Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
153921/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupukki vieraili Belgialaisessa hoitokodissa, 26 vanhusta kuollut koronaan. 

Minä päivänä vanhukset sai influenssarokotteen?

Vierailija
153922/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

””En mää koronasta ressaa, elän huoletta vaan”, kertoi eräs vuoden 2021 alkamista juhlinut nuori mies.

tämä on AV:n korona-soturien painajainen toteutuneena. Vaikka itse olisi kuinka kuuliainen ja varovainen, löytyy aina niitä, jotka piut paut välittää suosituksista.

100 prosenttista koronakuria ei ole olemassakaan, paitsi ehkä Pohjois-Koreassa. Koittakaa nyt vaan elää tämän asian kanssa, älkää myöskään tulko tänne itkemään koko ajan siitä että jotkut ei noudata pelisääntöjä. Vauva-palsta ei ole valtakunnan virallinen äänitorvi.

Vaikka itse elän varovasti, ymmärrän hyvin, että vajaa vuosi potero-elämää riittää nuorisolle/ nuorille aikuisille. Musta on täysin ymmärrettävää, eivät he vain jaksa.

Tyttöni 18v kertoi, et monet kaverit sanoi, et huh onneksi kohta kauhea 2020 loppuu ja päästään koronasta! Totta kai moni nuori ajattelee näin naiivin kategorisesti, pakko jotteivat tule hulluiksi tai masennu enempää. Ajatus siitä, et vuosi 2021:kin olisi pelkkää rajoitusta etäkouluineen ilman konsertteja ilman ravintolailtoja ilman matkoja tuntuu liian pahalta.

Ilmeisesti pahemmalta kuin omien isovanhempien tai jopa vanhempien mahd. vakava sairastuminen, jopa poismeno nuoren ehkäpä tuomista virustuliaisista?

Nuoret tuppaa elää hetkessä, eivät kaikki ymmärrä miettiä pidemmälle :/ 

Mutta minusta sen verran täytyy ymmärtää, ettei mennä tapaamaan isovanhempia jos on bailattu, tietenkään. Onneksi iso osa nuoristakin on todella vastuullisia. 

Mutta vaikkei hyväksyisikään, silti voi ymmärtää eri ilmiöitä. En taas oikein ymmärrä alapeukkujanne, vain niin ahtaasti täällä saa kirjoittaa, muuten ei raati hyväksy. Itse tykkäisin keskustella vähän laveammin, ilman tuomioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153923/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

””En mää koronasta ressaa, elän huoletta vaan”, kertoi eräs vuoden 2021 alkamista juhlinut nuori mies.

tämä on AV:n korona-soturien painajainen toteutuneena. Vaikka itse olisi kuinka kuuliainen ja varovainen, löytyy aina niitä, jotka piut paut välittää suosituksista.

100 prosenttista koronakuria ei ole olemassakaan, paitsi ehkä Pohjois-Koreassa. Koittakaa nyt vaan elää tämän asian kanssa, älkää myöskään tulko tänne itkemään koko ajan siitä että jotkut ei noudata pelisääntöjä. Vauva-palsta ei ole valtakunnan virallinen äänitorvi.

Vaikka itse elän varovasti, ymmärrän hyvin, että vajaa vuosi potero-elämää riittää nuorisolle/ nuorille aikuisille. Musta on täysin ymmärrettävää, eivät he vain jaksa.

Tyttöni 18v kertoi, et monet kaverit sanoi, et huh onneksi kohta kauhea 2020 loppuu ja päästään koronasta! Totta kai moni nuori ajattelee näin naiivin kategorisesti, pakko jotteivat tule hulluiksi tai masennu enempää. Ajatus siitä, et vuosi 2021:kin olisi pelkkää rajoitusta etäkouluineen ilman konsertteja ilman ravintolailtoja ilman matkoja tuntuu liian pahalta.

Mä olen 60v ja mullekin alkaa poteroelämä jo riittää. En yhtään ihmettele, jos nuoret eivät enää jaksa. Nuorille vuosi on pitkä aika ja mun iässäni vuodet taas vierivät nopeasti. Silti muakin kypsyttää jo. 

