Suomessa ei saa kunnon terveydenhoitoa!!!!
V ittu joko ei saa aikoja tai ei ole lääkäreitä ja jos jollain ihmeellä pääsee vastaanotolle niin ei saa hoitoa vaan passitetaan kotia lääkereseptin kanssa saa tana!!!'
Miksette suoraan sano potilaalle että "mene ja t pa itsesi" jos ei potilaan hoitaminen kiinnosta tai vaihda alaa vaikka teurastajaksi!!!
Minun pitäisi itse muka osata päätellä mikä minua vaivaa tai mikä sairaus on, ITSE kun eivät lääkärit vaivaudu asiaan paneutumaan!!!
Kuolemakin alkaa olla parempi vaihtoehto kuin arvauskeskukseen soittaminen!!!!!
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri hoitaa sairaita, terveydenhoitaja terveitä.
Kyllä terkkarin vastaanotolla käy esim Diabeetikot, RR-tautiset jne. Toki heidän varsinainen hoito tapahtuu lääkärin/sh:n toimesta, mutta seurannassa käyvät monesti terkalla.
En mää ainakaan, aina on lääkäri tai sairaanhoitaja. Ja sairaanhoitaja ottaa vielä yhteyttä lääkäriin jos on poikkeamaa. Diabetes, verenpaine ja kolesterolit arvot koholla.
Vierailija kirjoitti:
Erikoissairaanhoito on Suomessa kyllä todella laadukasta, hyvää ja toimivaa. Heti jos onnistuu pääsemään erikoissairaanhoidon puolelle niin asiat alkaa rullaamaan. Perusterveydenhuolto takkuaa
Perusterveyden hoidon tehtävä on paljon vaikeampi.
Itse olen aina saanut hyvää ja asianmukaista hoitoa. Kärsin aiemmin anemiasta pitkään ja se otettiin heti tosissaan: tosi laajat labrat ja muitakin kokeita, monen vuoden seuranta labroissa, kallis rautatiputus julkisella jo parin päivän sisään. Nyt voin hyvin, mutta vieläkin olen seurannassa julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aina saanut hyvää ja asianmukaista hoitoa. Kärsin aiemmin anemiasta pitkään ja se otettiin heti tosissaan: tosi laajat labrat ja muitakin kokeita, monen vuoden seuranta labroissa, kallis rautatiputus julkisella jo parin päivän sisään. Nyt voin hyvin, mutta vieläkin olen seurannassa julkisella.
Niin ja skopiatkin tehtiin, molemmat. Kaikki tutkittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä terkkarin vastaanotolla käy esim Diabeetikot, RR-tautiset jne. Toki heidän varsinainen hoito tapahtuu lääkärin/sh:n toimesta, mutta seurannassa käyvät monesti terkalla.
En mää ainakaan, aina on lääkäri tai sairaanhoitaja. Ja sairaanhoitaja ottaa vielä yhteyttä lääkäriin jos on poikkeamaa. Diabetes, verenpaine ja kolesterolit arvot koholla.
No sinä et näemmä käy, mutta monet kuitenkin käy.
Kokemusta sairaanhoidosta Espoossa ja Helsingissä. Molemmissa kaupungeissa saanut aina todella hyvää hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sinä et näemmä käy, mutta monet kuitenkin käy.
Tuskin meidän sairaanhoitopiirin alueella ainakaan, katsos kun käytännöt on samat potilaasta riippumatta. Ilmoittautukoon ken käy.
En ole vittuillut vastaanotolla ja olen yrittänyt mahdollisimman tarkasti kuvailla oireeni ja kipuni ja olen syönnyt kaikki lääkkeet niinkuin määrätty jne. mutta oireiden jatkuessa niin olen yrittänyt saada tutkimusta mutta jos saannut niin ei ole tutkittu vaan pintapuolisesti arviotu ja lisää lääkkeitä.
