Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokra-asunto ja jäljet muovimatossa

Vierailija
25.01.2020 |

Hei, huomasin tässä lattioita pestessä että lattiaan on ilmaantunut useampi syvä naarmu muovimattoon. Matto on siis rikki, eikä vain pinnallisesti vaurioitunut. Naarmut ovat aika ilkeän näköiset ja huomasin nuo kun moppi tarttui teräviin kohtiin kiinni. Minulla ei ole mitään käsitystä mistä ne ovat siihen tulleet. En ole siirrellyt huonekaluja eikä minulla ole lemmikkiä tai lapsia. :/ lähinnä pohdin missähän tuo ”normaalin elämisen raja” menee. Kyseessä on opiskelija-asunto.

Lisäksi onko muovimatto menetetty tapaus jos siihen on tippunut hiusväriä? Kaveri värjäsi hiuksensa tuossa uutena vuotena ja huomasin värin vasta kun se oli siinä ehtinyt olla jo puolesta tunnista tuntiin. Olen koittanut saada irti kynsilakanpoistoaineella, nyt laitoin vanulapulla kloriittia. Jälki ei ole onneksi hirveän vahva, mutta se näyttää silti ilkeältä ja ikään kuin likatahralta. En ole saanut omilla pesuaineilla sitä pois vaikka koittanut pitää hetken aikaa ainettakin siinä. Ärsyttää kun kaveri ei voinut heti pyyhkiä väriä lattiasta pois kun sitä siihen tippui, minä kun sitten toki vuokralaisena vastaan kavereidenkin vahingoista...

Toki jos pitää korvata niin korvaan, mutta toki olisi ihanteellista jos tahrat saisi jollain konstilla edes haalistettua olemattomiin. Nuo naarmut ovat sitten isompi juttu.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahra on imeytynyt muoviin, ei sitä pois saa.

Vierailija
2/6 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on opiskelija-asunto, niin sen varmaankin omistaa joku säätiö. Sellaiset eivät yleensä nipota pikkuasioista, ja odottavatkin asuntojen kuluvan käytössä sekä budjetoivat rahaa asuntojen kunnostukseen määräajoin. Luultavasti heiltä ei siis tule mitään vaatimuksia noista. Jos noista tulisi riitaa, niin mielestäni molemmat ovat aika rajatapauksia. Vaikea sanoa jälkiä näkemättä. Riippuu myös vuokrasuhteen pituudesta, kuinka paljon kulumista sen aikana voi odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miten pitkään asunut siinä? Jos lyhyen aikaa (esim. alle vuoden) niin menee sinun piikkiisi, mutta jos olet jo pidemmän aikaa ollut niin on "normaalia kulumista". Mutta koska kyseessä on opiskelija-asunto niin todennäköisesti vaan kohauttavat olkiaan tuollaisille.

Vierailija
4/6 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovimatot pitäisi kieltää, aivan kelvoton lattiamateriaali. Lattian pitäisi kestää kulutusta ja aineita, sama kun elmukelmua käyttäisi lattiana. Todennäköisesti syvät naarmut ja kuopat on tulleet kauan paikallaan olleista raskaista tavaroista tai huonekaluista.

Vierailija
5/6 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. En ole ehtinyt kauaa asua, mutta tarkoitus on kyllä useampi vuosi. Pidän tästä asunnosta kaikin puolin ja harmittaa vain nuo jäljet. Olen suht tarkka kuitenkin siitä miten pidän asuntoa ihan omankin viihtyvyyden vuoksi.

Kyseessä säätiön asunto joka on tarkoitettu opiskelijoille ja nuorille työssäkäyville. Täytyy toivoa että tulevaisuudessa jos/kun muutan pois niin menevät elämisen piikkiin.

Ap

Vierailija
6/6 |
25.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että mitään joudut korvaamaan, muovimatoissa nyt on aina jotain jälkeä ja kulumaa. Etenkin jos kyse ei ole ihan uudesta asunnosta niin tuskin kukaan pystyy edes todistamaan että nuo jäljet ovat juuri sinun aikanasi tulleet.