Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
149061/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macronilla on tartunta joten parempi pysyä hänen poissa kotoaan.

Vierailija
149062/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lintilä kehotti suomalaisia matkaamaan Lappiin lisäten, että ”siellä ainakin on lunta”.

Espoon kaupungin apulaisylilääkäri Sanna Stålnacke ihmettelee ministerin puheita.

− Lintilä kannustaa ihmisiä Lappiin samalla kun HUS pyytää välttämään matkustamista maakuntiin ja esittää valmiuslakia, Stålnacke kirjoittaa Twitterissä.

− Näkemyserot valmiuslain tarpeesta taitavat siis olla mittavat. Saapa nähdä, kuinka paljon joudumme tottumaan sairauteen ja kuolemaan lähikuukausina, hän jatkaa.

https://www.verkkouutiset.fi/raivo-ministerin-matkailupuheista-paljonko…

Lintilä on tekemässä kovaa vauhtia itsestään täyttä klovnia. Mika hei, siel ja tääl ja tuol on pandemia menossa, tuu kotia ettei tarvi hävetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149063/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniko tartunta on peräisin ruokakaupasta?

Täällähän näitä on, kaupan nimiä ja paikkakuntia. Ihmiset, jotka ovat saaneet tartunnan, kertovat paikkoja, joissa ovat olleet. Viralliset tilastot on sitten erikseen.

Paikka

ravintola515

kauppa242

harrastus219

muut112

joukkoliikenne74

matkailu59

korkeakoulu32

kulttuuri30

urheilu27

hengelliset tapahtumat22

www.altistumiset.fi

Olitko täällä?

Vierailija
149064/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Macronilla on tartunta joten parempi pysyä hänen poissa kotoaan.

Sattuipa sopivasti, kun maassa on alkanut massatestaus 16.-23.12. Tuli kutsu kirjeenä kotiin. Saattaa näkyä myös tilastoissakin.

Vierailija
149065/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on sen sijaan tulossa pääasiassa sitä AstraZenecaa joka jo ilmoitti viime viikolla että heidän rokotteensa viivästyy ensi vuoden viimeiselle neljännekselle.

Missä tällaista mukamas on ilmoitettu?

Sekoitat aika varmasti nyt GSK:n ilmoitukseen, joka on täysin eri rokote kuin AstraZenecan rokote. GSK myöhästyy.

AstraZenecasta sanottiin vuorokausi sitten vielä tällaista:

"Prof Sarah Gilbert, lead researcher on the vaccine, has said the chances it will be given to people before the end of the year are "pretty high"."

Astra zeneca on huonoin. Sitä ei pitäisi ottaa Suomeen.

Saa nähdä onko tehokkuudeltaan huonoin, mutta rajuimmat sivuoireet ainakin kun on ainoa jonka kolmosfaasin kokeisiin piti valita aktiivinen plasebo (meningokokkirokote) jotta kontrolli- ja tutkimusryhmää ei olisi liian helppo erottaa toisistaan. Eli luvassa siis kovaa kuumeilua ja jumalattomia päänsärkyjä merkittävälle osalle rokotetuista, ainakin.

Muutakin ongelmaa on heillä, kun kerran tämä rokote tulee viivästymään ensi vuoden loppupuolelle.

Miksi rokote tulisi myöhästymään ensi vuoden loppupuolelle, kun tuoreiden uutisten perusteella sitä aletaan piikittämään aivan lähiaikoina?

Älä sekoita GSK:n rokotteeseen.

Vierailija
149066/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11693391

Suomalaisista 86 % on tyytyväisiä elämäänsä. Me ollaan YK:n tutkimuksen mukaan jo kolmantena vuotena peräkkäin maailman onnellisin kansa. Olen itse tästä "saavutuksesta" tosi tyytyväinen. Mikä voisi olla tärkeämpi tavoite elämässä kuin olla onnellinen? Itsekin koen, että olen tyytyväinen elämään, myös pandemian keskellä.