Turhauttavaa kun oireet vaan jatkuu mutta tarkempia tutkimuksia ei tehdä, voisi oikeastaan kävellä järven jäälle painot jaloissa niin loppuu tämä pelleily!
ap
Terveydenhoitajalla on sairaanhoitajan tutkinto.
Sen jälkeen hän opiskellut lisää ja suorittanut terveydenhoitajan tutkinnon.
Terveydenhoitaja on siis koulutetumpi ihminen, kuin sairaanhoitaja, sillä hän tekee työtä itsenäisesti.
Oon ulkosuomalainen ja olen kyllä saanut Suomessa asuessani ihan hyvää hoitoa. Ongelma vain on se hoitoon pääseminen. Tästä oli juttua eräässä lehdessä nykyisessä asuinmaassani, että esim. Suomessa ihmiset vain kiltisti joutuvat odottamaan esim. elintärkeään syöpähoitoon pääsemistä kuukausitolkulla. Tai että siellä "diagnooseja" tehdään näkemättä potilasta. Terveydenhoito vaan toimii monessa maassa paremmin.
Tämä on järkyttävää sosialismissa, jotka on suomessa vielä 2020 uskomatonta.
Minä voin valita mitä sairaalaa käytän
Maailman korkeatasoista lääketiedettä tarjolla 10 minuutin jonotuksella.
Täältä löytyy 1419 julkista sairaalaa ja and 398 täysin yksityistä sairaalaa 11198 julkista terveyskeskusta ja 28,615 yksityistä klinikkaa.
Vakuutukseni on vuodessa noin 1300 USD.
M 59
Bangkok
Itsellä päinvastainen ongelma. Saan MS-tautiini erittäin hyvää hoitoa ja seurantaa, mutta olen hieman hoitovastainen. Tai oikeastaan en halua edes kertoa lääkärille kaikkia oireitani. Juuri sen vuoksi, etten halua niihin hoitoja. Joo, olen masentunut ja kyllä sitä pissiä lirahtelee tenaan, lisäksi jalat särkevät joka päivä ja ajatuskin välillä heittää, mutta mitä se lääkärille kuuluu, kun pärjään suhteellisen hyvin. Etenemistä hidastava lääkitys on jo menossa, ja parantavaa lääkitystä ei ole olemassakaan. Joten se siitä. Jos huononen huomattavasti, niin sitten vasta kerron.
Pojallani on pitkäaikaissairaus, joka sinänsä ei ole hoidettuna vaarallinen, mutta vaatii seurantaa ja melko tarkkaa lääkitystä. Koen, että itse joudun vanhempana ottamaan kohtuuttoman paljon itse selvää, jotta saamme oikeasti hänelle kuuluvat lääkkeet ja tutkimukset, koska tauti ei aiheuta juurikaan oireilua arjessa eikä hoidettuna uhkaa henkeä mitenkään. Seurantakäynneillä lääkäreillä on kiire, lääkärit vaihtuvat, jokaisella on vähän eri näkemys, aiempia kirjauksia ei lueta jne.
Että kyllä tässä on viime vuosien aikana luotto aika hyvin mennyt. Itse pitää selvittää, hoitaa, vaatia, kontaktoida eri tahoja aktiivisesti... muuten vasta kun poika menee heikkoon kuntoon, alkaa tapahtua ja sitten kauhistellaan miksei ole saanut sitä ja tätä. No miksiköhän.
Söitkö lääkkeet mitä määrättiin? Kerroitko asiallisesti vaivasi lääkärille? Vai pitikö hänen arvata silmämunasi asennosta muutkin kuin vittuuntuminen?
Voin sanoa, että minä olen saanut tosi hyvää hoitoa suomalaisessa terveyskeskuksessa.
Sukulaiseni ei mielestään saa, hänellä on sairaus jota nykylääketiede ei pysty parantamaan, kun ei itse vaivaudu edes noudattamaan niitä ohjeita millä sairaus ei pahene, niin valitusta lääkäreistä ja sairaanhoidosta riittää.