Vierailija
153924/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vielä pahemmalle voisi tuntua omaiten sairastumiset ja kuolemat. Kyllä ihmisen (nuorenkin) pitäisi pystyä elämään ilman live-konsertteja, jos esim. sattuisi sota syttymään. Näin tapahtuu vieläkin monessa paikassa maailmassa.

Vielä toistaiseksi nämä rajoitteet ovat olleet naurettavan helppoja siihen verrattuna kun nuoret miehet olivat 5 vuotta sodassa ja kotona olevat näkivät nälkää. Ei ollut kyllä ylipaino-ongelmia.

Kyllä kyllä.

SILTI ymmärrän nuoria, joilla menojalka vipattaa. Ei ole mustavalkoista.

Vierailija
153925/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta vielä pahemmalle voisi tuntua omaiten sairastumiset ja kuolemat. Kyllä ihmisen (nuorenkin) pitäisi pystyä elämään ilman live-konsertteja, jos esim. sattuisi sota syttymään. Näin tapahtuu vieläkin monessa paikassa maailmassa.

Vielä toistaiseksi nämä rajoitteet ovat olleet naurettavan helppoja siihen verrattuna kun nuoret miehet olivat 5 vuotta sodassa ja kotona olevat näkivät nälkää. Ei ollut kyllä ylipaino-ongelmia.

Miten nykyaikainen kybersota estäisi livekonsertit, kun konsertteja pidettiin jopa viime sotien aikana? Jopa rintamalla käytiin esiintymässä, viihdettä ja hengennostatusta tarvitsevat sotilaat siinä missä siviilitkin. Sota-aikana tuollainen on erityisen tärkeää.

Korona on yleisankeuttajien tekosyy kieltää kaikki.

Kyllä, viihde, kulttuuri, taide jne ovat kautta historian olleet erittäin tärkeitä ihmisille ja auttaneet jaksamaan hankalampienkin aikojen ohi. Ja kyllä, sota-aikoina pommitusten keskellä viihde-elämä isoissa kaupungeissa kukoisti juurikin siksi, että kaivattiin vastapainoa kaikelle ankeudelle.

Viihde, kulttuuri ja taide ovat olleet koronavuoden aikana paremmin kaikkien saavutettavissa.

Telkkarissa on ollut yllättävän paljon sellaisia konsertteja, jotka ennen olivat vain rahalla saavutettavissa. Eivätkä ne ole olleet mitään halpaa lystiä. Ne ovat nyt tulleet ihmisten olohuoneisiin vain nappia painamalla. Köyhälläkin on ollut mahdollisuus nauttia niistä.

Monet harrastukset ja koulutuksetkin ovat myös olleet paremmin saatavilla kun eivät ole olleet aikaan ja paikkaan sidottuja. Oma lapseni on ensimmäistä kertaa elämässään päässyt osallistumaan kaukana järjestettäville tiedeleireille. Lähellä sellaisia ei järjestetäkään. Itsekin olen saanut suoritettua ulkomaisia yliopistokursseja, jotka koronan takia on järjestetty verkossa ilmaiseksi ja kaikille avoimina.

Kulttuurista kun puhutaan, niin kannattaa muistaa myös kirjat ja pelit. Kulttuuria nekin ovat. Kirjakaupat kertovat että kirjojen ja lautapelien myynti on kasvanut todella paljon. Kun ihmiset viettävät enemmän aikaa kotona, kaipaavat he enemmän viihdykettä, lukemista, yhdessä tekemistä perheen kanssa. Tällaiset asiat ovat hyväksi ihmisen hyvinvoinnille.

En minä väheksy noita ollenkaan, päinvastoin. On hienoa, että virtuaalitarjonta on pyrkinyt vastaamaan livetarjonnan puutteeseen. Ja kirjoja, lehtiä jne kulutan runsaasti.

On kuitenkin ymmärrettävä sekin, että viihteeseen hyvin monella kuuluu se yhteisöllisyys. Porukassa nautitaan. Nettikonserttikaan ei elämyksenä pääse vielä lähellekään livetapahtumaa, virtuaalilaseilla saadaan hieman samaa tunnelmaa, mutta siitäkin puuttuu silti ne muut ihmiset.

Sodassakin elettiin kuin jokainen päivä voisi olla se viimeinen silloin, kun se oli mahdollista. Sama ilmiö voi nostaa päätään koronankin keskellä.