Jutussa puhutaan siitä, että pessimismi myös suojelee suomalaisia. Kun ei ole liian suuret odotukset elämän suhteen, voi helpommin iloita pienistäkin asioista. Yksi lempijakeistani Raamatussa on: Kurjalle ovat pahoja kaikki päivät, mutta hyvä mieli on kuin alituiset pidot (Sananl. 14:15). 

Olen samaistunut myös Facebookissa kiertäneeseen meemiin. Siinä puhutaan introvertin elämästä. Mies toteaa, että "se tunne, kun huomaat, että elämäsi ei muutu, vaikka olisi pandemia". Suomalainen luonnehan on keskimäärin aika introvertti. Me viihdytään myös yksin eikä tarvita poskipusuja ja halauksia, välttämättä. Eilen juuri oli juttua Varsinais-Suomen ”uusista suomalaisista” ja koronasta, ja siinä haastateltu nainen kertoi, kuinka he EIVÄT voi olla halaamatta kun kohtaavat jne. Mutta me suomalaiset voidaan. 

Joten häntä pystyyn suomalaiset! Jari Tervo tviittasi maaliskuussa: "Ihmisten on henkeään ja terveyttään varjellakseen karsittava inhimilliset kontaktit minimiin. Suomalaiset ovat harjoitelleet tätä hetkeä varten koko historiansa." 

Huom! Nämä ajatukset päästän ilmoille, vaikka en missään tapauksessa vähättele koronaa, vaan olen sitä mieltä, että se pitäisi ehdottomasti tukahduttaa täällä Suomessakin.

Täällä oli eilen keskustelu jossa väitettiin että normaali ihminen kaipaa halauksia ja on epänormaalia ja ihmisvihaista jos ei kaipaa halauksia. Tuli olo että olen epänormaali, en itse ainakaan kaipaa halauksia muilta kuin mieheltäni. Tuntuu että vieras ihminen ylittää rajani jos halaa, en saa siitä fyysistä nautintoa vaan se tuntuu epämiellyttävälle. Olenko ainoa "epänormaali"?

En myöskään lapsena pitänyt jos tuntemattomat halasivat. Mielestäni lapsia ei pitäisi väkisin halata.

Välittämistä voi osoittaa muutenkin ja mieltäni lämmittää aina lähimmäisen antama apu enemmän kuin halaus. 

Kesällä sulkujen jälkeen näin kadulla mamman joka näki tuttuja ja kiekui onnesta että nyt saa halata ja saako hän halata ja vastausta odottamatta halasi tuttujaan jotka selvästi olivat kiusaantuneita.

Itse luulen että en halua enää ikinä koronan jälkeenkään edes kätellä tuntemattomia. 

Niin, sinulla on se mies jota halata. Yksineläjä on aika erilaisessa tilanteessa, kun pitää välttää kaikkea kontaktia oman talouden ulkopuolella. Kaikki ei toki kosketusta kaipaa, mutta useat kyllä sitä tarvitsevat. Kun käsketään olla tekemisissä vain samassa taloudessa asuvien kanssa, yksineläjä jää totaalisen yksin.

Vierailija
149067/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen se suomalainen nenäsuihkerokote on? Minua kiinnostaisi se, Minulla on siitä jotenkin parempi kutina. En aio ottaa rokotetta ennen kuin se saadaan valmiiksi ja harkitsen sitä yhtenä vaihtoehtona. Kai sitä saa itse päättää minkä rokotteen ottaa? Ehkä yksityisellä ainakin? 

Vierailija
149068/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin uusien tartuntojen määrä on tänään Helsingin omien lukujen mukaan 117.

Helsingin luvuissa hyvä asia on se, että 7 päivän uusien tartuntojen keskiarvo on tänään  113,86. Kun Helsingin tilanne kehittyi erittäin nopeasti huonommaksi 17.-22.11. välisenä aikana, kyseinen keskiarvo oli 17.11. suunnilleen 66 ja 22.11. alkaen noin 115-130, tänään on ensimmäinen kerta melkein kuukauteen, kun 7 päivän uusien tartuntojen määrä on alle 115. Ei paljoa, mutta rahtusen verran.

