Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien aikojen lempikirjasi ja miksi?

Vierailija
24.01.2020 |

Yates, Revolutionary Road. Kuvasi ahdistavallakin tavalla keskiluokkaista tyhjyyttä, kirjan lukemisen jälkeen sellainen painostava olo kesti monta viikkoa ja ajatukset kiersivät päässä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea valita sitä kaikkein tärkeintä. Lapsuudessa rakkain oli Narnia. Aikuisena tärkeitä ovat olleet Seitsemännen portaan enkeli ja Vuorovetten prinssi. Narnia oli ihana kirja ihmiselle, jonka lapsuus oli vaikea ja joka halusi aina muualle.

Samaa mieltä, Narniassa on ihana juurikin se ajatus toisesta taikamaailmasta, jonne voisi päästä oman vaatekaapin seinän läpi.

Vierailija
22/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi kerran tai pari kertaa vuodessa jaksavan lähteä ihan kauppoihin ostamaan vaatteita, jos on niin erikoisen mallinen, ettei oma koko istu vaan pitää kolmessa eri koossa kokeilla nettikauppojen tuotteita. Tsiisus mitä urpoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emily Bronten Humiseva harju. Olen lukenut tämän kirjan ensimmäisen kerran teininä ja siitä lähtien muutaman vuden välein ja aina kirja vaikuttaa hiukan muuntuneen. Jotain syvästi liikuttavaa ja koskettavaa tässä tarinassa on.

Mulla tämä on mun Helmet-haasteen  kohdassa " kirja johon suhtaudut ennakkoluuloisesti".

Olen teini-iässä tätä ikävuosina 13-17 koittanut lukea. 

Miksi minun sopii luopua ennakkoluuloistani? onko ajankuvaa? onko runollista tarinaa?

Vierailija
24/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu. Siinä on 66 kirjaa. Se muutti elämäni ja Jumala puhuu sen kautta. Tosin se ei aukea ellei ole uudestisyntynyt eli elävässä uskossa Jeesukseen. Luin ennen uskoontuloa, en tajunnut sitä. Uskoontultuani ymmärsin sitä ja luin uuden testamentin kahdessa viikossa. Mutta tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat tulleet uskoon Raamattua lukemalla. Johanneksen evankeliumista voi vaikka aloittaa jos haluaa tutustua siihen. Raamattu on elävää Jumalan Sanaa. Vuoden 33-38 käännös parempi kuin 1992 joka ei pyri sanatarkkuuteen ja siksi osin huonosti käännetty. Raamatun kirjoista tykkään vanhan testamentin kirjoista. Ihmisistä kerrotaan rehellisesti raadollisetkin puolet. Israelin kansan historia on ainutlaatuinen. Jeremian kirja on riipaiseva. Ja Joosefin tarina-mies jonka omat veljet myivät orjaksi Egyptiin. Monet vaiheet Jumala kertoi etukäteen ja ennusti monet Jeesuksenkin elämän vaiheet syntymäpaikkaa ja kuolintapaa myöten. Raamatun kokonaisuus puhuttelee. Jeesus on löydettävissä myös Vanhan testamentin kirjoista. Hän oli olemassa jo ennen kuin syntyi ihmiseksi. Hän sanoi"Ennenkuin Aabrahamia oli, minä olin." Kannattaa tutustua Raamattuun!Pastori  Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen ohjelma opettaa hyvin Raamattua. Radio Deissä ja netin ohjelma arkistostakin löytyy.

Vierailija
25/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi kerran tai pari kertaa vuodessa jaksavan lähteä ihan kauppoihin ostamaan vaatteita, jos on niin erikoisen mallinen, ettei oma koko istu vaan pitää kolmessa eri koossa kokeilla nettikauppojen tuotteita. Tsiisus mitä urpoja.

Okei

Vierailija
26/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh tuli mieleen kun lapsena 80-luvulla juuri lukemaan oppineena löysi. Onneli ja Anneli -kirjan. Se painautui mieleen ihana maailmana. Ajatuskin oman talon omistamisesta oli huumaava.

