Kokemuksia Vuokraturva Oystä (Helsinki)?
Asuuko kukaan Vuokraturvan asunnossa/ onko asunut? Minkälaisia kokemuksia kys. firmasta ja erityisesti Helsingissä? Tarjottiin suht. edullista kämppää sieltä, olin onnellinen kunnes eksyin netin keskustelupalstoille ja rupesin epäluuloiseksi...kiitos jos joku osaa antaa omakohtaisia kokemuksia lisää!
Kommentit (47)
Tarjottiin ihan hyvän hintaista kämppää Kampista (pieni kuin mikä ja vuokra 650e/kk eli tuntuisi sopivan keskustan vuokrakuvioon). Mutta nyt kun kävin keskustelu palstoilla rupesinkin epäilemään onko tässä joku koira haudattuna.
Olettaisin että vuokraturva toimii ihan normaalisti niinkuin muutkin yritykset - eli joskus hyvin, joskus ei niin hyvin. Joillain ihmisillä on ehkä odotukset vaan hyvin korkealla? En tiedä. En aio jättää hyvää tarjousta väliin... toivottavasti ei ole virhe.
Kellään kokemuksia, saako vuokratakuut takaisin ajallaan yms? Muakin epäilyttää kun sain niiltä kämpän mutta en tiedä luotanko. Näyttö oli 10min pitkä, pimeässä, kämppä rempassa ja huono palvelu välittäjältä, halusivat myös 3 päivää ennen kuukauden alkua vuokran periä kun olisin silloin jo päässyt asuntoon. 3 päivän vuokra???
Tuntuvat olevan enemmän vuokranantajan kuin vuokralaisen puolella. Kävin tämän vuoden aikana katsomassa kymmenkunta asuntoa ja kaikkien vuokra on kyllä tikistetty niin yläkanttiin kuin mahdollista ja ovat aivan varmasti neuvoneet vuokranantajaa esim. vuokran nostamisen suhteen. Kämpät olivat myös aika paskassa kunnossa, eli todellakin "vuokrakämppiä", joita olisi kuulemma saanut itse maalata ja ehostaa, siis kysymällä lupaa vuokranantajalta ja maksamalla itse kaiken. Tuli sellainen olo, että vuokrasuhde tuskin olisi kovin terveellä pohjalla ja seuraavan vuokrankorotuksen jälkeen olisikin jo ollut aika muuttaa pois, joten ei lähdetty tuon puljun kautta tarjottuihin asuntoihin. Vuokraturva on siis vain välikätenä yksityisen vuokranantajan ja vuokralaisen välissä, mutta tuskin viihtyisin tuota puljua käyttävän vuokranantajan vuokralaisena.
EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN! Vuokravakuutta en ole saanut vieläkään takaisin, vaikka vuokrasopimuksen päättymisestä on kulunut kuukausi. 4 viikkoa piti olla palautuksen takaraja!!!!!!!!!! Viesteihin eivät vastaa, kun asiasta tiedustelin. Saa nähdä palauttavatko vakuutta ollenkaan. Muutenkin palvelu täysin ala-arvoista eikä homma tunnu pelaavan missään suhteessa. Mokaavat itse ja asiakas saa kärsiä. Asuntomme näyttöjä varten meiltä otettiin yksi kotiavaimista jo ennen muuttoamme ja avainten palautuksen jälkeen he tiedustelivat meiltä missä on yksi avain vaikka se oli heidän itsensä hallussa! voi huhhuh! Tämän takia taitaa vakuus jäädä saamatta kun firman työntekijä on itse avaimen hukannut! Joutaisi kaatua moinen saasta yritys minun puolestani.
Itse vuokranantajana käytin välittäjänä Vuokraturvaa ja oli monia pikku hankaluuksia. Heidän kiinnostus hoitaa asioita loppui tasan siihen, kun sopparissa oli nimi alla. En käytä enää heidän palveluitaan.
Vuokraturvalla on kyllä omiakin asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse vuokranantajana käytin välittäjänä Vuokraturvaa ja oli monia pikku hankaluuksia. Heidän kiinnostus hoitaa asioita loppui tasan siihen, kun sopparissa oli nimi alla. En käytä enää heidän palveluitaan.