Helsingin omien koronasivujen kaavioista näkee hyvin, kuinka Helsingin uusien tartuntojen määrä on ollut melkein kuukauden tasaiset 115-130 kun 7 päivän keskiarvoa seuraa. Nähtäväksi jää, laskeeko koulujen lomien alkaminen 7 päivän keskiarvoa enemmänkin vai aiheuttavatko jouluostokset ja jouluun ja uuteen vuoteen liittyvät muut menot sitten uuden nousun tartuntoihin.

Helsingin omat koronasivut kaavioineen löytyvät tästä, jos Helsingin tilanne kiinnostaa enemmän:

https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/sote-palvelut/korona-tilanne/koro…

Vierailija
149069/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille on sen sijaan tulossa pääasiassa sitä AstraZenecaa joka jo ilmoitti viime viikolla että heidän rokotteensa viivästyy ensi vuoden viimeiselle neljännekselle.

Missä tällaista mukamas on ilmoitettu?

Sekoitat aika varmasti nyt GSK:n ilmoitukseen, joka on täysin eri rokote kuin AstraZenecan rokote. GSK myöhästyy.

AstraZenecasta sanottiin vuorokausi sitten vielä tällaista:

"Prof Sarah Gilbert, lead researcher on the vaccine, has said the chances it will be given to people before the end of the year are "pretty high"."

Astra zeneca on huonoin. Sitä ei pitäisi ottaa Suomeen.

Saa nähdä onko tehokkuudeltaan huonoin, mutta rajuimmat sivuoireet ainakin kun on ainoa jonka kolmosfaasin kokeisiin piti valita aktiivinen plasebo (meningokokkirokote) jotta kontrolli- ja tutkimusryhmää ei olisi liian helppo erottaa toisistaan. Eli luvassa siis kovaa kuumeilua ja jumalattomia päänsärkyjä merkittävälle osalle rokotetuista, ainakin.

Muutakin ongelmaa on heillä, kun kerran tämä rokote tulee viivästymään ensi vuoden loppupuolelle.

Miksi rokote tulisi myöhästymään ensi vuoden loppupuolelle, kun tuoreiden uutisten perusteella sitä aletaan piikittämään aivan lähiaikoina?

Älä sekoita GSK:n rokotteeseen.

Tämä väitettä mäkin olen ihmetellyt, kun ei noissa kansainvälisissä lähteissä mainita mitään tuollaista. Esim. John Campbellille Astra-Zeneca on lähellä sydäntä, kun on brittituote. Ei hän ole mistään myöhästymisestä puhunut, vaan että on jonossa seuraavana heti Modernan jälkeen.

Vierailija
149070/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlainen se suomalainen nenäsuihkerokote on? Minua kiinnostaisi se, Minulla on siitä jotenkin parempi kutina. En aio ottaa rokotetta ennen kuin se saadaan valmiiksi ja harkitsen sitä yhtenä vaihtoehtona. Kai sitä saa itse päättää minkä rokotteen ottaa? Ehkä yksityisellä ainakin? 

Kaikki rokoteaihiot eivät edes tule koskaan markkinoille. Ne tulevat vain, jos testit osoittavat ne tehokkaiksi ja turvallisiksi. Tuosta ei vielä tiedä, ei ole testattu kovinkaan pitkälle. Se on nimittäin kallista, ja noiden nyt valmiina olevien rokotusten kehitykseen on laitettu hirvittävät määrät rahaa.

Vierailija
149071/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa purkivat rajoituksia 11 päivää sitten.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/6b58f895-f3e8-40b4-98b4-3e458cc497d2

Silloin siellä sairastui n. 15000 päivässä ja suunta oli laskeva.

Aika moni pelkäsi että tartunnat lähtevät uuteen nousuun kun ihmiset ryntäävät kauppoihin. Nyt siellä sairastuu n. 25000 päivässä.

Ei varmasti tullut kenellekään yllätyksenä että rajoitusten purku ja tungokset saavat tartunnat rajuun nousuun. Mutta nyt on vissiin pari kauppaa pelastettu taas hetkeksi.

