Jos äitini sanoisi isäsi hautajaisissa, että "kiitos rakas, olit kaikkeni", niin laittaisin välit poikki.
Mitä minä sitten olen, jos isäni oli äidille KAIKKI? Siis kaikki. Lapset ei sitten ole mitään. Kamalaa.
Kommentit (25)
Vai niin. Sanoja ne vaan on. Eihän teitä lapsiakaan olisi ilman isääsi.
Juu, onhan tuo aika tyhjentävästi sanottu.
Siis jos sinun äitisi sanoisi noin minun isäni hautajaisissa? No joo, olisihan tuo melko omituista. Mitähän äitinikin siitä tykkäisi?
Noin nyt vaan puhutaan hautajaisissa. ”Olit kaikkeni”, tietenkään se ihminen ei ollut kenenkään KAIKKI.
Mitä sitten. Kyseessä rakas kuollut aviomies.
On sulla ongelma. Pitäisikö äisisi sanoa olit mulle 1/4 ja poikani 1/4 ja molemmat tyttäreni 1/4 molemmat. Herkkää ja niin tunteellista.
Näköjään IHAN KAIKESTA sitä voi mielensä pahoittaa, kun maailmaan mahtuu vain minäminäminä.
Voiko tuostakin oikeasti pahoittaa mielensä?
Minua häiritsisi tuossa enemmänkin se, ettei äiti kohdellut isää kovin hyvin eläessään.
Vierailija kirjoitti:
Rakas ihana tietenkin, mutta ei se nyt siltikään KAIKKI voi olla.
Jaa, no tuskin ko henkilö sitä kirjaimellisesti tarkoitti, itse tiedän että vanhemmilleni järjestys on parisuhde, veljeni, koira ja sitten minä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja todella pitkä liitto takana. Hilkka kesti tyynesti rinnalla kaikki myrskytkin. Ihana pariskunta oli.
Olit kaikkeni ei tarkoita, että olit kaikki.
Jos sanon, että olit ystäväni, niin en tarkoita, että olit ainoa ystäväni.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuostakin oikeasti pahoittaa mielensä?
Miksi nykyään on muotia olettaa, että ihmiset aina jona asiasta pahoittaa mielensä?
Ihmistä voi esim vitu-ttaa joku asia, ym . Tai joku asia voi huvittaa negatiivisella tavalla. Ei sen tarkoita, että kyseessä on aina mielensä pahoitus.
Mieheni on rakas ja hän on kaikkeni.
Lapset ovat rakkaita. He ovat käymässä, lainassa.
Miehen kanssa yhteinen elämä jatkuu, kun lapset itsenäistyvät ja lähtevät..
Eikö tuo ole vähän sellainen sanonta vaan? Tarkoittaa, että rakasti kovasti jne.
Itse en todellakaan haluaisi, että olisin äidin bff 🙄
Vierailija kirjoitti:
Olit kaikkeni ei tarkoita, että olit kaikki.
Jos sanon, että olit ystäväni, niin en tarkoita, että olit ainoa ystäväni.
No nyt on kyllä niin kaukaa haettu vertaus, että huh. Ei suomen kieli ihan noin toimi.
Siis jos äitini sanoisi isäni hautajaisissa.....otsikko Siis.