Sama kokemus täällä.
Poikaystävä laittoi oman kämppänsä vuokralle tätä kautta. Nimenomaan sen takia, kun ollaan kuultu liikaa juttuja viime aikona vuokralaisista, joiden kanssa tulee vuokranmaksujen kanssa ongelmia. Hänen kämppä on erinomaisessa kunnossa.
Kaikki on sujunut hyvin vuokraturvan puolelta. Vuokralaiset eivät (luultavasti) ymmärtäneet että takuuvuokran lisäksi heidän piti maksaa ensimmäisen kuukauden vuokra pian muuton jälkeen. Joten py otti yhteyttä heti firmaan, jotka olivat yhteydessä vuokralaisiin ja rahat olivatkin tilillä pian. Toisen kerran vuokralainen soitti py:lle ja pyysi lisäaikaa vuokranmaksuun... ei suostunut siihen, onneksi rahat kuitenkin tulivat tilille ajoissa. Tämä vuokralainen varmasti tiesi, että vuokraturvasta oltaisiin oltu jälleen yhteydessä jos olisi jättänyt maksamatta. Joten kyllä tämä meillä on toiminut paremmin kuin hyvin.
Onko muilla kokemuksia nimenomaan vuokranantajana? pikku kaksion pistäisin vuokralle.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävä laittoi oman kämppänsä vuokralle tätä kautta. Nimenomaan sen takia, kun ollaan kuultu liikaa juttuja viime aikona vuokralaisista, joiden kanssa tulee vuokranmaksujen kanssa ongelmia. Hänen kämppä on erinomaisessa kunnossa.
Kaikki on sujunut hyvin vuokraturvan puolelta. Vuokralaiset eivät (luultavasti) ymmärtäneet että takuuvuokran lisäksi heidän piti maksaa ensimmäisen kuukauden vuokra pian muuton jälkeen. Joten py otti yhteyttä heti firmaan, jotka olivat yhteydessä vuokralaisiin ja rahat olivatkin tilillä pian. Toisen kerran vuokralainen soitti py:lle ja pyysi lisäaikaa vuokranmaksuun... ei suostunut siihen, onneksi rahat kuitenkin tulivat tilille ajoissa. Tämä vuokralainen varmasti tiesi, että vuokraturvasta oltaisiin oltu jälleen yhteydessä jos olisi jättänyt maksamatta. Joten kyllä tämä meillä on toiminut paremmin kuin hyvin.
tämä siis oli vuokraturvan oma mainos
Vierailija kirjoitti:
Tarjottiin ihan hyvän hintaista kämppää Kampista (pieni kuin mikä ja vuokra 650e/kk eli tuntuisi sopivan keskustan vuokrakuvioon). Mutta nyt kun kävin keskustelu palstoilla rupesinkin epäilemään onko tässä joku koira haudattuna.
Olettaisin että vuokraturva toimii ihan normaalisti niinkuin muutkin yritykset - eli joskus hyvin, joskus ei niin hyvin. Joillain ihmisillä on ehkä odotukset vaan hyvin korkealla? En tiedä. En aio jättää hyvää tarjousta väliin... toivottavasti ei ole virhe.
Vuokraturva pyrkii laskemaan välittämiensä asuntojen vuokrahintoja, koska firman etuna on mahdollisimman nopea ja vähän resursseja vielä välitystoiminta. Tämä on kyllä vuokralaisen kannalta edullista toimintaa.
Kannattaisi aina tehdä kirjallinen sopimus avaimenluovuttajan ja vastaanottajan välillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla kokemuksia nimenomaan vuokranantajana? pikku kaksion pistäisin vuokralle.