Vierailija
149072/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Now in Sweden they will have concerts for the elderly where the artist is wearing a useless visor. 

https://twitter.com/ms_MariaB/status/1339315106103037952

Mitä järkeä sitten on rokotteessa, jos uskoo laumasuojaan?

Jopa thl rokoteasiantuntija oli sitä mieltä että rokotetta ei tarvitse jos sairastaa taudin?

Uuden Seelannin, Jacinda <3, tukahdutuslinja on siis looginen myös rokotusten osalta. Tukahdutuksessa myös terveys, talous ja vapaus itsemäärämisoikeudella säilyy. Siksi tukahduttaminen pandemiatason viruksiin on se tie, mille on käännyttävä kuitenkin.

Tää on jännä, että tätä ei tajuta. Leikitään rajoitus/höllennys - ee toimi.

Tää ristiriita tässä että teot puhuu laumasuojasta sairastamalla (jolloin rokote olisi turha) ja sitten samalla ajetaan rokotetta on kyllä erikoinen.

Kaipa se singulariteetti tekoäly huijaa nyt kaikkea ja kaikkia siten että Kohta pitää jo ulkoavaruuden Liskorodun pistää taas asiat järjestykseen perustulolla ja 3-päivän työviikolla. Monoliittejahan on jo teleportattu sinne tänne.

Vierailija
149073/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Englannissa ...  Nyt siellä sairastuu n. 25000 päivässä...

Nuo ovat positiivisia testituloksia, ei sairastuneita. Positiivia on aina muutama prosentti testatuista ja kaikki riippuu tietenkin testimääristä. Onko briteissä siis kasvanut positiivisten osuus vai käykö siellä enempi nuhaneniä testissä samalla kun ovat muutenkin taas jalkeilla?

Vierailija
149074/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa harkitaan koulujen sulkemista tammikuun loppuun asti. Hyvän laskun jälkeen tartunnat taas kasvussa erityisesti lasten joukossa.

Vierailija
149075/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jacinda Ardern, Prime Minister of New Zealand, explains why aiming for zeroCOVID makes sense. 

Even if you fail to achieve elimination, you will save many more lives than if you aim for a lesser goal. 

https://twitter.com/DrZoeHyde/status/1339172996645150725

Vierailija
149076/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11693391

Suomalaisista 86 % on tyytyväisiä elämäänsä. Me ollaan YK:n tutkimuksen mukaan jo kolmantena vuotena peräkkäin maailman onnellisin kansa. Olen itse tästä "saavutuksesta" tosi tyytyväinen. Mikä voisi olla tärkeämpi tavoite elämässä kuin olla onnellinen? Itsekin koen, että olen tyytyväinen elämään, myös pandemian keskellä.

Jutussa puhutaan siitä, että pessimismi myös suojelee suomalaisia. Kun ei ole liian suuret odotukset elämän suhteen, voi helpommin iloita pienistäkin asioista. Yksi lempijakeistani Raamatussa on: Kurjalle ovat pahoja kaikki päivät, mutta hyvä mieli on kuin alituiset pidot (Sananl. 14:15). 

Olen samaistunut myös Facebookissa kiertäneeseen meemiin. Siinä puhutaan introvertin elämästä. Mies toteaa, että "se tunne, kun huomaat, että elämäsi ei muutu, vaikka olisi pandemia". Suomalainen luonnehan on keskimäärin aika introvertti. Me viihdytään myös yksin eikä tarvita poskipusuja ja halauksia, välttämättä. Eilen juuri oli juttua Varsinais-Suomen ”uusista suomalaisista” ja koronasta, ja siinä haastateltu nainen kertoi, kuinka he EIVÄT voi olla halaamatta kun kohtaavat jne. Mutta me suomalaiset voidaan. 

Joten häntä pystyyn suomalaiset! Jari Tervo tviittasi maaliskuussa: "Ihmisten on henkeään ja terveyttään varjellakseen karsittava inhimilliset kontaktit minimiin. Suomalaiset ovat harjoitelleet tätä hetkeä varten koko historiansa." 

