Karmein paikka, jossa olet yöpynyt?
Karmea voi tarkoittaa tässä yhteydessä pelottavaa tai sitten muuten hirveää, siis sotkuista, levotonta tms. paikkaa.
Oletteko yöpyneet jossain karmeissa paikoissa?
Kommentit (84)
Lattialla ilman patjaa olen nukkunut pari kertaa
Varsovan rautatieasemalla noin 25 vuotta sitten, olin tulossa reissusta eikä oikein ollut enään rahaa mennä muuallekaan. Siellä se yö kuluin paikallisten pummien seassa.
Ei nämä mitenkään erityisen karmaisevia ole, mutta muutama epämukavin yöpyminen:
- kertausharjoituksissa monttuun asennettu teltta syksyisen koleassa kaatosateessa, jolloin aamulla jalkopäässä lillui 10cm vettä, teltassa vieraili metsähiiriä, sain päänahkaani puutiaisen
- hollantilainen budjettihotelli, joka oli oikeasti jonkinlainen yhdistelmä rivitaloasuntolaa, porttolaa ja slummia, isäntäväkenä sekä asiakkaina pelkkiä venäläisiä lisäkseni
- lentoaseman lähtöportin penkit San Franciscossa n. vuorokauden matkustamisen jälkeen pikku kuumeessa ja ripulissa jatkolennon viivästyttyä lähes kymmenellä tunnilla
Viime viikolla työreissulla Wutanissa oli kauhea airbnb. Perhe yski ja köhi kokoajan, mutta kokkasi hyvää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Festareilla ukkoskuurossa kastunut, täysin läpimärkä teltta kaverin pannessa vieressä uutta tuttavuuttaan. Tärisin märässä makuupussissa ja vieressä kaveri huusi " IME MUN NÄNNEJÄ!"
:D
(anteeksi kun nauran)
Yleisesti ottaen sanoisin, että lentokonte. Vaikka olisi kuinka pitkä lento ja vaikka olisin kuinka väsynyt tahansa, en vain osaa nukkua istuen. Torkahdan ehkä välillä kymmenen minuutin pätkiä muutaman kerran, mutta kyllä se aika epämieluisaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putka on aika karmea, koska siellä on valot päällä, kylmä, alla sellainen ohut patja, seinässä kamera ja kauhee krapula tietysti päällä.
Niin, keltainen kusenhajuinen muovimatto patjana ja korvanlehti tyynynä.
Sellin kaiuttimesta kuuluu hiljaisella äänellä RadioPuhe.
Kerran nautimme Kalliossa trendikkäässä, pienpanimoiden käsinvalmistamia IPA-oluita tarjoilevassa ravintolassa muutaman tulppaaninmallisen aromilasillisen liikaa IPA-savuolutta.
Kaunotar-fillarin ajaminen käsinvirkattu sateenkaaren värinen uusiovillapipo silmillä, aiheutti, että ajoin ojaan, josta virkavalta minut pidätti ja toimitti tavisten sekaan sumppuun.
Asettauduin yöpuulle keltaiselle muovipatjalle. Kämppäkaverikseni sattui pitkähiuksinen sekakäyttäjä-narkomaani. Hän virtsasi suoraan patjani vieressä olevaan lattiakaivoon.
Sain idean uuteen indie-tyyppiseen biisiin, jonka voin tubettaa nettiin ja toivoa seuraajia.
Biisi vois alkaa sanoin: "Hämy sellin on minun seuranain..." Keksikää hei jatkoo!
Varmistan, miten sinä erosit niistä taviksista? Tekikö uusiovillapipo sinut paremmaksi?
Nuorena olin kaverin kanssa kesälomareissulla. Nukuttiin pienessä teltassa, joka ei sitten pitänytkään vettä. Tai pitihän se pohja. Heräsin parin sentin vesilammikossa. Kaveri lähti etsimään muovia jostain, eli lähti avoimelle bensikselle notkumaan loppu yöksi.
Teltassa samalla kun oli kaatosade
Joskus vuosia sitten kesälomareissulla yövyttiin perheen kanssa eräässä yksityisessä majoitusyrityksessä. Maja/aitta oli osittain rakennettu vanhan ladon tms. laudoista. Tunsin, että siihen latoon on aikoinaan joku hirttäytynyt. Ei kauhean hyvin nukuttanut...
Pelottavin. Eron jälkeen päätin lähteä ensimmäistä kertaa elämässäni vaeltamaan yksin. Toisena yönä löysin ihanan telttapaikan järven rannalta. Näin peuroja ja vesilintuja, ilma oli lämmin ja ihana.