Mä laitoin vuosi taaksepäin, oli kyllä komellusta alusta lähtien. Sit ku vuokralainen saatiin, niin vuokraa ei näkyny ensimmäisee kahteen kk. Kun kyselin vuokralaiselta rahan uupumista, vuokralainen ilmoitti, ja lähetteli tilitapahtumasta kuvia, että ajoissa lähetetty. Vuokraturva oli sutannu mun vuokratilin ja laittanut omansa tilalleen !!!!! Ilmoitin, että jatkosssa mun tilille on saavuttava tai ovi käy hänen kohdallaan. Vuokraturva lähetti 2/3 yhden kk vuokran ja väitti, että palkkio otetaan aina heille ensin. Eli maksoin 1,5 kk palkkion heille ja vei vielä vuokravakuudenki. Ei kiva palvelu, köyhdyin kovasti heidän bisneksellään.
Vuokraturvalla ei käsittääkseni ole omia asuntoja, vaan se vuokraa toimeksiannosta yksityisten asuntoja.
mikä tämä pellefirma tämä vuokraturva on ja kuka ne heidän välittämät asunnot saa kun ei ole kertaakaan tärpännyt vaikka vuokraajan ehdot ja vaatimukset täyttyy?kokemuksia?
Luin äsken jutun tosta Vuokraturvan pomosta, joka kertoi, että lopetti 12 vuotta sitten puhelimeen vastaamisen. Kun kyseessä on yksityisen asiakaspalvelua hoitavan firman omistajasta ja pomosta, niin heti haiskahti nokkaan palaneen käry. Miksi joku tulee Iltasanomiin selittelemään, miksi ei vastaa puhelimeen?
No eipä tarvinut kauaa googletella, kun alkoi löytymään, sitä mitä aavistelinkin, eli ei ihan puhtaat jauhot pussissa, eli bisnes pyörii koko ajan pienellä jumituksella ja koijaamisella, mitä tulee rahaliikenteeseen. Ei kai sitä mielellään vastaa puhelimeen, kun vuoron perään niin vuokranantajat, kuin vuokralaisetkin kyselee rahojensa perään.
Unohtu laittaa linkki kyseiseen juttuun: http://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005169721.html
.
En suosittele kenellekään!
Saimme todella törkeää palvelua. Välittäjä ei tuntenut vuokraaja koskevia lakeja ja yritti laittaa meidät maksamaan omista virheistään. Meitä uhattiin heidän omalla lakimiehellä, mutta koskaan emme saaneet lakimiehen vastausta, vaikka sen halusimme. Pyynnöistä huolimatta meille ei koskaan kerrottu syitä heidän törkeään käytökseen tai saatu edes anteeksipyyntöä. Välittäjä soitti meille ja huusi/tiuski puhelimessa... Samalla väitti, että meidän tulisi toimia tietyllä tapaa. Puhelu päättyi siihen, että lupasimme lähettää hänelle lakipykälät, joita hän ei uskonut olevan.
Sähköpostin jälkeen oltiin yhtiöstä yhtäkkiä ystävällisiä ja pyrittiin lakaisemaan kaikki piiloon. Emme tähän päivään mennessä ole saaneet kaikkia rahojamme takaisin eikä meille ole perusteltu miksi emme saaneet niitä. Yhtäkkiä viestit loppui. Raukka se, joka kyseiseen asuntoon muutti.
KIERTÄKÄÄ KAUKAA
Olen ollut vuokralaisena Vuokraturvan kautta Helsingin kantakaupungissa (asunnon omisti yksityinen, Vuokraturva oli vain välittäjä). Ei mulla ollut mitään ongelmia, hyvin meni vuokraaminen, paperityöt toimi ok ja kämppä oli hyvä.
Jos tuossa on kaikki ja koko kourallinen huonoja kokemuksia yrityksestä niin taitaa Vuokraturva hoitaa hommansa aika hyvin?
Tietääkseni ovat markkinajohtaja alalla, mutta vuokraavat ainoastaan muiden omistamia asuntoja. Eli toimivat ainoastaan välittäjänä. Tarkoittaa sitä, että et solmi sopimusta Vuokraturvan kanssa vaan asunnon omistajan kanssa, joten Vuokraturva ei ole vuokranantajasi.
Yli 4milj€ liikevaihtoon saa vuokrata useita tuhansia asuntoja vuodessa, joten netin kirjoittajien "huonoihin" kokemuksiin ei kannata hirveästi takertua. Täältä nyt löytyy pahaa sanottavaaa lähes jokaisesta asiasta.