Vierailija
27/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ooh tuli mieleen kun lapsena 80-luvulla juuri lukemaan oppineena löysi. Onneli ja Anneli -kirjan. Se painautui mieleen ihana maailmana. Ajatuskin oman talon omistamisesta oli huumaava.

Ja mitä ne oli ne pikkuiset tyypit siinä? 

Vierailija
28/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoisen pitkä kirjan nimi, onkohan sukua Alastalon salissa - kirjalle

Vierailija
29/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä kirjalta :D

Vierailija
30/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen sittemmin lukenut paljonkin, vaikka tästä (puhelimella kirjoitetusta) tekstistä ei voi sellaista johtopäätöstä tehdä. Oh my!

Vierailija
31/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen King, The Stand. Olen aina pitänyt maailmanlopun skenaarioista, ja tuossa kuvataan aihetta usean eri ihmiskohtalon kautta.

Myös minun suosikkini Kingin teoksista.

Vierailija
32/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä kirjalta :D

Kiitos illan parhaista nauruista :D

Vierailija
33/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskova 16-vuotiaasta asti, nyt yli 20v uskossa kirjoitti:

Raamattu. Siinä on 66 kirjaa. Se muutti elämäni ja Jumala puhuu sen kautta. Tosin se ei aukea ellei ole uudestisyntynyt eli elävässä uskossa Jeesukseen. Luin ennen uskoontuloa, en tajunnut sitä. Uskoontultuani ymmärsin sitä ja luin uuden testamentin kahdessa viikossa. Mutta tunnen kyllä ihmisiä jotka ovat tulleet uskoon Raamattua lukemalla. Johanneksen evankeliumista voi vaikka aloittaa jos haluaa tutustua siihen. Raamattu on elävää Jumalan Sanaa. Vuoden 33-38 käännös parempi kuin 1992 joka ei pyri sanatarkkuuteen ja siksi osin huonosti käännetty. Raamatun kirjoista tykkään vanhan testamentin kirjoista. Ihmisistä kerrotaan rehellisesti raadollisetkin puolet. Israelin kansan historia on ainutlaatuinen. Jeremian kirja on riipaiseva. Ja Joosefin tarina-mies jonka omat veljet myivät orjaksi Egyptiin. Monet vaiheet Jumala kertoi etukäteen ja ennusti monet Jeesuksenkin elämän vaiheet syntymäpaikkaa ja kuolintapaa myöten. Raamatun kokonaisuus puhuttelee. Jeesus on löydettävissä myös Vanhan testamentin kirjoista. Hän oli olemassa jo ennen kuin syntyi ihmiseksi. Hän sanoi"Ennenkuin Aabrahamia oli, minä olin." Kannattaa tutustua Raamattuun!Pastori  Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen ohjelma opettaa hyvin Raamattua. Radio Deissä ja netin ohjelma arkistostakin löytyy.

En ole uskovainen, mutta kiitos kun avasit Raamattua kirjallisesta näkökulmasta, mielenkiintoista lukea kuvausta Raamatusta kuin ''tavallisesta'' kirjasta

Vierailija
34/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vonnegut ja Titaanin seireenit. Tarvitseeko perustella kun ei muutkaan?

Masentunut teini löysi pilkettä elämään ja tarina itse myös kertoi ihmisistä jotka muuttuivat ja löysivät ei nyt tarkoituksensa mutta kuitenkin jotain.

Vierailija
35/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen Kingin Rita Hayworth - avain pakoon, onneksi, onneksi osasivat tehdä myös leffaversiosta hyvän. 

Vierailija
36/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jack Londonin Erämaan kutsu. En osaa antaa järkevää perustelua, se vain on mulle kovin rakas.

Vierailija
37/44 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu

Vierailija
38/44 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin kirjasta He eivät tiedä mitä tekevät. Samoin Tommi Kinnusen kirjat ovat mieluisia.

Vierailija
39/44 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu

Tämähän se on.

Vierailija
40/44 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jean.M.Untisen Maan Lapset- sarja, luin teininä ensimmäisen kerran ja sen jälkeen monta kertaa uudestaan.