Huom! Nämä ajatukset päästän ilmoille, vaikka en missään tapauksessa vähättele koronaa, vaan olen sitä mieltä, että se pitäisi ehdottomasti tukahduttaa täällä Suomessakin.

Täällä oli eilen keskustelu jossa väitettiin että normaali ihminen kaipaa halauksia ja on epänormaalia ja ihmisvihaista jos ei kaipaa halauksia. Tuli olo että olen epänormaali, en itse ainakaan kaipaa halauksia muilta kuin mieheltäni. Tuntuu että vieras ihminen ylittää rajani jos halaa, en saa siitä fyysistä nautintoa vaan se tuntuu epämiellyttävälle. Olenko ainoa "epänormaali"?

En myöskään lapsena pitänyt jos tuntemattomat halasivat. Mielestäni lapsia ei pitäisi väkisin halata.

Välittämistä voi osoittaa muutenkin ja mieltäni lämmittää aina lähimmäisen antama apu enemmän kuin halaus. 

Kesällä sulkujen jälkeen näin kadulla mamman joka näki tuttuja ja kiekui onnesta että nyt saa halata ja saako hän halata ja vastausta odottamatta halasi tuttujaan jotka selvästi olivat kiusaantuneita.

Itse luulen että en halua enää ikinä koronan jälkeenkään edes kätellä tuntemattomia. 

Niin, sinulla on se mies jota halata. Yksineläjä on aika erilaisessa tilanteessa, kun pitää välttää kaikkea kontaktia oman talouden ulkopuolella. Kaikki ei toki kosketusta kaipaa, mutta useat kyllä sitä tarvitsevat. Kun käsketään olla tekemisissä vain samassa taloudessa asuvien kanssa, yksineläjä jää totaalisen yksin.

Ok. Olen ollut suurimman osan elämästäni sinkkuna enkä silloinkaan nauttinut ystävien tai tuttujen kanssa halailusta enkä kaivannut heiltä muutakaan hellyyttä. Tämä on minulle uusi asia, ei ole koskaan tullut sinkkuystävienkään kanssa puheeksi että kaipaisimme toisiltamme halauksia tai kosketusta vaan aina puhuimme siitä että kaipaamme miestä ja romanttista hellyyttä. 

Kävin aikoinaan myös syöpähoidot yksin läpi ilman perheen tukea, silloin vuoden ajan ainoa kontakti muihin ihmisiin oli neuloilla tökkivät ihmiset tai erilaisiin laitteisiin työntävät ihmiset. En silloinkaan kaivannut keneltäkään hellyyttä, halauksia tai silitystä. En saanut tavata muita tai juurikaan liikkua julkisilla paikoilla sillä valkosoluni oli nollassa ja sen vuoksi olin myös eristyssellissä välillä. Minulla on myös ollut toinen sairaus joka teki liikuntakyvyttömäksi 2 vuodeksi ja siksi olin lähinnä kotona yksin. Että kyllä minulla kokemusta on.

Ehkä olen sitten omituinen, hyväksyttäköön tämä sitten. Omaan korvaan kuulostaa jopa hieman ällöttävältä että saisi jonkinlaista fyysistä nautintoa kaverin tai sukulaisen kanssa halailusta tai kosketuksesta. Sen sijaan hieronnassa kosketus on ihan mukavaa, sen ymmärrän.

Vierailija
149077/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kaipaisin sitä "puhallustestiä" jonka piti kesällä olla valmis ihan näillä näppäimillä. Ja siitä siis sellaista kotiversiota kuten on alkometreistäkin. Jotenkin riepoo ajatuskin laukata alvariinsa testissä kun on jotain sopivaa oiretta ja olisi ihanan iisiä testata asia ihan kotona tarpeen mukaan.

Kelpaisi mulle ihan sellainen pissatikkutestikin joka toimisi kuten raskaustesti.