Kyllä minä ymmärrän heitä, jotka haluavat juhlia ja mennä. En ehkä kaikilta osin hyväksy, mutta ymmärrän.

Vierailija
153926/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitten omille lapsille ja lapsenlapsille kerrottavaa, miten mamma ja pappa joutuivat sinä korona-aikana etäkouluun ja ei ollut ravintolat yöllä aukai, eikä järjestetty konsertteja eikä festareita. Oli se elämä yhtä helvettiä.

Ei se, että on huolissaan läheisistään sulje pois kaipuuta toisten nuorten pariin, tanssimaan, kuuntelemaan live musaa jne. Itsekin olen tylsä keski-ikäinen ja en koe kovin paljoa tuskaa kotona möllöttämisestä, mutta ymmärrän todella hyvin nuoria kyllä.

Jos kaikki olisi selkeästi kiinni, olisi myös helpompaa tyytyä siihen, ettei pääse vaikkapa ravintolaan, mutta kaikki on auki ja kaikki on periaatteessa ihan sallittua. Se on nuorelle ihmiselle aika hankala paikka, etenkin kun kaveripiirissä on varmasti nuoria, joilla on hyvin vaihtelevia suhtautumisia koronaan.

Jep. Nyt se on nuorten (ja aikuistenkin) omalla vastuulla päättää, miten tiukasti käyttäytyy. Jos olisi kevään kaltainen lock down, olisi paitsi pakko myös sosiaalisesti hyväksyttävää olla menemättä mihinkään.

Lapseni poikaystävän äiti ei oikein osaa päättää, kuinka tiukka on. Välillä "vaatii", että tyttäreni ei saa nähdä sisätiloissa ketään muuta perheemme lisäksi, jos haluaa tulla heille. Sitten taas välillä se onkin ok, tehdä vähän jotain yhdessä isommalla porukalla, saakin nähdä isovanhempia ym.  Ole siinä sit :D

Vierailija
153927/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tapaus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut Suomessa.

Koronavirusrokotukset

Annetut rokoteannokset: 1767*

*Tiedonsiirrossa on vielä monin paikoin puutteita ja niitä korjataan. Rokotettujen määrät tarkentuvat takautuvasti.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Thl tilastoi tuttuun tyyliinsä. Mikäs kiire tässä...

Viikko Tulleet rokoteannokset Tulevat rokoteannokset

52/2020 n. 10 000

53/2020 n. 40 000

1/2021 n. 50 000

2/2021 n. 50 000

Hitaasti etenee...

Totta on myös se, ettei oikeastaan kukaan tiedä kuinka rokotuksiin tulee mennä, pitääkö odottaa kutsua?

Mihin ryhmään tarkalleen ottaen kuuluu, jos on yli 60, vaan ei 70?

Mikäli on sydänvikainen, astma, syöpä?

Kuulunee siihen ryhmään muut?

Onko mentävä, vaan paikalliseen tk.een istumaan vuoronumerolla? Normaalistikin siellä voi joutua odottamaan muiden yskijöiden seassa 3-4h.

Viranomaiset kuuluvat velvoittavan ihmisten osaavan itse arvailla asioita.

Oikeaa käytännön tietoa odotan.

Nyt ollaan jo vuosi kyhnötetty omissa nurkissa näkemättä ketään, ulkoilemalla metsissä, kaupassa ei käydä. On hienoa,mettä on toivo rokotteesta, mutta miten sen saa kas siinä pulma.

Ihan varmasti tiedotetaan tavalla tai toisella, kun on "uuden ryhmän" vuoro, toki ryhmät ei ole tarkkarajaisia.  Syöpäpotilaat ovat aika kärjessä, samoin nuo muut mainitsemasi. Onko sinulla muita lääkärikäyntejä? Kyllähän esim. syöpäpotilaat ovat jatkuvasti sairaalassa, eiköhän sieltä luontevasti saa.

Itsekin olen saanut diabeetikkona influenssa-rokotuksen joskus ihan lääkärikäynnin yhteydessä. 

