaukseni on, että vuonna 2023 olemme jo varsin hyvin perillä, mitä tämä lysti tuli lopulta veronmaksajille maksamaan. Silloin on myös eduskuntavaalit. Valitaan ne ihmiset ja puolueet, joiden halutaan siivoavan sotku. Jokainen - olipa nykytilanteeseen tyytyväinen tai ei - voi miettiä, millä tavoin sotku siivotaan, jos sotkun siivoajina on oikeistopuolueet (leikataan sosiaaliturvaa ja julkisia palveluita). Tai vaihtoehtoisesti vasemmistopuolueet (kiristetään verotusta). Nykyhallituksen tapa pitkittää epidemian kestoa ei miellytä läheskään kaikkia. Ei edes läheskään kaikkia heitä viime vaaleissa äänestäneitä.
Vierailija kirjoitti:
Mörttisen selvityksen mukaan koronaviruskriisin valmistelussa yli muiden olivat pääministeri Sanna Marin (sd) ja perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru (sd).HS
Ja ruotsalaiset, jotka kirittivät meitä.
Mutta väärään suuntaan.
Tässä Jari Ehrnroothin kolumnissa pohdintaa Ruotsiin valitun koronapolitiikan taustoista, joista lukiessa voi pohtia mahdollisia yhtäläisyyksiä meille.
Miksi Ruotsi epäonnistui ja alistui koronalle? https://yle.fi/uutiset/3-11399713
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs juttu nyt taas? Suomessa on päätetty, että brittivariantti ei leviä lapsissa. Kiinnittäisin huomiota sanavalintoihin: ei leviä herkemmin, vaan ikäjakaumat ovat samalla tasolla. Niin varmasti ovatkin, koska totta hemmetissä tarttuu lapsiin ihan samalla tavalla. Miksi tämä pitää Suomessa kieltää?
Koulujen takia.
Joku rahakas taho hyötyy tavalla tai toisella siitä, että koulut pidetään lähiopetuksessa.Meillä teinin stressitaso pomppasi pilviin loman loputtua. Joululomalla iloittiin siitä, että meillä oli onnellinen, hymyilevä ja naurava teini. Stressi ja ahdistus olivat kadonneet. Toivottiin etteivät enää palaisi. Mutta nehän palasivat, ja entistä pahempina heti kun loma loppui 😭
Ei fiksulta, kielitaitoiselta nuorelta oikein pysty salaamaan maailman tapahtumia, eikä selittämään päättäjien toilauksia parhain päin.
Toivottavasti ei tämän takia jouduta mihinkään huolipyörteeseen, jossa haetaan kotoa syytä teinin ahdistukselle. Ei ihan oikeasti riitä voimat sellaiseen. Se koulun aiheuttama ahdistus vie niin paljon virtaa vanhemmilta että ei tähän päälle mitään ylimääräistä oikein jaksaisi.
Mä oon pahoillani, että teillä tuollainen tilanne ja toivottavasti helpottaa pian. Meillä kans lapset pelkäsi tätä viime keväänä ja jos vähänkin yskitti niin heillä tuli pelko että onko nyt korona ja kuolevat siihen. Olivat nähneet uutisia koronasta jne. Tottakai tuntematon pelottaa ja se että joka paikasta tulee vain pelottavia uutisia. Mä puhuin lapsille ettei heillä oo mitään hätää ja jos korona tulee niin sit se sairastetaan niinku ennenki ku kipeenä oltu. Se miten me aikuiset tää otetaan ni vaikuttaa tietenki lapsiinki. Puhu sun teinille ja kerro ettei tarvi pelätä. Kerro ne oikeat faktat, älä tuijota mitä muissa maissa tapahtuu vaan sitä miten Suomessa menee. Ja meillähän ei täällä mitään hätää ole vaikka media muuta väittää.
No tuohan olisi silkkaa totuuden vääristelyä sille nuorelle. Ei varmasti ainakaan helpottaisi yhtään maailman tapahtumia seuraavan teinin oloa.
Niinku sanoin ni älkää tuijottako sitä mitä muualla tapahtuu vaan sitä miten meillä menee. Ja meillä menee hyvin. Sairaalat on melkein tyhjiä ja tartuntoja on vähän. Lapsia ja nuoria ei ole kuollut vaan heikkoja vanhuksia enimmäkseen. Älkää pelotelko niitä lapsia. "Minä suojelen sinua kaikelta pahalta mitä ikinä keksitkään pelätä."
Eihän koko koronaviruksen pitänyt edes tulla Suomeen. Meillä on toki hyvä tilanne muihin länsimaihin verrattuna, mutta niin vaan tuli meillekin rajoituksia, tuli maskisuosituskin (nyt jopa 12-vuotiasta lähtien), vaikka keväällä suomalaisen tutkimuksen mukaan maskeista ei ole mitään hyötyä vaan ovat pikemminkin haitallisia. Isovanhempia ei saisi edelleenkään tavata, harrastustoiminta on katkolla jne jne. Ja kaikki on siis nyt ihan hyvin? Pitäisikö lapsille siis sanoa, että kaikki tämä on tehty ihan vain huvin vuoksi?
No en tiiä oikein mitä enää sanoisin. Kato niitä tilastoja, sieltä se totuus ehkä parhaiten tulee esiin. Nuo rajoitukset ja suositukset on ihan turhia eikä ne kerro vaarallisuudesta mitään koska tämähän ei ole vaarallinen niinku peloteltu. Kaikki tämä on tehty että pelkäisitte ja siinä ovat onnistuneet. Tästä ei ole enää pitkä matka siihen että meidän vapaus viedään kokonaan ja te itse annatte sen tapahtua.
Lukekaa koko artikkeli : )
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007704111.html
Somevaikuttajat ovat rokotusjärjestyksen kärjessä ..
Käykääpäs katsomassa rokotteesta https://www.facebook.com/shawn.skelton.73 . Tuo Modernan piikistä, samanlaisia oireita tullut joillekin myös Pfizerin piikistä.
Kannattaa tutustua long covidia sairastavien kertomuksiin ja miettiä...Kuolema ei ole ainoa vakava seuraus koronasta jonka voi saada
Plot twist, muunnokset ovat jo täällä.