Yöllä jossain vaiheessa heräsin raskaisiin askeleisiin. Ihminen vai eläin? Mitä teen jos se on jokin pahantahtoinen? Olisiko parempi olla hiljaa vai meluta että esim villieläin pelästyisi ja menisi pois? Kun ääni tuli lähemmäs tajusin että nelijalkaisen askelilta kuulostaa. Helpotus tavallaan, koska Suomessa eläimet harvoin on ihmiselle vaaraksi. Mutta olin alueella jolla on sekä susia että karhuja, ja alkoi kyllä pelottaa lisää. Vaikka voihan se olla vaikka hirvikin. Kun otus tuli niin lähelle että kuulin raskaan hengityksen, tein strutsit eli sormet korviin ja kuvittelemaan ettei mitään ääntä kuulu ja vaaraa ei siis ole. Aamulla löysin isoja tassunjälkiä, käynyt ilmeisesti juomassa järvestä.
Vierailija kirjoitti:
Putka on aika karmea, koska siellä on valot päällä, kylmä, alla sellainen ohut patja, seinässä kamera ja kauhee krapula tietysti päällä.
Nätisti pyytämällä on mahdollisuus saada myös viltti😅.
Yövyin lapsena siskoni ja serkkumme kanssa sukulaisten kesämökin aittatuvassa, jossa lenteli kymmeniä vaaksiaisia (pitkäjalkainen lukkimainen hyönteinen). Yritimme aluksi tappaa niitä, mutta niitä oli niin paljon, että totesimme yritykset turhiksi ja kävimme nukkumaan. Vaaksiaiset ovat iljettäviä, vaikka eivät pistä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Navetan yläkerrassa. Kyseessä siis ei ole mikään maalaisromantiikkaa huokuva navetan ylisillä heinissä kieriskely, vaan nykyaikaisen tehomaatilan yläkertaan rakennettu toimiston kaltainen tila. Meluisa, haiseva, likainen. Petinä talon väen koiran itselleen varaama sohva, joten koira nukkui kyljessä kiinni, lisäten hajukuormaa omalla ominaishajullaan. Syy miksi sinne päädyin oli seuraava. Olin tilalla lomittamassa, iltanavetan jälkeen minut kutsuttiin viettämään isännän synttäreitä. Juhlajuomaa tuli nautittua, joten auton rattiin ei ollut asiaa. Nukuin pääni selväksi ja aamulla olikin sitten lyhyt työmatka.
Pielavedellä jossakin hotellissa 2000-luvun alkupuolella. Muuten ihan ok huone, mutta joka paikassa oli niin hirveä ja pinttynyt tupakan haju, että henki meinasi lähteä. Olen tupakansavulle allerginen ja tuossa huoneessa haisi kaikki, tyynyt, patja, peitto, seinät.
Peijaksen eräs vuodeosasto, psykiatrinen puoli (ei suljettu sellainen). Normaalisti huoneessa on 2 sänkyä ja ilmastointi toimii melkein liiankin hyvin, mutta nyt oli niin paljon potilaita että meitä oli 3 per huone (tosi kiva, kun kaappeja ym. vain kahden tarpeisiin) ja ilmastointi ei toiminut kunnolla = läkähdyttävän kuuma kesäyö tuli vietettyä kuorsaavassa seurassa, jossa kaikki hikoilivat kilpaa. Ikkunoitahan ei sairaalassa, ainakaan tuolla osastolla, saa auki. No, sitten kun sain jotenkin nukahdettua, heräsin vähän ajan päästä siihen että joku kirkuu ja paiskoo tavaroita, hälytykset huutavat ja hoitajat juoksevat käytävällä. Olen ollut useamman kerran avo-osastolla enkä ole KOSKAAN törmännyt tuollaiseen! Karmiva kokemus. Ja koska huoneen ovia ei saa kiinni, tottakai pelotti että jos joku riehuu siellä esim. terän kanssa ja juoksee hoitsuja karkuun juuri meidän huoneeseen....onneksi sentään ei. Yritimme aamulla kysellä hoitsuilta mitä oli käynyt, mutta kukaan ei kertonut mitään.
Festareilla ukkoskuurossa kastunut, täysin läpimärkä teltta kaverin pannessa vieressä uutta tuttavuuttaan. Tärisin märässä makuupussissa ja vieressä kaveri huusi " IME MUN NÄNNEJÄ!"