Kyllä joku esim. juuri menossa oleva syöpähoito voi olla estekin rokotukselle. Näistä olisi hyvä saada tietoa jo kohtapuoliin. Olisi aika tyhmää, jos sitä rokotetilaisuutta pidennetään siellä vasta kyselemällä lääkityksiä ja tauteja.

Sinun syöpälääkärisi tietää tarkalleen tilanteesi, ja voitko ottaa piikkiä vai ei. Ei tarvitse huolehtia, kyllä he pitävät huolen ja todellakin kertovat kysymättäkin =)

Omaisellani on syöpä äskettäin hoidettu, seuraava tarkastus on vasta syksyllä, eli ei käynnin yhteydessä ainakaan kerro lääkäri tähän hätään mitään.

Jos syöpä on tältä erää hoidettu ja tarkastus vasta syksyllä, niin kuulostaa siltä, ettei ole pahasti riskiryhmää. "Vuoden 2018 lopussa elossa olevilla suomalaisilla oli todettu yhteensä noin 289 430 syöpätapausta." Nämä siis elossa olevista, eli tosi monella on ollut syöpä ja onneksi suurin osa on siitä parantunut.

https://thl.fi/fi/web/kansantaudit/syopa/syovan-yleisyys 

Niin ei varmaan virallisesti olekaan riskiryhmää. Itselläni hoidot loppui vuosi sitten. Valkosolut olivat alhaiset vielä 6kk päästä hoidosta. Itse koen että keho ei ole palautunut hoidoista, leikattu ja sädetetty alue punoittaa ja on turvoksissa vielä ja välillä siinä on paiseita. Sytot voivat jättää monin tavoin jälkensä elimistöön, esim. vaihdevuodet alkoivat, hermosto voi vahingoittua(neuropatia) ja sisäelimetkin voivat vahingoittua niin sytoista kuin säteistäkin.

En kestä esim. alkoholia ja oloni on jo valmiiksi niin heikko että en todellakaan kestäisi influenssaa enkä koronaa. Kyllä minua mietityttää piikki.

Muutinkin paikkaan jossa on vain vähän koronaa harvoin ja erittäin väljää ja elän eristyksissä.

Vierailija
153928/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Levillä ollut tungosta ilotulitusta katsoessa. Kuvakulma vaan oli otettu niin, ettei turvavälit näy... Tämä on ironiaa.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007715137.html

Mites se 50 hengen kokoontumisrajoitus? Se on virkavallalla niin pitkät matkat pohjoisessa ettei aika riitä tuollaisia huolehtia.

Eikä siellä Kittilässä ole koronaohjeita kuin yksi.

TOIMINTAOHJEITA JA YHTEYSTIETOJA TUNTURI-LAPPIIN SAAPUVILLE

Hyvä Kittilään ja Leville saapuva matkailija, pyrimme estämään koronavirusinfektion leviämistä, ja testaamme alueella asuvat ja oleskelevat ihmiset matalalla kynnyksellä myös joululomien aikana. Jos sinulla on koronavirustautiin sopivia oireita:

kuume

yskä, nuha

hengenahdistus

kurkkukipu

lihaskivut

päänsärky

ripuli, oksentelu

OTATHAN YHTEYTTÄ MEIHIN TESTAUSAJAN VARAAMISEKSI:

http://www.kittila.fi/toimintaohjeita-ja-yhteystietoja-tunturi-lappiin-…

Kokoontumisrajoituksia ajalle 7.12.2020 – 6.1.2021 / Lapin sairaanhoitopiirin alueella yli 50 henkilön tilaisuudet on kielletty.

Tapahtumaan/ tilaisuuteen ei saa tulla sairaana, pidetään 1-2 metrin turvaväli, kasvomaskin käyttösuositus, vältetään jonojen ja ruuhkien syntymistä...

https://koronaturvallinenlappi.fi/voimassaolevat-koronasuositukset-ja-r…

Ei ollut jonoja... Edelleen ironiaa.

On se varmaan mukavaa kirjoitella näitä ohjeita. :)

Olikohan tappeluissakin Kuvakulma vaan niin, ettei turvavälit näy 🧐

Vierailija
153929/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tapaus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut Suomessa.

Koronavirusrokotukset

Annetut rokoteannokset: 1767*

*Tiedonsiirrossa on vielä monin paikoin puutteita ja niitä korjataan. Rokotettujen määrät tarkentuvat takautuvasti.