Miksi kukaan ei kehittele näitä? Oireetonkin saisi helposti tietää olevansa tartuttava ja ymmärtäisi pysyä kotona ja toisaalta myös tietäisi, että karanteenin jälkeen on ainakin jonkun aikaa immuuni joten ei tarvitse pelätä tartuntaa ja vältellä sitä ja tätä. Tämä tekisi mannaa taloudelle.

Vierailija
149078/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englannissa ...  Nyt siellä sairastuu n. 25000 päivässä...

Nuo ovat positiivisia testituloksia, ei sairastuneita. Positiivia on aina muutama prosentti testatuista ja kaikki riippuu tietenkin testimääristä. Onko briteissä siis kasvanut positiivisten osuus vai käykö siellä enempi nuhaneniä testissä samalla kun ovat muutenkin taas jalkeilla?

Eiköhän paras tapa seurata tilannetta ole katsoa sairaaloissa olijoiden määriä:

https://www.nejm.org/na101/home/literatum/publisher/mms/journals/conten…

Vierailija
149079/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kaipaisin sitä "puhallustestiä" jonka piti kesällä olla valmis ihan näillä näppäimillä. Ja siitä siis sellaista kotiversiota kuten on alkometreistäkin. Jotenkin riepoo ajatuskin laukata alvariinsa testissä kun on jotain sopivaa oiretta ja olisi ihanan iisiä testata asia ihan kotona tarpeen mukaan.

Kelpaisi mulle ihan sellainen pissatikkutestikin joka toimisi kuten raskaustesti.

Miksi kukaan ei kehittele näitä? Oireetonkin saisi helposti tietää olevansa tartuttava ja ymmärtäisi pysyä kotona ja toisaalta myös tietäisi, että karanteenin jälkeen on ainakin jonkun aikaa immuuni joten ei tarvitse pelätä tartuntaa ja vältellä sitä ja tätä. Tämä tekisi mannaa taloudelle.

Puhallustesti on jumittunut odottamaan käyttöönoton mahdollistavaa CE-merkintää jo kuukausia.  https://www.kdlehti.fi/2020/12/10/koronan-hengitysilmasta-havaitseva-pu…

Yhdysvalloistahan pitäisi olla jossain vaiheessa koronan yskähdyksestä oireettomaltakin tunnistava menetelmä, mikä soveltuisi yhtälailla kotitestaukseen. Sinällään se, että tuollaisellakin menetelmällä korona löytyy luotettavasti oireettomaltakin kertonee siitä, että tauti vaikuttaa kaikilla koronapositiivisilla vähintäänkin jossain määrin keuhkoihin. 

En yhtään ihmettelisi, vaikka terveydenhuollon käytössä olevilla nykytesteillä rahaa tahkoavat tahot olisivat laittamassa nopeampien, halvempien ja luotettavampien testausmenetelmien käyttöönsaamiselle kapuloita rattaisiin.

Vierailija
149080/176779 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhallustesti on jumittunut odottamaan käyttöönoton mahdollistavaa CE-merkintää jo kuukausia.  https://www.kdlehti.fi/2020/12/10/koronan-hengitysilmasta-havaitseva-pu…

Yhdysvalloistahan pitäisi olla jossain vaiheessa koronan yskähdyksestä oireettomaltakin tunnistava menetelmä, mikä soveltuisi yhtälailla kotitestaukseen. Sinällään se, että tuollaisellakin menetelmällä korona löytyy luotettavasti oireettomaltakin kertonee siitä, että tauti vaikuttaa kaikilla koronapositiivisilla vähintäänkin jossain määrin keuhkoihin. 

En yhtään ihmettelisi, vaikka terveydenhuollon käytössä olevilla nykytesteillä rahaa tahkoavat tahot olisivat laittamassa nopeampien, halvempien ja luotettavampien testausmenetelmien käyttöönsaamiselle kapuloita rattaisiin.

Johan on todettu, että poliisien puhalllustesti on epähygieeninen. Siinä puhalletaan kuppimaiseen laitteeseen ja saadaan aiemmin puhaltaneen mikrobeja omalle naamalle. Ne ei ole kertakäyttöisiä.

Miten koronapujaöludtestit sitten voisivat olla turvallisia?

Ketju on lukittu.