Jos suoritaa autokoulun automaatilla, niin ajaa sitten automaatilla, mikä tässä on ongelma????
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/liikenneopettajat-automaattivaihtei…
Mikä tässä on ongelma????
Ei jummarra.
Kommentit (27)
Ajokortti on ollut 25 vuotta ja viimeiset 11 vuotta meillä on ollut vain automaattivaihteisia autoja. Meille ei enää ikinä tule manuaalivaihteista autoa. Vanhanaikaista kepin vatkaamista ei todellakaan ole ikävä.
Vierailija kirjoitti:
En edes halua automaattivaihdetta, vaihdan itse, ajanut olen kohta 30 vuotta. En arvosta automaattia.
Olen ajanut 50 vuotta ja kaipaan sytytysennakon säätöviiksiä rattiin. Kaiken maailman automaattilaitteita niitä onkin, kuten lämmityksen termostaattisäätö, pah.
Minulla on jo viides automaatti ajossa, en ole manuaalia omistanut nyt yli 20 vuoteen eikä sellaista enää meille tule. Osaan tietysti vielä ajaa manuaalia, ja joskus ajankin, mutta aina tulee mieleen miten älytöntä sitä vaihdetta on kepillä itse veivata, kun on teknologiakin kehitetty sitä varten.
Ajan automaatilla, koska olen kasvanut polkuautoiän ohi.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta ei siis ole mitenkään ongelma, jos ei saa kuljettaa esimerkiksi työnantajansa, isänsä/mummonsa/kenen tahansa autoa vaikka sellaisessa tilanteessa, että auton omistaja on kykenemätön ajamaan ja tarvitsee apua?
Hyvin päätelty, ei siis ole ongelma.
Sä olet varmaan niin taitava, että saat siirrettyä raiteelle jumittuneen junan tai tehtyä onnettomuuteen joutuneelle työnantajalle, isälle tai mummolle hätäleikkauksen tiensivussa? Varaudu hyvä ihminen, ei sitä tiedä koska joku tarvitsee apua!
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen henkilöautossa edes tarvitaan manuaalivaihteita?
Niin,mietipä sitä.Kyllä katoaa autoilun viehätys, ellei saa itse vaihtaa ja käyttää kytkintä.
6 vaihdetta ja vielä pakki, siinä sitä oikeaa autoilua.
Automaatti on kiva esim. työmatkalla, kaupungeissa jonoissa. Mutta se on vaan hienoa kertakaikkiaan, kun joskus saa kepittää hartaudella. Onhan se totta että auton hallinnasta katoaa olennainen osa automaatilla, eikä ne, jotka ei osaa ajaa manuaalilla ole oikein varsinaisesti ajotaitoisia. Mutta niitä on paljon, joiden on vaan turvallisempi ajaa automaatilla. Pystyvät keskittymään liikenteeseen.