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…

Thl tilastoi tuttuun tyyliinsä. Mikäs kiire tässä...

Viikko Tulleet rokoteannokset Tulevat rokoteannokset

52/2020 n. 10 000

53/2020 n. 40 000

1/2021 n. 50 000

2/2021 n. 50 000

Hitaasti etenee...

Totta on myös se, ettei oikeastaan kukaan tiedä kuinka rokotuksiin tulee mennä, pitääkö odottaa kutsua?

Mihin ryhmään tarkalleen ottaen kuuluu, jos on yli 60, vaan ei 70?

Mikäli on sydänvikainen, astma, syöpä?

Kuulunee siihen ryhmään muut?

Onko mentävä, vaan paikalliseen tk.een istumaan vuoronumerolla? Normaalistikin siellä voi joutua odottamaan muiden yskijöiden seassa 3-4h.

Viranomaiset kuuluvat velvoittavan ihmisten osaavan itse arvailla asioita.

Oikeaa käytännön tietoa odotan.

Nyt ollaan jo vuosi kyhnötetty omissa nurkissa näkemättä ketään, ulkoilemalla metsissä, kaupassa ei käydä. On hienoa,mettä on toivo rokotteesta, mutta miten sen saa kas siinä pulma.

Ihan varmasti tiedotetaan tavalla tai toisella, kun on "uuden ryhmän" vuoro, toki ryhmät ei ole tarkkarajaisia.  Syöpäpotilaat ovat aika kärjessä, samoin nuo muut mainitsemasi. Onko sinulla muita lääkärikäyntejä? Kyllähän esim. syöpäpotilaat ovat jatkuvasti sairaalassa, eiköhän sieltä luontevasti saa.

Itsekin olen saanut diabeetikkona influenssa-rokotuksen joskus ihan lääkärikäynnin yhteydessä. 

Kyllä joku esim. juuri menossa oleva syöpähoito voi olla estekin rokotukselle. Näistä olisi hyvä saada tietoa jo kohtapuoliin. Olisi aika tyhmää, jos sitä rokotetilaisuutta pidennetään siellä vasta kyselemällä lääkityksiä ja tauteja.

Sinun syöpälääkärisi tietää tarkalleen tilanteesi, ja voitko ottaa piikkiä vai ei. Ei tarvitse huolehtia, kyllä he pitävät huolen ja todellakin kertovat kysymättäkin =)

Omaisellani on syöpä äskettäin hoidettu, seuraava tarkastus on vasta syksyllä, eli ei käynnin yhteydessä ainakaan kerro lääkäri tähän hätään mitään.

Jos syöpä on tältä erää hoidettu ja tarkastus vasta syksyllä, niin kuulostaa siltä, ettei ole pahasti riskiryhmää. "Vuoden 2018 lopussa elossa olevilla suomalaisilla oli todettu yhteensä noin 289 430 syöpätapausta." Nämä siis elossa olevista, eli tosi monella on ollut syöpä ja onneksi suurin osa on siitä parantunut.

https://thl.fi/fi/web/kansantaudit/syopa/syovan-yleisyys 

Niin ei varmaan virallisesti olekaan riskiryhmää. Itselläni hoidot loppui vuosi sitten. Valkosolut olivat alhaiset vielä 6kk päästä hoidosta. Itse koen että keho ei ole palautunut hoidoista, leikattu ja sädetetty alue punoittaa ja on turvoksissa vielä ja välillä siinä on paiseita. Sytot voivat jättää monin tavoin jälkensä elimistöön, esim. vaihdevuodet alkoivat, hermosto voi vahingoittua(neuropatia) ja sisäelimetkin voivat vahingoittua niin sytoista kuin säteistäkin.

En kestä esim. alkoholia ja oloni on jo valmiiksi niin heikko että en todellakaan kestäisi influenssaa enkä koronaa. Kyllä minua mietityttää piikki.

Muutinkin paikkaan jossa on vain vähän koronaa harvoin ja erittäin väljää ja elän eristyksissä.

Ja se unohtui vielä sanoa että esimerkiksi luontaistuotteiden syöminen on kiellettyä lopunikää sillä niiden ja annettujen hoitojen yhteisvaikutusta esim. kuormitusta maksaan ei ole tutkittu.

