Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas uusi muunnos.
En tiedä, miksi tästä uutisoitiin (Reuters), kun muunnoksia on vaikka kuinka monta, mutta ehkä tämäkään ei ole niin kiva muunnos sitten.https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/ulkomaat/item/270412
Jännästi näitä alko tulla kun rokotukset alkoi. Oisko syy rokotteissa.
Kyllähän rokotukset luovat painetta viruksen muuntumiselle. Varsinkin jos rokottaminen on niin hidasta ettei sillä ehditä saada riittävästi suojaa, on muuntuminen jopa todennäköistä. Tietenkin virus pyrkii voittamaan rokotteen ja se saa sille mahdollisuuksia jos se pääsee leviämään voimakkaasti.
Nämä nykyiset muunnokset tuskin kuitenkaan johtuvat rokotteista, sillä rokotteita on annettu vasta vähän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Saako Ruotsissa olla eri mieltä? Suomessa erimielisyyden katsotaan olevan synonyymi kouluttamattomalle, syrjäytyneelle ja moraalittomalle perussuomalaiselle. Olen tästä eri mieltä.
Itse olen tässä koronan aikana tullut siihen tulokseen, että tuo persuksi nimittely kertoo poikkeuksetta huomattavasti enemmän nimittelijästä itsestään kuin nimittelyn kohteesta.
Se varsinkin on hupaisaa, että palstalla saa kuulla olevansa persu teki/ajatteli sitten niin tai näin ;-)
Muunnokset syntyvät esim. Syöpäsairaissa, joilla korona kestää pidempään. Siellä niillä on hyvä muhia, kun kehon vastustuskyky heikko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas uusi muunnos.
En tiedä, miksi tästä uutisoitiin (Reuters), kun muunnoksia on vaikka kuinka monta, mutta ehkä tämäkään ei ole niin kiva muunnos sitten.https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/ulkomaat/item/270412
Jännästi näitä alko tulla kun rokotukset alkoi. Oisko syy rokotteissa.
Kyllähän rokotukset luovat painetta viruksen muuntumiselle. Varsinkin jos rokottaminen on niin hidasta ettei sillä ehditä saada riittävästi suojaa, on muuntuminen jopa todennäköistä. Tietenkin virus pyrkii voittamaan rokotteen ja se saa sille mahdollisuuksia jos se pääsee leviämään voimakkaasti.
Nämä nykyiset muunnokset tuskin kuitenkaan johtuvat rokotteista, sillä rokotteita on annettu vasta vähän aikaa.
Toisaalta näiden koronarokotteiden turvallisuutta on perusteltu juurikin sillä, että näitä on testailtu jo vaikka kuinka kauan vapaaehtoisilla..
Ihan normi elimistö se heilläkin on.
Minuakin alkaa ärsyttämään persujen jatkuva nimittely kaikkialla. Ihme r.sismia tuokin. Jotakin pelkoa tai kateutta!
Ruotsissa on twitterin mukaan kuollut 7 lasta koronaviruksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde ihmeessä. Mua riskiryhmiin kuuluvana surettaa ihmiset, jotka ovat eristäytyneet vain tuntemattomien ihmisten tai terveydenhuollon resurssien vuoksi eivätkä itsensä (kuten minä olen tehnyt) tai läheistensä vuoksi.
Harva tainnut uskoa että hallitus on niin innokas levittäjä ettei vieläkään ole virusta poistanut maasta, kuten Aasiassa ja Oseaniassa on tehty. Jos tuon olisi arvannut, sitähän olisi lähtenyt Thaimaaseen, Vietnamiin tai Uuteen-Seelantiin ajoissa monikin joka nyt joutuu olemaan sisällä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakarit-huolissaan-suomen-koronati…
Suomen molekyylilääketieteen instituutin tutkijatohtori, sisätauteihin erikoistuva lääkäri Jukka Koskela varoittaa myös koronaviruksen mutaatioista ja nostaa esiin Britannian tilanteen.
– Nyt on aika toimia, vältytään paniikilta, pelolta ja kärsimykseltä, jos ollaan ajoissa”, hän sanoo.
https://twitter.com/KurronenS/status/1347900994055757825
Rokotusten alkaminen toi mahtavaa toiveikkuutta vuodenvaihteeseen. Nyt kun seuraa tätä brittivariantin etenemistä, riemu näyttää pahasti ennenaikaiselta. Irlannissa (n. 5milj asukasta) tilanne oli joulukuun puolivälissä sama kuin Suomessa, n 300-400 tartuntaa/pvä. Nyt 7500 (kuva)
Tahallinen levittäminen on rangaistava teko. Mutta toisaalta niin on kunnianloukkauskin. Väitätkö tosiaan hallituksen jäsenten levittäneen koronaa tahallaan?
