Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
En muista esittäjää, mutta kappale menee jotenkin näin "mä joka päivä töitä teen joka ainoa aamu seitsemäksi meen". Jotenkin mukava kappale ihmisen arjesta.
Juha Tapion Päiväni ilman sinua
Nights in white satin ( The Moody Blues)
Anu kirjoitti:
Juha Tapion Päiväni ilman sinua
Tarkoitko:
Juha: Tapoin (Päiväni ilman sinua)
Esko Rahkonen: Kotiseutu pohjolassa
Juice Newton: Angel of the morning
Mikään laulu sinällään, ei saa mua liikuttumaan.
Kyse on aina siitä tietystä hetkestä, mielentilasta ja laulun aiheuttamasta, tahattomasta assosiaatiosta omaan elämään.
Marjatta Leppänen: Pikku Mirjamin jännä päivä
Kertoo lapsen eka koulupäivästä. Erityisesti kohta: Hän aivan yksin jää pihaan seisomaan... saa liikuttumaan syvästi. Vaikka oma lapseni ei olekaan "erilainen" hänet jätettiin yksin koko kouluajan, ei huolittu joukkoon eikä mikään auttanut vaikka opettajaan oltiin monesti yhteydessä tästä henkisestä kiusaamisesta. Ahdistavaa itselle oli se kun ei pystynyt mitenkään auttamaan ja lapselle se aiheutti pysyvät vahingot itsetuntoon. Onneksi vapaa-ajalla oli edes joitain ystäviä ja onneksi se paska on nyt jo loppunut (lapsi on aikuinen) mutta tuo laulu saa kyyneleet virtaamaan
"Jos se voisi olla totta eikä unta pettävää.Aina aamu yksinäinen minut siitä herättää.
Jos se voisi olla totta nyt mä kuolen ikävään.Sua päivisin mä muistan siitä yöllä unta nään".
Ystäväni lähti täältä 18-vuotiaana ( itsemurha) ja tämä tuo aina hänet mieleen. Hän oli kiusattu ja kotona ei välitetty. Hän oli ihana ja kiltti ihminen, joka olisi ansainnut kaikkea hyvää. Hänellä oli myös hyvin kauniit silmät. Ajattelen aina välillä hänen seuraavan elämääni ja kulkevan kanssani, kun on vaikeaa. Aina keväisin ikävöin häntä enemmän, kun ajattelen, että hän täyttäisi taas vuosia. Nuori hän olisi vieläkin. Maailma on monesti niin ikävä paikka ja monet ihmiset tekevät siitä vielä pahemman. Sen on saanut itsekin kokea.
Äideistä parhain ja Elviksen My boy