Vierailija
153930/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpaan pitää varautua, sillä kriisissä ei voi luottaa poliitikkoon 

Poliitikon dna:ssa on haluttomuus tehdä ikäviä päätöksiä, ja siksi lainsäädännön ja toimintamallien on oltava valmiina pahan päivän varalle. https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007713393.html?share=f4743733e301c2…

Vierailija
153931/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa se pieksämäen kerrostalotartunta. Miksi ei kerrota tarkemmin jotta osattaisiin muut varoa. Mistä on mahdollisesti tarttunut, uutisessa puhuttiin että maskia tulisi käyttää käytävässä ja roskakatoksessa. Mutta minkä ikäinen talo oli, ilmastointi?

Minä asun vähän samalla suunnalla ja nyt aloin käyttämään myös käytävässä ffp2. Kaupassa käymisen jätän tyystin. Täällä on vain vähän tartuntoja mutta en luota siihen, juhlasesonki ja virusvariantti eivät voi luvata hyvää.

Tää on kai alkuperäinen tiedote.

https://www.pieksamaki.fi/yksi-uusi-koronatartunta-pieksamaella/

"Pieksämäellä on todettu yksi uusi koronatartunta. On todennäköistä, että tartunta on saatu henkilön asuinkerrostalosta. Muita asukkaita on tiedotettu mahdollisesta altistumisesta. Heitä on kehotettu seuraamaan mahdollisten oireiden ilmaantumista, jolloin on syytä hakeutua koronatestiin.

Kaikkien on hyvä muistaa käsienpesu/desinfiointi kotoa lähtiessä ja kotiin palatessa. Turvaväleistä kannattaa huolehtia myös rappukäytävässä ja roska-astioilla käydessä. Jos turvaetäisyyksiä ei ole mahdollista pitää, on suositeltavaa käyttää maskia."

Joku ei kai keksinyt mitään muuta paikkaa, mistä olisi saanut tartunnan. Eli yksin asuva henkilö, joka ollut vain kotona?

Tuota extravarovaisuutta kerrostaloissa kannattaisi kyllä rummuttaa ihan valtakunnallisesti, koska ihan taatusti tartuntoja on saatu muuallakin rappukäytävästä/hissistä/pesutuvasta ym mutta nämä on vaan lätkäisty "tartunnanlähde epäselvä" sarakkeeseen.

Onhan se toki melko pskamainen juttu ja saattaa aiheuttaa jopa paniikinpoikastakin, että iso osa suomalaisista asuu kerrostaloissa (ja kokoajan rakennetaan lisää) ja näissä tartuntojen leviäminen on vain ajan kysymys kun rappukäytävissä ramppaa asukkaiden lisäksi ties mitä wolttikuskeja, postinjakajia ja kotiinkuljetusten kuskaajia. Lisäksi moni nimenomaan kerrostaloissa asuu yksin ja tartunnansaaneenakin saa viedä roskapussinsa ja ulkoiluttaa koiraa kunhan vaan pysyy kaukana muista..

Etenkin nämä herkemmin tarttuvat variantit kuulostaa toooosi kivalta yhdistettynä kerrostaloon.

Niinpä, ja etenkin kun uutisessa mainittiin että tietoja julkaistiin vain siksi että tartuntoja oli talossa vain useampia. Eli niitä ei julkaista joissa tartuntoja tulee vain yksi tai kaksi.

Vierailija
153932/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotekehittäjä Biontech kiirehtii kasvattamaan tuotantoaan Euroopassa

Saksalainen rokoteyhtiö Biontech kiirehtii tuotantonsa kasvattamista Euroopassa, koska muiden koronarokotteiden hyväksyntä on edennyt odotettua hitaammin. Biontechin ja amerikkalaisen Pfizerin rokote oli ensimmäinen, joka sai käyttöluvan Euroopassa. Lupa myönnettiin juuri joulun alla.

Britanniassa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa on hyväksytty jo myös Modernan tai Oxfordin ja AstraZenecan rokotteet. EU:ssa päätöksenteko ei ole ollut yhtä nopeaa.