No onhan se nyt selvää kaikille, että tämä on ihan tarkoituksella päästetty leviämään.
https://yle.fi/uutiset/3-11318716
Ihan turhaa sinä millään seuraamuksilla uhkailet.
Varo vaan ettet itse syyllisty laittimien uhkauksien esittämiseen 😉
Koronaväsymys uhkaa Suomea – pääministeri pystyy paljon muuhunkin kuin toivomiseen
https://ls24.fi/lannen-media/koronavasymys-uhkaa-suomea-paaministeri-py…
Lavantauti Mary. Surullinen tarina supertartuttajasta
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/807b3c7d-c030-4d48-b7eb-e199a76229e2
Vierailija kirjoitti:
Ai Trump tviittasi?
Tämän palstan ihmisistä useat tahtoisivat koulut etäopetukseen ja lisää muita rajoituksia.
Monet pitävät mahdollisena brittimuunnoksen nopeaa leviämistä, mutta THL ja hallitus eivät pidä tarpeellisena laittaa uusia rajoituksia, jopa nykyisiä rajoituksia on vähennetty, lasten liikunta harrastuksien osalta.
Nyt tilanne näyttää kohtalaisen hyvältä, koska uusien tartuntojen luvut ovat 200-400 välillä, mutta osittain vain siksi, etteivät ihmiset hakeudu testeihin.
Voimme aina muistaa tämän suotuisan ajan, jolloin tartuntojen luku oli maltillinen ja sairaaloissa oli vielä tilaa.
Emme tiedä mitä huominen tuo tullessaan, mutta on jokseenkin todennäköistä, että muutosta parempaan suuntaan ei kuitenkaan tapahdu pitkään aikaan.
Voimakkaat rajoitukset nyt ja etäkoulu olisivat pelastaneet monen ihmisen elämän ja vielä useamman ihmisen terveyden. Niitä me toivoimme, mutta mitä me saamme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai Trump tviittasi?
https://twitter.com/saveswedencov19
SaveSwedenCov19
8. tammik.
We also want to add, very tragic, that 7 children has officially died in Sweden from Covid-19 so far. RIP
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa pelätään brittimuunnoksen leimahtamista parin kuukauden sisällä. Nyt uutisoidaan viisihenkisestä perheestä, joka matkusti joulunviettoon Marseilleen. He toivat muuntoviruksen ryhmään, joista 45 testattiin - 23 todettiin positiivisiksi, joista ainakin 7 muuntunutta koronaa. Itä-Ranska on nyt laajennetun ulkonaliikkumiskiellon aluetta (klo 18), mutta keskellä sitä omien laskujeni mukaan lähtee/saapuu kummenkunta lentoa Iso-Britanniaan...
Mashsntulo britanniasta Suomeen pitää tehdä turvalliseksi . Suorat evakuointi lennot ja terveysviranomaiset kentälle vastaan saapuvia suomalaisia .
Vierailija kirjoitti:
Minuakin alkaa ärsyttämään persujen jatkuva nimittely kaikkialla. Ihme r.sismia tuokin. Jotakin pelkoa tai kateutta!
No media saanu senkin aikaan että persuja pidetään pahiksina. Ainut puolue joka koittaa Suomen kansalaisia ajatella, ni kai se sit väärin on ja heistä rasisteja tekee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Ruotsissa olla eri mieltä? Suomessa erimielisyyden katsotaan olevan synonyymi kouluttamattomalle, syrjäytyneelle ja moraalittomalle perussuomalaiselle. Olen tästä eri mieltä.
Itse olen tässä koronan aikana tullut siihen tulokseen, että tuo persuksi nimittely kertoo poikkeuksetta huomattavasti enemmän nimittelijästä itsestään kuin nimittelyn kohteesta.
Se varsinkin on hupaisaa, että palstalla saa kuulla olevansa persu teki/ajatteli sitten niin tai näin ;-)
Minuakin on haukuttu persuksi niin usein, että taidan oikeasti alkaa äänestämään persuja. Miksi ei jos ajatukseni ovat jo "puolueen arvojen" mukaiset 😆
Vaikka tuon vitsillä sanoinkin, niin on kyllä käynyt mielessä, että jos näitä nykyisiä hallituspuolueita vastaan haluaa äänestää, on persut ainoa vaihtoehto. Millään muulla puolueella ei ole mahdollisuutta pärjätä. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa pelätään brittimuunnoksen leimahtamista parin kuukauden sisällä. Nyt uutisoidaan viisihenkisestä perheestä, joka matkusti joulunviettoon Marseilleen. He toivat muuntoviruksen ryhmään, joista 45 testattiin - 23 todettiin positiivisiksi, joista ainakin 7 muuntunutta koronaa. Itä-Ranska on nyt laajennetun ulkonaliikkumiskiellon aluetta (klo 18), mutta keskellä sitä omien laskujeni mukaan lähtee/saapuu kummenkunta lentoa Iso-Britanniaan...
