Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikkien aikojen lempikirjasi ja miksi?

Vierailija
24.01.2020 |

Yates, Revolutionary Road. Kuvasi ahdistavallakin tavalla keskiluokkaista tyhjyyttä, kirjan lukemisen jälkeen sellainen painostava olo kesti monta viikkoa ja ajatukset kiersivät päässä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stephen King, The Stand. Olen aina pitänyt maailmanlopun skenaarioista, ja tuossa kuvataan aihetta usean eri ihmiskohtalon kautta.

Vierailija
2/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikos ja rangaistus, taru sormusten herrasta, linnunradan käsikirja liftareille. Ehkä koska nämä vaan säväytti eniten teininä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jane Austen Viisasteleva sydän

Vierailija
4/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaani. Ensimmäinen ns. aikuisten kirja jonka luin joskus vähän päälle kymmenvuotiaana. Ihanaa, hyvää kieltä, huikean jännittävä ja romanttinen.

Eräänlainen lohtukirja, johon voi aina palata. Ja marmattaa kaikkien niiden filmatisointien epätäsmällisyyksistä!

Vierailija
5/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

L.M.Montgomeryn Vihervaaran Anna - sarja. Hassu valinta, mutta tämä oli nuoruuden rakkain kirjasarja ja sitä selaillessa koen onnen häilähdyksen ja tavoitan hetkisen huolettomasta lapsuudestani.

Vierailija
6/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L.M.Montgomeryn Vihervaaran Anna - sarja. Hassu valinta, mutta tämä oli nuoruuden rakkain kirjasarja ja sitä selaillessa koen onnen häilähdyksen ja tavoitan hetkisen huolettomasta lapsuudestani.

Hups, kirjoitit mun vastauksen, kun olin kirjoittamassa <3 Luin Anna-sarjaan äitini kirjoista eka kerran joskus 80-luvulla. Ja sen jälkeen aina uudelleen.

Olen myös ollut vähän järkyttynyt mikä L.M.Montgomeryn elämän päätös sitten oli.

Vierailija
7/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hups, kirjoitit mun vastauksen, kun olin kirjoittamassa <3 Luin Anna-sarjaan äitini kirjoista eka kerran joskus 80-luvulla. Ja sen jälkeen aina uudelleen.

Olen myös ollut vähän järkyttynyt mikä L.M.Montgomeryn elämän päätös sitten oli.

Eikä, onpa hauska sattuma ja mukava kuulla, että jollekin muullekin Anna oli tärkeä! Samuistuin Annaan voimallisesti nuorena. L.M.Montgomeryn avioliitto oli ilmeisesti kaamea ja luin jostain, että hän antoi Annalle sen onnellisen elämän, mitä hänellä itsellään ei ollut

Täytyykin mennä heti kaivamaan kirjat esiin!

Vierailija
8/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arthur Conan Doyle - Baskervillen koira.

Luin ensimmäisen kerran ehkä 11-12-vuotiaana.

Sen jälkeen lukenut varmasti kymmenen kertaa.

Vierailija
9/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Judas Goat

Vierailija
10/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä, onpa hauska sattuma ja mukava kuulla, että jollekin muullekin Anna oli tärkeä! Samuistuin Annaan voimallisesti nuorena. L.M.Montgomeryn avioliitto oli ilmeisesti kaamea ja luin jostain, että hän antoi Annalle sen onnellisen elämän, mitä hänellä itsellään ei ollut

Täytyykin mennä heti kaivamaan kirjat esiin!

<3

Vierailija
11/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Waltarin Sinuhe Egyptiläinen. Luin teininä ekan kerran, eeppinen romaani, joka sijoittuu suosikkimaailmaani, muinaiseen Egyptiin.

12/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siddhartha, Hermann Hesse.

Siinä on kaikki ihmiselämästä.

Vierailija
13/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea valita sitä kaikkein tärkeintä. Lapsuudessa rakkain oli Narnia. Aikuisena tärkeitä ovat olleet Seitsemännen portaan enkeli ja Vuorovetten prinssi. Narnia oli ihana kirja ihmiselle, jonka lapsuus oli vaikea ja joka halusi aina muualle.

Vierailija
14/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Waltarin Sinuhe Egyptiläinen. Luin teininä ekan kerran, eeppinen romaani, joka sijoittuu suosikkimaailmaani, muinaiseen Egyptiin.

Unohdin tän. Joo mestariteos.

Vierailija
15/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thomas Mann: Buddenbrookit. En oikein osaa selittää mikä siinä kirjassa on, se on niin ihana lukea aina muutaman vuoden välein. 

Vierailija
16/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monte Kriston Kreivi ja Musashi. En osaa selittää miksi, kirjoja oli vain niin vaikea laskea käsistä.

Vierailija
17/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut Jääkansan tarinoita? Nuorena aikuisena kirjasarja teki vaikutuksen. Harmi, ettei niitä taida nykyään löytää enää mistään :(

Vierailija
18/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da Vinci-koodi. En osaa perustella, se vaan oli niin hyvä!

Vierailija
19/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noidan käsikirja! 1990-luvulla me ala-asteikäiset pöhlöt kurkimme ja tirkistelimme tätä kirjaa kirjaa ja se teki silloin lähtemättömän vaikutuksen. Mikään muu kirja ei ole sellaista tehnyt, vaikka muuten parempia kirjoja onkin tullut luettua. 

Vierailija
20/44 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emily Bronten Humiseva harju. Olen lukenut tämän kirjan ensimmäisen kerran teininä ja siitä lähtien muutaman vuden välein ja aina kirja vaikuttaa hiukan muuntuneen. Jotain syvästi liikuttavaa ja koskettavaa tässä tarinassa on.