Rokottamisen hidas tahti on herättänyt kritiikkiä monissa Euroopan maissa. EU on tilannut Biontechin ja Pfizerin rokotetta 300 miljoonaa annosta.

STT

Salon Seudun Sanomat

Suomessa mainostetaan että 18 miljoonaa rokotetta on ostettu mutta mutta, suuri osa niistä on Ranskan Sanofin rokotteita ja suuri osa myös Astra Zenecan rokotetta joka sekään ei ole valmis ja jonka teho voi olla heikko. Jos asia ei olisi niin vakava niin tämän voisi ohittaa normaalina Ranskan EU korruptiona mutta asia on vakava ja tällä kertaan tämän korruption takia menetetään ihmishenkiä eikä ainoastaan rahaa. Toki tämä liittyy hyvin EU:n todelliseen suureen tarinaan.

Vierailija
153933/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetarjonta on uhattuna lähitulevaisuudessa. Näin rokoteyhtiö Biontechin toimitusjohtaja Ugur Sahin sanoo haastattelussa saksalaiselle der Spiegel -lehdelle. - Tällä hetkellä se ei näytä niin hyvältä. Näyttää siltä, ​​että siellä on aukko muiden hyväksyttyjen rokotteiden puutteen vuoksi, Ugur Sahin sanoo sanomalehdelle. Sahin viittaa EU: n hitaaseen käsittelyyn rokotteen hyväksymismenettelyssä. Useat lääkeyhtiöt odottavat edelleen vihreää valoa rokotteilleen EU: sta. EU: lla on pieni tilaus Biontech / Pfizer-rokotteesta.

ABl googlekäännös

Yhdysvallat tilasi heinäkuussa 600 miljoonaa annosta Biontechin ja Pfizerin rokotetta, kun EU odotti marraskuulle ennen kuin tilasi puolet tästä määrästä.

USA rokottanut jo noin 5 % väestöstä.

Suomi 0.04 %.

Kyllä Tru... hoitaa...

Vierailija
153934/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetarjonta on uhattuna lähitulevaisuudessa. Näin rokoteyhtiö Biontechin toimitusjohtaja Ugur Sahin sanoo haastattelussa saksalaiselle der Spiegel -lehdelle. - Tällä hetkellä se ei näytä niin hyvältä. Näyttää siltä, ​​että siellä on aukko muiden hyväksyttyjen rokotteiden puutteen vuoksi, Ugur Sahin sanoo sanomalehdelle. Sahin viittaa EU: n hitaaseen käsittelyyn rokotteen hyväksymismenettelyssä. Useat lääkeyhtiöt odottavat edelleen vihreää valoa rokotteilleen EU: sta. EU: lla on pieni tilaus Biontech / Pfizer-rokotteesta.

ABl googlekäännös

Yhdysvallat tilasi heinäkuussa 600 miljoonaa annosta Biontechin ja Pfizerin rokotetta, kun EU odotti marraskuulle ennen kuin tilasi puolet tästä määrästä.

USA rokottanut jo noin 5 % väestöstä.

Suomi 0.04 %.

Kyllä Tru... hoitaa...

Israel 12 %. USA toissapäivänä 1 %.

Vierailija
153935/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään viihde, kulttuuri ja taide ole olleet paremmin ihmisten saavutettavissa koronavuonna, kun paikat on olleet kiinni. Jonkun konsertin taltioinnin katsominen telkkarista tai netistä on yhtä yksinäistä kuin muukin kotona oleminen, ei ollenkaan sama asia kuin päästä paikan päälle vuorovaikutukseen ihmisten kanssa. Aivan lapsellista väittääkään, että nyt olisi kulttuuri paremmin saavutettavissa. Jopa kirjastot laitettiin keväällä kiinni, saavuta siinä sitten kulttuuria.

Vierailija
153936/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kulje maski päässä kerrostalon käytävillä portaat ylös alas neljäs kerros. En tiedä oisko ollut jo korona koska on ollut pari kertaa löysää, yskittänyt, väsyttänyt, hieman päätä särkenyt, eipä häthäillä ja asun Hgissä. Maskia käytän kun menen kauppaan. Ulkoilen tietenkin ilman maskia jotta saa happea. Nyt vallan hyvä olo. oireita ollut n 2 viikon sisällä. 