Mashsntulo britanniasta Suomeen pitää tehdä turvalliseksi . Suorat evakuointi lennot ja terveysviranomaiset kentälle vastaan saapuvia suomalaisia .
Vaikka karanteeni leirit suomeen, niinkuin keväällä wuhanista tuotiin eurooppalaisia kotiutuslennoilla, karanteeni leirien kautta....
Haluan kontrolloida kaupasta kannettujen elintarvikkeiden turvallisuuden. Pakkaukset saavat suolahappokäsittelyn ja vihannekset ja hedelmät kloriittikylvyn. Valitettavasti se ei toimi lehti- ym rapeille salaateille eikä yrteille, joten niistä on pitänyt luopua. Myös pakaste-altaista kaivetut pohjimmaiset/perimmäiset tuotepakkaukset saavat minulta synninpäästön eivätkä tarvitse enää erityiskäsittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä minä eniten epäilen tuossa rokotteessa on se, että se aiheuttaa ihmisen elimistössä reaktioita jotka sitten aiheuttavat yllättäviä sairauksia tai oireita. Eli rokotettu voi säästyä Koronalta mutta saa jonkun muun reaktion.
Varsinkin henkilöt joilla on jokin perussairaus tai autoimmuunireaktiotaipumus.Jo sikainfluenssarokotteesta lääkäri ystäväni varoitti aikoinaan sanomalla ettei hänen perheessään oteta sitä. Onneksi jäin miettimään hänen päätöstään enkä vienyt lapsia rokotteelle. Nyt tuntuu vähän samalta, korkeastikoulutetut miettivät rokotteen ottamista tarkkaan ja vähemmän koulutettu väestö panikoi ja saattaa olla rokotejonossa ensimmäisenä.
En ole rokotekielteinen, kaikki rokoteohjelmaan kuuluvat rokotteet on otettu. Mutta nämä uudet rokotteet, joiden pitkänajan sivuvaikutuksista ei tiedetä mitään, kyllä arveluttavat. Myös vahva painostus rokotteen ottamiseen tuntuu oudolta. Tällaista painostusta ei ole ennen ollut, ei edes sikainfluenssarokotteen kohdalla.
Paitsi että possupiikistä painostus oli kyllä huomattavaa. Olin itse raskaana ja olisin saanut sen lähes ensimmäisten joukossa. En ottanut, ja neuvolalääkäri huusi naama punaisena minun tappavan vauvani, kun en piikkiä ota tämän kuultuaan. Monella tutulla oli hieman samankaltaisia kokemuksia, syyllistys oli todella vahvaa.
JaSitten kun massarokotukset alkoivat, olikin sitten tappeluita rokotejonoissa sun h. Kyllä se tosiaan oli painostusta ja pelottelua joka suunnasta.
Jännä, kun itse en saanut sikainfluenssarokotusta raskauden takia. Sanottiin ettei voi antaa. Synnärillä oli vierailukielto ja koko syksyn 2009 sai olla varovainen vauvan ja vierailijoiden kanssa. Perheessämme kukaan ei ole saanut sikainfluenssarokotusta. Minä sairastuin toisessa aallossa 2015 pahasti, muut eivät sairastuneet.
Edelliseen lisäystä, vauva syntyi 2009 elokuussa. Sikapiikkiä ei voitu antaa raskaanaolevalle eikä lapsen synnyttyä minulle eikä vauvalle.
Tiedä vaikka olisi jo, eihän täällä testailla näytteitä automaattisesti muun kuin normikoronan varalta ja nyt noita kahtakin etsitään vain niistä näytteistä joista sitä epäillään löytyvän esim lähipiirissä olleen tartunnan vuoksi. Ihan puhtaasti randomilla ei pahemmin lisätestejä tehdä. Tulipas muuten tuttu tunne liki vuoden taakse kun pelkkään koronatestiin päästäkseenkin oli täytettävä vastaavanlaisia ehtoja, koska ei se muuten voi koronaa olla..
Tuo uusi viruslöytö saattoi hyvinkin olla viimeinen niitti olympialaisille.