Vierailija
153937/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään viihde, kulttuuri ja taide ole olleet paremmin ihmisten saavutettavissa koronavuonna, kun paikat on olleet kiinni. Jonkun konsertin taltioinnin katsominen telkkarista tai netistä on yhtä yksinäistä kuin muukin kotona oleminen, ei ollenkaan sama asia kuin päästä paikan päälle vuorovaikutukseen ihmisten kanssa. Aivan lapsellista väittääkään, että nyt olisi kulttuuri paremmin saavutettavissa. Jopa kirjastot laitettiin keväällä kiinni, saavuta siinä sitten kulttuuria.

Se on vähän mistä vinkkelistä tätä katsoo. Jollekin yksin tai oman perheen kanssa oli on paljon luontevampaa kuin jollekulle toiselle.

Itselleni olisi helppoa huudella. Muutenkin sellainen vaihe, kun pienten lasten kanssa elämä pyörii pienessä piirissä, eli niitä keikkoja yms olisi muutenkin nyt vain vähän. Iso omakotitalo ja kiva piha, eli ei tarvitse yksin nököttää yksiössä. Työyhteisö sopivan sosiaalinen, eli erilaisia Teams-tempauksia sosialisoinnin merkeissä löytyy.. Harrastuskin yksilölaji, jota pääosin harrastetaan ulkona.

Sitten taas joku yksineläjä pienessä asunnossa, joka on elänyt hyvin aktiivista elämää - no, pudotus on paljon korkeampi. Siinä kohdassa on ihan eri asia, että keikat peruuntuu jne.

Vierailija
153938/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki vainajat on lopulta laskettu, tulee Suomen saldo koronakuolemista näillä "rajoituksilla" olemaan 75 000-120 000. Ja jokainen vainaja menee Terveyden ja Hyvinvoinnin Laitoksen, Sosiaali- ja Terveysministeriön ja istuvan hallituksen piikkiin.

Vierailija
153939/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta tämä jahti taas täällä. Kytätään mitä levillä tehty ja jossain kerrostalossa. Mitä ihmettä? Antakaa ihmisten olla. Panikoitte täällä muiden maiden koronaa ja vertaatte sitä Suomeen. Mutta unohdatte sen että meillä on oikeesti rauhallinen tilanne täällä. Täälläkin kyllä media saa pelkoa aikaan ja muistaa aina kertoa kuinka huonosti meillä menee. Kattokaa ympärille ja tulkaa sieltä kuplistanne ulos. Meistä alle % on sairastunut vuoden aikana ja kuolleita on joku 500. Sairaaloissa on hyvä tilanne. Te seuraatte liikaa mediaa ja niitä "tartunnan saaneita" kun niillä ei ole mitään väliä. 36000 on todettuja tartuntoja, testejä on tehty yli 2milj. Vaikka kuinka huudatte täällä että tämä leviää, ni ei vaan leviä. Lopettakaa se toisten pelottelu kun mitään oikeeta pandemiaa täällä edes ole ollut. Toistatte samoja asioita täällä päivästä päivään miten kaikki pitää sulkea ja kaikilla eristäytyä tai korona leviää. Kun ei vaan voida kaikkea sulkea ja se on fakta. No ainakin tämä "pandemia" on tuonut ihmisten todellisen luonteen esiin ja väliä on vaan miten itsellä menee. Ne muut on niitä paskoja jotka tee mitään oikein ja levittävät tautia.

Vierailija
153940/176779 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan mones tämä on jo lajissaan? Tässä taas random-keuhkolääkärin viisi minuuttia julkisuudessa. Myöntää sentään itsekin että ihan lonkalta heitellään. Uskon näihin heittoihin yhtä paljon kuin qAnonin salaliittojupinoihin.

"–Oma optimistinen, mutta ihan realistinen veikkaukseni on, että maaliskuun alkuun mennessä meillä on miljoonas rokote annettu ja rajoitusten avulla epidemia alkaa maaliskuussa hiipua, Helsingin yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan tutkimusvaradekaani, keuhkolääkäri Marjukka Myllärniemi kirjoitta Twitterissä."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kesa-ilman-rajoituksia-keuhkolaakar…

Ketju on lukittu.